Sign in to follow this  
Followers 0
Anne_dorte

Gør det nemt - det er DIG der skal fejres!

3 posts in this topic

Hej alle kommende brude! 

Først en bekendelse - jeg ER faktisk gift, men jeg nyyyder bare at læse alle jeres fantastiske historier, ideer og jeres fantastiske planlægning op til jeres store dag. Jeg har læst mange historier herinde omkring hvordan man bedst planlægger mad, cermoni, reception, fest, taler og alt hvad der hører til. Men alt det dette kræver jo et KÆÆÆMPE arbejde fra det kommende brudepar, og det kan ende med at tage ALT for lang tid at planlægge sådan et bryllup! Jeg ved det af BITTER erfaring fra mig selv. Min mand og jeg brugte et helt år på at planlægge vores bryllup, og da dagen endelig kom var det svært at få den til at matche med ens forventninger som man havde kørt fuldstændig i vejret i et helt år. 

Okaj okaj, hvad er din pointe Anne? Jo, nu skal I høre - din bryllupsdag er din dag, og DU skal fejres. Så istedet for at bruge al din energi og overskud på at planlægge, så skær nogle hjørner, spring over hvor gærdet er lavere (ikke lavest!!) og hav dig selv med! Køb fx. al jeres drikkelse hos en online webshop - billigt, nemt og kan leveres i hele danmark - de har både vin, øl, sodavand, spiritus, cider og champagne (alt hvad i har brug for). Ansæt lokale tjenere til at sørge for serveringen, få den lokale slagter til at lave snacks, og den lokale kok til at lave maden. Bare gør det nemt, og sørg for at nyd det! 

En masse kærlighed fra mig til jer! 

Anne-Dorte

0

Annonce ♥

On ‎18‎-‎08‎-‎2016 at 1:54 PM, Anne_dorte said:

Min mand og jeg brugte et helt år på at planlægge vores bryllup, og da dagen endelig kom var det svært at få den til at matche med ens forventninger som man havde kørt fuldstændig i vejret i et helt år. 

Jeg kan såmænd godt følge dig for det er et stort arbejde når man selv skal stå for alt men jeg syntes du glemmer to væsentlige ting og det er 1) at mange nyder alt det arbejde og planlægningsarbejde og 2) selvtilfredsheden, som man kan overføre i mange sammenhænge. I min og kollegernes verden er det mange små ting og detaljer der sysles med, velvidende at det formentlig er de færreste der vil bemærke det og det samme gælder mange af de DIY projekter brudene går og sysler med., men det giver en personlig tryghed og selvtilfredshed.

Nøgleordet er "uddelegering". At man sørger for at uddelegere så meget som muligt, og lægger "kontrolfreak-rollen" på hylden når det nærmer sig. At man kan sige til sig selv at man har  gjort alt hvad man kan for at skabe de perfekte rammer m.v. og at det nu må det gå som det går. Det er den holdning jeg i dag oplever hos de fleste brude op til dagen og på dagen ("hos ham er det for de flestes vedkommende holdningen hele vejen igennem) :)

Der hvor du rammer hovedet på sømmet er noget jeg spottede for mange år siden: hvis man kører sig selv op over en periode på 1-2 år og stort set ikke fokuserer på andet end bryllup så kommer der nemt en boomerang effekt fordi det hele løber af stablen på en og samme dag og den dag er slut inden man ser sig om. Her opstår der nemt en tomhedsfornemmelse og har også for år tilbage talt med og hørt om nogle hvor det havde givet nogle psykiske virkninger, hvor de så var kommet ovenpå igen. Men min fornemmelse er at folk i dag har så mange andre og efterfølgende projekter, hvad enten vi taler huskøb, familieforøgelse o.l. at der er et mere afslappet forhold til det end jeg oplevede for år tilbage.

Så budskabet må være at man bevarer benene på jorden og stikker fingeren i jorden af og til :)  

0

For mit eget vedkommende elskede jeg planlægning og de mange projekter. Det var næsten en hobby. Men på dagen og dagen før ville jeg ønske at jeg havde uddelegeret lidt mere, for jeg var så træt og stresset at jeg fik det skidt under middagen. 

Jeg tror det værste ved den opbygning af forventning som i snakker om, var at jeg på et tidspunkt glemte pointen med hele brylluppet. Jeg blev så optaget af planlægningen, at jeg glædede mig mere til hele det event jeg havde planlagt skulle køre af staben, end jeg tænkte over at jeg skulle have en dybt romantisk oplevelse med min elskede. Det fik jeg dog rettet op på inden dagen :) Men det er nemt at glemme meningen med det hele, når man tænker farveskemaer, servietter, fantastisk fotografi og så videre. 

0