HeleneA

Gebyr på prøvning af brudekjoler

12 indlæg i dette emne

Hej piger...

 

Jeg skal giftes den 15 Juli 2017, og er så småt begyndt at kigge på brudekjoler. jeg har fornemmelsen af at jeg er i god tid, men var alligevel inde og kigge på de forskellige forhandlere. Dér opdagede jeg at nogle forhandler tager et gebyr/depositum  på 150 kroner for at booke en prøvetime. Er det normalt sådan det foregår? 

Hvad jeg kunne læse mig frem til betaler man 150 kroner for at booke, og hvis man vælger at købe en kjole det pågældende sted, får man så de 150 kroner tilbage. 

Men hvis jeg skal ind og prøve kjoler hos fem forskellige forhandlere med hver deres gebyr på 150 kroner, bliver det alligevel 750 kroner som pludselig skal tages i budgettet. 

Jeg synes egentlig at det er lidt frækt, da jeg så ville føle mig presset til enten at vælge nogle forhandlere fra eller presset til at købe en kjole jeg ikke er helt sikker på, men ikke vil spilde flere penge.  er det kun mig? 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎20‎-‎08‎-‎2016 at 11:29 AM, HeleneA said:

Jeg synes egentlig at det er lidt frækt, da jeg så ville føle mig presset til enten at vælge nogle forhandlere fra eller presset til at købe en kjole jeg ikke er helt sikker på, men ikke vil spilde flere penge.  er det kun mig? 


Nej. Nu ville jeg aldrig indlade mig på at prøve en brudekjole eller en kjole i det hele taget men hvis det var tilfældet eller skulle det ske :) ville jeg gå en lang bue uden om vedkommende forhandler. Jeg kunne måske forstå det hvis der var tale om forhandlere som havde et egentligt materialeforbrug i forbindelse med disse prøvninger, men det er der jo ikke tale om her. Måske handler det om at de har oplevet at flere har brugt deres service m.v. for derefter at bestille i udlandet men stadigvæk :)    

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeg aldrig hoert om, og kunne aldrig droemme om at komme saadan et sted. Langt de fleste steder ved da godt at man som brud gerne vil kigge og proeve et par steder. Jeg var 3 steder, og alle steder med god service. 2 af stederne havde desuden et rigtig fint arrangement stillet frem til dem der var med, og det skulle vi heller ikke betale for. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg så, at House of Brides tager et gebyr, men de sørger også for forplejning. Man får pengene tilbage, hvis man køber. Jeg tror at det er nyt for dem med gebyr - jeg husker ikke, at de havde det i 2008 da jeg var inde med en anden. 

 

Jeg kan ikke lige se, hvor i landet du er fra, men der er flere i cph, hvor man ikke skal betale: Lilly, Nicolai Brudekjoler, Copenhagen Bridal. Jeg har også kigget på Bentes brudedesign i Taastrup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker de har mange som ikke kommer til aftalte tider og de derfor en nød til at tage penge for en bookning... det er jo lidt træls for andre hvis de ikke kan få tider fordi der er

"optaget " og for butikken som tror de er fuldt booket :-) ... syntes måske at man skal have sine 150 kr tilbage når man møder på den aftalte tid., uanset om man køber noget eller ej

 

Tænker også at læger, tandlæger, frisører osv... kunne lære af det  .... jeg går hos en speciel læge , og han fortæller at han mindst har 2 patienter om dagen som ikke komme, og det er ikke ok når man tænker på at han har 6 måneders vente tid....

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎26‎-‎09‎-‎2016 at 2:53 PM, Miss-Lena said:

Synes det er et selvmål af de brudebutikker der gør det på den måde :(

 


Helt sikkert men der er nok en årsag. Det kan måske skyldes at de har oplevet en vis form for misbrug hvor folk har brugt dem og deres service for derefter at købe i udlandet. JGE siger ikke det er sådan for det kræver jo at man rent faktisk kan få de pågældende kjoler i udlandet og hos andre forhandlere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke 150 kr er slemt, hvis jeg så får den fulde opmærksomhed, råd og vejledning. Det er jo ikke bare at se på en bluse, det her er jo virkelig folk der har en ekspertise på området, og så betaler jeg skam gerne for at de ikke også lige skal have andre kunder, at jeg kan få en kop vand eller kaffe, og at jeg føler der bliver taget godt i mod mig.
Og ja, jeg har ikke nødvendigvis tænkt mig at handle i den butik jeg besøger, jeg tror jeg skal besøge en 2-3 butikker før jeg er helt tilfreds, ELLER køber fra udlandet og ja, det bliver jo så næsten 500 kr. men sådan er det, så kan det være butikken vinder "mig" på netop serviceniveau.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har indtil videre bestilt tid til brudekjoleprøvning 5 steder, og det er kun ét af steder, Marianne Carøe i Aarhus, at jeg skal betale et gebyr på 250 kr., som jeg så får refunderet, hvis jeg bestiller kjole der.
Jeg er ikke stødt over det, og det skræmmer mig ikke væk som potentiel kunde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On Monday, September 26, 2016 at 2:53 PM, Miss-Lena said:

Synes det er et selvmål af de brudebutikker der gør det på den måde :(

 

 

Meget enig. Personligt har jeg ingen forventninger om, at de disker op med noget overhovedet, og jeg ville personligt gå udenom en butik, der tager gebyr for prøvning. 

 

Mvh, Stine. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer