enkenoguniformen

Kim og Stine 18.08.18

963 posts in this topic

Hej alle sammen.

Så blev det vores tur til at oprette en planlægningstråd, da Kim (langt om længe) var nede på knæ torsdag d.18.08.16. :thumbsupsmileyanim:<3<3<3 

Jeg har været herinde længe, men har ikke villet skrive så meget, da det ikke gav så meget mening før der var reelle bryllupsplaner.

Det er der så til gengæld nu!

First things first - I må hellere få en lille præsentation af os:

Kim: I skrivende stund 41 år, arbejder i Forsvaret.

Stine: I skrivende stund 34 år, arbejder som lærer.

Sådan mødte vi hinanden:

Kim og jeg havde egentlig set hinanden på Dating, inden vi overhovedet mødtes. Der var indtrykket ikke særligt positivt for os begge: Kim synes jeg var et stort skur med to unger, og jeg synes han var en lille, overvægtig soldat. Vi gav ikke hinanden nogen chancer overhovedet. :oops: Skæbnen ville dog, at vi har en fælles veninde, og da hun og jeg en aften skulle i byen i efteråret 2012, spurgte hun, om ikke Kim måtte komme med. Jeg sagde ja, og fik faktisk et ganske godt indtryk af denne her mand, som overhovedet ikke var skydegal og iklædt camouflage...ja, man har vel fordomme, :floejt:.  Hen over efteråret hang vi en del ud som venner, og lærte hinandens gode og dårlige sider at kende. Vi blev dog ikke et par før april 2013, og siden da har vi været kærester. 

Frieriet: 

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg flere gange har stukket til Kim mht. at blive gift, så frieret har været længe ventet. Da det så ENDELIG skete, fattede jeg IKKE en bjælde - det havde han virkelig gjort godt! I ugen op til havde jeg lange arbejdsdage og sindssygt travlt, da min søster i weekenden skulle holde 30 års fødselsdag. Jeg havde lovet at bage nogle kager, og torsdag d.18.8 var min eneste mulighed. Jeg drønede hjem fra arbejde for at handle ind, og selvfølgelig kunne jeg ikke få alt i én butik, så det tog mig næsten en time, inden jeg var hjemme.

Jeg undrede mig over hvor bilen var, for Kim havde sagt, at han ville være tidligt hjemme. Jeg nåede dog ikke at spekulere mere over det, da bilen svingede op i indkørslen i samme øjeblik. Jeg låste mig ind, og gik fluks igang med at hive alle varerne op på køkkenbordet og gøre klar til bagning. Imens hyggesnakkede jeg lidt med Kim om dagens forløb, og stadigt med ryggen til ham, siger jeg, at han da godt må hjælpe til. Hans svar forvirrede mig fuldstændigt! "Stine, du skal ikke bage", sagde han. Jeg tænkte for mig selv, stadig med ryggen til og igang med at hive ting frem fra skabene, at han da snakkede sort, for Kim vidste udmærket godt at torsdag var "store bagedag" :pokey:! Jeg spurgte hvad han mente med det, og han gentog, at jeg ikke skulle bage. Da jeg OMSIDER får vendt mig rundt, står han med en buket KÆMPE og meget smukke røde roser. Jeg bliver endnu mere forvirret, for vi har ikke årsdag eller noget, og jeg tænker som en gal, hvorfor jeg da skal have dem, lige nu! Forvirringen er total! :lol::lol: Kim knæler ned foran mig, tager min hånd, og spørger, om jeg vil gifte mig med ham, og jeg svarer "Ja, selvfølgelig vil jeg det". Jeg er super rørt, lige som Kim, og vi skiftevis griner og snøfter lidt. Han har i DEN grad taget røven på mig, og jeg fatter stadig ikke en skid. Det lykkes mig at spørge hvor ungerne er, og hvornår jeg SÅ skal bage??? Kim forsikrer mig om, at ungerne har det godt - de er inde ved mine forældre, som passer dem natten over, og bage kan jeg gøre lørdag morgen inden fødselsdagen. Han siger, at vi skal ud og spise, så vi får taget et bad, noget pænere tøj på, og så kører vi til Kolding, hvor vi spiser på A Hereford Beefstouw, inden vi efterfølgende går en tur ved Koldinghus. Da vi kommer hjem, lykkes det mig at få bagt kagerne til min søster, og så ligger vi længe og snakker og griner. Kim er - stadig- superstolt over, at det lykkedes ham at overraske mig så godt, og det er velfortjent, for jeg er den største kontrolfreak ever.

Datoen

Jeg går meget op i tal (ikke numerologi som sådan, bare tal :tunge:), og vi havde flere gange snakket om datoen 18.08.18 for vielsen. Det var grunden til at Kim friede i torsdags, præcis 2 år før: 18.08.16... TÆNK at jeg ikke gennemskuede den! TSK, TSK! 

0

Annonce ♥

Tillykke med frieriet. Det var da sødt tænkt af ham at planlægge det efter det i havde snakket om :) Kan lige forestille mig dig stå og snakke og tømme indkøbsposer, mens manden anspændt venter på at du opdager ham :griner:-

0

Tak skal du have, Sunspirit. Ja, det var lidt sjovt...jeg var totalt clueless :griner:-

Nå, jeg må jo hellere til at lave noget planlægning i denne planlægningstråd.

Derfor: GRØNT = det er der styr på, ORANGE = undervejs, RØD = PANIK, ingen anelse.

Vi starter ved begyndelsen:

Dato: 18.08.18

Type bryllup: Kirkelig vielse og efterfølgende fest i uformelle rammer.

KirkeSct. Nikolai Kirke i Middelfart. Vi har tilknytning til kirken,  da min far er døbt, og min farmor og farfar er viet der d.11.november 1934.

Tidspunkt: Vielse kl. 13.30

Antal gæster: 66 (inklusive os selv og vores unger), hvis alle kommer.

Budget: Vi ser, hvad det ender med. 

DIY: Save The date -køleskabsmagneter lavet i Publisher/Paint og printet ved Vistaprint - nu færdiggjort og sendt ud.

Indbydelser - pocketinvitationer - er igang med DIY

Bryllups-hjemmeside: www.stineogkim180818.123hjemmeside.dk - mere info kommer til undervejs...

Takkekort

Lanterner til kirken, ellers bare levende lys - vi er ved at indsamle store syltetøjsglas til formålet.

Kirkehæfter - almost done!

Sæbebobler eller kasteskyts i små poser

Lanterner til at stå og hænge inde og ude - nogle er købt, andre er vi ved at samle ind...

Blomsterdekorationer - stående og hængende

Trekantguirlander - evt. med tekst

Bordhæfter med menu, etc.

Hvem-er-hvem-plakat

Pompom'er

Gæstebog: enten som fill-in the blanks eller evt. video-blog

Navneskilte/doorhangers tilvværelser

Toiletkurve

Frimærker med monogram eller foto

Familytree med bryllupsbilleder

Guldramme-ophæng til gæstefotos med props

Udendørs skilte med pile mod div. aktiviteter

Fakkelstubbe til stemningsbelysning udenfor

Hjemmebryg- evt. med egne etiketter på vin, øl, vand, mm.

Servietter med monogram

Monogram

Megablomster til blikfang i spisesal og kaffestue - nogle stykker er lavet, det er lidt tidskrævende, men sjovt. De næste skal dog være endnu større...

Fingeraftryk-træ

Slikbuffet - på overvejelsesbasis

Drinkskort - på overvejelsesbasis

PræstIngen anelse

Indgangsmusik: The Prince of Denmark's March  (Trumpet Voluntary) af Jeremiah Clarke. 

Følger bruden: Min far, som har taget turen en gang før.

Salmer: Det dufter lysegrønt af græs, I blev skabt som mand og kvinde, Op! Al den ting som Gud har gjort og Du som har tændt millioner af stjerner

Udgangsmusik: Mendelssohns Wedding March.

Indslag i kirken: Trompetist i kirken: Henrik Rønnow fra SMUK (Slesvigske Musikkorps). Jeg arbejder på indslag med solist.

Pynt i kirken: Lys - standard hvide almindelige, evt. lanterner til gulvet.

DIY til kirken: Sæbebobler, eller lignende. 

Programmer til kirken

Brudebørn: Vores 3 børn, hvis de udtrykker ønske herom. De vil på bryllups-tidspunktet være hhv. 12, 12 (tvillingepiger) og 14 år (dreng).

Ringe: Kun en: Min forlovelsesring, som vil blive flyttet over på den anden finger. Vi gider ikke bruge penge på det.

Brudebuket: Mellemstørrelse, dråbeformet, traditionel: cremerosa roser, russisk mandstro, passionsblomst, hjerteranke...

Påklædning: Se herunder:

Brudebørn: Enkle, hvide kjoler - gerne H&M til brudepigerne/ Jakkesæt til brudesvenden

GomHærens gallauniform i kirken, ellers alm. pænt jakkesæt.

Forlover: Kims bror

MoH: Min søster

Brud: Klart i hvidt eller lyst i kirken. Lang kjole. Evt. kjoleskift om aftenen.

Transport: Vi har flere muligheder: Onkels hvide veteran-Saab eller stor Volvo. Går vi ikke vildt meget op i, så det løser sig.

Feststed: Vi har booket Skovgården ved Vejlbyskov, Middelfart. Et kursuscenter/lejrskole med plads til 100 spisende og overnattende gæster. Vi har booket fra fredag kl. 17-søndag kl. 15.

ToastmasterKims bedste ven

Vidner: Kims bedste ven og min bedste veninde.

DIY til feststed: Lanterner

Lyskæder

Guirlander

Friske blomsterbuketter

Dørskilte

Doorhangers

Bordplan

Skilte udendørs/indendørs

Hvem er hvem-plakat

Forskellige havespil: boccia, kongespil, slå søm i stub, osv.

Overnatning: Se feststed!

Menu: www.madoghjælp.dk 

Menuen er endnu ikke lagt helt fast, men indtil videre fisk, ko, desserttallerken. Arbejder på en mellemret.

Serveringspersonale: Bestilt sammen med maden.

Musik/underholdning: www.DISKOBIL.dk (fra vi går til bords, til festen slutter).

FotografSøren Friberg fra www.fotofriberg.dk. 

Locations til foto: I og foran kirken (også kongebillede), herefter enkelte locations i Middelfart by, samt skov og strand ved feststedet.

Tidsplan: Kun et overslag

Fredag: Ankomst til stedet kl. 17.

Indkvartering af ankomne

Navneskilte på døre til 2 pers. værelser, skilte på øvrige døre, velkomst på whiteboard, oversigtskort over feststedet,

mad på køl, drikkevarer på plads, 

Grill/madlavning til ankomne

Opvask og oprydning

Vi pynter lokaler og omgivelser til lørdag: Guirlander, megablomster, lyskæder, borddækning i spisesal og                      

kaffestue, sætter toiletkurve op, 

Lave mad/slikbuffet til receptionen lørdag: ??? 

Hvis jeg selv ender med at lave kagen: samle, smøre op og pynte. (Bunde og fyld lavet hjemmefra)

Hygge/snak/spille spil/lave bål indtil vi ikke orker mere, evt. en sen dukkert.

Lørdag: Morgenmad for overnattende/nyankomne - helst i gårdhaven, ellers i den lille dagligstue.

Hente bestilte blomster.

Pynte borde med levende blomster i spisesal og kaffestue.

Kl. 8.30: Stine og MOH kører til frisør i Middelfart (½ times transport hver vej)- retur senest 12.00

Vise gæster på plads på værelser (toastmaster)

En hurtig snack

Bruden gør sig klar

Gommen gør sig klar

12.15 Gommen kører til kirke

12.45 Bruden kører til kirke

13.30 - senest 14.30 Vielse

Hilsen og billeder i og foran kirken (14.30-15.00)

Senest 15.30 Retur til feststed, evt. nytilkomne gæster der skal overnatte, vises på plads af MOH/toastmaster.

15.45 Kaffe og bryllupskage med velkomstdrink og velkomst fra brudeparret

Hygge og snak, spil og aktiviteter, mens brudeparret bliver fotograferet.

18.30 Bryllupsmiddag og evt. indslag

Senest 23.30: Vi får folk til at hjælpe med omrokering af bordene, så der er plads til dans.

Festen begynder med brudevalsen, herefter dans og hygge så længe folk gider, kaffe og sprut serveres undervejs.

02.30 Natmad

Evt. videre fest

Søndag:

Kl 10.00  Morgenmad/Brunch for overnattende med åbning af og tak for diverse gaver.

kl. 12.00 Vi sender gæster afsted

Kl. 12.30-15.00 Oprydning og let rengøring samt pakke sammen

Afrejse senest kl. 15

TTD: Afhænger af den kjole jeg finder, og fotografen ;-)

Navneændring: Jeg ønsker at tage min mands mellemnavn som mit mellemnavn, men ellers beholde eget efternavn...

Frisør og makeup: Fashion Cut Intercoiffure, Middelfart. Jeg får en samtale/prøveopsætning to uger før, samt får lagt makeup og lavet hår på selve dagen. Aftale kl. 9.

Smykker: Guld/granatsæt, der har været i familiens eje i over 100 år. Består af kæde, armlænke, ring og øreringe.

Farvetema: Spraglet/campstyle på feststedet, og afdæmpet i kirken... jeg bliver superglad af mange farver... 

0

Annonce ♥

NU MED KIRKE!

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:HURRAAAAAAAAAAAAAAA !!!! Vi har lige fået positiv tilbagemelding fra Sct. Nicolai Kirke i Middelfart om, at de gerne vil vie os. Så nu er kirken reserveret til os 18.08.18 kl. 13.30 - WEEEEEEEE!!!! Hold da op, sikke en lettelse.... jeg er SÅ glad lige nu!!! GP :thumbsupsmileyanim: (Det er min far også)...

Edited by enkenoguniformen
redigering
0

Skovgården Lejr- og Kursuscenter, hvor vi holder festen:

Indgangsparti:

24l7z82.jpg

Dagligstue:

2zsw512.jpg

Lokale til reception/kaffe:

ou0eut.jpg

Køkken:

skxm5k.jpg

Værelser:

dwt4y.jpg

Gårdhavemiljø:

359ycr9.jpg

Spisesal:

2v1lyqf.jpg

Det bliver vildt godt!!! 

0

7 hours ago, enkenoguniformen said:

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:HURRAAAAAAAAAAAAAAA !!!! Vi har lige fået positiv tilbagemelding fra Sct. Nicolai Kirke i Middelfart om, at de gerne vil vie os. Så nu er kirken reserveret til os 18.08.18 kl. 13.30 - WEEEEEEEE!!!! Hold da op, sikke en lettelse.... jeg er SÅ glad lige nu!!! GP :thumbsupsmileyanim: (Det er min far også)...

Ej hvor er det dejligt for jer :lol:

Det er bare skønt, når tingene flasker sig :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hej DianeSussi og DKchelle.

Tusind tak, vi er bare SÅ glade. Det betyder virkelig meget for mig, at min far får muligheden for at føre mig op i den kirke, hvor hele hans familie har tilhørsforhold. Han blev virkeligt glad, da han hørte det var lykkedes. Vi tager snart en tur til byen og ser alle de huse hele hans familie har boet i, deres arbejdspladser, kirken, mv. Han glæder sig rigtig meget... og det gør jeg selvfølgelig også. Bliver fedt med lidt far-datter-tid. :)

0

Annonce ♥

On Thursday, August 25, 2016 at 1:26 AM, lillelilje said:

Velkommen :thumbsupsmileyanim:

Dejligt med endnu en 2018 brud :a1221:

Tusind tak Lille lilje, vi 2018-brude har jo længe  igen. Så er det rart at kunne følges lidt ;-)

0

On Friday, August 26, 2016 at 8:50 AM, Sunspirit said:

Wauw! Kirken er bare for smuk (historienørd lige her :oops:) og det gør det endnu bedre når man har en personlig tilknytning til den

Sunspirit: He he, så er vi to historienørder. Og ja, kirken er meget smuk i al sin enkelthed.

0

Annonce ♥

NU MED TROMPETIST!

YES!!!.... har idag fået bekræftelse fra adspurgt trompetist om han vil komme og spille i kirken ved vores bryllup. Jeg glæder mig HEEEEEELT sindssygt. Der er kun en ting jeg fortryder fra mit sidste bryllup, og det var, at der ikke var trompetist, men det lykkes altså denne gang... og så endda en meget dygtig en af slagsen, som jeg selv har en forhistorie med.... NØJ, det er en god dag idag! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Lidt om 'vores' trompetist: 

Trompetist Henrik Rønnow er uddannet på Det Jyske Musikkonservatorium i Århus. Han har siden 1989 været ansat som trompetist ved Slesvigske Musikkorps i Haderslev. Henrik har markeret sig indenfor den klassiske genre gennem talrige koncerter, og han har spillet med en lang række professionelle orkestre og ensembler.

Henrik udgav i 1997 den meget anmelderroste CD "Lad det klinge...", på hvilken bruden medvirker, og i 2001 udgav han "Sound the Trumpet". Begge CD'er er indspillet i Haderslev Domkirke.

Henrik er medlem af "Solistforeningen af 1921", og tillige leder af Haderslev Sangakademi. Ved siden af sin karriere som udøvende musiker er Henrik, som koncertarrangør, ophavsmand til en række store musikprojekter med såvel professionelle orkestre og ensembler som amatørorkestre og kor.

Edited by enkenoguniformen
opdatering
0

Og nå ja.... så er det lykkedes mig (kun med let hovedrysten og himmelvendte øjne fra Kim) at snige mig til det første bryllupsrelaterede køb.... farvestrålende trekant-guirlander fra Tiger.... 10 pakker a 10 meter.... men der er også meget der skal pyntes op.t00yzo.jpg

1

14 hours ago, enkenoguniformen said:

Og nå ja.... så er det lykkedes mig (kun med let hovedrysten og himmelvendte øjne fra Kim) at snige mig til det første bryllupsrelaterede køb.... farvestrålende trekant-guirlander fra Tiger.... 10 pakker a 10 meter.... men der er også meget der skal pyntes op.t00yzo.jpg

De er fede. Dem skal jeg vist også ind og kigge efter. Vi har lejet en hel "lejrskole/spejderhytte", så der er mange lange gange, som skal pyntes op. Hvilket jo helst ikke skal blive for dyrt..

0

Annonce ♥

3 hours ago, enkenoguniformen said:

MiaLuise: Det er præcis også sådan noget vi er ude i - jeg overvejer stærkt, om jeg skal hamstre nogle flere ;-)

Hvor ligger det I har lejet? :)

Vi har lejet Bogensholmlejren, som ligger ved Ebeltoft Vig. Det er lidt langt fra Middelfart, men der må helt sikkert også være nogle gode hytter i nærheden af Middelfart.

0

1 hour ago, MiaLuise said:

Vi har lejet Bogensholmlejren, som ligger ved Ebeltoft Vig. Det er lidt langt fra Middelfart, men der må helt sikkert også være nogle gode hytter i nærheden af Middelfart.

Vi har lejet Skovgården, du kan se billeder længere oppe i tråden, hvis det har interesse ;-)

0

4 hours ago, enkenoguniformen said:

Vi har lejet Skovgården, du kan se billeder længere oppe i tråden, hvis det har interesse ;-)

Fedt. Det ligner meget det, som vi har lejet :) Der skal arbejdes lidt for at blive festligt, men det skal helt sikkert lykkedes!

0