enkenoguniformen

Kim og Stine 18.08.18

963 posts in this topic

10 hours ago, Trumpf said:

Lyder hyggeligt med tip en 13'er - det regner jeg også med at lave til vores bryllup, skal dog lige finde på hvordan og hvorledes..

Nogle af de spørgsmå jeg har brugt er:

Hvilken ugedag friede .... på?

Hvor gik brudeparrets sidste ferie hen?

Hvad synes.... er ....s mest irriterende vane?

Hvad kan... bedst lide ved....?

Hvor mødte brudeparret hinanden første gang?

Hvem bestemmer mest derhjemme?

Hvem sagde først "jeg elsker dig"?

Hvem laver oftest mad hjemme hos....?

osv :wink:

0

Annonce ♥

1 hour ago, enkenoguniformen said:

Nogle af de spørgsmå jeg har brugt er:

Hvilken ugedag friede .... på?

Hvor gik brudeparrets sidste ferie hen?

Hvad synes.... er ....s mest irriterende vane?

Hvad kan... bedst lide ved....?

Hvor mødte brudeparret hinanden første gang?

Hvem bestemmer mest derhjemme?

Hvem sagde først "jeg elsker dig"?

Hvem laver oftest mad hjemme hos....?

osv :wink:

Gode bud, dem låner jeg vist lige nogle af :)

0

On 7/3/2017 at 3:06 PM, enkenoguniformen said:

Hej U+N 2017.... nej, ingen stress, det må du love mig, men det er nok en god idé at begynde at få reserveret et feststed.... grunden til at vi har været relativt hurtigt ude er, at vi oplevede at flere af de steder vi kunne tænke os allerede var booket mere end 2 år før... så var det jeg sagde til Kim at nu måtte han sgu se at få fingeren ud.... :sm: :lol: Vi ledte så også efter nogle helt særlige rammer for festen, og til den rette pris... og det lykkedes jo så også, heldigvis! 

Jeg håber da på, at vi får skabt en rigtig god fest/weekend for vores gæster, nu har jeg jo tid til at gå og nørkle med detaljerne. Det er ret skønt! :loveshower:

Jeg kan vidst ikke love noget jeg ikke kan overholde :floejt: men er sikker på at den der ministress hører med til planlægningen, det hele skal jo gerne blive perfekt :thumbsupsmileyanim:

Vi er heldigvis også begyndt at sende forespøgelser ud på bryllupssteder. Det er da bare vanvittigt svært at inde det rigtige!? og jeg synes ellers at jeg er large, da vi leder i det meste af Danmark :pokey: Det kommer nok, vi har da kigget et par steder, og har regnet ud hvad vi bare ikke vil gå på kompromis med :cheerleader3:

Det er vildt så kreativ du er! er sikker på invitationerne bliver lækre, jeg er ihvertfald all in på bling'et! 

0

Annonce ♥

5 hours ago, U+N 2017 said:

Jeg kan vidst ikke love noget jeg ikke kan overholde :floejt: men er sikker på at den der ministress hører med til planlægningen, det hele skal jo gerne blive perfekt :thumbsupsmileyanim:

Vi er heldigvis også begyndt at sende forespøgelser ud på bryllupssteder. Det er da bare vanvittigt svært at inde det rigtige!? og jeg synes ellers at jeg er large, da vi leder i det meste af Danmark :pokey: Det kommer nok, vi har da kigget et par steder, og har regnet ud hvad vi bare ikke vil gå på kompromis med :cheerleader3:

Det er vildt så kreativ du er! er sikker på invitationerne bliver lækre, jeg er ihvertfald all in på bling'et! 

Det er i hvert fald altid et godt udgangspunkt at have gjort op med sig selv, hvad man ikke vil gå på kompromis med. Vi ville da helt sikkert gerne have haft mere eksklusive rammer  (slot eller lignende), men for os var det vigtigere i sidste ende, at vi kunne tilbyde vores gæster overnatning og fest til den lyse morgen. Så fandt vi et lejr-/kursussted istedet. Og det er helt perfekt. :loveshower:

Tak for rosen ift. Invitationerne- jeg håber de bliver som jeg forestiller mig dem, og det tror jeg nok de skal ende med. Lavede et prøveprint på invitationsteksten igår, den er meget enkel rent grafisk, men fin til vores behov. Ikke så mange krumspring der. :rolleyes:

0

Det med feststed/lokation er jo et spørgsmål om hvad man selv mest er til (og økonomi). Èn ting er det med at kunne feste igennem til den lyse morgen - hvad I kan og helt sikkert kommer til - Noget andet er at det også kan blive så eksklusivt og fornemt at man dårligt tør røre ved noget :) Jeg har oplevet gomme med slæng "danse" på en måde som de næppe ville have gjort det hvis der havde stået flotte porcelænsstatuer m.v. som kunne vælte. Samtidig har I større muligheder for at sætte jeres eget personlige præg på tingene men også en del mere arbejde og forberedelse.  

0

5 hours ago, diskobil said:

Det med feststed/lokation er jo et spørgsmål om hvad man selv mest er til (og økonomi). Èn ting er det med at kunne feste igennem til den lyse morgen - hvad I kan og helt sikkert kommer til - Noget andet er at det også kan blive så eksklusivt og fornemt at man dårligt tør røre ved noget :) Jeg har oplevet gomme med slæng "danse" på en måde som de næppe ville have gjort det hvis der havde stået flotte porcelænsstatuer m.v. som kunne vælte. Samtidig har I større muligheder for at sætte jeres eget personlige præg på tingene men også en del mere arbejde og forberedelse.  

Det tror jeg du har helt ret i, Diskobil. Det sted vi har valgt har i hvert fald rig mulighed for at vores gæster og vi selv kan slå os løs... en af vores gæster (som vi var sammen med til et andet vennepars bryllup) dansede så vildt den aften, at hans pæne bukser havde slidhuller på begge knæ, da han var færdig til at dingle hjem :thumbsupsmileyanim:

0

12 minutes ago, enkenoguniformen said:

Det tror jeg du har helt ret i, Diskobil. Det sted vi har valgt har i hvert fald rig mulighed for at vores gæster og vi selv kan slå os løs... en af vores gæster (som vi var sammen med til et andet vennepars bryllup) dansede så vildt den aften, at hans pæne bukser havde slidhuller på begge knæ, da han var færdig til at dingle hjem :thumbsupsmileyanim:

Hvor lyder han festlig! :cheerleader3:

Skønt med gæster der giver den gas :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Just now, Nannas said:

Hvor lyder han festlig! :cheerleader3:

Skønt med gæster der giver den gas :thumbsupsmileyanim:

Han er i den grad en partystarter (hans kone synes han var totalt pinlig (y):lol:), men vi andre morede os kongeligt!

0

Han er i den grad en partystarter (hans kone synes han var totalt pinlig (y):lol:), men vi andre morede os kongeligt!

HAHA kender typen :lol: fedt fedt fedt! Det er så godt med en partystarter! 

Min kærestes ene morbror, han danser også ALTID så meget til festerne, at hans kone må have en reserve skjorte med til ham, fordi han bliver våd af sved :o han gir den gas:biggrin:

0

1 minute ago, Nannas said:

HAHA kender typen :lol: fedt fedt fedt! Det er så godt med en partystarter! 

Min kærestes ene morbror, han danser også ALTID så meget til festerne, at hans kone må have en reserve skjorte med til ham, fordi han bliver våd af sved :o han gir den gas:biggrin:

Det er da for cool! Jeg elsker den slags mennesker - gang i den! :loveshower:

0

18 hours ago, enkenoguniformen said:

Det er i hvert fald altid et godt udgangspunkt at have gjort op med sig selv, hvad man ikke vil gå på kompromis med. Vi ville da helt sikkert gerne have haft mere eksklusive rammer  (slot eller lignende), men for os var det vigtigere i sidste ende, at vi kunne tilbyde vores gæster overnatning og fest til den lyse morgen. Så fandt vi et lejr-/kursussted istedet. Og det er helt perfekt. :loveshower:

Tak for rosen ift. Invitationerne- jeg håber de bliver som jeg forestiller mig dem, og det tror jeg nok de skal ende med. Lavede et prøveprint på invitationsteksten igår, den er meget enkel rent grafisk, men fin til vores behov. Ikke så mange krumspring der. :rolleyes:

Jeg synes nogle gange det kan blive for fint, vi har været til en del bryllupper de sidste par år, og de sjoveste har klart været dem hvor brudeparret havde en uformel stemning og selv gav den gas. vi var til et bryllup sidste år, på dronninglund slot, og blev lynhurtigt enige om at det bare ikke var den stil vi ønskede :) Det var da super smukt og lækker mad, men vi er begge til kulørte drinks, og dans på bordene, så slot er ikke lige vores boldgade :) så er helt enig i at man skal vurdere hvilke ønsker man har, jeg vil virkeligt gerne selv være kreativ, og mange steder vi har besøgt kan vi selv vælge servietter og farve på lys, jeg drømmer om LIDT mere indflydelse på vores dag :)

Jeg har også en grovudgave af invitationerne, som er fyldt med blonder og krummelurer :P men de bliver ikke sendt afsted før næste år, da jeg regner med at vi sender STD ud her til sommer når lokale og kirke er på plads :) 

hvad gør du med konvolutter? bare enkle hvide eller?

0

Annonce ♥

4 hours ago, U+N 2017 said:

Jeg synes nogle gange det kan blive for fint, vi har været til en del bryllupper de sidste par år, og de sjoveste har klart været dem hvor brudeparret havde en uformel stemning og selv gav den gas. vi var til et bryllup sidste år, på dronninglund slot, og blev lynhurtigt enige om at det bare ikke var den stil vi ønskede :) Det var da super smukt og lækker mad, men vi er begge til kulørte drinks, og dans på bordene, så slot er ikke lige vores boldgade :) så er helt enig i at man skal vurdere hvilke ønsker man har, jeg vil virkeligt gerne selv være kreativ, og mange steder vi har besøgt kan vi selv vælge servietter og farve på lys, jeg drømmer om LIDT mere indflydelse på vores dag :)

Jeg har også en grovudgave af invitationerne, som er fyldt med blonder og krummelurer :P men de bliver ikke sendt afsted før næste år, da jeg regner med at vi sender STD ud her til sommer når lokale og kirke er på plads :) 

hvad gør du med konvolutter? bare enkle hvide eller?

Åh, konvolutter.... så langt er jeg ikke kommet endnu. Jeg tror, jeg går efter nogle i ivory.... :)

0

Exactly U + N 2017. Jeg har så spillet på Dronninglund Slot et par gange (der er langt op). Det er et flot slot og folk har også givet den gas men jeg oplever det ikke som et sted der er så fornemt at det lægger en dæmper på begivenhederne. Men som alle andre steder, der er "bemandet" er det t sted hvor man ikke bare kan feste igennem til man vil. I vores "kalender" er der ingen tvivl om at de fester som holder længst og "trækker tænder" er dem der holdes i forsamlingshuse og andre steder hvor man selv sørger for alt. Når det så er sagt er det ikke altid en skam at slutte en fest når den er på toppen.

0

6 hours ago, diskobil said:

Exactly U + N 2017. Jeg har så spillet på Dronninglund Slot et par gange (der er langt op). Det er et flot slot og folk har også givet den gas men jeg oplever det ikke som et sted der er så fornemt at det lægger en dæmper på begivenhederne. Men som alle andre steder, der er "bemandet" er det t sted hvor man ikke bare kan feste igennem til man vil. I vores "kalender" er der ingen tvivl om at de fester som holder længst og "trækker tænder" er dem der holdes i forsamlingshuse og andre steder hvor man selv sørger for alt. Når det så er sagt er det ikke altid en skam at slutte en fest når den er på toppen.

Nej, det er absolut ikke dumt at slutte festen "i tide".... hvornår så det end er, men jeg synes det er lidt svært ift. brylluppet, da især min kommende mand er helt klar på at feste til den lyyyyse morgen, og jeg er mere A-menneske (som skal op og lave brunch til gæsterne næste morgen) :wink: Vi får se, hvad det ender med.

0

Det der kan være fordelen er at folk og brudepar forlader festen med det som sidste indtryk :) Men det er jo ikke ensbetydende med at man skal gøre det når mulighederne nu er der; ingen tjenere der står og kigger på uret, og ingen der skal nå noget. :) Når det så er sagt; Der er steder hvor nogle skal låse af og der ved man godt at når klokken er sted mellem 4 og 5, der ikke er så mange gæster tilbage så er det tæt på at der står et brudepar som gerne vil hjem hurtigt. Samtidig er det dagslys udenfor hvorved lyset kun har begrænset værdi. Der er jeg tit så småt begyndt pille lys ned og pakke ned diskret sådan at der kun står pult og højtalere tilbage når musikken stopper og det er slut.    

0

Annonce ♥

Ris, sæbebobler, rosenblade, solsikkefrø... hmmmm!!!

Arh altså... Det ER skisme da ikke nemt at finde ud af, hvad folket skal have lov til at kyle efter os udenfor kirken. Ris er jeg ikke den store tilhænger af, da jeg 1) synes de gør SKIDEONDT at blive ramt af og 2) ikke er gode for de små fugle og 3) kirken er vist imod riskastning pga. svineriet.

Derfor har jeg bevæget mig lidt i alternativer:

Sæbebobler: For: De sviner ikke, kan fås i søde små flakoner og fylder ikke meget, samt gør ikke ondt at blive ramt af.

Imod: De er meget vanskelige at tage billeder af, og syner ikke af meget på billeder, med mindre der blæses sindssygt mange på en gang... og det                                    skal IKKE blæse ret meget.

Rosenblade: For: Romantisk, ser ud af mere på billeder, gør ikke ondt at blive ramt af.

Imod: Fylder meget, dyre, lidt for meget "prinsesse" til min stil.

Solsikkefrø: For: Godt for fuglene, ser ud af mere på billeder, billigt!

Imod: Størrre end ris, så slår nok hårdere at blive ramt af.

Umiddelbart hælder jeg nok mest til sæbeboblerne til lige udenfor kirken. Til gengæld har jeg bestilt rissommerfugle til selve locationshootet. Jeg er sikker på, at ungerne vil elske at kaste rundt med dem, og synes det ser virkelig fedt ud på billeder:

URCut.jpg

siIQd.jpg

gNcJh.jpg

exuFS.jpg

0

Åh ja, jeg frygter også at konfetti, rosenblade og den slags bare ikke er imponerende med mindre det tyres direkte i smasken, for ellers bliver det jo ikke oppe hvis der ikke er vind..

Så vi er også ude i nogle sæbebobler, måske et par skole-musikintrumenter for sjov, og så nogle flag folk kan vifte med :)

0

3 minutes ago, Luffegås said:

Åh ja, jeg frygter også at konfetti, rosenblade og den slags bare ikke er imponerende med mindre det tyres direkte i smasken, for ellers bliver det jo ikke oppe hvis der ikke er vind..

Så vi er også ude i nogle sæbebobler, måske et par skole-musikintrumenter for sjov, og så nogle flag folk kan vifte med :)

Nåh ja, FLAG... du siger da noget! Det er faktisk også ret festligt, og så ser det godt ud. :)

0

Shop amok i lækre pyntesager.

Ihh, jeg KUNNE ikke står for fristelsen den anden dag, og fik bryllupsshoppet nogle fine ting til 18.08.18. 

Jeg har fået brede ispinde hjem til vores "date jar", hvor gæsterne kan skrive dateaktiviteter ned og putte i et glas. Så har jeg købt sæbebobler til gæsterne i kirken, et JUST MARRIED-skilt til pynt et eller andet sted i eller udenfor feststedet, "HELP"-klistermærker til Kims sko, Pom-pomer til pynt, JUST MARRIED bolcher til slikbuffeten og rice-butterflies til vores fotosession. LOVE IT! <3

CIaeN.jpg

0

Annonce ♥

6 hours ago, Kastberg said:

Kan se du har købt sæbebobler, men har i overvejet hjerteris? De er ca på str med ris, men lavet af sukker og går i opløsning når de bliver ramt af vand :)

Jeg har kigget på dem, ja, men synes det er svært at finde en hjemmeside der giver mig den ønskede information - også svært at beregne hvor mange der skal til. 

0

Tak, det synes jeg også...tror vi skal eksperimentere lidt med sommerfuglene her i weekenden...

:) spændende! De ser rigtig fine ud på billederne du har lagt op :thumbsupsmileyanim:

0