enkenoguniformen

Kim og Stine 18.08.18

963 posts in this topic

13 hours ago, enkenoguniformen said:

Kagebagning vol.3 - dåbskage på bestilling!

ER 3 gang lykkens gang? VIL alt mon spille idag? det håber jeg sørme, for min veninde har bedt mig lave en kage til hendes søns dåb imorgen, så nu skal det bare lykkes det hele.... og jeg tror faktisk jeg er ret godt med.

Torsdag bagte jeg bundene, de blev lige så gode som sidst - bageringene fungerede igen upåklageligt, kartoffelmelet får bundene til at "fluffe" godt op, og jeg tror (X'er fingre), at mousserne er der idag!!!

Jeg har købt 15 passionsfrugter, siet saften af dem og vredet det sidste ud gennem et tyndt viskestykke (meget effektivt til at få alle de dyre dråber med) - varmet det let op og smeltet 4 blade husblas i. Gjorde det samme med jordbærrene, smed dog de kogte frugter ud så kun saften var tilbage. Herefter kom jeg det på køl i en time.

Startede så med at hælde den ene, afkølede saft i min røremaskine sammen med 1 liter fløde og piskede det ret godt op, og smurte det i kagen, puttedde bund i, og gjorde det samme med lag 2. Nu står kagerne og køler og jeg tror sgu det lykkes!

Senere smører jeg dem op med neutralfarvet smørcreme og kommer marcipan på og pynt, og så er den klar til afhentning.

Det er jo dét, man siger: 3. gang er lykkens gang.
Jeg glæder mig til at høre - ikke OM det lykkedes - men HVOR GODT det lykkedes :)

0

Annonce ♥

9 hours ago, kesa said:

Det er jo dét, man siger: 3. gang er lykkens gang.
Jeg glæder mig til at høre - ikke OM det lykkedes - men HVOR GODT det lykkedes :)

Ja, jeg er også MEGA spændt på, om de er tilfredse. Min veninde har lovet mig et tværsnit senere, men I kan da lige få et billede af kagerne i deres færdige helhed:

20170401_161424.jpg

0

4 hours ago, enkenoguniformen said:

Ja, jeg er også MEGA spændt på, om de er tilfredse. Min veninde har lovet mig et tværsnit senere, men I kan da lige få et billede af kagerne i deres færdige helhed:

20170401_161424.jpg

Wauw hvor er de flotte. Du er mega - dygtig. :-) 

Jeg synes du sku' melde dig til Den Store Bagedyst. 

0

1 hour ago, kesa said:

Wauw hvor er de flotte. Du er mega - dygtig. :-) 

Jeg synes du sku' melde dig til Den Store Bagedyst. 

Hvor er du sød! :lol: Men ellers tak, jeg ville sgu dø af stress! :rolleyes:

0

Annonce ♥

1 hour ago, enkenoguniformen said:

Hvor er du sød! :lol: Men ellers tak, jeg ville sgu dø af stress! :rolleyes:

Ja det er nok ret stressende at medvirke i det program...

0

21 hours ago, 99banne said:

De er MEGA flotte:cheerleader3:hvor er du bare sej! Dem må de da være blevet glade for

Tusind tak, 99banne - de blev heldigvis glade for kagerne, og tilbagemeldingen var, at de smagte fantastisk. :)

1

Annonce ♥

19 hours ago, Trumpf said:

Lækre kager :) Ser lækre ud

11 hours ago, Nannas said:

Super flotte kager Stine! Kæft du er dygtig :lol::thumbsupsmileyanim:

Tusind tak, Trumpf og Nannas - sikken et hejs det var - jeg var SÅ bombet bagefter, så jeg skal sgu nok bruge lidt hjælp til bryllupskagen, (men hvad har man ellers en lillesøster/maid of honour til?) :biggrin: Det skal nok gå - jeg er meget optimistisk!

0

Milepæl idag (5.4.17) - 500 dage til bryllup!

Jeps, så er der 500 dage tilbage! Som Kim tørt bemærkede imorges: "Jamen så er det jo LIGE rundt om hjørnet"... :lol: Ha ha, you just gotta love him! :loveshower:

Men hvor vi glæder os...der er bare ALT for længe til! Den kommende påske står på total hovedrengøring ude og inde, så det bliver desværre nok ikke det vildeste jeg får nået ift. bryllups-DIY, men til gengæld behøver jeg så ikke have dårlig samvittighed over huset, som pt. ligner en sønderbombet slagmark... alt har en fordel.

0

500 dage - sikke en milepæl. Jeg har en idé om, at den tid kommer til at gå hurtigt. Men du / I er jo allerede godt med og der er stadig så god tid, at du ikke behøver at gå på kompromis med nogle af dine projekter.

0

Annonce ♥

26 minutes ago, Luffegås said:

Godt du skriver den slags, så kan jeg nå at panikke lidt når jeg læser det :P Vi er jo slet ikke nået så langt endnu :D 

Søde Luffegås, ingen panik, I klarer det! :biggrin: Det lykkes altid på det ene eller den anden måde!

0

07.04.17: MINUS 10 KILO!

Yes, så lykkedes det mig omsider at smide de berømte 10 kilo. Det har været en kamp her den sidste måneds tid, men nu holder jeg påske, og så må jeg op på hesten igen efter de næste 5. Jeg håber motivationen indfinder sig lidt igen snart... drømmen er jo at komme til at se godt ud i den hvide kjole i august 18. :)

0

Annonce ♥

On 4/5/2017 at 7:03 AM, enkenoguniformen said:

Milepæl idag (5.4.17) - 500 dage til bryllup!

Jeps, så er der 500 dage tilbage! Som Kim tørt bemærkede imorges: "Jamen så er det jo LIGE rundt om hjørnet"... :lol: Ha ha, you just gotta love him! :loveshower:

Men hvor vi glæder os...der er bare ALT for længe til! Den kommende påske står på total hovedrengøring ude og inde, så det bliver desværre nok ikke det vildeste jeg får nået ift. bryllups-DIY, men til gengæld behøver jeg så ikke have dårlig samvittighed over huset, som pt. ligner en sønderbombet slagmark... alt har en fordel.

Weeee tillykke med de 500 dage! :cheerleader3:

0

1 hour ago, enkenoguniformen said:

Yes, så lykkedes det mig omsider at smide de berømte 10 kilo. Det har været en kamp her den sidste måneds tid, men nu holder jeg påske, og så må jeg op på hesten igen efter de næste 5. Jeg håber motivationen indfinder sig lidt igen snart... drømmen er jo at komme til at se godt ud i den hvide kjole i august 18. :)

Super - godt gået!! :cheerleader3::cheerleader3: Så kan man også holde Påske med god samvittighed :)

0

3 minutes ago, Dkchelle said:

Super - godt gået!! :cheerleader3::cheerleader3: Så kan man også holde Påske med god samvittighed :)

Tusind tak Dkchelle. Ja, det er rart -men jeg kan nu ikke hvile for meget på laurbærrene, er langt fra mål endnu!

0

15 hours ago, enkenoguniformen said:

KÆMPE STORT TILLYKKE

- Du er dæleme sej!

Nyd påskeferien - med god samvittighed :)

0

Annonce ♥

2 hours ago, Nannas said:

Sejt gået Stine :thumbsupsmileyanim: Stort tillykke med vægttabet. God påske :) 

Tusind tak, Nannas, Trumpf og Kesa. Her i påsken fortsætter jeg selvfølgelig den sunde livsstil..... NOOOOOOT! (y) I hvert fald efter devisen 'gulerodskage er vel sundt på et eller andet plan' og 'marcipanæg er lavet af mandler, chokolade af kakao og nougat af nødder - alt sammen planter'.... det går da bare skidegodt! :lol:

0

On 10/4/2017 at 8:01 PM, enkenoguniformen said:

Tusind tak, Nannas, Trumpf og Kesa. Her i påsken fortsætter jeg selvfølgelig den sunde livsstil..... NOOOOOOT! (y) I hvert fald efter devisen 'gulerodskage er vel sundt på et eller andet plan' og 'marcipanæg er lavet af mandler, chokolade af kakao og nougat af nødder - alt sammen planter'.... det går da bare skidegodt! :lol:

:lol::lol: hahaha!

0

On Monday, April 10, 2017 at 8:01 PM, enkenoguniformen said:

Lol :D 

Alt godt fra planteriget :)

0