enkenoguniformen

Kim og Stine 18.08.18

963 indlæg i dette emne

Annonce ♥

3 hours ago, Mikaster said:

Hold da op hvor sker der meget!!! Det er lige om lidt! Håber I har haft en kanon festival! Glæder mig simpelthen til snart at se det hele færdigt og samlet :thumbsupsmileyanim:

 

Du kan tro vi har hygget. Min stemme er næsten forsvundet, så meget har jeg sunget med :floejt:

 

Ja, det kommer hastigt nærmere nu.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

19 days to go: Flower-shower!

 

Nu er vi kommet godt hjem fra festival igen, og midt i bunkerne af vasketøj, skal vi nu også have bryllupsplanlægningen op at køre igen. 

 

Vi startede med at køre til Middelfart, for at lave en aftale med delikatessen i Kvickly ang. Levering af sandwiches til receptionen, men de to der har ansvaret, har fri, så aftalen er at ringe igen i næste uge- men vi har i hvert fald lagt en bestilling på 100 sandwiches. Så må detaljerne komme senere. 

 

Herefter spiste vi frokost i Kolding, inden vi tog tilbage til Christiansfeld, hvor vi kørte ned til vores blomsterhandler, Hans, som skal lave min brudebuket.

 

Han har ret frie hænder, men vi har aftalt følgende:

 

Form: dråbeformet buket- tætbundet uden for meget grønt i.

 

Blomster: Pæoner, hvis de kan skaffes, ellers klyngeroser med pink midte og lysere udefter.

Små, lyseblå russisk mandstro.

Umodne brombær.

Hjerteranke. 

Troldhassel.

Brudeslør.

 

Han binder desuden 5 knaphulsbuketter og sørger for blomster til bordene- kommer bare i spande, da vi selv sætter dem i blondevaserne.

 

Til sidst var vi lige ved Donslund Vine og købe te til vores iced tea. Jeg skal lige prøve mig lidt frem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎23‎-‎07‎-‎2018 at 4:54 PM, enkenoguniformen said:

 

Åhhh jeg ELSKER bare Samsø- der er vildt smukt og hyggeligt. Det var da praktisk med et bryllup tæt på-så passer det hele jo sammen :lol:


Det var så ikke planlagt da Samsø først kom i stand op til og bryllupsfesten var booket lang tid i forvejen (ligesom jeres). Vil heller ikke lige frem sige at det var tæt på (Ringkøbing).  Men ja Samsø er fedt (har faktisk spillet der men det er rigtig mange år siden) o det kan da heller ikke udelukkes at vi tager derover næste år :)  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens DIY: Samle Led-fyrfadslys fra Ikea. 

 

Jeg er blevet enig med mig selv om, at for mange tændte stearinlys bliver ULIDELIG varmt i festlokalet, så jeg har købt 300 LED-fyrfadslys i IKEA.

 

Dem har jeg siddet og pillet plastik og tape  af og åbnet med en kødnål (åndssvagt sikkerhedssystem), for at putte batterier i og samle med kødnålen igen... argh, hvor tog det lang tid!

Nu er vi gudskelov færdige med DEN  DIY!!

 

1zgde9c.jpg

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SÅ ER AL PYNT HENTET HJEM!

 

Vi var lige en tur omkring mine forældre her til aften. Vi har fået lov at låne et kælderrum til alt vores bryllupsgejl, og der var en del efterhånden. Nu har vi fået fragtet alt hjem (gudskelov for vores stationcar), så i morgen begynder jeg al optælling, at tage billeder med henblik på salg, og sortering i kasser til de forskellige rum/borde, osv.

 

Jeg har desuden fået printet de sidste billeder til vores familytree, og det bliver bare SÅ fint. 

 

Lige et billede af vores 239 blondelygter/vaser:

 

hs1fzm.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

18 days to go: pakke-pakke-pakke...

 

Efter at have hentet alle bryllupspakkenellikerne ved mine forældre igår, er dagen idag gået med at pakke-pakke-pakke og svede-svede-svede!!! Føj, hvor er her bare varmt! (y)

 

Jeg har været ude og købe 10 små flyttekasser, så nu er der en kasse til hvert bord med dug, blondevaser, lysestager og lyskæder og fyrfadslys- stort set klar til bare at blive dækket op.

 

Jeg forsøger at samle og pakke de resterende ting så det giver mening, for det er højst sandsynligt ikke mig selv, der kommer til at sætte tingene op.

 

Imorgen skal jeg have printet kirkehæfter- det er en DIY jeg virkeligt ser frem til at færdiggøre!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

17 days to go: Jeg knokler på med vægttabet.

 

Målet med vægttabet var at komme ned på 85 til brylluppet, og som I ved, så valgte jeg at faste på festival for at holde mig på rette spor. Det har betalt sig, for nu siger den 83,7 og i alt - 16,7 kilo. Jeg går nu efter 82,5 til brylluppet. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du bare vild Stine :cheerleader3: Det er simpelthen bare så spændende at du skal giftes i DEN HER MÅNED!!!!! Jeg glæder mig så meget til beretningen bagefter med alt dit fantastiske DIY :a1221:

 

Det er virkelig godt klaret med vægttabet... Bruger du 4/3? Jeg kan sleeet ikke faste på arbejdsdage, så det ville aldrig fungere for mig, men det er godtnok vildt sejt at du har tabt så meget, du ser jo fantastisk ud! 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, little miss phoenix said:

Hvor er du bare vild Stine :cheerleader3: Det er simpelthen bare så spændende at du skal giftes i DEN HER MÅNED!!!!! Jeg glæder mig så meget til beretningen bagefter med alt dit fantastiske DIY :a1221:

 

Det er virkelig godt klaret med vægttabet... Bruger du 4/3? Jeg kan sleeet ikke faste på arbejdsdage, så det ville aldrig fungere for mig, men det er godtnok vildt sejt at du har tabt så meget, du ser jo fantastisk ud! 

 

Tak, ja det er jo lige om lidt... viiildt!!!!

 

Jo, jeg er nemlig på 4-3- og det ER benhårdt. Især de varmeste dage har været frygtelige. Jeg har ellers efterhånden vænnet mig til fasten, og tænker ikke så meget over det mere. Jeg glæder mig til sidste fitting her d.8/8.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De sidste par dages DIY: Skilte og færdiggørelse af andre projekter.

 

Jeg har godt gang i printeren for tiden. I går lavede jeg skilte til toiletdørene... Jeg KUNNE ikke dy mig for lidt humor... :lol:

 

2cz7dsp.jpg

 

Vores toastmaster-båthorn er også blevet færdigt, og det larmer ad helvede til, skulle jeg hilse og sige... vi bliver SÅ trætte af det, hvis der kommer mange taler :griner:-

 

24ln02o.jpg

 

En af de store DIY´s er også blevet færdige: Jeg har nu færdigskrevet og printet 100 kirkeprogrammer, og jeg er SÅ stolt af dem! De har både en velkomsthilsen, et billede af os, programmet for vielsen, salmerne, en præsentation af de medvirkende, lidt om valget af salmer, kirkens historie og praktiske oplysninger om fotografering, ris-kastning og receptionen.

 

1zb5bhg.jpg

 

Vores sæbebobler er også klar, i stedet for ris...

 

2uji1yp.jpg

 

Og så fandt jeg endelig en beholder til vores sparklers, som er stor nok. Jeg har puttet oasis i bunden, så det holder dem bedre.

2rr01w8.jpg

 

Ud over disse ting har jeg printet "RESERVERET"-skilte til fotograf og diverse andre til kirken, så dem vi ønsker det får de bedste siddepladser. Resten er først til mølle...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Luffegås said:

Wow hvor er det nogle fede ting!
Jeg har ikke nåët at skaffe toastmaster klokke, men nu har du også ændret vores mening, han skal have et båthorn

 

He he, jamen jeg er da glad for at kunne være til inspiration. Jeg har fundet båthornet i Tiger. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

16 days to go: Nu har manden fået sin uniform- han er SÅ flot!

 

Idag har vi været i Sønderborg efter Kims uniform, og den sidder bare som støbt på ham. Hold nu kæft, en lækker mand jeg gifter mig med!!! :loveshower:

 

Screenshot_20180802-165001.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

 

8 hours ago, FrøkenPedersen said:

Wow :) Bare Wow 

 

Ja, det synes jeg jo også <3:lol:

Den sidder bare bedre på Ham, end jeg havde turdet håbe. Har kun en ting at sige: VI ELSKER UNIFORMER!!! :loveshower:

 

Screenshot_20180803-053009.png

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 days to go: Sko til pigerne- og så har far støvet smokingen af!

 

Igår fik vi omsider den sidste detalje pp plads til pigerne, nemlig sko der passer til kjolerne. Det har været svært at finde ens par til dem i to forskellige størrelser, hvor utroligt det end lyder. Vi har været i virkeligt mange butikker, men endte med H&M.

 

Screenshot_20180803-053021.png

 

Og så har min far da i øvrigt lige prøvet sin smoking igen- som han vel at mærke købte i forbindelse med mit første bryllup for 13 år siden!!! Jeg synes det er stærkt, at han stadig passer den så flot! Glæder mig usigelig meget til at tage turen op ad kirkegulvet sammen med ham!

 

Screenshot_20180803-053046.png

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dagens DIY: Klistermærker på skoene.

 

Omsider kan jeg få sat et tjek-tegn ved denne DIY. Klistermærkerne har jeg købt for noget der føles som 1000 år siden, og jeg synes selv det er god humor for Kims part, og sødt for min: 

 

Screenshot_20180803-072609.png

 

Screenshot_20180803-073545.png

 

Der står 'I do' og 'Me too' på mine <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

DIY: Iced tea og velkomstskilt.

 

Idag har jeg fået lavet et indendørs velkomstskilt som skal stå i entreen til Skovgården.

Der er ikke de store kunster i det- blot lavet i Word, printet og forstørret. Jeg havde en rest blonde fra strømpebåndet, og det blev så sat på- mest for synets skyld...

 

Screenshot_20180803-155038.jpg

 

Og så har jeg eksperimenterer med at lave iced tea, og nu er den ene i hvert fald på plads. Det er en æble-lemon-rooibos, der er fortyndet med 25 % æblejuice. Den skal serveres på is og appelsinskiver.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

14 days to go: 2 uger tilbage- viiildt!!!! 

 

Så ramte vi lørdag d.4.august- min mormors 85 års fødselsdag, og nu kun 2 uger til bryllup. Det er altså vildt!

 

Idag står den på opsamling af alle mine DIY's- en af de store (udprintning af bordhæfter) volder mig desværre massive problemer, og jeg spildte 3 timer igår på at prøve at få dem ud i det korrekte format. Nu er Kim sat på opgaven: 'FIX IT!!!':sm: :floejt::lol:

Han mener bare det handler om papirformatet. Vi får se.

 

Ellers er jeg nu godt igang med talen, og så må vi nok snart have gang i brudevalsen igen...

 

Opdateret liste over DIY's og mangler følger senere.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering på DIY-listen...

 

Opdatering på DIY-listen.

 

Færdige DIY:

 

Save The date -køleskabsmagneter lavet i Publisher/Paint og printet ved Vistaprint - nu færdiggjort og sendt ud.

Indbydelser - pocketinvitationer

Lanterner med blonde til borde, gårdhave og pynt diverse steder

Bryllups-hjemmeside: www.stineogkim180818.123hjemmeside.dk - mere info kommer til undervejs...

Trekantguirlander 

Pompom'er - jeg mener at kunne huske, at vi har købt ca. 10.
Monogram

Bordkort

Værelsesnumre og skilte til sovesale

Lyskæder - vi har 3-4 af dem til flagstænger og ca. 10-12 almindelige.

Toiletkurve

Bordnumre

Spraye lysestager i guld

Bordplan

Frimærker med monogram 

Strømpebånd

Sparklers til brudevalsen

Do not disturb- doorhanger

Navneskilte til værelsesdøre

Lommetørklæder til kirken med mavebælte : For happy tears

Fingeraftryk-træ

Slikbuffet

Photobooth

Gæstebog: Fill in the blanks

Underbukser med tryk til Kim

Egne etiketter på vand

Kirkehæfter

Sæbebobler til kirken

Lanterner til at stå og hænge inde og hænge ude.

Hvem-er-hvem-beskrivelser til bordhæfter

Familytree med bryllupsbilleder

Labels under skoene

Folde servietter

 

 

Godt på vej...

 

Megablomster til blikfang i spisesal - 5 lavet, vi må se, om jeg gider lave flere!

 

Hangover-kits til værelserne! - Tingene skal bare fordeles i poserne og stilles på hvert værelse. På grund af pladsmangel i bilerne, laver vi først kittene på selve feststedet.

 

Bordhæfter med menu, bordopstilling og beskrivelse af hver gæst- forsider er lavet, vi mangler at printe og hæfte.

 

Hjælper-lister fredag, lørdag, søndag

 

Blomsterdekorationer - stående og hængende: Kan vi først lave fredag d.17, da vi ønsker blomsterne så friske som muligt.

 

Sy navnetag i kjolen - Jeg har snuppet et af Kims militær-navneskilte, og tager det med til fitting d.8/8, det skal syes ind i kjolen, og det samme skal et lille broderet Dannebrogsflag jeg har arvet efter min farfar.

 

 

IKKE færdige/påbegyndte DIY:

 

Bryllupskage

 

Morgengave

 

Takkekort


 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

13 days to go: Overblik, overblik...

 

I dag forsøger jeg at skabe mig et overblik over hele slagets gang, fra fredag morgen til søndag eftermiddag. Jeg forsøger at tænke det hele så detaljeret igennem som muligt, og prøver at få skrevet alle TÆNKELIGE (og utænkelige) opgaver ned, slavisk og i kronologisk rækkefølge. Dette for at give mig selv ro, Kim overblik og hjælpe vores toastmaster og Maid of Honour mest muligt. 

Når man står med det hele selv, er der bare SÅ meget der skal gå op, og jeg er panisk for at glemme et eller andet vigtigt, så det hele køøører rundt i hovedet på mig nu.

 

Nu tager jeg en pause og får sovet lidt, og så håber jeg på at hovedet har mere ro når jeg har slappet lidt af. Fastedag i dag gør mig nok heller ikke skidemeget skarpere, men jeg VIL kæmpe til sidste blodsdråbe mod den forbandede vægt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

12 days to go: En VIRKELIG BØVLET DIY!

 

Øvvvvv manner! Nu er jeg simpelthen RØDGLØDENDE! De S***** bordhæfter, som jeg spildte en del tid på ved kopimaskinen i fredags, gør nu bøvl igen. Jeg gjorde som Kim forslog, og skiftede papirformatet ud, og så gjorde maskinen bøvl og lavede endeløse papirstop. Så fik jeg det omsider vendt som jeg gerne ville, den spyttede ud og jeg var glad... indtil jeg opdagede, at den havde snittet noget af teksten på den ene side. Alt smides ud, op og rette til, printe igen, vende papirer, printe tosidet, tilpasse formatet, løse papirstop, og OMSIDER spyttede den det rigtigt ud... Mig hjem og begynde og hæfte hele lortet med de sorte omslag...indtil jeg nu lige har opdaget (efter 23 hæftninger), at en af siderne er vendt forkert, så nu har eg pillet 46 clips op igen og kan smide hele lortet ud og starte forfra... Behøver jeg sige, at jeg er pissehidsig??? :shooter:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer