Sign in to follow this  
Followers 0
Malene91

NU skal det være, men

12 posts in this topic

Nu er datoen sat og har nu 11 måneder til og tabe mig så meget som muligt.
Vi har aftalt at vi skal giftes i en kirke, men kun hvis jeg finder en rigtig brude kjole, men med min størrelse og vores budget kræver det et mirakel, men det er bare det jeg ønsker, men på trods af at motivationen burde være der, synes jeg bare det er såå svært og holde sig på den sunde linje
Så hvad er jeres råd??

Derudover har jeg svært ved og finde ud af om vi skal booke kirke i sats på at jeg opnår vores mål, eller hvad vi skal.

hvad har I andre gjort?

0

Annonce ♥

Jeg har selv 11 måneder til at få smidt de 20 kg, hvilket jeg næppe når. Jeg går efter 10 måske 15 kg :)

Vi skal giftes i kirken, og det ville jeg ikke undvære for noget. Hvem siger, en brus i kirken skal være i kæmpe kjole :) er sikker på, du nok skal kunne finde en kjole til lejligheden uanset hvad.

Personligt har jeg også svært ved at holde mig på den sunde sti (spiser efter lchf), men mit motto hjælper rigtig meget: "Der er kun én vej frem!" Det gør det lidt nemmere at sige nej nogle gange, og så skal jeg have købt nogle post it og sat op strategiske steder med forskellige sætninger, der bremser dumme beslutninger og motiverer mig.

Jeg vil jo så gerne det her, så hvorfor bremse mig selv. 

Og så kan jeg anbefale at få taget nogle billeder! Helst uden tøj. Til dig selv. Som kan sættes op mod billeder, du tager senere, når du har opnået lidt vægttab. Og mål cm på kroppen - det giver ofte et langt bedre billede end tallet på vægten <3

1

Jeg har ikke rigtigt nogen erfaringer jeg kan dele ud af, men jeg håber du finder motivationen til at få smidt nogle af de ønskede kilo.

Både i forhold til dig bryllup, men også generelt, hvis du har alt for mange kilo, så vil det jo være en lettelse at komme af dem.

Jeg kender en virkelig sej pige, der har smidt 45 kilo på 8 måneder. Hun faster 2 dage om ugen (hun spiser 500 kalorier på fastedagene), og så har hun skruet op for træning.

Det er helt vildt, hvilket resultat det har ført med sig, hun er gået fra at hun ikke kunne finde en vinterfrakke hun kunne knappe til at hun nu er en str. 40/42.

Jeg ved godt, at det er meget lettere sagt end gjort, men jeg håber for dig, at det lykkes.

:)

0

Jeg skal også giftes om 9 måneder og jeg vil også tabe mig, efter 4 graviditeter og de sidste to på to år (den yngste er snart 4 måneder). 

Men det er så nemt at sidde på sofaen, spise et stk kage i mødregruppen, osv. Så derfor har jeg lagt et forløb i fitness ind i bryllupsbudgettet ligefrem! Holdet hedder "Tab 10kg på 12 uger" og er inkl vejning og måling samt billeder 4 gange, 2x træning om ugen, personlig kostplan, coaching, fri adgang til fitness centret. Derudover skal vi investere i et pulsur for at se hvor mange kalorier vi forbrænder. Det giver noget! Hver fredag sender jeg et billede af min vægt til træneren og det går nedad. På kun et par uger har jeg tabt 4kg og 9cm om maven. Det at man er på et hold motiverer mig også. At de forvemter at jeg kommer hver uge. Træneren følger os og kan hjælpe hvis vi lige pludselig går kold med kostplan eller træning. Hun sender udfordringer på facebook hver uge. 

Men ellers så er det som sagt pulsuret (jeg har en Polar A360) der holder øje med mine skridt om dagen, kalorieforbrænding når jeg træner og om jeg når dagens mål. Så tænker jeg meget mere over hvor meget jeg bevæger mig. 

App'en "Lifesum". Der findes engratis version hvor du hver dag skriver ind (eller scanner barcoden fra det du spiser) og kan følge med i hvor mange kalorier du spiser samt hvor meget vand du drikker. Bare det at jeg skriver det ind gør at jeg tænker mere over hvad jeg spiser. 

0

Annonce ♥

Tillykke Dkchelle med at du er kommet så godt i gang, det er super flot gået :)

0

Hej! Jeg har samme bryllupsdag som DianeSussi og Malene91, og jeg har også en del kilo for meget. Måske vi kan holde hinanden til ilden :)

Jeg har lavet en aftale med mig selv om at spise sundt mindst 6 dage hver uge, og så den 7. dag giver jeg mere slip og giver mig selv lov til at spise hvad jeg vil. Dog uden at æde løs. Derudover træner jeg på hold et par gange om ugen. 

Held og lykke i kampen mod kiloene!

0

Har du overvejet at prøve Sense? Der er en FB side ellers kan man købe bogen/bøgerne hos boghandleren.. Der er ikke noget forbudt og du må spise det du plejer..  Og du skal ikke tælle kcal eller veje din mad, jeg syntes det er dejligt nemt og det har virket for mig.

0

Jeg har lige været på et kursus der handler om self-management, og at komme sig over sine dårlige vaner.. Og mens jeg prøvede at lave et skema over hvorfor jeg skal tabe mig, hvorfor jeg laver for lidt motion og så videre slog det mig: Skråt op med alle fordelene og ulemperne ved at motionere mere, det motivere mig jo ikke at der er en norm for hvor tynd jeg skal være, eller om det er sundt eller whatever.. Det skal være glæden. Og glæden er for mig de tidlige morgenløbeture, hvor solen er stået lidt op, der er flot over markerne, og jeg høre en fed popsang i øret. Eller det rush man har bagefter når man kommer hjem fra træning og stadig har så meget adrenalin at man har lyst til at gøre rent. Det skal være den rene glæde indefra, den følelse man får når man HAR udført det. Det er den man skal jagte. Og laver man noget længe nok til at man ikke har den glæde bagefter, så find noget andet. Jeg overvejer Badminton. Ikke sikkert jeg kommer til at tabe mig over det, men jeg VED jeg vil få en glæde. Selvfølgelig kan jeg da godt imaginært tænke på at jeg ville kunne klemme mig i en flot brudekjole, i stedet for at tænke "åh-åh, jeg skal have noget på der skjuler mine arme". Men hvis man ikke har glæden....

Mad er jo selvfølgelig også en ting, og jeg spiser også efter LCHF, pga. min kæreste fik mig til det fordi det virkede for ham. Til at starte med synes jeg det var lidt meget blomkål, og jeg savnede en god pastaret. Men efterhånden når jeg falder i, og spiser kulhydrater, så får jeg det dårligt bagefter, og jeg føler mig så tung og oppustet.. Så der er helt klart også en fed glæde, når man kan mærke det virker, og man føler sig slank selvom man ikke er det. 

Og ja, book den kirke, kan være det øger din motivation, for du skal jo ca. bestille kjole godt et par måneder før brylluppet :) Men du skal VILLE være slankere, fordi du vil det indefra, og der kommer en masse fravalg, men alle valg har jo konsekvenser. Men det er ikke noget du skal.. Husk det. .Du SKAL ikke tabe dig. Du VIL tabe dig :) 

1

Annonce ♥

Hvordan går det med vægttabet :)

Især jer der skal giftes samme dag som mig :loveshower:

Her har jeg droppet lchf. Det var kun mig, der fulgte den livsstil herhjemme, så det blev altså for besværligt. Nu spiser jeg bare kød, grønt, skyr og hytteost :floejt: og lidt tun og torskerogn.  Og ristet rugbrød med ost. Plus ingen mad efter kl 18. Det er efter en snak med min lillebror. Han har tabt 15 kg på 4 måneder sådan her. Plus han træner 6 gange om ugen. Mest styrketræning dog. 

Nå men han er min nye sparringspartner. Og det går egentlig ok. Eneste minus er nok, at jeg er ret sulten om aftenen. Ikke bare snacksulten, men sådan rigtig sulten! Jeg håber, det bare er overgangen. Ellers er det ikke særlig holdbart :td: Men den er da hoppet fra 87,7 til 86,5 fra søndag til i dag. Det er jo meget rart. Vil virkelig bare gerne ned på 80 inden brudekjoleprøvning i januar. 

Mit mål er 70 kg til juli. Men den kjole jeg køber skal jo også gerne passe. Men nu må vi se <3

0

Åååh motivation :( det er svært.. Jeg har masser af tid, men det er bare svært at få motivationen.. Overvejer at printe en masse billeder ud af brudekjoler og placere rundt omkring i hytten så jeg få rkommet ud.. Men nu har jeg lige læst om en kvinde, der på 3 måneder har tabt 12 kg. ved at gå mellem 5 og 10 km. om dagen! Og ingen anden motion eller kost! Det er jeg godt nok misundelig over, så må jeg jo prøve selv

0

Hej smukke skønne kvinder

Jeg skal giftes i juli, så her er der også 9 måneder :) 

Jeg vil høre om nogle af jer har lyst til at være motivations-venner? Sådan at vi udveksler mobilnumre eller navn på facebook, og vi kan skrive til hinanden. For mig er det specielt

motionen jeg har svært ved (samt for meget sukker :( ). Jeg er udfordret på energi, så hvis det er én der har det lidt på samme måde, kunne det være dejligt. Men uanset

energiniveau og ambitioner kunne det være dejligt hvis én havde lyst til at være min motivationsbuddy.   

0

Hej Louise. Det kunne jeg godt være frisk på - altså at være virtuelle motivationsvenner :) Du kan tilføje mig på facebook, hvis du vil. Mit navn er Mia Luise Debois :)

0

Annonce ♥