Stadepade

Proppenge for medbragt spiritus?

13 indlæg i dette emne

Hej alle kommende og tidligere brude!

Jeg er ny herinde og har prøvet at søge på livet løs ang. proppenge på spiritus, men jeg kan ikke rigtig finde noget, så jeg tænkte, at jeg ville spørge herinde :)

 

Vi skal holde vielsen og receptionen samlet ét sted og herefter holde festen og overnatte et andet sted (hotel). 
Vi har valgt en samlet pakke, hvor vi får velkomstdrink, fire retter m. vin, vand og øl, kaffe og avec, fri bar m. øl, vin, vand og spiritus efter kaffen og natmad. Alt dette er vi rigtig tilfredse med, men da min forlovede går meget op i gin, så ville vi meget gerne have noget lidt bedre gin og selv medbringe det, men jeg blev da noget chokeret, da jeg hørte, hvad de tager i proppenge for en flaske spiritus.. de tager 1000,- per flaske medbragt spiritus, hvilket vi synes er helt vildt mange penge!:shooter:
Har vi ret eller er vi forkerte på den? Hvad skal/skulle I, som selv har medbragt/medbringer spiritus, betale i proppenge for dette?
På forhånd tak! 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg hverken kommende eller tidligere brud men du/I har ret i at det er vildt mange penge. Det næste er så om det er forkert og det er det vel ikke for det er de i deres gode ret til. Der er mange feststeder hvor de slet ikke vil acceptere at I selv tager spiritus med og dette er vel lidt det samme for det lyder lidt som at de slet ikke er interesseret i at I selv medbringer spiritus (i dette tilfælde gin).

Jeg ved at vores lokale "cater" som jeg talte med så sent som i går af og til bestiller specielle vine m.v. hjem til kunder på ønske når han har selskaber. Det kunne måske også være en mulighed her.  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er mærkeligt at de ikke bare siger tag det spiritus med I vil, men vores pris bliver stadig den samme.

Hvorfor være så grådige at ville have 1.000 i proppenge, når de kommer til at få et endnu større overskud, idet der ikke vil blive drukket helt så meget fra deres lager?

 

Det var noget andet, hvis hele spiritusen skulle regnes ud af deres pris, så forstår jeg godt, at man tager proppenge, men det er jo ikke tilfældet her går jeg ud fra, men det kan være at feststedet tror at det er jeres plan?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for svar alle sammen :)
Jeg fik spurgt hotellet igen og fik at vide, at de heldigvis havde misforstået mig og jeg selvfølgelig bare kunne medbringe egen spiritus uden propgebyr, hvis vi stadig købte deres frie bar inkl. spiritus til hver gæst, så det er skønt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Quote
20 hours ago, diskobil said:

Så giver det jo mening igen :):)

 

 

17 hours ago, Ki Schou said:

:) godt I lige fik løst den misforståelse

 


Det gør det i hvert fald og dejligt lige at få styr på det, da det bestemt letter på stressen og budgettet :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎11‎-‎10‎-‎2016 at 3:27 PM, Stadepade said:

Tusind tak for svar alle sammen :)
Jeg fik spurgt hotellet igen og fik at vide, at de heldigvis havde misforstået mig og jeg selvfølgelig bare kunne medbringe egen spiritus uden propgebyr, hvis vi stadig købte deres frie bar inkl. spiritus til hver gæst, så det er skønt :thumbsupsmileyanim:

Det andet gav VIRKELIG heller ikke mening.
I øvrigt fedt at din kommende mand er Gin-entusiast. Så må I også sørge for at have den rigtige tonic med til den eller de typer gin han vælger. Så bliver det ekstra godt :D 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 23/10/2016 at 9:26 AM, Dansk DJ Service said:

Det andet gav VIRKELIG heller ikke mening.
I øvrigt fedt at din kommende mand er Gin-entusiast. Så må I også sørge for at have den rigtige tonic med til den eller de typer gin han vælger. Så bliver det ekstra godt :D 

Nej, det gjorde det virkelig ikke og skønt at min H2B kan få sin gin, som han gerne vil have den :D 
Ja, det skal vi helt sikkert nok huske samt alverdens "garnishes", så det bliver de perfekte G&Ts ;) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer