Besanich

Børn til bryllup?? R,

10 indlæg i dette emne

Hej 

Min samlever og jeg skal giftes om ca 11 mdr og jeg er i fuld gang med forberedelser, tanker og planlægning (man kan jo slet ik lade være, selvom der er laaang tid til :) nå men gæstelisten volder lidt problemer. Vi har en del børn i familien både små mellemstore og voksne. Det er søskendes børn der er tale om. Vi er egentlig af den holdning at børn og bryllupsfest ikke hører sammen, det er jo en voksenfest. Når det så er sagt så kunne børnene fint være med indtil selve festen begynder, men det ville kræve at de kunne blive afhentet på et passende tidspunkt. Det kan lade sig gøre for den ene søsters vedkommende, idet de bor forholdsvis tæt på og kan få nogen til at hente deres dreng på 14. Vores datter på 8 år bliver også hentet, men nu kommer det tricky :o der er to søskende der har hver tre børn, to voksne og to mellemstore. De bor langt væk og det vil derfor ikke være muligt at børnene bliver hentet. Kan vi tillade os kun at invitere de voksne børn? Der er også et par der har tre små børn men de har sagt at de vil have deres passet, da de ikke ønsker at have børn med. Vi ønsker ikke at der skal børn med udover vores datter og min søsters dreng, som jo begge bliver afhentet, men vi er også lidt nervøse for at træde nogen over tæerne, så jeg ku virkelig godt tænke mig at høre jeres kommentarer :) på forhånd tak 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har spillet til mange bryllupsfester med børn men også til fester hvor parret har sagt at det er en voksenfest og det bestemmer man helt selv. Det eneste sted hvor man dårligt kan sætte en grænse uden at risikere mange afbud er når vi taler spædbørn men de sover også det meste af tiden  og er normalt ikke til gene :) Ellers er det fuldt "legalt" at sige nej til børn men kan blive et problem hvis man vælger nogle til og andre fra, fremfor at skære igennem og sige egne børn og slut. I jeres tilfælde hvor de to børn bliver hentet inden festens start kan jeg ikke se noget problem på den konto overhovedet. I særdeleshed ikke når det ene par allerede har sagt at de ikke vil have deres egne børn med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ofte ligeså meget, uanset festart, så drejer det sig om at snakke med forældrene. Jeg kender forældre der slet ikke kunne drømme om at tage deres børn med, fordi de gerne selv vil slå sig løs, eller bare bruge det som en chance for ikke at være nogens mor eller far lige den aften. Så er du i tvivl så spørg. 
Og joe, børn over 14 kan man sagtens invitere uden at invitere mindre søskende.. Det er ligeså meget en læringsprcoess, de skal lære at være sociale i deres kultur :) og det lærer man godt til en fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde vores søskendes børn og egne børn med. Den yngste var 6 år og de hyggede sig gevaldigt og den dag i dag er jeg så glad for at de fik mulighed for at være med.og opleve denne fantastiske fest. Vi så ikke noget til børnene de dansede og hyggede. Den mindste gik kold kl 24 og sov på et værelse. 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎22‎-‎10‎-‎2016 at 11:12 AM, badeand27 said:

Vi havde vores søskendes børn og egne børn med. Den yngste var 6 år og de hyggede sig gevaldigt og den dag i dag er jeg så glad for at de fik mulighed for at være med.og opleve denne fantastiske fest. Vi så ikke noget til børnene de dansede og hyggede. Den mindste gik kold kl 24 og sov på et værelse. 

 


Jeg havde min søn med ude til et bryllup som 6-årig efter ønske fra brudeparret som havde en jævnaldrende søn. Ja det er en del år siden nu - han er fyldt 15 i år :) Men de hyggede sig vanvittigt selvom de ikke fik lov til at scratche i brudevalsen :) og  gik omkuld ca. 1 time efter. og det er en af de ting der er vigtige; At man på stedet har muligheden for at lade dem sove enten i et tilstødende værelse, en afkrog eller lignende, eller har nogle der henter dem. For det er ikke sjovt hverken for dem eller de voksne hvis der render overtrætte børn rundt ved 2-3 tiden om natten ligesom det ikke er sjovt for forældrene at skulle forlade festen lige efter brudevalsen fordi de har trætte børn. Derfor er spørgsmålet om børn ved festen faktisk noget man skal tage stilling til allerede når man vælger feststed og art af feststed. Det er eks. ikke specielt hensigtsmæssigt at holde en fest med mange børn på et feststed hvor der måske er 2-3 andre selskaber samtidig og hvor man reelt kun har et rum til rådighed. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi havde mine nevøer, niecer, mine egne to samt to babyer med hele dagen og det gik ganske fint, vi lagde ikke mærke til børnene under festen, men vi havde også sørget for aktiviteter til dem, så de var underholdt når middagen blev for lang for dem. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterer børn med, hvor den yngste er knap 11 mdr til den tid. Så vi lader det være op til forældrene selv at overveje hvor mange, de kommer.

Et forslag til jer kunne være, at der må være børn med til et vist tidspunkt eller fx kun til vielsen. Jeg synes ikke, I skal ikke være nervøse for at træde nogen over tæerne - det er for pokker jeres fest! Men I kan nok godt risikere, at I får nogle afbud, I ellers ikke ville have fået, hvis I sætter begrænsninger i forhold til børnene, og kabalen ikke kan gå op.

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Bettemis said:

Et forslag til jer kunne være, at der må være børn med til et vist tidspunkt eller fx kun til vielsen. Jeg synes ikke, I skal ikke være nervøse for at træde nogen over tæerne - det er for pokker jeres fest!


Fuldstændig enig. Det vigtigste er som skrevet ovenfor, at man sætter nogle kriterier som er objektive, eksempelvis et alderskriterie. Uanset hvad vil man nok altid skulle forsvare det og kan risikere nogle afbud som du også er inde på men man skal ikke ud i at forsvare hvorfor den skal med og den ikke skal med.   

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer