Sign in to follow this  
Followers 0
JSR

Havebryllup tæt bebyggelse

7 posts in this topic

Kan man godt tillade sig at holde bryllup i haven når man bor meget tæt på sine naboer? med tæt mener jeg at i baghaven er der kun en hæk i mellem og i forhaven er der en indkørsel på hver side.

Vi drømmer om et afslappet men gennemført bryllup og hvis man skal holde det ude, bliver det overraskende dyrt :(

Derfor er vi kommet på bryllup i haven (Vi har mulighed for gratis telte) men da vi ønsker et live band og mulighed for bål senere på aftenen er jeg i tvivl om vi kan tillade os dette overfor naboerne.

Er der nogle erfaringer med dette? Kan ikke google mig frem til de helt store regler, men det ville være super ærgerligt hvis politiet kom og stoppede festen :toot:

0

Annonce ♥

Jeg har spillet til mange havebryllupsfester hvor der har været "tæt" med naboer og har ikke indenfor de senere år oplevet at der har været egentlige naboklager eller klager fra politiet. Senest var det et sølvbryllup ude i Søborg/Herlev i et stille villakvarter. De har åbenbart en lokal Facebook-gruppe for flere havde spurgt hvor den gode musik kom fra og nogle har også efterfølgende kontaktet "brudeparret" og bedt om oplysninger. Hvis man sørger for at varsle naboerne bør det ikke være et problem når man ikke holder fest hver weekend eller noget der ligner det. Jeg har heller ikke fantasi til at forestille mig at politiet lukker festen helt. De beder allerhøjest om at der bliver skruet lidt ned.    

Til gengæld har jeg oplevet det på en restaurant i Storkøbenhavn fordi der er flyttet en emsig advokat ind overfor restauranten (som har ligget der i en menneskealder) og tilsvarende i nogle beboerlokaler i Allerød.

0

Det ville jeg ikke være bekymret for jeg har været til flere bryllupper i havefester, hvor haverne/husene ligger tæt.

Som Bent skriver så er det altid en god idé at varsle en fest i god tid og man kunne vælge at skrue lidt ned for blusset fx kl. 02, så musikken ikke kører på max hele natten. :) 

0

50 minutes ago, Ki Schou said:

og man kunne vælge at skrue lidt ned for blusset fx kl. 02, så musikken ikke kører på max hele natten. :) 

Det har så ikke været tilfældet til nogle af de havefester jeg har været ude til. Den har fået fuld skrue frem til slut, hvilket typisk har været ved 4-5 tiden. Men man kender jo selv bedst sine naboer m.v. Det er faktisk værre i beboerlokaler m.v. for der er ofte fest hver weekend eller noget der ligner det.   

0

Annonce ♥

Det har du nok ret i Bent, hvis man ikke holder store fester hver og hver anden week-end derhjemme så burde naboerne kunne se igennem fingre med et bryllup skulle man mene :) 

0

Det har som sagt givet nogle "sideorders" af og til :)

0

Hvis I har brug for en smuk og personlig ceremoni i haven, kan vi hjælpe jer med at til tilrettelægge en. I bestemmer selv sang, musik og løfter og jeg skriver en personlig bryllupstale til jer. Se mere her: www.livsceremonier.dk

0