Midleland

Jeg skal planlægge vores bryllup ALENE :-)

12 posts in this topic

Hej.

Jeg er begyndt på den spæde start på bryllupsplanlægningen, der nok skal afholdes sommeren/sensommeren 2017

Den kommende brud ved det bare ikke, og skal først have det at vide når jeg står med en færdig handlingsplan for brylluppet, 

Self. skal den nok rettes til når hun ser den, men jeg satser på at jeg kan gøre så meget som muligt alene (og sammen med forummet).

Hun har det MEGET MEGET MEGET svært med presset situationer og forandringer, så for at skåne hende har jeg valgt denne løsning, så hun ikke skal tage stilling til for mange ting, og tænke på alle de forberedende processere. Jo mere der er gjort før hun for det at vide jo bedre (håber jeg).

Da jeg er mand er jeg allerede bagud på point så hjælp mig med hvor der kan være fælder jeg skal være OBS på, fif jeg kan bruge eller gode/billige indkøbsmuligheder ?

Mine umiddelbare planer:

Vi skal giftes i kirke ikke så langt fra Bjerringbro (midtjylland).

Vi bliver 31 mennesker til festen (hvis alle kommer)

Det skal holdes i det lokale forsamlingshus.

Maden bliver bestilt udefra.

2 folk til at servere og vaske op bagefter.

Enten buffet el. portionsanrettet mad.

Hestevogn til og fra kirken.

Brudekjole (som hun self. selv skal vælge)

Muligvis Jukebox leje.

Budget jeg satser på 30,000 kr. (men har INGEN anelse om det holder). Vi har ikke brug for et fint slot til at blive gift i.

Edited by Midleland
1

Annonce ♥

Ebay.co.uk har mange ting til pynt og den slags :)

Er virkelig spænt på om du kan holde det på 30.000 :D 
men held og lykke med projektet, det lyder som om du gør det fyldt med kærlighed for hendes udfordringer og vanskeligheder.. Jeg håber du gør det rigtige :)

0

Hej og velkommen det er dejligt med en mand herinde dem er der ikke så mange af. Få booket kirken i en fart. Hvornår tænker du at din kommende hustru skal vide at i skal giftes? Husk der nemt kan være 6 måneders leveringstid på en brudekjole hvis hun falder for en der ikke lige hænger som en udsalgskjole. Held og lykke med det 

1

Fedt - Det er frisk gjort. Det plejer jo at være den anden vej rundt (fordi mænd generelt har svært ved at forholde sig detaljeret til noget der ligger langt ude i fremtiden) :)

Jeg vil sige at du allerede er godt med ved at "I" allerede har stedet og kirken på plads og hvad økonomien angår så har vi flere bryllupskunder som opererer med et bryllupsbudget i det niveau som du er ude i der (målt på deltagerantal). Det kan godt holde hvis I går lidt på kompromis hvad tøj m.v. angår.

Hvad faldgrupperne angår:

- Det er vigtigt at en af de to personer I har til at servere m.v. har erfaring med bryllupsfester og kan tage styringen. Jeg har før oplevet 1) serveringspersonale/serveringspiger som mente at de skulle gå og rydde af 23.50 fordi de ikke vidste at brudevalsen skulle afvikles inden 24 2) på et feststed set to serveringspiger/tjenere begynde at stille borde op på dansegulvet og placere bryllupskagen midt på dansegulvet hvor der skulle være dansegulv. Det lykkedes kun at få det afværget ved også at involvere gommen da de ikke ville lytte på toastmaster og undertegnede. Dertil kommer at de skal være effektive.

- Undersøg om der er lydalarmer i forsamlingshuset. Det er desværre noget man ser mere og mere. Nogle gange er de så effektive at strømmen går hvis der blot tales højlydt i lokalet.

- Overvej at gå lokalt med hensyn til mad fremfor de store landsdækkende catering bureauer hvor mange af dem reelt set er et og samme firma. Det er ikke nødvendigvis dyrere men det er mere individuelt tilrettet.

- Find en toastmaster. Ikke nødvendigvis en som er god til at tale og stå frem. Det vigtigste er at vedkommende kan organisere og styre begivenhedernes gang. Selvom I kun bliver 31 personer kan der godt være mange taler m.v.  

Vigtigst af alt måske. Sørg for at der stadig er "åbne" huller når du inddrager hende så det ikke er for fastlåst og hun stadigvæk kan være med til at bestemme noget :) Man ved jo aldrig om der er en "skjult bridezilla" gemt i hende :)   

0

Annonce ♥

Jeg kan godt lide dit initiativ og jeg kan sagtens forstå, hvorfor du gør det - men kender du hendes ønsker til brylluppet? Kirke? Festtype? Ved du virkelig, hvem hun gerne vil dele dagen med? Det er virkelig en sød tanke, men uden at kende hende, så tænker jeg, at hun måske alligevel gerne vil være med inde over og måske, at det kan gøre det hele nemmere for hende at forberede sig på forandringen. Personligt ved jeg først, hvordan jeg ønsker vores bryllup her tre måneder efter min kæreste friede. 

Jeg kritiserer absolut ikke, at du gør det, men hvis min kæreste havde gjort det, så havde jeg nok følt det som et baghåndsangreb :p .. 

Derudover vil jeg anbefale, at du kigger efter et fest sted, hvor du kan få totalfest til billige penge, så slipper du for, at skulle forberede noget som helst selv. Det sted vi kigger på kommer vi af med ca 18.500 for totalfest for 35 personer. 

0

40 minutes ago, Kirtine said:

Jeg kan godt lide dit initiativ og jeg kan sagtens forstå, hvorfor du gør det - men kender du hendes ønsker til brylluppet? Kirke? Festtype? Ved du virkelig, hvem hun gerne vil dele dagen med? Det er virkelig en sød tanke, men uden at kende hende, så tænker jeg, at hun måske alligevel gerne vil være med inde over og måske, at det kan gøre det hele nemmere for hende at forberede sig på forandringen. Personligt ved jeg først, hvordan jeg ønsker vores bryllup her tre måneder efter min kæreste friede. 

Jeg kritiserer absolut ikke, at du gør det, men hvis min kæreste havde gjort det, så havde jeg nok følt det som et baghåndsangreb :p .. 

Derudover vil jeg anbefale, at du kigger efter et fest sted, hvor du kan få totalfest til billige penge, så slipper du for, at skulle forberede noget som helst selv. Det sted vi kigger på kommer vi af med ca 18.500 for totalfest for 35 personer. 

Det ligger sådan set  også i de sidste to linjer af det jeg skriver; At det ikke skal være alt for planlagt når hun indvies i planerne :) Men det er ligesom at du modsiger du dig selv lidt. Hvis man ikke skal forberede noget som helst selv hvordan skal man så få nogen indflydelse på selve festen (udover toastmaster, bordpynt og andet nips m.v.) :) Der vil jeg jo mene at hun netop har mulighed for få mere indflydelse og påvirke når man har et sted som man selv kan forme (og angiveligt også kender). Derudover er det med kuvertpriser meget geografisk bestemt :)   

0

49 minutes ago, diskobil said:

Det ligger sådan set  også i de sidste to linjer af det jeg skriver; At det ikke skal være alt for planlagt når hun indvies i planerne :) Men det er ligesom at du modsiger du dig selv lidt. Hvis man ikke skal forberede noget som helst selv hvordan skal man så få nogen indflydelse på selve festen (udover toastmaster, bordpynt og andet nips m.v.) :) Der vil jeg jo mene at hun netop har mulighed for få mere indflydelse og påvirke når man har et sted som man selv kan forme (og angiveligt også kender). Derudover er det med kuvertpriser meget geografisk bestemt :)   

Du har stadig indflydelse på eksempelvis sted, pynt, mad, fortsæt selv listen - forskellen er bare, om DU skal pynte op eller om DE pynter op, sørger for oprydning, sørger for at personalet gør, det de skal og altså, hvor meget arbejde man selv skal ligge i dagen/på dagen.. Så nej, jeg synes absolut ikke, at jeg modsiger mig selv ;). 

Hvis hun ikke bryder sig om stressede situationer, så kan det altså være stort at skulle sørge for alting selv i løbet af dagen - du nævner selv vigtigheden af at køkkenhjælpere kender til bryllupstraditioner etc. Jeg foreslog også bare, at man kunne undersøge det - fordi det kan komme til at koste det samme stort set. Og jeg tænker at afholde et bryllup selv kan være meget stressende, så jo mindre, som man selv skal sørge for PÅ DAGEN (meget vigtig pointe åbenbart) - jo bedre :). 

Ud fra din første sætning får jeg lidt indtrykket af, at JEG ikke må skrive det eller komme med min mening (omhandlende det samme) - fordi du skriver det? :/ .. 

0

On 19/12/2016 at 2:40 PM, diskobil said:

Fedt - Det er frisk gjort. Det plejer jo at være den anden vej rundt (fordi mænd generelt har svært ved at forholde sig detaljeret til noget der ligger langt ude i fremtiden) :)

Jeg vil sige at du allerede er godt med ved at "I" allerede har stedet og kirken på plads og hvad økonomien angår så har vi flere bryllupskunder som opererer med et bryllupsbudget i det niveau som du er ude i der (målt på deltagerantal). Det kan godt holde hvis I går lidt på kompromis hvad tøj m.v. angår.

Hvad faldgrupperne angår:

- Det er vigtigt at en af de to personer I har til at servere m.v. har erfaring med bryllupsfester og kan tage styringen. Jeg har før oplevet 1) serveringspersonale/serveringspiger som mente at de skulle gå og rydde af 23.50 fordi de ikke vidste at brudevalsen skulle afvikles inden 24 2) på et feststed set to serveringspiger/tjenere begynde at stille borde op på dansegulvet og placere bryllupskagen midt på dansegulvet hvor der skulle være dansegulv. Det lykkedes kun at få det afværget ved også at involvere gommen da de ikke ville lytte på toastmaster og undertegnede. Dertil kommer at de skal være effektive.

- Undersøg om der er lydalarmer i forsamlingshuset. Det er desværre noget man ser mere og mere. Nogle gange er de så effektive at strømmen går hvis der blot tales højlydt i lokalet.

- Overvej at gå lokalt med hensyn til mad fremfor de store landsdækkende catering bureauer hvor mange af dem reelt set er et og samme firma. Det er ikke nødvendigvis dyrere men det er mere individuelt tilrettet.

- Find en toastmaster. Ikke nødvendigvis en som er god til at tale og stå frem. Det vigtigste er at vedkommende kan organisere og styre begivenhedernes gang. Selvom I kun bliver 31 personer kan der godt være mange taler m.v.  

Vigtigst af alt måske. Sørg for at der stadig er "åbne" huller når du inddrager hende så det ikke er for fastlåst og hun stadigvæk kan være med til at bestemme noget :) Man ved jo aldrig om der er en "skjult bridezilla" gemt i hende :)   

0

Annonce ♥

Jeg har lige igen gennemgået jeres kloge svar. 

Self. for hun ikke serveret et færdigt bryllup. Jeg har helt sikker overset noget undervejs, og hun skal self. selv sætte sit præg på arrangementet. Men hvis jeg springer bomben og lægger mig på knæ med ordene "vil du gifte dig med mig, jeg har INTET planlagt, går hun i sort pga. alle de planer der skal laves. Hvis der er en vejledende "drejebog" så nogle af hendes/vores valg er mindre når hun skal med ind over. Det har hjulpet os mange gange tidligere. Gæster er jeg sikker på. Evt. 4 stk. hun muligvis vil have med. Jeg har spurgt 2 kirker om hvor lang tid de skal have, og et par andre spørgsmål, så det er der nogenlunde styr på. Hvilken kirke kommer hun til at vælge. Vi har self. gennem årene talt lidt om vielse, og vores holdning til vielse er ret ens, så jeg regner ikke med at min drejebog falder langt fra hendes tanker. Til gengæld ved jeg også at det hun vil have rettet, BLIVER rettet. :floejt: (hun er jo kvinde) og pga hendes Asperger, angst m.m. skal det helst være som hun vil have et. Jeg er overbevist om at jeg kan levere varen 90 % så jeg har stadigvæk ingen skrupler om det lykkes (hvis jeg kan holdt min kæft med det :oops:)

I behøver ikke at være så bange for at støde mig, jeg tager det som konstruktiv kritik, så jeg ikke går i for mange fælder. Jeg har lige lært et nyt ord, som skal bruges "Totalfest" Der blev jeg klogere. Det skal undersøges :thumbsupsmileyanim:

En lille sjov detalje. Lige nu sidder hun under en meter fra mig, og ved stadigvæk ingenting.

1

:):) 

Kirtine naturligvis må og skal du skrive det og komme med din mening. Det er jo netop det Midleland efterlyser og det var heller ikke ment sådan, men jeg kan egentlig godt følge dig i at det jeg skrev ovenfor måske kunne tolkes sådan.  Vi er også enige om at der vil være mange ting hun kan få indflydelse på selv om vi taler om en totalfest/færdig løsning men hun har ikke indflydelse på stedet og valg på den måde. Det har hun så heller ikke på den anden måde i forsamlingshuset men der taler vi angiveligt om et sted hun kender (hvilket måske kan være væsentligt når vi taler om angst og frygt for forandringer) - Jo der er mere arbejde med den løsning men der går jeg ud fra at Midleland har styr på den (herunder kan uddelegere opgaver). Ellers havde det næppe været en option her :)

0

Super friskt og super fedt, at du vælger at hjælpe din kommende brud på den måde. Det er virkelig sejt gjort! :) Jeg har det lidt som din kommende brud, jeg bliver også en smule presset over alle de valg, som skal tages. Heldigvis er min kommende mand også god til at hjælpe med at tage valg! Så stor respekt til dig for at planlægge lidt på forhånd for jer! :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med det hele - det bliver spændende at følge med i dit projekt! 

0

Hold da op, hvor er du sød og betænksom Midleland <3 Din kommende hustru er heldig med dig. Hvis I vil tænke på mindst muligt, så find et sted fx en kro, hvor alt er inkluderet uden at være hverken for fint eller for dyrt. 

0

Annonce ♥