kesa

♡ Kalle & Mads' vielse 9.7. 2017 ♡ Beretning og fotos.

397 indlæg i dette emne

VELKOMMEN TIL MADS' & KALLES TRÅD

regnbueflag.jpg

 

Søndag d. 9. juli 2017, skal min dejlige kæreste gennem mere end 4 år, Mads og jeg giftes i Jetsmark Kirke ved Jammerbugten.
Datoen er valgt fordi d. 9. juli 2017 kunne have været mine forældres guldbryllupsdag. De blev gift på denne dato i Hee Kirke i 1967 - også dengang faldt dagen på en søndag. Ernst og Anna Grethe, som mine forældre hed, døde i henholdsvis august 2016 og januar 2011.

Samtidig er d. 9. juli Mads' farmor, Rita Bodils fødselsdag. Rita boede i Moseby, hvor Mads er vokset op og de havde et nært forhold indtil hun døde for nogle år siden.
 

Her på siden vil jeg løbende opdatere med hvordan vores planlægning forløber.

 

Dato: Søndag d. 9.7. 2017 kl. 12:30

Kirke: Jetsmark Kirke, Pandrup. Er bestilt.
Præst: Daniel Vigtoft Jakobsen, sognepræst i Brøndum, Hvidbjerg, Håsum og Ramsing Pastorat, Salling.

Feststed: Ingstrup Forsamlingshus - Borgernes Hus.

Bryllupshjemmeside: www.madsogkalle.dk

Gæsteliste: Vi inviterer 93 personer. Godt en tredjedel er familie, resten er venner.
Transport:  Vi har købt noget pynt til vores egen nye bil, så det regner vi med det bliver.
Fotograf: Min storsøster, som er en dygtig fotograf.
Ønskeliste: Er færdig og ligger på vores bryllupshjemmeside.
Ringe: To enkle sølvringe med indgravering.
Menu: Menuen er på plads og bestilt.
Bryllupskage: Indgår i kagebordet.
Drikkevarer og Velkomstdrink: Alle drikkevarer er indkøbt.
Musik: Benny Wagner
Toastmaster: Fælles veninde, Anna Marie.

Ægteskabserklæring: Er udfyldt og afleveret til kirkekontor.
Salmer: Måne og sol, Hil dig Frelser og forsoner, Det er så yndigt at følges ad for to, Dejlig er Jorden.
Kirkepynt: Svigermor og hendes søster pynter i bænkegavlene.
STD-kort: Køleskabsmagneter, som blev udsendt i uge 40 – 42 sidste år.
Invitationer: Er afleveret og afsendt
Bordkort: Er købt.
Borddekoration:  Blomsterne er bestilt hos et lille økologisk gartneri. Træskiver, bordkortholdere, flødeflasker og syltetøjsglas er i hus.
Menukort og Velkommen/Velbekomme sange: Kommer fra trykkeriet i uge 24
Takkekort: Er lavet, trykt og sendt ud i august 2017. Kortet blev påført flere billeder fra dagen.
Bordplan: Er udarbejdet.
Tøj: Sort jakkesæt til mig og blåt jakkesæt til Mads er købt. Svigerdatteren hækler butterflys og lommertørklæder.
Sko: Sorte snøresko til mig og sorte loafers til Mads er købt. 
Knaphulsblomst: Blå kunstige stofkornblomster er indkøbt. De blev bundet sammen med ægte korn og græs.

 

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Puh ha.... Lige nu er der godt nok kommet lidt grus i maskineriet, synes jeg...

Mads' moster var i gang med at sætte en flot gammel Morris i stand, som skulle have været vores transport fra kirke til feststed; men ak - den er gået op i røg.
http://nordjyske.dk/nyheder/garage-udbraendt/c6fc66d1-a321-47a1-8327-2c7087c01a9a/4/1513

 

OG der været personalemøde i det sogn, hvor vi skulle have været viet. Udmeldingen derfra er, at vi ikke kan være så mange i Rødhus Kirke, som vi har inviteret. Den umiddelbare løsning er at rykke vielsen til den anden kirke i sognet, Hune Kirke, men der er højmesse kl. 10.30 og turistgudstjeneste kl. 13.00. Umiddelbart mener præsten ikke, at der kan presses en vielse der ind i mellem og kl. 15.00 er for sent i forhold til vores program, hvor vi starter med frokost....
Vi får svar på mandag om turistgudstjenesten eventuelt kan rykkes. Hvis ikke, står vi uden kirke...

Redigeret af kesa
stavefejl
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh øv, det er jeg godt nok ked af på jeres vegne. :td: Vi går ikke voldsomt meget op i transporten til vores bryllup, men kan sagtens sætte mig ind i, at det havde været fedt med Morris'en, når den nu var i familien. 

Det lyder vildt, at I ikke kan være i kirken, jøsses mand, hvor mange bliver I? :blink: Jeg håber, I finder en god løsning. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, enkenoguniformen said:

Åh øv, det er jeg godt nok ked af på jeres vegne. :td: Vi går ikke voldsomt meget op i transporten til vores bryllup, men kan sagtens sætte mig ind i, at det havde været fedt med Morris'en, når den nu var i familien. 

Det lyder vildt, at I ikke kan være i kirken, jøsses mand, hvor mange bliver I? :blink: Jeg håber, I finder en god løsning. 

 

Vi går heller ikke op i transporten, men moster og mor var helt elendige over at vi "bare" ville køre i vores egen bil.... så selvfølgelig sagde vi ja tak.
Det er ikke fordi vi bliver så mange, 83 inviterede, men Rødhus Kirke er Danmarks næstmindste kirke. Vi vidste jo godt at kirken ikke er så stor, men jeg troede de ville tillade brug af klapstole udover kirkebænkene, ligesom de før har brugt til kirkens jubilæum og til juleaften, men nej...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som det ses længere oppe, er vi stødt ind i et par "bumb", så vi pt. står uden kirke, men det løser sig uden tvivl.

Vi er startet op med forberedelserne.

I uge 42 2016 sendte vi køleskabsmagneter ud til de 83 gæster på vores liste.

Samtidig åbnede vi vores bryllups-hjemmeside; www.madsogkalle.dk


Bordkortene er klar til at blive skrevet på og ligger i skuffen. Invitationerne er trykt og skulle have været sendt ud omkring påske, men nu skal de bare makuleres / smides ud, fordi den valgte kirke er ikke stor nok. Når den "nye" kirke er faldet på plads, får vi trykt nye invitationer. Det gør ikke så meget, for så kan de blive trykt sammen med menukort / sang. Designet er lavet, men menuen skal rettes til med den endelige.
Takkekort er også på plads, men de skal selvfølgelig først trykkes, når vi kan sætte et billede fra brylluppet i (det billede, der er der nu, er bare for syns skyld)
Som det kan ses, har vi valgt en rimeligt standardiseret løsning fra Vistaprint til vores papirvarer.

 

Husk.jpg 

Køleskabsmagnet - sendt ud i uge 40 - 42 2016.

bordkort.jpg

Bordkort. Der er købt rigeligt, så de også - forsynet med en tandstik - kan være små skilte i maden på buffeten (fx: glutenfri)

menu.jpg

Menukort forside - menuen rettes til senere.

menu bagside.jpg

Menukort bagside - med sange.

indbydelse.jpg

Indbydelse forside - skal jo desværre skrottes, men de nye bliver magen til.

indbydelse inderside.jpg

Indbydelse inderside - det er så her kirkens navn skal skiftes ud.

indbydelse bagside.jpg

Indbydelse bagside med SU

takkekort.jpg

Takkekort forside

takkekort inderside.jpg

Takkekort inderside. Billedet skiftes ud med et billede fra dagen, før de går i trykken.

takkekort bagside.jpg

Takkekort bagside

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mens vi venter på, at finde ud af om vi får lov at være i Hune Kirke, er det godt at tænke på at feststedet er på plads.
Vi har valgt Ingstrup Forsamlingshus. Det er et helt klassisk jysk forsamlingshus med god plads - som ved Gud ikke er særlig køn udefra...
På billederne er der dækket op til 96 personer. Hvis vi slet ingen afbud får bliver vi 96. Vi tænker at vi enten sætter bordene op i hestesko eller laver et hovedbord og 8 mindre borde.
Lokalerne kommer til at kræve noget oppyntning, men vi har allerede nogle idéer - og vi får helt sikkert flere af at kigge med her på forummet. :-) 

Køkkenfaciliteterne skulle være blandt de bedste i Nordjylland.

 

Facade, som kræver noget oppyntning. 

forsamlingshus.jpeg  forsamlingshuslil.jpg

 

Store sal

forsamlingshus.jpg

 

Forsamlingshus1.jpg

 

forsamlingshus2.jpg

 

forsamlingshus3.jpg

 

 

 

 

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Kastberg said:

Har i overvejet runde borde? Folk kan bedre snakke med hinanden istedet for kun sidemanden, og jeg synes selv at der ikke skal så meget til før de ser pæne ud :)

 

Ja, det har vi - og jeg synes du har helt ret, så det er bestemt en mulighed. Der ligger et udlejningsfirma, som har flotte runde borde lige i nærheden - og det er ikke så dyrt.
Vi skal ud at se forsamlingshuset igen, for jeg vil se, om der en de borde, der allerede er der, kan opmagasineres diskret, så det ikke er det første, gæsterne ser når de kommer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, kesa said:

 

Ja, det har vi - og jeg synes du har helt ret, så det er bestemt en mulighed. Der ligger et udlejningsfirma, som har flotte runde borde lige i nærheden - og det er ikke så dyrt.
Vi skal ud at se forsamlingshuset igen, for jeg vil se, om der en de borde, der allerede er der, kan opmagasineres diskret, så det ikke er det første, gæsterne ser når de kommer.

 

Hvis i skal have buffet, kan i jo bruge de firkantede til mad, eller som gavebord måske? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Kastberg said:

 

Hvis i skal have buffet, kan i jo bruge de firkantede til mad, eller som gavebord måske? :)

 

:-) Det vil en del af dem kunne bruges til, ja... Og mon ikke, der er et rum, hvor resten kan stå?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg spillede i Ingstrup Forsamlingshus i 2014 mener jeg det var og som med de fleste forsamlingshuse er der masser af plads med hensyn til bordopstilling men også opbevaringsplads. Hvis ikke der er et rum bag scenen (kan jeg ikke huske) så er det sjældent at folk bruger selve scenen og så kan man "smide" de overskydende borde derop.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror du har ret i, at der er et ekstra rum til opmagasinering, Discobil. Vi skal bruge scenen og i den lille sal skal vi have buffet og gavebord; så vi håber der er et ekstra rum, som gæsterne ikke skal igennem. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlige, reelle rum i sådan et forsamlinghus. Vi har søjler midt i spisesalen, det sted hvor vi skal holde festen. Det er sgu lidt træls, men det må vi jo tage med. :unsure: Heldigvis har Skovgården mange andre goder. Jeg regner med, at vi dekorerer søjlerne, så de bliver centerpieces, når vi nu ikke kan komme uden om dem :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Søjler m.v. er noget f****** har skabt men det her jeg var udsat for i lørdags er nok noget af det værste jeg har oplevet fordi man ikke har udsyn over hele selskabet. Det var så 2. gang jeg spillede der og det gik fint begge gange men det har også været fødselsdagsfester uden mange taler m.v. Til et bryllup kunne det sikkert også godt fungere men der er rigtig meget spildplads.

PS. Billedet er taget dagen derpå. Surprice-fest for en stamkunde/kok hvis familie m.v. vi har spillet rigtig mange fester for, så hun lavede mad til sin egen fest uden at vide det, som manden sagde: Man er vel bankmand :) Hun skulle jo så også rydde op dagen efter (manden lå "lig"), så jeg gav hende lige en forsmag på hvad der ventede hende :)  

 

Allerød Have.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, enkenoguniformen said:

Dejlige, reelle rum i sådan et forsamlinghus. Vi har søjler midt i spisesalen, det sted hvor vi skal holde festen. Det er sgu lidt træls, men det må vi jo tage med. :unsure: Heldigvis har Skovgården mange andre goder. Jeg regner med, at vi dekorerer søjlerne, så de bliver centerpieces, når vi nu ikke kan komme uden om dem :biggrin:

 

Ja, jeg synes det er store, åbne og ikke mindst lyse sale uden så mange dikkedarer - og heldigvis hænger der ikke en masse  reproduktioner af åkander på væggene. Gardinerne er i øvrigt ikke helt så lyserøde, som de ser ud på billederne.

 

Der hvor min søster holdt konfirmation sidste år, var der også søjler, og de blev pyntet med lange ranker af efeu fra min have... Jeg er sikker på at du kan få noget flot og kreativt ud af søjlerne på jeres feststed.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, diskobil said:

Søjler m.v. er noget f****** har skabt 

 

 

:-) Vi slipper heldigvis for søjler, som du ved. Du nævnte tidligere, at du har været i Ingstrup Forsamlingshus en gang - er du ikke enig i, at det er nogle gode forhold der?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, diskobil said:

Jo. God regulær sal med masser af plads som det er tilfældet for de fleste forsamlingshuse. Turen derop var bare en lidt ørkenvandring :)

 

 

Super :-)
Ja, de sidste 18 km. fra man kører af motorvejen, kan godt være lidt en prøvelse i turistsæsonen. Ingstrup ligger jo omgivet af et af Danmarks største ferieområder med Blokhus, Løkken og Fårup Sommerland lige i nabolaget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som I har kunnet læse længere oppe i tråden, rendte vi pludselig ind i nogle problemer omkring kirken. Kirke og præst blev bestilt for et år siden, men nu holder ingen af delene... Der har været personalemøde i det sogn, hvor Mads og jeg skal vies. Udmeldingen derfra var at vi ikke kan være i Rødhus Kirke, fordi vi har inviteret 15 - 20 personer flere end der kan være på kirkebænkene og modsat jul, jubilæum og koncerter tillader man ikke klapstole til vielser. Der er en kirke mere i sognet, som er større, men der er gudstjeneste kl. 10:30 og kl. 13:00, hvilket ville betyde at vi og vores gæster først ville få adgang til kirken 5 min før vielsen og at vi ikke ville få mulighed for fotografering i kirken bagefter.Så vielsen flyttes til nabosognet, som er Mads' fødesogn og der hvor han er døbt og konfirmeret, nemlig Jetsmark Kirke. Men ak, præsten hopper fra, fordi hun ellers ikke kunne få tre ugers sammenhængende ferie. En af de andre præster har også ferie der, en tredje er sygemeldt og er ikke tilbage til juli og den fjerde vil ikke vie homoseksuelle. Så summa summarum: Vi står uden præst.
Så nu håber vi at min nevø, som er nyuddannet, får en præstestilling inden sommer, så han kan vie os.


 

jetsmarkkirkeydre.jpg

 

Jetsmarkkirkeydre1.jpg

 

Jetsmarkkirkeinteriør.jpg

 

jetsmarkkirkeinteriør1.jpg

 

jetsmarkkirkekor.jpg

 

jetsmarkkirkeindre.jpg

 

kirkeindre1.jpg

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, kesa said:

Som I har kunnet læse længere oppe i tråden, rendte vi pludselig ind i nogle problemer omkring kirken. Kirke og præst blev bestilt for et år siden, men nu holder ingen af delene... Der har været personalemøde i det sogn, hvor Mads og jeg skal vies. Udmeldingen derfra var at vi ikke kan være i Rødhus Kirke, fordi vi har inviteret 15 - 20 personer flere end der kan være på kirkebænkene og modsat jul, jubilæum og koncerter tillader man ikke klapstole til vielser. Der er en kirke mere i sognet, som er større, men der er gudstjeneste kl. 10:30 og kl. 13:00, hvilket ville betyde at vi og vores gæster først ville få adgang til kirken 5 min før vielsen og at vi ikke ville få mulighed for fotografering i kirken bagefter.Så vielsen flyttes til nabosognet, som er Mads' fødesogn og der hvor han er døbt og konfirmeret, nemlig Jetsmark Kirke. Men ak, præsten hopper fra, fordi hun ellers ikke kunne få tre ugers sammenhængende ferie. En af de andre præster har også ferie der, en tredje er sygemeldt og er ikke tilbage til juli og den fjerde vil ikke vie homoseksuelle. Så summa summarum: Vi står uden præst.
Så nu håber vi at min nevø, som er nyuddannet, får en præstestilling inden sommer, så han kan vie os.


 

jetsmarkkirkeydre.jpg

Jetsmarkkirkeydre1.jpg

Jetsmarkkirkeinteriør.jpg

jetsmarkkirkeinteriør1.jpg

jetsmarkkirkekor.jpg

 

Håber virkelig for jer at I finder ud af det! Hvad er det for noget pjat at han/hun ikke vil vie jer fordi I er homoseksuelle. Om det er en mand og en dame, eller to mænd kan da ikke være så forskelligt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer