kesa

♡ Kalle & Mads' vielse 9.7. 2017 ♡ Beretning og fotos.

397 posts in this topic

On Tuesday, April 11, 2017 at 1:04 AM, kesa said:

Vi har i dag fået udfyldt ægteskabserklæringerne og min kæreste har fået udfyldt navneændringsattesten.
Så nu er det lige som om det hele er blevet meget mere virkeligt. :)

Ihhhhhh wauw, ja, så ER det altså ved at være tæt på. De par måneder kommer til at flyve afsted!

1

Annonce ♥

1 hour ago, enkenoguniformen said:

Ihhhhhh wauw, ja, så ER det altså ved at være tæt på. De par måneder kommer til at flyve afsted!

Ja nemlig - nu er det snart juli... og sikke meget der skal nåes endnu :o:)

0

Så har vi nået endnu en lille milepæl

80 dage tilbage

Som I kan se på trådens første side, er der flere og flere "ting", der skifter fra rødt til gult eller grønt, så der sker bestemt noget. Vi skal nok nå det hele. :)
Det fylder meget at vi stadig ingen præst har til vielsen. Provsten har endnu ikke kunnet finde en ledig en af slagsen, men nu er der forhåbentlig en løsning på vej.

Min nevø har fået en præstestilling :thumbsupsmileyanim: og han bliver ordineret (præsteviet) d. 28. maj. Han påbegynder den nye stilling d. 11. juni.

- Tilbage står så, om han kan få fri til vores vielse. Det får han svar på ved et møde d. 5. maj. Han har selv et stort ønske om at han kan få lov at vie os, så mon ikke det lykkes? Vi krydser fingre som aldrig før - nu er det jo virkelig tæt på at lykkes :) 

Edited by kesa
0

2 hours ago, kesa said:

80 dage tilbage

Som I kan se på trådens første side, er der flere og flere "ting", der skifter fra rødt til gult eller grønt, så der sker bestemt noget. Vi skal nok nå det hele. :)
Det fylder meget at vi stadig ingen præst har til vielsen. Provsten har endnu ikke kunnet finde en ledig en af slagsen, men nu er der forhåbentlig en løsning på vej.

Min nevø har fået en præstestilling :thumbsupsmileyanim: og han bliver ordineret (præsteviet) d. 28. maj. Han påbegynder den nye stilling d. 11. juni.

- Tilbage står så, om han kan få fri til vores vielse. Det får han svar på ved et møde d. 5. maj. Han har selv et stort ønske om at han kan få lov at vie os, så mon ikke det lykkes? Vi krydser fingre som aldrig før - nu er det jo virkelig tæt på at lykkes :) 

Ejjjjjjjjjjjjj TILLYKKE!!!! Hvor er det stærkt gået af din nevø! Jeg krydser stadig fingre for, at I når helt i mål med jeres ønske om at få ham til at vie jer! :thumbsupsmileyanim:

DET SKAL BARE LYKKES!!!

0

Annonce ♥

9 hours ago, kesa said:

80 dage tilbage

TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE med nevøen. Det er så stort :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: Glæd jer til ordinationsdagen, det er meget rørende at opleve <3

Hvilket stift hører han under?

Jo, mon ikke det lykkes at få fri til jeres bryllup :) Er det sådan et samarbejds/ferieplanlægningsmøde, han skal til?

Edited by GoldRumble
0

9 hours ago, enkenoguniformen said:

Ejjjjjjjjjjjjj TILLYKKE!!!! Hvor er det stærkt gået af din nevø! Jeg krydser stadig fingre for, at I når helt i mål med jeres ønske om at få ham til at vie jer! :thumbsupsmileyanim:

DET SKAL BARE LYKKES!!!

2 hours ago, GoldRumble said:

TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE med nevøen. Det er så stort :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: Glæd jer til ordinationsdagen, det er meget rørende at opleve <3

Hvilket stift hører han under?

Jo, mon ikke det lykkes at få fri til jeres bryllup :) Er det sådan et samarbejds/ferieplanlægningsmøde, han skal til?

TUSIND TAK skal I ha' :) 

14 dage - så ved vi besked - når han har været til planlægningsmøde med nabo-præsterne og provsten.

Det er mange år siden, jeg har været til Ordinationsgudstjeneste og denne gang bliver det jo helt specielt fordi det er min "lille" nevø, der skal ordineres.

Det er i Viborg Stift, han har fået embede, så det er i Viborg Domkirke han skal ordineres.

0

27 minutes ago, kesa said:

TUSIND TAK skal I ha' :) 

14 dage - så ved vi besked - når han har været til planlægningsmøde med nabo-præsterne og provsten.

Det er mange år siden, jeg har været til Ordinationsgudstjeneste og denne gang bliver det jo helt specielt fordi det er min "lille" nevø, der skal ordineres.

Det er i Viborg Stift, han har fået embede, så det er i Viborg Domkirke han skal ordineres.

Nææææææh, så er det jo Henrik, som din nevø skal ordineres af :) 

Åh, jeg elsker især den ene salme (af to i salmebogen), som man kun kan synges til ordination. Det er liiiiiige før, jeg synes, at en ordination er mere end et bryllup :lol::oops::tunge:

0

6 minutes ago, GoldRumble said:

Nææææææh, så er det jo Henrik, som din nevø skal ordineres af :) 

Åh, jeg elsker især den ene salme (af to i salmebogen), som man kun kan synges til ordination. Det er liiiiiige før, jeg synes, at en ordination er mere end et bryllup :lol::oops::tunge:

Ja, det er den gode Stubkjær. Jeg sad faktisk en overgang i studentermenighedsrådet i Århus, da Henrik var studenterpræst.
De er begge et par dejlige salmer, synes jeg. Jeg holder meget af de melodier, som de synges på, især "O store Gud, din kærlighed", som vi sang "O Jesus, præst i evighed" på, sidst jeg var til ordination.
Jeg glæder mig rigtig meget - jeg synes også det er en virkelig stor dag - det kan faktisk godt sammenlignes med et bryllup :lol:.

0

Annonce ♥

20 minutes ago, kesa said:

Ja, det er den gode Stubkjær. Jeg sad faktisk en overgang i studentermenighedsrådet i Århus, da Henrik var studenterpræst.
De er begge et par dejlige salmer, synes jeg. Jeg holder meget af de melodier, som de synges på, især "O store Gud, din kærlighed", som vi sang "O Jesus, præst i evighed" på, sidst jeg var til ordination.
Jeg glæder mig rigtig meget - jeg synes også det er en virkelig stor dag - det kan faktisk godt sammenlignes med et bryllup :lol:.

Min familie og jeg kender også Stubkjærs fra Århus-tiden. Lige på stående fod kan jeg ikke huske, om det "kun" er fra kirken eller om min far også læste med ham ... Damn, det er ikke sådan at blive gammel (40 år) og glemsom :lol::lol::lol: 

Hæhæhæ, det er den anden salme, den på "Kom, sandheds Ånd", som jeg bedre kan lide :tunge::)

Edited by GoldRumble
0

.Jeg var kommet til at lave et dobbelt opslag, så I får lige billede af koret i vores bryllupskirke, Jetsmark Kirke.

alterparti.jpg

Om 2½ måned knæler vi ved knæfaldet her. :) 

Edited by kesa
0

8 minutes ago, GoldRumble said:

Min familie og jeg kender også Stubkjærs fra Århus-tiden. Lige på stående fod kan jeg ikke huske, om det "kun" er fra kirken eller om min far også læste med ham ... Damn, det er ikke sådan at blive gammel (40 år) og glemsom :lol::lol::lol: 

Hæhæhæ, det er den anden salme, den på "Kom, sandheds Ånd", som jeg bedre kan lide :tunge::)

:lol::lol:Jeg kender det alt for godt - jeg fyldte 45 år i påsken.

Det er også en dejlig - stærk - melodi, men jeg er mere til den anden :) 

0

Annonce ♥

1 hour ago, Trumpf said:

Stort tillykke med din nevø, så krydses der fingre for at han kan få fri :)

Mange TAK :) 
Hvor er det fedt, at der krydses fingre i hele landet :thumbsupsmileyanim:

0

20 hours ago, kesa said:

:lol::lol:Jeg kender det alt for godt - jeg fyldte 45 år i påsken.

Det er også en dejlig - stærk - melodi, men jeg er mere til den anden :) 

Ej, men jeg troede først, at aldersbetinget svækket hukommelse satte ind senere :lol:

Og i mellemtiden har jeg fundet ud af, at min far sandelig læste sammen med Stubkjær (og lidt flere af det nuværende bispekollegie). Jow jow, Århus-teologerne sidder godt på i det kollegie og vi andre kan være trygge med dem ved roret <3<3<3

0

3 hours ago, GoldRumble said:

Ej, men jeg troede først, at aldersbetinget svækket hukommelse satte ind senere :lol:

Og i mellemtiden har jeg fundet ud af, at min far sandelig læste sammen med Stubkjær (og lidt flere af det nuværende bispekollegie). Jow jow, Århus-teologerne sidder godt på i det kollegie og vi andre kan være trygge med dem ved roret <3<3<3

Nah... hjernen er jo ved at være fyldt op - så sletter den det mindst vigtige :lol:

0

Annonce ♥

On 21/4/2017 at 1:47 AM, kesa said:

80 dage tilbage

STORT TILLYKKE med din nevø :) Håber håber håber han kan få fri :biggrin: Jeg krydser fingre med jer!

1

30 minutes ago, Nannas said:

STORT TILLYKKE med din nevø :) Håber håber håber han kan få fri :biggrin: Jeg krydser fingre med jer!

Tusind tak, Nanna :) Dejligt, du også krydser fingre.

Jeg synes der er lææææænge til d. 5. maj, hvor vi får svar.

0

11 hours ago, kesa said:

Tusind tak, Nanna :) Dejligt, du også krydser fingre.

Jeg synes der er lææææænge til d. 5. maj, hvor vi får svar.

Selv tak :)

Jaaa kan jeg godt forstå du synes! :)

1

DEJLIG OVERRASKELSE.

Som de trofaste læsere af min planlægningstråd allerede ved, har vi gået og håbet på at vi kan blive viet af min nevø. Sognepræsten i vores bryllupskirke, vil nemlig ikke vie os og det er ikke lykkedes provsten af finde en anden. Da min nevø er nyuddannet teolog, ville det kræve, at han først fik et embede, blev ordineret (præsteviet) og at han kan få fri på bryllupsdagen (som er en søndag).
Han har fået embede :) 

Han skal ordineres sidst i maj :) 

Det var meningen, at han først ville få svar på, om han kan få fri til vores bryllup, på et møde d. 5. maj, men det synes hende, der skal vikariere for ham, var for længe at vente. Hun ringede rundt til de øvrige præster, hun vikarierer for og spurgte om de har behov for at holde fri den dag. Det havde de ikke! Så nu har vi en præst! Og så bliver vi ovenikøbet de første han skal vie.

Så det bliver denne unge mand, der skal vie os

Daniel.jpg

Daniel V. Jacobsen.

Vi er vildt lykkelige og meget berørt over at er lykkedes at det bliver min "lille" nevø, som skal vie os. Og at vi har fået beskeden i dejlig forårssol, en uge tidligere end forventet, gør ikke glæden mindre. :) 

Edited by kesa
0

Annonce ♥

JUHU STORT TILLYKKEEEE KALLE :loveshower::cheerleader3:

Hvor DEJLIGT I 'allerede' har fået svar! Skønt det endelig er kommet på plads <3 Sødt af præsten ville ringe rundt, 

så I kunne få jeres længe ventet svar. Jeg kan da SÅ godt forstå I er vildt lykkelige og berørte - det er da også fantastisk.

Håber I får en dejlig weekend, nu hvor den ikke skal bruges på at tænke tænke tænke. 

Ham din nevø er da også en flot fyr btw. :wink::lol:

1

1 hour ago, Nannas said:

JUHU STORT TILLYKKEEEE KALLE :loveshower::cheerleader3:

Hvor DEJLIGT I 'allerede' har fået svar! Skønt det endelig er kommet på plads <3 Sødt af præsten ville ringe rundt, 

så I kunne få jeres længe ventet svar. Jeg kan da SÅ godt forstå I er vildt lykkelige og berørte - det er da også fantastisk.

Håber I får en dejlig weekend, nu hvor den ikke skal bruges på at tænke tænke tænke. 

Ham din nevø er da også en flot fyr btw. :wink::lol:

Tusind tak Nanna. Det er blevet en rigtig dejlig weekend nu :)

:wink: Hehe Ja, han er en flot fyr :)

0