MrsMaja

Gaveudpakning - tid??

16 indlæg i dette emne

Hej alle sammen,

 

Vi er nu nået dertil, hvor vi er ved at udarbejde et program for vores bryllup, både i forhold til planlægningen og fordi at jeg gerne vil sende et program med ud med vores invitationer (som bliver lavet som pocket-invitationer).

 

Jeg synes godt nok, at det er svært at lave et program for dagen. Særligt er jeg i tvivl omkring gaveudpakningen - hvor lang tid mon man skal sætte af til dette? Hvor lang tid har i andre sat af? Er der evt. nogen der har erfaringer med tid til gaveudpakning. Men H2B mener det kan klares på en halv time, men jeg tror bare at det måske tager lidt længere tid end man lige regner med, men måske jeg er galt på den. Hvad tænker i andre? Vi overvejer lidt at tage gaveudpakningen om morgenen dagen efter, fordi at vores bryllup er med overnatning og brunch dagen derpå til alle gæster, som vi betaler og derfor ved at alle vil være til stede. Hvad har i andre valgt? Og en anden ting - hvad med folk til receptionen, hvis de har gaver med - har i så tænkt jeg at tage dem løbende eller laver i "en gaveudpaknings-tid" til receptionen? Altså jeg tænker i forhold til de mennesker som ikke skal med til festen om aftenen. Vi kommer til at blive 50 mennesker til selve bryllupsfesten om aftenen og nok ca. 90 til receptionen.

 

Og hvad med middag for 50 gæster? Hvor lang tid mon den tager? Den starter kl. 18.00 til vores bryllup. Jeg synes det er svært at finde ud af, om der mon vil være tid både til middag, taler, sange, kaffe, brudevals, fest OG gaveudpakning på selve bryllupsaftenen. Jeg tænker også at middagen måske kan tage tid.. Hvor meget har i andre sat af til det? Vi skal have 3-retters menu (og selvfølgelig natmad). Bryllupskagen har vi valgt at tage til receptionen, da jeg tænker det måske hurtigt kan blive for meget med både 3-retters menu, hvor der er også er dessert, og så også bryllupskage senere. Jeg synes tit at jeg har hørt brudepar tale om, at der ikke rigtigt var nogen der kunne spise bryllupskage da de kom dertil sent på aftenen.

 

På forhånd tak for jeres input :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej MrsMaja. 

 

Man kan nok aldrig lave et program som holder 100% hele vejen igennem, men med lidt god planlægning falder det meste på plads. 

 

Det er svært helt præcist at sige hvor lang tid middagen tager, da det vil afhænge af antallet af indslag, køkkenet, antal ture på toilettet og andre 'afbrydelser'.... jeg mener at vi sad til bords ca. 4,5 timer ved mit første bryllup.

 

Vi pakkede gaver ud om aftenen, sådan lidt løbende, men det oplevede jeg som afbræk, så ved det næste bryllup her i 2018, vælger vi at pakke ud ved brunch næste formiddag. Jeg tror, I skal forvente det vil tage en times tid, hvis I altså ønsker jer deciderede ting. Vores bliver kortere, tror jeg, da vi udelukkende ønsker os tilskud til en bryllupsrejse.

 

Vi vælger, lige som jer, at spise kagen ved receptionen, da jeg har prøvet det med kagen efter en 3-retters.... vi havde åndssvagt meget til overs :o

 

Held og lykke herfra. 

 

Mvh, Stine. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Held og lykke med planlægningen og det kommende bryllup.
Til mit første bryllup tog det en time at pakke gaver op - Denne gang har vi god tid, da vi har natmad allerede ved 19-tiden og vil pakke gaver op derefter, for der er kun løst program derefter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar alle sammen :)

 

En times tid passer sikkert meget godt. Vi har besluttet os for at pakke gaver op om morgenen dagen efter, når nu alle er der på dette tidspunkt også. Selve bryllupsaften går sikkert stærkt, forestiller jeg mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange bruger gaveoppakningen til ligesom at stresse lidt af fra det at være "selskabelig" og midtpunkt og det sker typisk løbende. Men når man har muligheden for at gøre det dagen efter hvor alle gæsterne - eller de fleste - også er så er det klart det bedste, for nej der er ikke meget tid på selve dagen.  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 hours ago, Betty87 said:

Vi har bedt om at gaverne er pakket ind i cellofan, så vi kan se hvad der er i Uden at skulle pakke op :) 

Det bad vi også om, ved mit første bryllup. Det var der ca. 1/3 af gavegiverne, der efterkom. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, kesa said:

Det bad vi også om, ved mit første bryllup. Det var der ca. 1/3 af gavegiverne, der efterkom. 

 

Anarkister, he he :lol: Jeg har faktisk aldrig tænkt tanken, at man kunne gøre det, men det er jo egentlig ret smart! Nå, vi ønsker os udelukkende tilskud til en større udenlandsrejse med vores tre unger, så vi håber faktisk kun på kuverter med indhold - Jeps, mega kedeligt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 11/2/2017 at 5:38 AM, enkenoguniformen said:

 

Anarkister, he he :lol: Jeg har faktisk aldrig tænkt tanken, at man kunne gøre det, men det er jo egentlig ret smart! Nå, vi ønsker os udelukkende tilskud til en større udenlandsrejse med vores tre unger, så vi håber faktisk kun på kuverter med indhold - Jeps, mega kedeligt!

 

Vi er "kedelige" ligesom jer, da vi kun ønsker os tilskud til vores bryllupsrejse til Florida samt tilskud til to andre ting :thumbsupsmileyanim::oops:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, Stadepade said:

 

Vi er "kedelige" ligesom jer, da vi kun ønsker os tilskud til vores bryllupsrejse til Florida samt tilskud til to andre ting :thumbsupsmileyanim::oops:

 

Det lyder dejligt med Florida. Vi tænker Utah-Nevada-Arizona-Californien. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎03‎-‎02‎-‎2017 at 10:21 PM, MrsMaja said:

Og hvad med middag for 50 gæster? Hvor lang tid mon den tager? Den starter kl. 18.00 til vores bryllup. Jeg synes det er svært at finde ud af, om der mon vil være tid både til middag, taler, sange, kaffe, brudevals, fest OG gaveudpakning på selve bryllupsaftenen. Jeg tænker også at middagen måske kan tage tid.. Hvor meget har i andre sat af til det? Vi skal have 3-retters menu (og selvfølgelig natmad). Bryllupskagen har vi valgt at tage til receptionen, da jeg tænker det måske hurtigt kan blive for meget med både 3-retters menu, hvor der er også er dessert, og så også bryllupskage senere. Jeg synes tit at jeg har hørt brudepar tale om, at der ikke rigtigt var nogen der kunne spise bryllupskage da de kom dertil sent på aftenen.

 

På forhånd tak for jeres input :)


Jeg er så én af dem der har nævnt det med bryllupskagen når den serveres om aftenen. Jeg er ude til ca. 25-30 bryllupsfester om året (laver jo også andet end bryllupsfester) og der ser man ofte bryllupskager stå mere eller mindre urørte når den først serveres om aftenen. Det næste er det tidsmæssige. Nogle gange har det først været muligt at servere bryllupskagen efter brudevalsen og det er et eller andet sted synd hvis brudevalsen skal være startskuddet for den efterfølgende dans. Set fra en udøvers synspunkt bliver det nemt en rodet forestilling. Man kan stå med et fyldt dansegulv lige efter brudevalsen men en halv time skal der være pause fordi der skal serveres bryllupskage og det kræver ophold. Dansegulvet skal såmænd nok blive fyldt igen efterfølgende men så skal der pludselig serveres natmad. De fleste steder er det ikke ensbetydende med egentligt ophold men typisk vil man dæmpe musikken lidt lige efter natmaden er serveret.

Med hensyn til middagens varighed er det meget forskelligt. Det kan være alt lige fra 3 til 5 timer. Varer middagen under 3 timer er det et eller andet sted synd for maden og middagen. Varer middagen mere end 5 timer kan det derimod nemt gå hen og blive en "sovepude".  Det mest almindelige er 4 timer og det er sjældent at der ikke er tid til kaffe efterfølgende samtidig med at brudevalsen skal være afviklet/sat i gang inden kl. 24.

Der kan en god toastmaster gøre underværker og dem oplever jeg mange af.  Sidste år havde jeg et bryllup for ca. 120 personer hvor jeg efter at have set toastmasterens program sagde: Det bliver godt nok svært og jokede også lidt med toastmasterens undervejs om han nu kunne nå det. Han tog så fusen på mig og afviklede det til UG. Nedenstående program var nemlig lidt ekstremt ser fordi det var meget minutiøst planlagt i forhold til hvad man normalt , der var indlagt en længere pause og der var mange "lege" og det er noget der tager tid. Det skal siges at festen sluttede ved 4 tiden.
 

tf11.jpgtf2.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med hensyn til gaveudpakning, vælger vi først at pakke gaverne ud næste dag. Ved min brors bryllup tog det rigtig lang tid med at pakke gaver ud, og den tid vil jeg personlig hellere bruge sammen med mine gæster :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, StineEriksen said:

Med hensyn til gaveudpakning, vælger vi først at pakke gaverne ud næste dag. Ved min brors bryllup tog det rigtig lang tid med at pakke gaver ud, og den tid vil jeg personlig hellere bruge sammen med mine gæster :)

 

Du har ret i, at det kan tage riiiiigtig lang tid. Jeg vil også hellere bruge tiden på gæsterne på selve dagen. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer