Stadepade

Budget for reception samt kan man tillade sig dette?

16 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

 

Jeg søger jeres hjælp, da der nu kun er under 3 måneder til vores bryllup (!) og jeg hele tiden sidder og justerer lidt i vores samlede budget for at få tingene til at gå op, men jeg er virkelig i tvivl ang. maden til receptionen og kan umiddelbart ikke finde så meget om dette.
Jeg havde selv håbet på at kunne bruge ca. 2900,- på 5-6 småretter (som vi selv laver) samt frugt til 45-50 voksne + 2 små børn (1 ½ og 7 år) + et par babyer.
Det skal lige nævnes, at henholdsvis bobler, bryllupskage, kaffe, te, sodavand, hyldeblomstsaft, cider og øl ikke er en del af de 2900,-.

Derfor ville jeg meget gerne høre jer, hvilket budget I kommende brude har afsat til receptionsmad? Og også meget gerne hvad I tidligere brude faktisk endte med at bruge? :)


Derudover, så kan vi kun være maks. 45 personer til selve festen pga pladsen, men vi ønsker at invitere 4 af vores naboer til vielsen og receptionen. Kan vi godt tillade os kun at invitere vores 4 naboer til vielsen og receptionen og ikke til festen, når de er de eneste, der ikke skal med til festen eller burde man så hellere lade være med at invitere dem? :(

Mvh

Maria 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Cathrine79 said:

Ja selvfølgelig kan du invitere naboerne til receptionen:)

Vi laver små sandwich og frugtfade selv  - har kalkuleret med 3000kr. Til denne post.

Tak for svar Cathrine79 :)
Må man spørge, hvor mange personer I bliver til receptionen? Og er de 3000,- også "kun" til mad og frugt?
Okay det er jeg glad for at høre, for jeg kom lidt i tvivl, men vi vil meget gerne have dem med til vielsen og receptionen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Maria

 

Jeg har ikke noget regulært budget på receptionsmaden, men vil umiddelbart mene, at I godt kan holde jer indenfor jeres budget, når det kun er til små-mad + frugt.

Og vil bare sige som Cathrine at I sagtens kan invitere nogen til vielse + reception men ikke til middag, det er der slet ikke noget unormalt i :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeres budget med de 2900,- til småretter til 50 personer holder, når I laver maden selv.

I kan sagtens invitere naboerne til vielse og reception, også selv om de er de eneste, der ikke skal med til middag. I har så også muligheden for at invitere flere med kun til reception, hvis I kommer i tanke om nogen I også gerne vil se, måske en kollega eller en gammel ven.

I skal også finde ud af om dem der møde op til "globryllup", evt. skal med til receptionen.

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Stadepade said:

Derudover, så kan vi kun være maks. 45 personer til selve festen pga pladsen, men vi ønsker at invitere 4 af vores naboer til vielsen og receptionen. Kan vi godt tillade os kun at invitere vores 4 naboer til vielsen og receptionen og ikke til festen, når de er de eneste, der ikke skal med til festen eller burde man så hellere lade være med at invitere dem? :(

Mvh

Maria 

 

Som de andre siger så kan I sagtens tillade jer at invitere de 4 naboer til vielsen/receptionen. Hvis det hele skal holdes hjemme vil det rent faktisk være en ganske god ide at gøre det, for så er det næppe dem der vil klage når/hvis der senere larmes lidt mere end normalt :) Evt. kunne man jo sige til dem at de var velkomne efter middagen, hvis de havde lyst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for svarene allesammen :)


Det lyder rigtig godt, at I tror, at ca. 3000,- godt kan række til frugt og småretter til 50 voksne og at I sagtens synes, at vi kan invitere nogle få ekstra gæster til vielsen og receptionen og ikke festen :thumbsupsmileyanim:

 

Vi skal holde vielsen og receptionen hos mine forældre (kl. 12-15) og så kører folk direkte fra receptionen til hotellet og tjekker ind, hvor de kan slappe af et par timer inden festen begynder. Vi har vagt kun at invitere de 45 personer både til vielse, reception og fest, men ønsker nu at invitere yderligere 4 naboer til vielsen og receptionen også. Så vi kommer nok ikke rigtig til at have "globryllup", da det er ret intimt og ikke i en kirke (?).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎09‎-‎02‎-‎2017 at 2:16 AM, Stadepade said:

. Så vi kommer nok ikke rigtig til at have "globryllup", da det er ret intimt og ikke i en kirke (?).

 

Det har du ret i - jeg tror ikke nogen kan finde på at komme til globryllup, når det ikke er et kirkebryllup, men i en privat have.

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On Tuesday, February 07, 2017 at 5:24 PM, Stadepade said:

Hej alle sammen :)

 

Jeg søger jeres hjælp, da der nu kun er under 3 måneder til vores bryllup (!) og jeg hele tiden sidder og justerer lidt i vores samlede budget for at få tingene til at gå op, men jeg er virkelig i tvivl ang. maden til receptionen og kan umiddelbart ikke finde så meget om dette.
Jeg havde selv håbet på at kunne bruge ca. 2900,- på 5-6 småretter (som vi selv laver) samt frugt til 45-50 voksne + 2 små børn (1 ½ og 7 år) + et par babyer.
Det skal lige nævnes, at henholdsvis bobler, bryllupskage, kaffe, te, sodavand, hyldeblomstsaft, cider og øl ikke er en del af de 2900,-.

Derfor ville jeg meget gerne høre jer, hvilket budget I kommende brude har afsat til receptionsmad? Og også meget gerne hvad I tidligere brude faktisk endte med at bruge? :)


Derudover, så kan vi kun være maks. 45 personer til selve festen pga pladsen, men vi ønsker at invitere 4 af vores naboer til vielsen og receptionen. Kan vi godt tillade os kun at invitere vores 4 naboer til vielsen og receptionen og ikke til festen, når de er de eneste, der ikke skal med til festen eller burde man så hellere lade være med at invitere dem? :(

Mvh

Maria 

 

Hej Maria.

 

Uh, jeg synes også det er svært at beregne hvor meget der skal afsættes til receptionen. Hvis alle vores gæster kommer, bliver vi 66. Dertil kunne der faktisk godt ende med at komme en del til globryllup, selvom vi ikke inviterer nogen udelukkende til reception. Min tilkommende er i militæret, så vi kunne godt komme ud i at der står soldater i espalier, og dertil kommer kolleger/andet godtfolk. Til receptionen serverer vi bryllupskage  (bager selv, og satser på at bage til ca. 80 personer). Dertil nogle muffins og et par plade kager- og slikbuffeten. Det er rigeligt!

 

Jeg synes også I sagtens kan invitere til receptionen. 

 

Mvh, Stine. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 10/2/2017 at 8:14 AM, kesa said:

 

Det har du ret i - jeg tror ikke nogen kan finde på at komme til globryllup, når det ikke er et kirkebryllup, men i en privat have.

Det krydser vi i hvert fald fingre for, at de ikke gør :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 11/2/2017 at 5:32 AM, enkenoguniformen said:

 

Hej Maria.

 

Uh, jeg synes også det er svært at beregne hvor meget der skal afsættes til receptionen. Hvis alle vores gæster kommer, bliver vi 66. Dertil kunne der faktisk godt ende med at komme en del til globryllup, selvom vi ikke inviterer nogen udelukkende til reception. Min tilkommende er i militæret, så vi kunne godt komme ud i at der står soldater i espalier, og dertil kommer kolleger/andet godtfolk. Til receptionen serverer vi bryllupskage  (bager selv, og satser på at bage til ca. 80 personer). Dertil nogle muffins og et par plade kager- og slikbuffeten. Det er rigeligt!

 

Jeg synes også I sagtens kan invitere til receptionen. 

 

Mvh, Stine. 

 

Hej Stine,

 

Tak for svar og det lyder rigtig lækkert med jeres søde sager til receptionen :)

Og ja, det er nemlig ret svært at regne ud, hvor meget man skal sætte af til receptionsmad, men vi vil gøre det lidt mere "frokostagtigt" samt bryllupskage, da vi skal have slikbuffet til festen :)

 

Mvh

Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi overvejede også noget mere frokost-agtigt, men idet de fleste af vores gæster nok har overnattet på feststedet fra om fredagen, så har de fleste nok fået en rugbrødsmad inden vielsen, og så må det blive kaffe og søde ting istedet. :smiley-eatdrink026:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det jo efterhånden 2,5 år siden vi blev gift, men jeg bagte pizzasnegle med lidt mere spændende fyld af forskellig art, cookies med forskellig smag og så bestilte vi frugtbuketter og fik bryllupskagen...

tror jeg brugte omkring 500 på pizzasnegle og cookies og det var über populært, i en grad hvor folk selv gik i køkkenet for at være klar når de unge damer tog sneglene ud af ovnen (de lunede dem lige efterhånden som fadene blev tømt)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Camilla_krøier said:

Nu er det jo efterhånden 2,5 år siden vi blev gift, men jeg bagte pizzasnegle med lidt mere spændende fyld af forskellig art, cookies med forskellig smag og så bestilte vi frugtbuketter og fik bryllupskagen...

tror jeg brugte omkring 500 på pizzasnegle og cookies og det var über populært, i en grad hvor folk selv gik i køkkenet for at være klar når de unge damer tog sneglene ud af ovnen (de lunede dem lige efterhånden som fadene blev tømt)

 

Åh, det lyder altså også lækkert! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Just now, enkenoguniformen said:

 

Åh, det lyder altså også lækkert! :)

Det var super lækkert, og dejligt nemt at håndtere for alle uden at det krævede bestik osv. Og så kan det forberedes i god tid, hvad jeg ihvertfald vil anbefale så man ikke skal smøre sandwich kl. møg om aftenen dagen før

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Just now, Camilla_krøier said:

Det var super lækkert, og dejligt nemt at håndtere for alle uden at det krævede bestik osv. Og så kan det forberedes i god tid, hvad jeg ihvertfald vil anbefale så man ikke skal smøre sandwich kl. møg om aftenen dagen før

 

Uha ja, der er jo sindsygt meget at se til i dagene op til i forvejen. Jeg giver mig i kast med bryllupskagen, og satser hårdt på, at min mor også gider bage lidt. Kim må står for slikbuffeten, for han skal jo også lave lidt! Vi går all in på det søde, da det passer lige med kaffetid - så må de vente med den rigtige mad til senere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer