madloteilime

Emilie og Kasper | Sukkulenter og guldglimmer | 05/08/17 | Nye bordkort

102 posts in this topic

SUKKULENTER OG GULDGLIMMER - DEN 05/08/17 GÅR DET LØS

Så fik jeg pludselig også lyst til at dele lidt bryllupstanker, efter at have holdt dem inde liiidt længe, hæhæh. Nedenfor kan der læses lidt om hvem vi er, hvordan vi blev forlovet og hvilke bryllupstanker- og ideer vi går i..

OM OS:

Vi er et ungt par på hhv. 20 og 21 år, der faldt for hinanden for snart 4 år siden, da vi gik på efterskole sammen - simpelthen! Siden hen er forelskelsen og kærligheden mellem os kun vokset! Nu ønsker vi at slå pjalterne sammen og har derfor længe snakket om at gifte os (jeg nok lidt mere end han, hæhæh). Jeg har siddet og drømt og halvt-planlagt de sidste par år via (mit elskede) pinterest og en note på min computer, men tingene er først blevet rigtig alvor i løbet af det seneste halve år. Vi bor til daglig i hhv. Kolding og Silkeborg men valgte sidste sommer at tage ud på en længere rejse sammen, først i 5 måneder som volontører på et børnehjem i Honduras, derefter 2 måneders rundrejse i Sydamerika.

OM FRIERIET:

For det første skal det siges at vi generelt har snakket meget bryllup og især efter vi kom afsted til Honduras. Vi blev nærmest enige om, engang i efteråret, at vi ikke kunne vente længere end til sommer med at gifte os. Men, frieri skulle der til, det syntes vi dog begge  Da vi var på en mindre rejse i smukke Honduras, skete der da også lidt! Vi havde begivet os ud på Honduras' største sø i en dobbeltkajak for at nyde den helt igennem fantastiske natur, der kan findes lige dér. Wauw, helt betagede var vi! Bjergene rejste sig i horisonten og solen bragede gennem skyerne og opvarmede det klare vand. Vi sejlede og sejlede, indtil vi opdagede et klippefremspring ved bredden af en lille ø midt på søen. Perfekt til at tage et hvil og drikke vores medbragte drikkeyougurt, blev vi enige om, hahah  Vi fik båden bakset op på klippen og nød smilende udsigten med armene om hinanden, indtil min nu kære forlovede pludselig faldt på knæ for mig med den smukkeste ring og de smukkeste ord. Jeg sagde selvfølgelig ja, mere eller mindre grådkvalt.. OG, så hev han også en i smug medbragt champagne op ad tasken! Ih, det var helt, helt særligt, det øjeblik. Især fordi det foregik i Honduras, som efter 5 måneder i landet, har en helt særlig plads i vores hjerter  

OM BRYLLUPPET:

Da vi begge er meget glade for naturen, har vi valgt, at det skal være et bærende tema til brylluppet. Derudover vil vi have guld og naturligt nok hvid til at indgå - det bliver altså en grøn, hvid og guld farveskala. Udover dét er det meget vigtigt for os at hyggen er i højsædet, samtidig med at det skal være en fin fest (det er jo ikke hver dag man lige sådan holder bryllup). Nedenfor har jeg vedlagt et par små inspirationskollager jeg har lavet udfra min pinterest-samling (som desuden kan findes her: https://dk.pinterest.com/emilietoldam/wedding-inspiration/:)

collage bord.jpg

collage dekorationer.jpg

farveskala.jpg

HUSKELISTE:

Har engang for en del tid siden efterhånden hugget denne list fra et eller andet sted jeg ikke længere kan huske.. Måske herinde? Håber det er ok i så tilfælde :-) Her kan der i hvert fald dannes overblik over hvad der er styr på og så alt det der endnu ikke er styr på hæhæh. 

6-12 måneder før brylluppet: 

Fastsæt dato: 05/08/17 

Valg af efternavn

Lav foreløbig tidsplan 

Reserver kirke: Silkeborg Oasekirke

Lav et budget

Lav en foreløbig gæsteliste

Reserver festlokale: Kjelsø lejren

Få styr på mad til festen 

Få styr på bryllupskagen (/plan b)

Book fotograf

Arranger transportmiddel til dagen

Book musik til festen 

Brainstorm på hår og makeup

Brainstorm på brudekjole

Brainstorm på sko og tilbehør

Lav og send 'save-the-date' kort ud elektronisk

3-6 måneder før brylluppet:

Køb sko til brud

Køb smykker til brud

Køb sko til gom

Køb tøj til gom

Køb vielsesringe 

Skriv ønskeliste

Design invitationer, bordkort, menukort, takkekort osv.

Lav bryllupshjemmeside

Send invitationerne ud

Vælg en toastmaster

Styr på servering

Fastsæt bryllupsmenuen

Vælg farvetema: 

Få styr på vielsespapirer

Få styr på ændring af navn diverse steder (pas, kort osv.)

2-3 måneder før brylluppet:

Bestem hvilke salmer og lovsange der skal spilles i kirken

Lav bordplan

Forbered tale til partner

Lær at danse brudevals

Lav og print diverse kort og skilte

Køb drikkevarer i Tyskland

Få styr på bryllupsnat

Find fotolocations

1 måned før brylluppet: 

Gennemgå vielsesritual osv. med præsten 

Brudekjolen færdiggøres

Gå brudeskoene til

Aftal detaljer med fotograf

Aftal detaljer omkring håropsætning og makeup

Aftal aftenens forløb med toastmaster

Lav skema over ting der skal gøres før, under og efter brylluppet

Aftal hvem der sover hvor natten inden

Få helt styr på indretning af festlokalet

1-2 uger før brylluppet:

Prøv tøjet en sidste gang

Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden

Pak ting til at tage med til lokalet (viskestykker, osv.)

Dagen før brylluppet: 

Pak en taske med tøj til dagen efter brylluppet (sørg for at det bliver transporteret til overnatningsstedet)

Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd) er i brudens taske

Gå tidligt i seng

Edited by madloteilime
0

Annonce ♥

Hej Madloteilime.

Tillykke med frieriet, det lyder som.om det bare var helt perfekt! :)

Skønt tema I kører - rigtigt fine inspirationsbilleder. Hurra for Pinterest, der har jeg godt nok også været inde i mange timer efterhånden. 

Jeg glæder mig til at følge jer. 

Mvh, Stine. 

0

Annonce ♥

TANKER OM EN HELT SÆRLIG KJOLE:

På trods af, at det jo går hen og bliver et augustbryllup (med forhåbentlig lækkert sommervejr), kan jeg ikke slippe tanken om en langærmet brudekjole. Jeg synes simpelthen de er alt for smukke! Nu kan jeg heldigvis også selv bestemme mere eller mindre hvordan kjolen skal se ud, da min mor har lovet at sy den! Det er jeg simpelthen så glad for. Vi skal dog have fundet et passende mønster (hun er trods alt ikke skrædder eller noget) og selvfølgelig noget smukt stof. Da jeg endnu ikke er tilbage i DK har vi heller ikke lige fået snakket det helt igennem, men jeg forestiller mig noget i den stil, som jeg har vedhæftet herunder (alt sammen fundet på pinterest, og så har jeg lige tegnet en hurtig skitse - ps. den støvede grønne farve er tiltænkt båndet):

collage kjole.jpg

kjole1.jpg

kjole2.jpg

Edited by madloteilime
0

Wauw, det er da bare ALT for sejt, at din mor vil synes din brudekjole! Det bliver da så godt. :respekt:

Smuk model i øvrigt. Jeg flirter også med tanken om en langærmet, men jeg tror det bliver varmt, så jeg er nok ovre i en blondeoverdel der kan tages af i løbet af dagen. 

Mvh, Stine. 

0

7 hours ago, enkenoguniformen said:

Wauw, det er da bare ALT for sejt, at din mor vil synes din brudekjole! Det bliver da så godt. :respekt:

Smuk model i øvrigt. Jeg flirter også med tanken om en langærmet, men jeg tror det bliver varmt, så jeg er nok ovre i en blondeoverdel der kan tages af i løbet af dagen. 

Mvh, Stine. 

Jaa, jeg er også meget spændt på det. Hun har altid syet vores fine festkjoler da vi var små, mine søstre og jeg, og så syede hun også sin egen brudekjole i sin tid :-)

Jeg er godt nok også lidt i tvivl om det bliver for varmt, men tænker det øverste stof (som ærmerne laves af) skal være noget ret tyndt blondestof. Nu må vi se ;)

0

Annonce ♥

SAVE THE DATE:

For måske en månedstid siden fik jeg lavet nogle STD-kort. Egentlig var det meningen at de skulle være i helt samme stil som invitationer osv, men problemet er, at jeg selv har tænkt mig at male (med vandmaling) og derefter indscanne materialet dertil, hvilket ikke liiiige er så nemt at gøre i udlandet og som derfor må vente. Ud skulle STD-erne jo alligevel (via mail valgte vi) - især fordi brylluppet ligger lige i slutningen af sommerferien så de blev som I kan se på det vedhæftede billede. Jeg er fotograf (endnu ikke uddannet) og elsker derfor at sidde og lege med den slags arbejde i photoshop osv. - det er også mig der har taget billedet der indgår af os ved hjælp af et stativ. Skrifttyper og farver kommer dog til at gå igen, så helt skidt er det vel ikke :)

STD med billede dårlig kvali.jpg

Edited by madloteilime
0

35 minutes ago, madloteilime said:

SAVE THE DATE kort:

For måske en månedstid siden fik jeg lavet nogle STD-kort. Egentlig var det meningen at de skulle være i helt samme stil som invitationer osv, men problemet er, at jeg selv har tænkt mig at male (med vandmaling) og derefter indscanne materialet dertil, hvilket ikke liiiige er så nemt at gøre i udlandet og som derfor må vente. Ud skulle STD-erne jo alligevel (via mail valgte vi) - især fordi brylluppet ligger lige i slutningen af sommerferien så de blev som I kan se på det vedhæftede billede. Jeg er fotograf (endnu ikke uddannet) og elsker derfor at sidde og lege med den slags arbejde i photoshop osv. - det er også mig der har taget billedet der indgår af os ved hjælp af et stativ. Skrifttyper og farver kommer dog til at gå igen, så helt skidt er det vel ikke :)

STD med billede dårlig kvali.jpg

Rigtig fint STD! Dejligt foto :) Dem bliver jeres gæster med garanti glade for.

Mvh, Stine. 

0

FESTSTED:

Stedet er på plads - det har det egentlig været noget tid nu. Vi havde længe gået og snakket om at vi ønskede at holde bryllup på en lejr - både grundet de typisk dejlige udendørsarealer og selvfølgelig fordi vores gæster kunne overnatte, så festen ikke skulle gå i stå kl. 02 eller endda før. Min forlovede har noget familie-tilknytning til Kjelsø lejren som ligger i midtjylland ret tæt på hvor han bor, og vi er begge ret vilde med det enkle men meget lyse lokale med et stort, flot indgangsparti Kjelsø lejren huser. Derudover har lejren netop det vi søger med super lækre udendørsarealer - en skov i baghaven, bålplads, overdækket terrasse osv. MEN.. Vi kunne hurtigt se at den var booket flere år i forvejen - den er blevet yderst populær til bryllupper de seneste år. Lige pludselig sker der dog det, at min forlovedes morfar (som er ham der har en del at gøre med lejren) skriver til os og siger at lejren er blevet fri i weekenden den 4-6 august og at han selvfølgelig har forhåndsbooket den hvis vi ønsker stedet! Selvom det egentlig er lidt for moderne til os i stilen tror vi på, at stearinlys, guldglimmer og en hel masse planter kan gøre en forskel.. Det er derfor nu blevet dér vi har valgt at holde vores bryllupsfest og hold nu op hvor vi glæder os til at pifte det op og fylde det med alle vores yndlingsmennesker <3

kjelsø lejren.jpg

Edited by madloteilime
0

Annonce ♥

Wauw, det er godt nok et lækkert sted! Hvor var det bare sødt af ham at forhåndsreservere lejren til jer.

Vi holder også vores på et lejr/kursussted, ideen med at have de fleste til overnatning synes vi er ideel.

I får da et brag af en fest der, og som du skriver, kan stedet sagtens gøres lidt romantisk med lys, Osv. 

Mvh, Stine. 

0

Fedt sted. Der findes ikke så mange af den slags steder men de er der og ja det kan sagtens gøres personligt. Hovedsagen er at de lyse og indbydende rammer er der.  Det eneste der kan være er at det ligner at der er mange forskellige opholdsrum m.v. Der ville jeg nok overveje at lukke nogle af dem af under selve festen, da jeg før har oplevet at fester kan blive lidt splittet hvis der er for mange muligheder.

0

11 hours ago, enkenoguniformen said:

Wauw, det er godt nok et lækkert sted! Hvor var det bare sødt af ham at forhåndsreservere lejren til jer.

Vi holder også vores på et lejr/kursussted, ideen med at have de fleste til overnatning synes vi er ideel.

I får da et brag af en fest der, og som du skriver, kan stedet sagtens gøres lidt romantisk med lys, Osv. 

Mvh, Stine. 

Ja, mon ikke? Vi er også vilde med ideen om en "gør-det-selv"-fest - både ift. pengepungen, men også fordi vi (især jeg måske hæhæh) elsker kreative projekter osv :-)

0

11 minutes ago, diskobil said:

Fedt sted. Der findes ikke så mange af den slags steder men de er der og ja det kan sagtens gøres personligt. Hovedsagen er at de lyse og indbydende rammer er der.  Det eneste der kan være er at det ligner at der er mange forskellige opholdsrum m.v. Der ville jeg nok overveje at lukke nogle af dem af under selve festen, da jeg før har oplevet at fester kan blive lidt splittet hvis der er for mange muligheder.

Ja det kunne du faktisk godt have ret i - tak for godt råd :-)

0

Annonce ♥

24 minutes ago, madloteilime said:

Ja, mon ikke? Vi er også vilde med ideen om en "gør-det-selv"-fest - både ift. pengepungen, men også fordi vi (især jeg måske hæhæh) elsker kreative projekter osv :-)

Jeg vil glæde mig til at se, hvad I finder på undervejs :lol:

0

2 hours ago, madloteilime said:

Ja det kunne du faktisk godt have ret i - tak for godt råd :-)

Det var faktisk noget jeg observerede da jeg spillede oppe på Hostrup Hovedgaard for en bruger herinde fra, for mange år siden. 

0

Annonce ♥

On 15. februar 2017 at 5:42 AM, enkenoguniformen said:

Hej Emilie.

Faldt lige over kagen her, synes den var sød med sukkulenterne på, og tænkte, at den skulle du da lige se:

f132507aa0b1e6bdbb13ae63fce232a1.jpg

Mvh, Stine. 

Ejj, hvor er den flot! Helt klart til inspiration ;-)

0

On 16. februar 2017 at 10:03 AM, kesa said:

Hvor er det et dejligt feststed I har valgt. Det skal nok blive super-godt.
Jeg er vild med jeres farver og tema - som minder en del om vores.

Vi tror også det nok skal blive rigtig godt! Nå - det må jeg lige ind og kigge på hvis du har en planlægningstråd? :-)

1

11 hours ago, madloteilime said:

Vi tror også det nok skal blive rigtig godt! Nå - det må jeg lige ind og kigge på hvis du har en planlægningstråd? :-)

Du skal være velkommen. Der er link til min planlægningstråd i signaturen her under :-)

0

FOTOGRAF:

Som førnævnt er jeg jo fotograf - også bryllupsfotograf - så det betyder utrolig meget for mig at finde den perfekte til at forevige vores store dag. Det kan imidlertid være nemmere sagt end gjort, især når man kun bliver forlovet lidt over et halvt år før brylluppet står. Hvis jeg kunne se fuldstændig bort fra den økonomiske del skulle en af mine yndlingsfotografer flyves ind fra USA, England eller norge, meeen det er budgettet nu engang ikke til. Herfra DK har jeg også været i kontakt med fx dygtige Carolina Segre, men hun var desværre optaget. Midt i dén lille krise kom jeg i tanke om Joanna Egeberg - en dygtig fotograf som jeg kender fra dengang hun også boede i Kolding, så nu er hun booket og jeg er glad! Hendes arbejde kan ses her: www.stylefoto.dk og så vedhæfter jeg lige et par billeder herunder:

Stylefoto.jpg

0