madloteilime

Emilie og Kasper | Sukkulenter og guldglimmer | 05/08/17 | Nye bordkort

102 posts in this topic

Annonce ♥

On 20/6/2017 at 11:46 AM, madloteilime said:

BUKET-TANKER:

Mht. buketten kan min stil måske beskrives bedst med ordet 'uperfekt' - det må endelig ikke blive helt stramt og stringent, for det passer slet ikke ind i det bryllup vi holder. Heldigvis har jeg fået lov at sætte en af mine forældres venner, som er en engageret blomsterkender og som desuden skal med til festen, på posten og jeg tror det bliver såå godt - netop fordi det ikke bliver perfekt. Jeg vil gerne holde buketten i farverne grøn og lidt hvid, hvilket nok ikke kommer som nogen overraskelse :) Her lidt inspiration fra pinterest:

collage bouquet.jpg

Flotte billeder. Jeg har bestilt en lidt lignende buket. Blomsterhandleren kaldte den i grøftekants buket :)

0

On 21/6/2017 at 9:46 AM, Månebarn said:

Er helt vild med den 'uperfekte' buket. Synes det er så charmerende og naturligt på en romantisk måde

Ja, jeg synes netop også det faktisk er ret romantisk! Selvom en mere traditionel buket bestemt også kan være romantisk!

2 hours ago, MiaLuise said:

Flotte billeder. Jeg har bestilt en lidt lignende buket. Blomsterhandleren kaldte den i grøftekants buket :)

Ah, ja det er nok en ret god beskrivelse af stilen :)

0

MUSIK:

Vi elsker begge musik! Spiller/synger lidt begge to, men elsker også bare at lytte til god musik, derfor er musikken bestemt vigtig for os gennem hele dagen. 

Kirken:

Indgangsmusik: "Kærlighed" af Skywalk (https://www.youtube.com/watch?v=4kr4QNy_S6o)

Salme: "Det er så yndigt at følges ad"

Lovsange: "Here for you" af Matt Redman (https://www.youtube.com/watch?v=Z1dgogFbPUE), "Vi vil gi' dig det bedste vi har" af Arvid Asmussen (https://www.youtube.com/watch?v=QmFyIwm5tBA) og "Kun på grund af din nåde" (https://www.youtube.com/watch?v=eFLBklKQG8g)

Udgangsmusik: "Bloom" af The Paper Kites (https://www.youtube.com/watch?v=8inJtTG_DuU)

Middagen:

Vi har hyret en ung fyr som vi har hørt om gennem nogle fælles venner til at synge og spille stille og rolig og hyggelig baggrundsmusik under middagen. Det tror jeg bliver vildt godt! Jeg har før, når jeg har været ude og fotografere til bryllupper, oplevet at der var stilet (på ingen måde suppe-steg-og-is!) live baggrundsmusik under middagen og det fungerer SÅ godt!

Festen:

Senere på aftnen/natten - dvs efter brudevalsen - vil der være hygge med bål, spil og snak og bare hyggeligt samvær. Til dét har vi sat en af vores ekstremt musikvidende venner på den opgave at lave en playliste med hyggemusik. Han har virkelig god musiksmag, så det overlader vi trygt til ham. Vi ved endnu ikke helt om vi også vil have noget dance-party-agtig, så jeg tror vi laver en playliste uanset hvad dertil og så ser vi på om folk føler for det på dagen :)

0

Annonce ♥

On ‎23‎-‎06‎-‎2017 at 0:04 PM, madloteilime said:

MUSIK:

Vi elsker begge musik! Spiller/synger lidt begge to, men elsker også bare at lytte til god musik, derfor er musikken bestemt vigtig for os gennem hele dagen. 

Kirken:

Indgangsmusik: "Kærlighed" af Skywalk (https://www.youtube.com/watch?v=4kr4QNy_S6o)

Salme: "Det er så yndigt at følges ad"

Lovsange: "Here for you" af Matt Redman (https://www.youtube.com/watch?v=Z1dgogFbPUE), "Vi vil gi' dig det bedste vi har" af Arvid Asmussen (https://www.youtube.com/watch?v=QmFyIwm5tBA) og "Kun på grund af din nåde" (https://www.youtube.com/watch?v=eFLBklKQG8g)

Udgangsmusik: "Bloom" af The Paper Kites (https://www.youtube.com/watch?v=8inJtTG_DuU)

Nu bliver jeg lidt nysgerrig. Jeg kan se, det er en kirkevielse, men hvilken trosretning?
I folkekirken skelner man jo ikke som sådan mellem salmer og lovsange. Lovsangene er de første salmer i Danske Salmebog fra nr. 1 til nr. 14.
Der er et præludium (indgang) og et postludium (udgang) og som oftest er der fire fællessalmer. Salmen "Det er så yndigt at følges ad for to" er normalt 3. fællessalme.
Derudover er det meget almindeligt at man har et slags interludium - en solosang eller et musikindslag før 3. fællessalme.
Det er lidt forskelligt fra præst til præst hvordan det forløber og hvad de går med til, men jeg tvivler på at mange folkekirkepræster vil gå med til det du forestiller dig.

0

10 hours ago, kesa said:

Nu bliver jeg lidt nysgerrig. Jeg kan se, det er en kirkevielse, men hvilken trosretning?
I folkekirken skelner man jo ikke som sådan mellem salmer og lovsange. Lovsangene er de første salmer i Danske Salmebog fra nr. 1 til nr. 14.
Der er et præludium (indgang) og et postludium (udgang) og som oftest er der fire fællessalmer. Salmen "Det er så yndigt at følges ad for to" er normalt 3. fællessalme.
Derudover er det meget almindeligt at man har et slags interludium - en solosang eller et musikindslag før 3. fællessalme.
Det er lidt forskelligt fra præst til præst hvordan det forløber og hvad de går med til, men jeg tvivler på at mange folkekirkepræster vil gå med til det du forestiller dig.

Præsten er såmænd med på det hele :) Trosretningen er kristendommen, men det er ikke en traditionel folkekirke vi skal giftes i. Kirken hedder Silkeborg Oasekirke og den er en frikirke (ikke en del af folkekirken) under det karismatiske netværk DanskOase, hvilket både jeg og min forlovede kommer i. Præsten er dog ikke præst i dén kirke, men i min kirke i Kolding som hedder Kolding Valgmenighed - altså en valgmenighed (en del af folkekirken). Dvs. vores præst er i teorien folkekirkepræst idet Kolding Valgmenighed er en del af folkekirken, men begge kirker fungerer ikke som en traditionel folkekirke. Selve formen på gudstjenesten er heller ikke forudbestemt i ligeså høj grad ligesom du fx skriver at den og den salme skal komme på det og det tidspunkt - det behøver ikke bygges sådan op ved vores vielse. Okay, jeg føler det blev mega indviklet der, hahah - håber det gav mening? :)

Ift. lovsange så er det lidt noget andet end den traditionelle folkekirke også - har du hørt nogle af de lovsange jeg har linket til? I DanskOase og generelt ved alle frikirker, valgmenigheder osv skelner man mellem salmer og lovsange. Salmer er normalt bygget op af vers uden omkvæd og så er de ikke per definition rytmiske, mens lovsange som regel indeholder vers, omkvæd, måske et c-stykke og så er de rytmiske. Prøv at hør en af de lovsange jeg har linket til eller søg på fx "Hillsong" på youtube, så giver det mere mening tror jeg :) 

Edited by madloteilime
0

Så gav det meget mere mening - jeg havde luret, at der ikke kunne være tale om en traditionel folkekirke-vielse. Dejligt I får det som I gerne vil have det.
Jeg har hørt flere af dine lovsange og de er rigtige gode.
Hvordan man definerer lovsange er jo op til den enkelte trosretning. Lovsange går jo langt tilbage og er også beskrevet i Biblen flere steder.

0

9 minutes ago, kesa said:

Så gav det meget mere mening - jeg havde luret, at der ikke kunne være tale om en traditionel folkekirke-vielse. Dejligt I får det som I gerne vil have det.
Jeg har hørt flere af dine lovsange og de er rigtige gode.
Hvordan man definerer lovsange er jo op til den enkelte trosretning. Lovsange går jo langt tilbage og er også beskrevet i Biblen flere steder.

Sandt :)

1

Annonce ♥

PROJEKT KJOLE - DEL 1:

Så er projekt kjole endelig for alvor i gang! Ih, hvor er det bare spændende. Det er jo min kære mor der syer den og indtil nu har hun brugt en masse tid og kræfter på, at sammensætte forskellige mønstre, så kjolen bliver ligesom jeg ønsker den. Den bliver simpelthen bare så smuk og lige mig - kan ikke vente til den er færdig!! Her er lidt billeder af processen indtil nu - skal nok opdatere med mere når hun er kommet længere :thumbsupsmileyanim: 

19576136_10211788756387683_993263625_n.jpg

19621372_10211788759347757_1536152703_n.jpg

19576328_10211788766387933_1724206322_n.jpg

19691180_10211788763187853_174354102_n.jpg

(Hvis I synes det ser ufærdigt ud er det fordi det er det :lol: - der kommer til at være lange ærmer, den bliver syet ind så den fremhæver taljen, ligesom hun er ved at markere med nåle på billedet og så kommer der selvfølgelig en underdel hahah)

Edited by madloteilime
0

BORDKORT:

Så er vores "bordkort" købt på etsy kommet ind af døren og de er virkelig smukt lavet! Men.. kun halvt så store som de burde være, så jeg skrev til sælgeren og han beklagede meget og lovede at lave nogle nye i denne uge og sende dem med express-post! Dét kan man kalde god service!

19748044_10211844602103791_326585973_o (1).jpg19727191_10211843394033590_276579374_o.jpg

0

On 6/29/2017 at 11:21 PM, madloteilime said:

PROJEKT KJOLE - DEL 1:

Så er projekt kjole endelig for alvor i gang! Ih, hvor er det bare spændende. Det er jo min kære mor der syer den og indtil nu har hun brugt en masse tid og kræfter på, at sammensætte forskellige mønstre, så kjolen bliver ligesom jeg ønsker den. Den bliver simpelthen bare så smuk og lige mig - kan ikke vente til den er færdig!! Her er lidt billeder af processen indtil nu - skal nok opdatere med mere når hun er kommet længere :thumbsupsmileyanim: 

19576136_10211788756387683_993263625_n.jpg

19621372_10211788759347757_1536152703_n.jpg

19576328_10211788766387933_1724206322_n.jpg

19691180_10211788763187853_174354102_n.jpg

(Hvis I synes det ser ufærdigt ud er det fordi det er det :lol: - der kommer til at være lange ærmer, den bliver syet ind så den fremhæver taljen, ligesom hun er ved at markere med nåle på billedet og så kommer der selvfølgelig en underdel hahah)

Hvor er din mor bare over-sej!!! Sikken et projekt! Den bliver SÅ smuk! :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

On 8/7/2017 at 7:29 AM, enkenoguniformen said:

Hvor er din mor bare over-sej!!! Sikken et projekt! Den bliver SÅ smuk! :thumbsupsmileyanim:

Ja hun er så!! Det er helt vildt! Og hun vil også lave bryllupskagen.. Sejere mor kan jeg ikke ønske mig :thumbsupsmileyanim:

0

SERVIETTER:

Vi havde egentlig planer om at købe stof til at lave stofservietter, fordi jeg nu engang ikke helt kunne forlige mig med normale servietter, men da vi var i Flensborg den anden dag, faldt vi over disse - en mellemting mellem normale og stofservietter. Så slipper vi også for dét arbejde med at klippe, sy osv. Nu kommer overvejelserne så bare til, hvordan de skal lægges, og jeg har som sædvanlig hentet inspiration fra pinterest. Vi er kommet frem til, at vi begge er mest til denne version, men er uenige om hvorvidt den skal lægges bredt eller lidt smallere.. Hm, hvad synes I? 20067507_10211930800538698_1180922806_n.jpg

Jeg er mest til den smalle

20068378_10211930800738703_236449761_n.jpg

Mens min forlovede er mest til denne

Og disse ideer er dem vi har skrottet:

20067500_10211930801098712_1751005417_n.jpg20031033_10211930800658701_1563987863_n.jpg

0

Jeg synes også den smalle er bedst. Til gengæld synes jeg navneskiltet kommer til at virke lidt... alene der på tallerkenen? :) Jeg tror, hvis jeg skulle gå med en helt anden løsning, at jeg ville lægge servietten på tallerkenen, som den ligger på det sidste billede, og så med det lille navneskilt ovenpå servietten hvis det er til at læse. :) 

0

Annonce ♥

9 hours ago, monibruus said:

Jeg synes også den smalle er bedst. Til gengæld synes jeg navneskiltet kommer til at virke lidt... alene der på tallerkenen? :) Jeg tror, hvis jeg skulle gå med en helt anden løsning, at jeg ville lægge servietten på tallerkenen, som den ligger på det sidste billede, og så med det lille navneskilt ovenpå servietten hvis det er til at læse. :) 

Det tænkte jeg faktisk også... :)

0

On 14/7/2017 at 9:06 PM, monibruus said:

On 15/7/2017 at 6:47 AM, enkenoguniformen said:

Det tænkte jeg faktisk også... :)

Hm, det kunne der måske være noget om, men samtidig kan jeg også godt lide det meget enkle udtryk. Det skal også siges at tallerknerne på lejren er lidt mindre og desværre ikke ligeså flotte.. Desuden er der nye, større navne på vej, da det ikke var den rigtige størrelse vi fik i første omgang. Men må lige tænke over det, hæhæ - tak for feedback :thumbsupsmileyanim:

Edited by madloteilime
0

Annonce ♥

On 7/23/2017 at 11:25 PM, madloteilime said:

PROJEKT KJOLE:

Status: done! Det er for vildt. Min mor er den bedste og jeg er bare sååå glad for resultatet - den er lige mig!! Nu er der også under 2 uger tilbage.. Puha det er vildt.

20270176_10214210247270553_1152449357_n.jpg20370478_10214210247430557_1359924537_n.jpg20270174_10214210247830567_1466829830_n.jpg

Åh hvor er du smuk i kjolen. Den klæder dig utrolig godt- igen, thumbs up til din mor, som bare er vildt dygtig! :thumbsupsmileyanim:

Jeg glæder mig til at følge jer 'til dørs'...

0