Mightystar

J&M 05.10.19 De færdige invitationer <3

147 indlæg i dette emne

Ej velkommen tilbage :balloons: Jeg fulgte dig rigtigt meget sidst du var herinde, hvor er det dejligt at der kom noget godt ud af en træls situation <3 og hvis ikke brylluppet så da lille Sophia, for hold nu k... hun er da ALT for lækker! og vi skal altså heller ikke have flere lige nu ihvertfald :cowsleep:

 

Er vild med dit tema og glæder mig til at følge jer :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak alle sammen. Vi nyder bestemt tiden, trods det er noget hårdere end jeg husker med min første, men der var der jo selvfølgeligt heller ikke et barn i forvejen der også skal have opmærksomhed. :D 

 

On 19. april 2017 at 0:07 AM, kesa said:

Stort tillykke med jeres fine lille pige. Hvor er hun smuk.


Mange tak :) Ja jeg som mor er jo ret farvet med hensyn til at hun er smuk. :) Hun er lige til at spise er hun :D 

 

 

On 18. april 2017 at 10:23 PM, Dkchelle said:

Nååårh hvor er hun lækker! Så får man selv helt lyst til en lille en mere... (og det skal vi IKKE have :) ) Men så kan man nyde billedet af en skøn lille baby....

 

Nyde tiden - det går så hurtigt!


Dette er også den sidste.!! Vi har hver et barn fra tidligere forhold og nu et fælles og det bliver det... Ikke flere børn herfra :D 

 

 

On 18. april 2017 at 1:02 PM, diskobil said:

 

Det har det da i allerhøjeste grad :):) Begge dele - og i særdeleshed barnet  - er en indgang til et helt nyt liv (og en ny livsstil for mange). Det er meget større end bryllup :) Tillykke


Takker Bent. :D 
Livet med børn kender vi dog alt til i forvejen, men vores fælles barn er starten på et nyt liv ja :D 

 

On 18. april 2017 at 10:48 AM, JanniHell said:

Stort Tillykke med Jeres smukke prinsesse :loveshower::loveshower::loveshower:

Taaaark :D :D :D 

 

 

On 18. april 2017 at 1:02 AM, Nannas said:

Stort tillykke med jeres fine Sophia :) Hvor er hun bare lækker. Tillykke tillykke! :a1221:

Mange tusind tak Nannas :D 

 

 

On 17. april 2017 at 6:39 PM, enkenoguniformen said:

Hjertelig tillykke med jeres smukke, lille Sophia. Hun er da aldeles bedårende <3

Hun er da en fantastisk grund til fravær - det glæder mig for jer,  at alt er gået som det skulle. :thumbsupsmileyanim:


Ja og det fortsætter lidt endnu.. Det der søvnmangel er ikke et hit hos moderen... Gaaab. Heheheeh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har brugt de sidste par måneder på at kigge på de forskellige locations og udtænke en plan for hvordan det hele kan komme til at forløbe..
Jeg har lavet lidt for og imod på de to steder jeg/vi har i tankerne...

Min drøm er at holde det i Laden på Sonnerupgaard Gods.

Hvis det bliver løsningen, har jeg foreslået H2B at holde ceremonien i laden også, da jeg synes det kunne være vildt fedt med "Barn wedding"
Jeg skal selv forevige et brudepars store dag på netop den location d. 3. juni og jeg glæder mig HELT VILDT! 

For: 
Det er drømmestedet at holde bryllup
Vi kan holde vielsen på location
Som fotograf tænker jeg billeder og de vil med 100% garanti blive smukke
Vi må selv sørge for mad og drikkelse = ingen proppenge!!

 

Imod:
Vi er ikke ret mange mennesker så der kan måske blive for tomt i det store rum

Stedet er lidt dyrt at leje

Gæsterne skal selv sørge for overnatning
IMG_5340-668x1024.jpg

 

LineDavid_SonnerupgaardWedding_Reception3of107-683x1024.jpg

 

 

 

Fjordbakken i Bisserup er det andet sted, som også har nogle smukke omgivelser.

For: 
Vi har hele stedet for os selv
Der er masser af værelser til gæsterne, som er indregnet i prisen


Imod:
Kun festsalen er pæn

Værelserne er lidt øv
Jeg får ikke min "Barn wedding"

 

fjordbakken.jpg

runde-borde.jpg

Redigeret af Mightystar
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh Ja, det er svært.... Sonnerupgaard er Über romantisk, men personligt vil jeg hellere have plads til overnattende gæster. Husk at værelsernes udseende er sekundært. De fleste ser dem kun ganske kortvarigt alligevel :lol: Vores sted er hverken smukt eller romantisk indendørs, men nu er det heller ikke lige temaet... :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt værelser over flothed. Så pynter vi selv op og det bliver rigtig fint. Vi får primært taget udendørs billeder og naturen er vildt flot. 

Derudover synes jeg at Sonnerupgaard er det som alle vælger. Lidt uoriginalt om man vil. Det er jo fordi det er et flot sted, men også lidt ucharmerende at de bare skovler penge ind :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, enkenoguniformen said:

Åh Ja, det er svært.... Sonnerupgaard er Über romantisk, men personligt vil jeg hellere have plads til overnattende gæster. Husk at værelsernes udseende er sekundært. De fleste ser dem kun ganske kortvarigt alligevel :lol: Vores sted er hverken smukt eller romantisk indendørs, men nu er det heller ikke lige temaet... :floejt:

 

Det er vildt romantisk og lige sådan en lade jeg ønsker som rammen for brylluppet. 

Mht. værelserne, så kommer gæsterne jo bare til selv at sørge for overnatning enten på Godset eller et andet sted.

Rustikt, vintage og Boheme passer bare bedre på Sonnerupgaard 

 

 

3 hours ago, MiaLuise said:

Vi har valgt værelser over flothed. Så pynter vi selv op og det bliver rigtig fint. Vi får primært taget udendørs billeder og naturen er vildt flot. 

Derudover synes jeg at Sonnerupgaard er det som alle vælger. Lidt uoriginalt om man vil. Det er jo fordi det er et flot sted, men også lidt ucharmerende at de bare skovler penge ind :)

Jeg har dekoratør på til oppyntning. Og da vi skal have fotograf på hele dagen, så kommer mange af billederne jo sjovt nok også til at blive taget indenfor til middagen. 

Sonnerupgaard er forholdsvis dyrt ja, men jeg synes ikke det er dyrt i forhold til at man nemt kan smide 5-7000 for et fesent forsamlingshus. Og Godset er jo netop ORIGINALT når "alle" vælger det.

 

Jeg forstår ikke din mening om at det er ucharmerende at de skovler penge ind? Med det siger du at alt der er populært ikke må tage den pris det er værd, når efterspørgslen er der? Jeg er da heller ikke en billig fotograf og folk vælger da også mig fra pg.a prisen, men det er jo deres problem, da jeg ved hvad jeg og mit arbejde er værd. 

Det er en typisk budgetbryllupsholdning at have efter min mening.. :D 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 25/5/2017 at 10:30 AM, Mightystar said:

 

Det er vildt romantisk og lige sådan en lade jeg ønsker som rammen for brylluppet. 

Mht. værelserne, så kommer gæsterne jo bare til selv at sørge for overnatning enten på Godset eller et andet sted.

Rustikt, vintage og Boheme passer bare bedre på Sonnerupgaard 

 

 

Jeg har dekoratør på til oppyntning. Og da vi skal have fotograf på hele dagen, så kommer mange af billederne jo sjovt nok også til at blive taget indenfor til middagen. 

Sonnerupgaard er forholdsvis dyrt ja, men jeg synes ikke det er dyrt i forhold til at man nemt kan smide 5-7000 for et fesent forsamlingshus. Og Godset er jo netop ORIGINALT når "alle" vælger det.

 

Jeg forstår ikke din mening om at det er ucharmerende at de skovler penge ind? Med det siger du at alt der er populært ikke må tage den pris det er værd, når efterspørgslen er der? Jeg er da heller ikke en billig fotograf og folk vælger da også mig fra pg.a prisen, men det er jo deres problem, da jeg ved hvad jeg og mit arbejde er værd. 

Det er en typisk budgetbryllupsholdning at have efter min mening.. :D 

Jeg tror du misforstår mig. Sonnerupgaard er flot og sikkert pengene værd, men jeg ville ikke vælge det. Ikke pga prisen, men fordi det er så populært. Mine sociale medier svømmer over med reklamer fra dem, deres weddingplaner og andre leverandører. I Aarhus har vi lignende steder fx Varna, hvor rigtig mange holder bryllup, men det virker meget som en bryllupsmaskine (en dyr, kvalitetsbevidst maskine, men en maskine). 

Jeg håber det giver lidt bedre mening. Ellers er det jo bare heldigt at vi alle er forskellige og vi alle finder en lokation som er perfekt til os :)

 

PS: mit bryllup er ikke på budget ;) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har spillet rigtig mange bryllupsfester på Sonnerupgaard og vi har også deltaget som udstiller på deres inspirationsdag i flere år (blev desværre ikke afholdt i år). Jeg er enig med Mighty Star. Jeg tror ikke rigtig der er nogle som er klar over hvad det koster at drive sådan et gods og det afspejles i prisen.

Men når det så er sagt så er der - når vi ser bort fra det med pengene - noget rigtigt i det MiaLuise siger. Der er gennemført et generationsskifte på Sonnerupgaard indenfor de sidste par år og også sket nogle ændringer hvor det for mig at se er blevet mere forretningsfokuseret. Maria er koblet på som weddingplanner. Det er en ekstraydelse som man betaler ekstra for men da det står enhver frit for at bruge hende eller lade være kan der næppe indvendes noget imod det. Men sidste år spillede jeg en større bryllupsfest i Laden hvor jeg lovede bruden at tage projektor og lærred med. Det undrede mig da jeg ved at disse ting er i Laden. Det skal man så åbenbart nu betale ekstra for at bruge og der er jeg nok ikke den eneste der har den holdning at når man betaler for at holde sin fest i Laden (hvilket ikke er billigt) så bør det inkludere de faciliteter som nu engang findes i Laden.    

I Mighty Star's tilfælde er jeg i øvrigt heller ikke sikker på at Laden er det rigtige valg. Laden egner sig bedst til bryllupsfester og fester hvor vi taler 80 eller flere personer. Jeg har spillet fødselsdagsfest deroppe en gang hvor de kun blev 50 (der var inviteret 150) og der virker Laden meget og alt for stor. Her taler vi tilsyneladende om et selskab på ca. 30 personer og derfor vil det helt sikkert komme til at virke meget tomt som det også bliver sagt. Men Sonnerupgaard har jo også Festfløjen og hovedbygningen hvor hovedbygningen dog er mere "traditionel" og også meget aflang men Festfløjen kunne være et godt bud. Hvad vielsen angår kunne man jo holde den udendørs.

PS: Jeg forstår godt synspunktet om at noget kan blive så populært at det gør at folk vælger det fra fordi de godt vil "noget andet" og ja Sonnerupgaard er populært men det er i bryllupskredse. De gange jeg har spillet på Sonnerupgaard har det været meget tydeligt at se at der er flere som aldrig har været til fest der før. Man skal huske på at det ikke er normalt at høre om (eller for min del være ude til) bryllupsfester mere eller mindre hver weekend fra april - oktober. :)  Hr. og Fru Danmark er måske til bryllupsfest 1-3 gange om året og for dem vil det være en helt ny oplevelse og nye omgivelser.
 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, diskobil said:

Hr. og Fru Danmark er måske til bryllupsfest 1-3 gange om året og for dem vil det være en helt ny oplevelse og nye omgivelser.
 

 

Det er meget rigtigt formuleret Bent, og hvis man fx kigger herinde så er der jo rigtigt mange der ikke skal holde festen på Sonnerupgaard, så det er jo ikke fordi alle bryllupper afholdes i deres lade. Håber I finder det helt rigtige for jer :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo det (der er så også mange som holder den der men som ikke bruger Bryllupsklar) :) Men vil sige det sådan at når jeg spiller bryllupsfester i Laden så er der som regel også bryllupsfester de to andre steder og omvendt. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne man måske gøre noget kreativt for at skærme dele af laden så det virker knap så stort? 

 

Måske bruge hvide stof på trærammer eller lignende, så noget af rummet er til vielse og reception eller billeder, og så er den anden del til middag og fest? Eller lave en sofa/lounge arrangement i en del af det med gamle tæpper på gulvet, lys og gamle stole og sofaer? 

 

Jeg har aldrig været der, tænker bare højt da jeg kan mærke du er vild med stedet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var netop mit spørgsmål da jeg så din første linje :) Om du havde været der før. Har haft mange bryllupsfester deroppe hvor de har skærmet Laden af så den ene del bruges til middag og den anden del bruges til fest/reception men der taler vi bryllupsfester med 80-1xx deltagere :) Laden kan snildt rumme 3-400 personer når alt er fuldt ud udnyttet. Jo det kan man godt men det vil i mine øjne stadig virke meget stort og tomt og der er risiko for at selskabet bliver splittet på en måde 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på Sonnerupgaard i lørdags som helddagsfotograf og det var drøn hyggeligt.. Der er rig mulighed for at skærme af så den ikke virker så stor, fordelen er også at der ikke skal pakkes borde sammen for at have dansegulv eller reception for den sags skyld. Men når det er sagt.. Så har jeg fravalgt Sonnerupgaard af den eneste grund... Lyset er simpelthen for dårligt at fotografere i, til trods for at jeg rendte og justerede lys. Flere borde kunne ikke lyses op af andet end de stearinlys der var på borderne og en svag lyskegle der ramte sidebordet. 

Jeg ved godt at lys og billeder ikke er alt, MEN det er dels en arbejdsskade, men også det at billederne er det eneste vi har tilbage om 10 år og de skal ikke være dårlige...

Jeg er blevet en del mere hooked på FjordBakken og har også trukket et nyt es op af ærmet der hedder
Hotel Frederiksminde der ligger i Præstø <3 
Deres stil og mad appellerer virkelig meget til mig. :D 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

OK - Der er så andre fotografer der har taget billeder deroppe under middagen m.v. men enig Laden er mørk (og meget stor som sagt). Jeg vil stadigvæk sige at Laden er mest oplagt til "større bryllupsselskaber": 70-80 personer eller derover men det er jo ligegyldigt når det ikke lige er med i overvejelserne mere :)

Hotel Frederiksminde er så også et rigtig godt sted at holde bryllupsfest :) Fjordbakken siger mig umiddelbart ikke noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt ny her, og i veren af bryllupsplanlægning - men det ser da helt sikkert ud til at jeg skal følge din tråd her <3 
Vi skal holde bryllup 6 juni 2020, og leder efter et sted at holde festen, også på sjælland :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 7. juni 2017 at 6:15 PM, diskobil said:

OK - Der er så andre fotografer der har taget billeder deroppe under middagen m.v. men enig Laden er mørk (og meget stor som sagt). Jeg vil stadigvæk sige at Laden er mest oplagt til "større bryllupsselskaber": 70-80 personer eller derover men det er jo ligegyldigt når det ikke lige er med i overvejelserne mere :)

Hotel Frederiksminde er så også et rigtig godt sted at holde bryllupsfest :) Fjordbakken siger mig umiddelbart ikke noget.

 

 

Ja Frederiksminde er vildt hyggeligt. Inde i en af facebookgrupperne, er jeg også faldet over Humleorehus, som jeg også synes er virkeligt tiltalende og meget smukt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 7. juni 2017 at 8:32 PM, frk_norgaard said:

Jeg er helt ny her, og i veren af bryllupsplanlægning - men det ser da helt sikkert ud til at jeg skal følge din tråd her <3 
Vi skal holde bryllup 6 juni 2020, og leder efter et sted at holde festen, også på sjælland :D

 

Du skal være mere end velkommen!! Der er lidt tid til vi begge skal giftes, men så kan vi da nå at finde en masse inspiration :D

 

Hvordan tænker I at Jeres bryllup skal være?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Mightystar said:

 

Du skal være mere end velkommen!! Der er lidt tid til vi begge skal giftes, men så kan vi da nå at finde en masse inspiration :D

 

Hvordan tænker I at Jeres bryllup skal være?

Drømmer om et prinsessebryllup, uden at det er det helt kæmpe store med slot og lysekroner. Men en dag med vores familier og venner, massere af blobler og god mad, en fiiin stor kjole med flotte blonder <3 Pt drømmer vi om at holde det på det fineste strandhotel på Røsnæs, men det er over vores budget. Hvis vi ender med at finde pengene til det sted. Så tænker jeg at lade det gå igennem som en rød tråd med strandtema, i farvevalg mm. (ikke strand som i søstjerner og hawai, men mere hen i blå-grønne farver, havglas ol.) Jeg er uddannet grafiker, så jeg kommer til at ligge en hel del timer og tanker i hvordan invitationer, bordkort, og alt andet i den dur skal være. På dagen vil vi helt ikke skulle rører en finger, eller tage os af bekymringer, men optil vil vi gerne have indflydelse på mange ting :D 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 14. juni 2017 at 4:19 PM, frk_norgaard said:

Drømmer om et prinsessebryllup, uden at det er det helt kæmpe store med slot og lysekroner. Men en dag med vores familier og venner, massere af blobler og god mad, en fiiin stor kjole med flotte blonder <3 Pt drømmer vi om at holde det på det fineste strandhotel på Røsnæs, men det er over vores budget. Hvis vi ender med at finde pengene til det sted. Så tænker jeg at lade det gå igennem som en rød tråd med strandtema, i farvevalg mm. (ikke strand som i søstjerner og hawai, men mere hen i blå-grønne farver, havglas ol.) Jeg er uddannet grafiker, så jeg kommer til at ligge en hel del timer og tanker i hvordan invitationer, bordkort, og alt andet i den dur skal være. På dagen vil vi helt ikke skulle rører en finger, eller tage os af bekymringer, men optil vil vi gerne have indflydelse på mange ting :D 



Ja okay. Det lyder som et smukt bryllup. 
Da jeg skulle giftes i 2012 lavede jeg også selv alle invitationer, bordkort, menuer, salmehæfter, save the date kort osv selv... Der lå virkeligt mange timer i det. :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er fotografen på plads!! 

 

Jeg har de sidste par år gået og drømt om at få en australsk fotograf til at forevige mit bryllup. Det ville indebære at han skulle flyves til DK og huses hele weekenden. Prisen ville løbe op i 25.000-30.000,- og med alle de faktorer, blev det bare et drømmesenarie. 

 

Det viste sig så, at min bedste ven og fotografkollega har booket ham og det er så hans bryllupsgave til os!!!! Det er jo den vildeste gave man kunne ønske sig:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

 

http://www.thomasstewart.com.au/

IMG_0012.JPG

IMG_0005.JPG

IMG_0008.JPG

IMG_0011.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, Mightystar said:

Så er fotografen på plads!! 

 

Jeg har de sidste par år gået og drømt om at få en australsk fotograf til at forevige mit bryllup. Det ville indebære at han skulle flyves til DK og huses hele weekenden. Prisen ville løbe op i 25.000-30.000,- og med alle de faktorer, blev det bare et drømmesenarie. 

 

Det viste sig så, at min bedste ven og fotografkollega har booket ham og det er så hans bryllupsgave til os!!!! Det er jo den vildeste gave man kunne ønske sig:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

 

http://www.thomasstewart.com.au/

IMG_0012.JPG

IMG_0005.JPG

IMG_0008.JPG

IMG_0011.JPG

 

Ej hvor vanvittigt!! Tillykke med fotografen - hvor er det fedt og urealistisk!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer