99banne

Søger erfaringer med Juulsborg/Møgelø

16 indlæg i dette emne

Hejsa.

 

Til vores bryllup næste sommer, har vi forelsket os i idéen om et utraditionelt bryllup på Møgelø ved Silkeborg. Jeg kan dog slet ikke overskue, hvordan man rent praktisk får det til at hænge sammen (det er en lille ø med en spejderhytte, ingen lokale fastboere og kun robåde derover).

 

Er der nogen der har erfaring med stedet eller lignende og som kan dele nogle erfaringer med, hvordan det praktisk er foregået? Jeg tænker på at få mad over/servering/hvis gæster skal hjem om natten/ musik transport o. lign.

 

Alle erfaringer modtages med kyshånd:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg husker rigtigt, kan der lejes en motor til bådene - jeg er dog ikke sikker. 

Jeg tænker det er nemmest med mad lavet på stedet og at gæsterne overnatter. Det er en skøn skøn ø - jeg har været der meget.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for svaret Trumpf. Der ser virkelig skønt ud!

Det er helt rigtigt at der kan lejes påhængsmotor til de to mindre både.

Vores tanke er, at sejle alt grej over ved motorkraft om fredagen og det samme retur søndag. En lille båd med motor kan ligge på landsiden til serveringen, så de kan sejle sig selv over, og så må gæsterne blive roet over i et par hold. Jeg ved mange har lejet en hjejle-båd, men det er både lidt uden for vores budget, og så kan jeg egentlig godt lide at folk bliver sat til at ro over selv, og at det hele bliver lidt mindre formelt på den måde.

De fleste vil nok blive og sove, men serveringen og evt. musik vil nok gerne hjem om natten. Det er nok også fordi jeg ikke har den store sejl-erfaring selv, så jeg aner ikke om det er et helt uoverstigeligt projekt, eller det bare er en lille ting :lol: 

Har du været der i regnvejr? Og ved du om der så stadig er hyggeligt?

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sejlede forbi i kano sidste sommer, hvor der var bryllupsfest. Her blev gæster sejlet over i en lille båd med motor, ca 6-8 ad gangen tror jeg. Vielsen foregik på græsset ved siden af lejren, så fint!

 

Har du tilknytning til Møgelø? Det kan nok være svært at leje den i skolernes sommerferie pga. spejderlejre, men det kan jo lykkedes. Vi var selv heldige og fik lov til at leje en lejr i en weekend selvom den normalt kun udlejes i hele uger i sommerferien. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor lyder det fint at have vielsen derovre MiaLuise! Det må vi hellere overveje:) De åbner booking for 2018 her 1. april, så jeg krydser fingre for at vi kan finde en dag. men jeg tror man skal være hurtig. Af samme grund vil jeg gerne være overbevist om hvorvidt det kan/ ikke kan lade sig gøre rent praktisk så vi bare kan booke med det samme hvis der er en ledig dag :)

 

Nej Diskobil - ingen færge.Det er en meget lille ø:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, 99banne said:

Hvor lyder det fint at have vielsen derovre MiaLuise! Det må vi hellere overveje:) De åbner booking for 2018 her 1. april, så jeg krydser fingre for at vi kan finde en dag. men jeg tror man skal være hurtig. Af samme grund vil jeg gerne være overbevist om hvorvidt det kan/ ikke kan lade sig gøre rent praktisk så vi bare kan booke med det samme hvis der er en ledig dag :)

 

Nej Diskobil - ingen færge.Det er en meget lille ø:)

Der står en del info på deres hjemmeside og det lyder da ikke muligt. Jeg tror godt at I kan få en dag, hvis I holder jer uden for juli. 

Det var i juni at jeg så et bryllup der :) Det var så fint med folk i pænt tøj som kom sejlende! 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 10/3/2017 at 8:56 AM, 99banne said:

Tusind tak for svaret Trumpf. Der ser virkelig skønt ud!

Det er helt rigtigt at der kan lejes påhængsmotor til de to mindre både.

Vores tanke er, at sejle alt grej over ved motorkraft om fredagen og det samme retur søndag. En lille båd med motor kan ligge på landsiden til serveringen, så de kan sejle sig selv over, og så må gæsterne blive roet over i et par hold. Jeg ved mange har lejet en hjejle-båd, men det er både lidt uden for vores budget, og så kan jeg egentlig godt lide at folk bliver sat til at ro over selv, og at det hele bliver lidt mindre formelt på den måde.

De fleste vil nok blive og sove, men serveringen og evt. musik vil nok gerne hjem om natten. Det er nok også fordi jeg ikke har den store sejl-erfaring selv, så jeg aner ikke om det er et helt uoverstigeligt projekt, eller det bare er en lille ting :lol: 

Har du været der i regnvejr? Og ved du om der så stadig er hyggeligt?

 

Møgelø er fantastisk uanset vejr <3 Jeg har været på sommerlejr på Møgelø mange gange 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun ser sandsynligvis ikke dit spørgsmål her. Prøv at gå ind på hendes profil og send en besked derigennem.

 

Møgelø var også med på min ønskeliste... og min datters.

Vær opmærksom på at de åbner for booking 1.april året før og så er det med at være hurtig (og sikker, for man hæfter for det når først der er booket).

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skulle til at svare at de ikke holdt det der da vi spillede til deres bryllup et andet sted men ser så lige at det var en af de andre i tråden. Jeg tror dog heller ikke at de har holdt det der. Hvis man er ude i en fest med mange deltagere, mad, musik, fotograf etc. har jeg meget svært ved at se hvordan det skulle kunne løses med en robåd o.l. Hvorfor ikke Samsø som også er nemmere at komme til for dem der evt. måtte komme fra fastlandet (Sjælland) :)   

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

52 minutes ago, diskobil said:

Skulle til at svare at de ikke holdt det der da vi spillede til deres bryllup et andet sted men ser så lige at det var en af de andre i tråden. Jeg tror dog heller ikke at de har holdt det der. Hvis man er ude i en fest med mange deltagere, mad, musik, fotograf etc. har jeg meget svært ved at se hvordan det skulle kunne løses med en robåd o.l. Hvorfor ikke Samsø som også er nemmere at komme til for dem der evt. måtte komme fra fastlandet (Sjælland) :)   

 

Jeg tror ikke helt du har forstået stedet når du foreslår Samsø som alternativ. :lol::lol::lol:

Juulsborg er en spejderhytte på Møgelø som er en lille ø i en af Silkeborgsøerne.

 

http://www.moegeloe.dk/

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Monika,

 

Vi endte med eg andet sted, selvom jeg stadig drømmer om at gøre noget på Møgeltønder engang:) 

 

det praktiske i at få mad, musik, drikkevarer, band og personale derud, kunne jeg simpelthen ikke få til at gå op.

 

Hvis I ender med at bruge det, må du endelig fortælle om hvordan det er gået :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎09‎-‎04‎-‎2020 at 0:49 PM, Frigga said:

 

Jeg tror ikke helt du har forstået stedet når du foreslår Samsø som alternativ. :lol::lol::lol:

Juulsborg er en spejderhytte på Møgelø som er en lille ø i en af Silkeborgsøerne.

 

http://www.moegeloe.dk/

 


Jo det har jeg og ved godt at det det ikke er det samme.  Bare knap så praktisk mht. "logistikken" (overfartsmuligheder) som øvrige netop også siger det og der er Samsø et oplagt alternativ hvis man gerne vil holde det på en ø  :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer