madloteilime

Pris på ringe - realistisk bud?

22 indlæg i dette emne

Hej alle ;-)

Vi sidder lige lidt med budgettet og prøver at få det hele til at gå op i en højere enhed.. I den forbindelse overvejer vi, hvad prisen på vielsesringe mon egentlig ligger på normalt. Vi ved selvfølgelig godt at det kan spænde fra halvbilligt til meget dyrt, men hvad har I fx givet for ringe, jer der er gift eller bare har fået styr på den post? :)

 

- Emilie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi had købt i Holland (fordi vi bor her :)), og vi gav lige godt 8000 kr for et sæt i guld. Jeg har fået fortalt, at vi nok skulle forvente den dobbelte pris for sættet i Danmark.

Vores sæt er i børstet 14k guld og henholdsvis 3 mm og 5,5 mm bredde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan helt bestemt også finde noget billigere! Det kommer helt an på, hvad I drømmer om :)

Vil I fx. have ringe i sølv eller tynde, simple ringe i guld, kan I sagtens finde det billigere. Og som tidligere nævnt, hold øje med særlige tilbudsdage som fx. open by night.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det kan helt sikkert gøres billigere. Vi er landet på 12.500 for sættet. De bliver henholdsvis 4 og 4,5mm brede i 14 karat blank guld. Vi var rundt en lørdag formiddag til nogle forskellige guldsmede i Kbh og det er ret slående så stor forskel der er i prisen. Et af stederne ville prisen have været tæt på 30.000 :o

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, ChristinaV said:

Du kan helt bestemt også finde noget billigere! Det kommer helt an på, hvad I drømmer om :)

Vil I fx. have ringe i sølv eller tynde, simple ringe i guld, kan I sagtens finde det billigere. Og som tidligere nævnt, hold øje med særlige tilbudsdage som fx. open by night.


Ja okay, det er en god idé! Tak :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, jazzgirl said:

Ja det kan helt sikkert gøres billigere. Vi er landet på 12.500 for sættet. De bliver henholdsvis 4 og 4,5mm brede i 14 karat blank guld. Vi var rundt en lørdag formiddag til nogle forskellige guldsmede i Kbh og det er ret slående så stor forskel der er i prisen. Et af stederne ville prisen have været tæt på 30.000 :o


Wauw, tænk der er så meget forskel alligevel!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har betalt 1125 kr. for vores ringe incl. gravering tror næsten ikke det kan blive billigere. :cheerleader3:


Det er 2 meget simpel ringe da min forlovelsesring bestemt ikke mangler noget på diamant/sten fronten og min mand ikke er så meget til smykker.
Jeg har en enkelt sten i og min mand har ingen sten. Ringen er i børstet sølv, det giver den lige lidt ekstra synes vi :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, JSR said:

Vi har betalt 1125 kr. for vores ringe incl. gravering tror næsten ikke det kan blive billigere. :cheerleader3:


Det er 2 meget simpel ringe da min forlovelsesring bestemt ikke mangler noget på diamant/sten fronten og min mand ikke er så meget til smykker.
Jeg har en enkelt sten i og min mand har ingen sten. Ringen er i børstet sølv, det giver den lige lidt ekstra synes vi :)

 

Hed det så også at I købte "vielsesringe" eller købte I bare nogle ringe der passede sammen som I bruger som vielsesringe? For tænker lidt om man kan gøre det billigere på den måde. Jeres er virkelig billigt - wauw! Hvor købte I dem?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, madloteilime said:

 

Hed det så også at I købte "vielsesringe" eller købte I bare nogle ringe der passede sammen som I bruger som vielsesringe? For tænker lidt om man kan gøre det billigere på den måde. Jeres er virkelig billigt - wauw! Hvor købte I dem?

Ja det er "rigtige" vielsesringe vi fik forresten 20% da det var by Night tilbud men selv uden rabat er det noget mindre end de andre priser der bliver nævnt 

Vi købte dem hos den lokale smykke butik, så det er nok bare rundt i forskellige butikker og høre hvad de har.

 

chanti.dk skulle vidst også have billige ringe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har bestilt vores ringe direkte fra en guldsmed, som ikke har butik. Så han kunne gøre det en del billigere, end butikkerne. Vi har givet 6000,- i alt. Ringene er 14 karat rosaguld, og der er ingen sten i. Min er 3 mm, og H2B's ring er 4 mm. I en butik skulle vi have givet mellem 8000 og 10.000 kr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale Chanti, at købe direkte hos guldsmeden og en tysk hjemmeside der hedder noget med gold og nogle tal vidst, den kan helt sikkert findes hvis du søger lidt rundt herinde, da der er mange som tidligere har brugt den. De 3 forskellige er efter mit indtryk, hvor de er billigst :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar alle sammen! Det har givet mig en bedre idé om hvad sådan 2 fine ringe kan koste.. :-) Vi vil forsøge at finde noget i den billigere ende - nok til max 4000, men jeg ønsker heller ikke at have sten i, så mon ikke det hjælper :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er åbenbart nærrige når det kommer til ringe...
Vores koster

Fingermåler: 49,- kr inkl. forsendelse

Ringe: 2 x 375 kr. = 750 kr. inkl. indgravering og forsendelse.

Rabat: 75,- kr.

i alt: 724,- kr.

 

https://www.bartoli.dk/shop/vielsesring-i-soelv-2794p.html

 



 

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 5/4/2017 at 2:01 PM, kesa said:

Vi er åbenbart nærrige når det kommer til ringe...
Vores koster

Fingermåler: 49,- kr inkl. forsendelse

Ringe: 2 x 375 kr. = 750 kr. inkl. indgravering og forsendelse.

Rabat: 75,- kr.

i alt: 724,- kr.

 

https://www.bartoli.dk/shop/vielsesring-i-soelv-2794p.html

 



 

Ja alt er relativt, når vi taler priser. Hvis det er guld, vi taler om - så er guldprisen ens for alle. Dertil skal lægges prisen for et navn, som nogle gange fordobler eller tredobler prisen.

Jeg vil mene, at man godt kan lave et par ringe i 8k til 4000 kroner.  Men man skal også føle sig godt tilpas med det, man skal gå med. Ofte kan man ikke se forskel på 8 og 14k guld, men følelsen ved at gå med 8 eller 14k kan være stor.

 

Ege art.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Ege Art said:

Ja alt er relativt, når vi taler priser. Hvis det er guld, vi taler om - så er guldprisen ens for alle. Dertil skal lægges prisen for et navn, som nogle gange fordobler eller tredobler prisen.

Jeg vil mene, at man godt kan lave et par ringe i 8k til 4000 kroner.  Men man skal også føle sig godt tilpas med det, man skal gå med. Ofte kan man ikke se forskel på 8 og 14k guld, men følelsen ved at gå med 8 eller 14k kan være stor.

 

Ege art.

 

Du har helt sikkert ret. Vi vil ikke have guldringe, da vi synes sølvringe er pænere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine eneste få krav er at det skal kunne klare at komme med i bad, det skal ikke bøje sig efter fingeren, og der skal ikke være ting på så den sidder fast i striktrøjer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer