FiesMor

Gode ideer på dagen

9 indlæg i dette emne

Hej alle. 

Jeg skal giftes maj 2017. 

Tænkte om der var nogle af jer som havde nogle gode ideer eller erfaringer fra andre bryllupper som der er værd ar tage med.

 

ex.

1. Tage billederne med gommen inden kirke, så man er sammen med gæsterne fra start til slut.

2. efter kirkegang, at det bliver kastet med fuglefrø istedet for ris

3. Kald det "5 minutters"-pauser istedet for "rygepauser".

4. Gaveposer: stil dem ikke ved hver kuvert til festen da de kommer til at stå rundt omkring, stil dem på gæsternes værelser inden de kommer som et "tømmermændshjælp". (Så er det godt nok kun de gæster der overnatter som får dem) 

 

Der må være nogle gode ideer derude som der er værd at tage med???

 

kh. Maja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, FiesMor said:

Hej alle. 

2. efter kirkegang, at det bliver kastet med fuglefrø istedet for ris

 

 

Umiddelbart har jeg masser af idéer og kan så alligevel ikke komme på nogle.

 

Jeg under mig over hvorfor der dog skulle kastes med fuglefrø i stedet for ris. I den kirke hvor jeg var kirketjener i 15 år, var brug af fuglefrø og korn forbudt, mens ris naturligvis var tilladt.

Nu ved jeg ikke om, det er derfor, du skriver det; men det må være Danmarks mest sejlivede myte at vilde fugle ikke tåler ris.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sørg for at have en toastmaster. Ikke nødvendigvis en "entertainer" men en der kan koordinere og tal med vedkommmende om jeres forventninger til middagen.
Få toastmaster til flere gange at huske folk på at skrive i gæstebogen; Hvis I bruger gæstebog.
Hvis I pakker gaverne op på dagen så vælg en gavekoordinator på selve dagen som skriver ned hvad I får fra de forskellige. Sætter mærkater på gaverne o,l.
Fjern evt. kontanter fra gavebordet (har desværre et uheldigt eksempel på et bryllup hvor der forsvandt 20.000 kr. i sedler der var sat på et træ)
Lad toastmasteren styre det med pauser da det i vidt omfang skal ses i forhold til hvor mange indslag der er.  
Vedr. fotografering og dit pkt. 1 så er det egentlig ganske sundt at I har en time o.l. sammen hvor I bare er jer og der ligger også noget - skal vi kalde det rituelt - i at gæsterne venter på brudeparret. Det afhænger dog meget af hvad tid I skal giftes.
Overvej om gæsterne må rive i dit slør og hvis det er et nej så informer toastmaster og evt. musiker/dj om det.
Overvej om I har særlige ønsker til brudevalsen (hvis I ikke selv afspiller den) og tal med evt. musiker/dj om det.
 

Vigtigst af alt: Sig til jer selv (det er nok mest dig) at nu har vi gjort alt for at skabe de perfekte rammer m.v. og nu må det gå som det går. Se sådan på det, at skulle der være en lille - uvæsentlig - ting som måske ikke går helt som planlagt så er det noget I vil kunne kigge tilbage på og måske grine af i mange år frem. 
 

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De råd/tips er baseret på mine egne erfaringer ud fra de mange bryllupsfester jeg - som udøver - har været ude til. Der er helt sikkert en lang række andre ting man som brud (eller gom) kan drage nytte af og som jeg ikke skal gøre mig klog på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 17/3/2017 at 4:04 PM, Nannas said:

Super gode råd Diskobil kom med :thumbsupsmileyanim:

Jeg fandt engang en tråd herinde om hvad virkede og hvad virkede ikke. Du kan læse den her

Den er lang, men der burde være nogle gode råd :) 


Wauw, den er genial!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer