99banne

Hyggeligt budgetbryllup 8/9 2018 - DIY og posthusstafet

62 posts in this topic

Vi skal giftes - igen - den 8. september 2018 (ja ja, kirkelig velsignelse, but who's counting)

Vi blev gift på rådhuset i 2008 uden hverken venner eller familie. I 2018 når vi har været gift i 10 år, vil vi derfor have kirkelig velsignelse og efterfølgende bryllupsfest.

Grøn=Tjek   Orange=Undervejs   Rød=Mangler

Overordnet: Hyggeligt bryllup til små penge. Glade farver, uhøjtideligt, sjovt og med hjerterum <3 

Praktisk

Dato: 8. september 2018

Gæster: ca. 70 med os selv og vores to børn (68 inviteret so far, et par stykker i måske bunken)

Budget: 35.000 alt inklusive (der røg pludselig 5000 ekstra på - hvad skal det ikke ende med?)

Velsignelse: Sabro Kirke kl. 12.00

Reception: Sognegården

Fotograf: Mads Gädda Rasmussen https://billederihovedet.squarespace.com/

Bil: Vi flotter os med en guldvask og bruger vores egen

Festlokale: Hærvejens lejrskole, hvor der er soveplads til 45, evt. flere

Musik: Just Like Django er booket til 2x60 min fra 23.45 (sponsoreret af min far)

Pynt, farver, mm: Det bliver afslappet og ikke-højtideligt. Da manden gerne vil have orange og brunt på, er vi landet på noget orange-guld-brun-grøn. Jeg er ved at samle messingstager og tomme juice-flasker til vaser. Derudover lave messing-ting med sukkulenter  og en masse glimmer. feststedet skal pyntes med hvisdt (det er nemlig meget mørkt), masser af lyskæder, guld og grønt. Buket og blomster håber jeg på kan blive i en masse farver, men det kommer an på, hvilke blomster der duer på det tidspunkt af året.

Mad og drikke: Vi laver selv men får serveringspersonale på dagen.

• Drikkevarer: Købes i Tyskland. Øl, vin, sodavand, portvin til desserten, evt. cider, baileys, cognac. Bobler til velkomstdrink
  • Forret: Lammesuppe og hjemmebagt brød
  • Hovedret: Grill-selv, hertil salater, dips og masser af hjemmebagt brød (frost). mangler grillmester
  • Dessert:Panna cotta med passionsfrugt (som min mor laver) 
  • Kaffe og sødt: (??) Overvejer noget snolderbord indkøbt i Tyskland
  • Natmad: Rugbrød med frikadeller og kartoffelsalat

Musik: ipad under maden. Skal leje anlæg og lave playliste. Band (Just like Django) spiller til dans fra 23.45. Mangler at lave aftale med dem om brudevals

Aktiviteter: Spil og lege til haven

DIY:

skilte inde og ude

hvem er hvem plakat

kurve til værelser og badeværelser

menuer

kirkehæfte

pocket-invitationer

billede til save-the-date mail

Tøj, hår, mm

Kjole: Den fineste Adrianna Papell guld7glimmer kjole med lille slæb. Mangler en dansestrop

Sko: -----

Hår og make-up: Laver selv makeup. Har spurgt frisør veninde om hun vil sætte hår

Brudebuketter og knaphulsblomster: det bliver DIY af en art. Noget med orange

Tøj Mand: Olivengrønne sneakers, brunrødt slips, hvid skjorte, brune fløjlsbukser

Tøj og sko ungerne: Datters kjole købt, resten venter til tættere på dagen pga størrelser

Og så mangler vi alt det praktiske med hvem/hvad/hvor (toastmaster, gavekoordinator, barnepige, serveringspersonale, aftaler med kirken, fordeling af sovepladser, og sikkert meget andet)

Edited by 99banne
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak skal i have! Det er så hyggeligt at læse med om alle i andres bryllupper:)

Vi har lige fået bekræftelse på kirken i byen hvor vi bor, så nu skal vi bare have booket sognegården til reception.

Og så skal jeg ellers i gang med at være kreativ og tænke i gode, billige løsninger og DIYs. Der skal lidt til for at det kommer til at passe med pengene.

0

Vi skal holde festen på en lejrskole, hvor gæsterne har mulighed for at blive og sove. Der er rigtig meget lejrskole-stemning, men inspireret af Stine/enkenoguniformen vil vi spille på det i stedet for at prøve at gemme det, så vi pynter op med flagranker i mange farver, masser af lyskæder, levende lys og blomster fra venners og families haver. Her er lige et par billeder fra stedet. Jeg er især glad for den store have, hvor jeg håber der kan blive leg og hygge hele eftermiddagen samt bål om natten.

image1.PNG

image2.PNG

image3.PNG

0

Annonce ♥

De er der faktisk mange der gør men jeg ville måske nok holde lidt igen med det levende lys. Både af sikkerhedsmæssige årsager men også fordi vi taler om sommeren hvor der i forvejen bliver meget varmt i lokalet. Nu kan billeder snyde men jeg tror nok jeg ville vælge at dele lokalet/salen lidt op så det bliver lidt mere "intimt". Det syner umiddelbart stort til 65 personer   

0

Tak for tippet Diskobil - det har jeg slet ikke tænkt på. Det er svært at forestille sig hvad 65 mennesker fylder:) Og du har da helt ret i, at levende lys bliver stegende en varm nat - flere lyskæder må være vejen frem.  

Edited by 99banne
0

On 20/3/2017 at 11:08 AM, 99banne said:

Tak for tippet Diskobil - det har jeg slet ikke tænkt på. Det er svært at forestille sig hvad 65 mennesker fylder:) Og du har da helt ret i, at levende lys bliver stegende en varm nat - flere lyskæder må være vejen frem.  

Ja, eller batteridrevne fyrfadslys :)

0

Annonce ♥

Jeg har selvfølgelig surfet nettet tyndt efter inspirationsbilleder og har fundet en masse, jeg er vild med. Nu bliver kunsten bare, at lade være med at købe ALT og lige nu. Det er virkelig svært at dy sig, når man er i Søstrene Grene eller Tiger. Men jeg er nødt til at have lavet en ca. bordplan først, så jeg ved hvor mange borde og dermed borddekorationer, der skal være.

Her kommer lidt af de billeder jeg er faldet for. Jeg vil gerne have det lidt elegant, men samtidig super hyggeligt og fuld af flotte farver. Jeg håber at finde et bælte med rhinsten i forsk. farver til dagen.

Colorful barn wedding bright bridal bouquet with yellow billy balls and succulents:

Fun, bright color wedding table ideas, Un mariage haut en couleurs ! https://www.blanchelfeur.com:

Rainbow Fairground Inspired Wedding Ideas:

Wedding signage - rustic, vivid - works with the barn venue and bright West Indian colours!:

Wild & Colorful Bouquets: 15 Most Colorful Wedding Bouquets So Far » KnotsVilla:

Very colorful wedding from CATCH MY PARTY but looks great and the beginnings of ideas....:

Summer Rustic Camp Wedding Ideas / http://www.deerpearlflowers.com/camp-wedding-ideas/2/:

:

Edited by 99banne
0

Hvor meget et selskab på 65 personer fylder afhænger meget af om I langbordsopstilling, E-opstilling etc. eller runde/flere små borde som jo  kan placeres med meget luft i mellem   

0

Annonce ♥

18 hours ago, kesa said:

Velkommen om bord. Jeg glæder mig til at følge mere med her. Sikke mange flotte inspirationsbilleder du allerede har fundet...

Mange tak :)

0

2 hours ago, Nannas said:

Meget flot inspirationsbilleder du har fundet :) Flotte flotte farver og meget festligt :thumbsupsmileyanim:

Tusind tak! Er også helt vild med dine billeder - det er jo lige om lidt med jer! Uuuh, glæder mig helt på dine vegne:lol:

0

18 hours ago, 99banne said:

Tusind tak! Er også helt vild med dine billeder - det er jo lige om lidt med jer! Uuuh, glæder mig helt på dine vegne:lol:

Selv tak :) og mange tak! :biggrin:

haha det føles ikke sådan. Synes det er meget langt væk, men det er også helt okay lige nu - så kan vi nå det hele :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

20 hours ago, Nannas said:

Selv tak :) og mange tak! :biggrin:

haha det føles ikke sådan. Synes det er meget langt væk, men det er også helt okay lige nu - så kan vi nå det hele :thumbsupsmileyanim:

Ja, det skulle være underligt, om ikke vi når det hele :biggrin:... og lur mig, som vi så alligevel når at stresse over et eller andet!

0

22 hours ago, enkenoguniformen said:

Ja, det skulle være underligt, om ikke vi når det hele :biggrin:... og lur mig, som vi så alligevel når at stresse over et eller andet!

Haha ja :biggrin: Det er jeg slet ikke i tvivl om at vi ender med :biggrin:

0

hvor ville det se flot ud med alle de farver! Min kusine brugte pang farver også - især forskellige farvede gerberaer som blomster, og brudepigerne havde forskellige farvede kjoler - orange, fuchsia, lime grøn, lyserød - så flot og frisk!

0