99banne

Menu - lyder det passende?

6 indlæg i dette emne

Jeg har brug for lidt hjælp til menu og konventioner for servering.

Vi skal selv lave mad til vores bryllup, og skal derfor have fundet en menu som kan forberedes før dagen, og som kun skal anrettes og serveres af personalet.

Jeg har lavet en menuplan, men er meget i tvivl om, om det er passende mængder mad. Og så kan jeg ikke finde ud af, hvor kaffen passer ind om natten, og skal der være kage der også? Det bliver en meget uformel fest, så menuen er selvfølgelig derefter.

 

Menu so far:

 

Reception (vi skal i kirke kl 12, så der skal være lidt fyld):

  • Bryllupskage bestående af citronmåner på 5-lags opsats, pyntet med et par friske blomster og en top-figur (det er lidt en joke, vi vil ikke bruge pengene på en "rigtig" kage)
  • Boller m pålæg eller for-smurte sandwich
  • Sodavand og kaffe

 

Lejrskole:

  • Chips (der er fri leg i haven i ca 1,5 time)
  • Velkomstdrinks (kl 17)
  • Peanutsuppe m koriander, creme f og hk. peanuts. Hertil oste-scones
  • Grill-selv buffet. Bøffer, pølser, marineret kylling. Ketchup og sennep. Grøn bønnesalat m feta. Salat m sorte bønner og peberfrugt. Hjemmebragt brød. Smør, hummus og tzaziki. Øl, vin og vand.
  • Gl. dags æblekage med ribsgele. hertil portvin og kaffe
  • Chips og slik under dans. Evt. drinks i dispensere.
  • Natmad ca. 02.00 Frikadeller, rugbrød og kartoffelsalat
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil ikke gå så meget ind i det med maden men frisk gjort at I selv laver det  :) Umiddelbart mangler der vel noget tilbehør til kødet og salaterne hvad enten vi så taler kartofler, kartoffelsalat, flødekartofler o.l.

Med hensyn til kaffen så serverer I det jo sammen med kagen og så kan man sådan set bare lade kaffen stå så folk selv kan tage som supplement til det øvrige sortiment af drikkevarer efter middagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige et lille, kærligt ment, input ift. koriander: Vær obs. på at enten så ELSKER man koriander, ellers så HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADER man det - jeg har aldrig hørt om nogen der var midt imellem. Selv hører jeg til sidstnævnte, og som gæst ville jeg da være brandærgerlig over ikke at kunne spise suppen der bliver serveret. Måske har nogle af jeres gæster det ligesom mig? :blush:

 

Mvh, Stine.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Quote
7 hours ago, diskobil said:

Vil ikke gå så meget ind i det med maden men frisk gjort at I selv laver det  :) Umiddelbart mangler der vel noget tilbehør til kødet og salaterne hvad enten vi så taler kartofler, kartoffelsalat, flødekartofler o.l.

 

Jeg har tænkt rigtig meget over det med kartofler eller ej. Tror i ikke det er nok, med to meget fyldige salater og masser af brød? Jeg vil gerne undgå at serveringspersonalet skal lave mad på dagen, og vi spiser ikke selv særlig meget kartofler/pasta/ris, så nok også derfor jeg ikke tænker så meget på det:) men det er jo ærgerligt hvis halvdelen af gæsterne sidder og synes at  noget mangler.

 

Quote
1 hour ago, enkenoguniformen said:

Lige et lille, kærligt ment, input ift. koriander: Vær obs. på at enten så ELSKER man koriander, ellers så HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADER man det - jeg har aldrig hørt om nogen der var midt imellem. Selv hører jeg til sidstnævnte, og som gæst ville jeg da være brandærgerlig over ikke at kunne spise suppen der bliver serveret. Måske har nogle af jeres gæster det ligesom mig? :blush:

 

Jeg ved jo egentlig godt at du har ret, men jeg er lige præcis den anden lejr, som ÆÆÆÆLSKER det:lol: Det var faktisk endda meningen, at det også skulle i én af salaterne. Men jo, jeg bør nok udskifte med bredbl. persille.  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, 99banne said:

Jeg har tænkt rigtig meget over det med kartofler eller ej. Tror i ikke det er nok, med to meget fyldige salater og masser af brød? Jeg vil gerne undgå at serveringspersonalet skal lave mad på dagen, og vi spiser ikke selv særlig meget kartofler/pasta/ris, så nok også derfor jeg ikke tænker så meget på det:) men det er jo ærgerligt hvis halvdelen af gæsterne sidder og synes at  noget mangler.

 

Jeg ved jo egentlig godt at du har ret, men jeg er lige præcis den anden lejr, som ÆÆÆÆLSKER det:lol: Det var faktisk endda meningen, at det også skulle i én af salaterne. Men jo, jeg bør nok udskifte med bredbl. persille.  

 

Ellers så tag da lige og tjek med gæsterne på forhånd - hvis alle eller de fleste elsker det, så kan I jo sagtens have det i både suppe og salat, men det er da overvejelsen værd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når jeg nævner kartofler o.l. hænger det nok lidt sammen med at jeg selv ikke er den store salat spiser (og min søn rører det slet ikke), men det er jo ikke anderledes end at man spiser det der er og jeg tvivler på at nogle går sultne fra bordet uanset hvad.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer