TinaÅrhus

Hvilke opgaver kan uddelegeres?

10 indlæg i dette emne

dagens 2. spørgsmål :)

 

Hvilke opgaver ifb.  brylluppet kan uddelegeres til venner/familier? Vi prøver at holde budgettet lidt nede, og har indtil videre tænkt at ønske os følgende af nogle gæster;

 

- Frugtfad til receptionsdelen af festen (vi har faktisk ikke adskilt reception og fest, så bare bobler og kage lige efter kirke)

- billeder op gennem dagen og i kirken

- musikanlæg

- anskaffelse af is til store trillebører med drikkevarer

 

Har I andre forslag??

 

Og hvornår på dagen "plejer" man egentlig at blive viet i kirke?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det mest normale med kirke vielses er ved 13-14 tiden (ret mig hvis jeg tager fejl jer der skal giftes i kirken :) )

 

Har I tænkt jer at spørge ud i det åbne rum eller har I allerede personer i kikkerten til de forskellige opgaver, fordi I ved at de ville kunne skaffe de ting, som I efterspørger?

 

Jeg ville fx selv være ked af at blive bedt om at tage billeder til en fest, jeg vil meget hellere selv være gæst end agere fotograf, men hvis der er folk i vennekredsen/familien der er dygtige til det med fotografering og som kan lide det, så er det jo oplagt at bede om hjælp til.

 

Hvad med sådan noget som hjælp til at pynte op, det er meget normalt at få lidt hjælp til det, når man skal gøre det hele selv.

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes personligt ikke man kan tillade sig at uddele opgaver til gæsterne til ens bryllup eller andre fester for den sags skyld. Man kan ønske sig det, men man skal også ønske sig andre ting, så folk selv kan vælge om de har lyst til at give en gave eller noget til brylluppet, så det er måske lidt risikabelt, da man kan ende med folk "kun" giver gaver :)

 

Man kan tilgæld godt spørge gæster om hjælp, så hvis I kender en der er god til noget kan man høre om de vil hjælpe evt. Til en god pris, så kan det være de selv foreslår det kan være jeres gave. Jeg kan f.eks. Se der er mange der har fået bryllupskagen af en ven/veninde :)

 

mht. Billeder kan man lave noget der hedder I spy, det er en meget sød ide, (tjek den på pinterest) hvor man printer en tjekliste ud med øjeblikke f.eks. Brudeparret der kysser,  et andet par end brudeparret der kysser, bordpynten M.m.

så kan folk tage billeder ud fra den, det giver en masse forskellige billeder fra dagen, da alle gæster tager billeder (hvis de har lyst, det kan jo bare være fra mobilen)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes godt man kan tillade sig at uddelegere opgaver til enkelte gæster når festen ligesom lægges an som at folk ikke får alt serveret. Der er helt sikkert flere som gerne vil give en hjælpende hånd hvad enten det så er som toastmaster, forlover, gavekoordinator eller hænder til det praktiske. De ting du nævner er mindre ting hvor du allerede har fået tilsagn fra de pågældende som helt sikkert gør det som en fornøjelse. Men når du spørger til andre ting er det med udgangspunkt i jeres budget og det tror jeg det bliver vanskeligt.   

Nu nævner Ki det med at tage billeder under festen og jeg vil sige lidt det samme med lydanlægget og musikken. Jeg har selv enkelte gange spillet til fester hvor jeg også har været gæst og haft en plads ved bordet. Selvom det har været en plads lige ved pulten er det ikke så sjovt da man ikke på samme måde kan fokusere på musikken og heller ikke kan løfte sin "opgave" som gæst 100%. Her taler vi så formentlig blot om playlister men det vil være vedkommende det falder tilbage på hvis folk klager over musikken eller andet. Der tror jeg egentlig bare at jeg ville lade ham sørge for lydanlægget og så selv lave nogle playlister og det er måske også det I lægger op til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes sagtens I kan benytte jer, af jeres forbindelser. F.eks. din lillebrors far, som kan komme med anlæg :)

HVIS man har gæster, som kan sætte hår, tage billeder, kender en kok mm. skal I da benytte jer af det, men synes ikke 'bare' 

I kan bede gæsterne om forskellige ting, uden at være sikre på, om det er noget de vil :) Men det skader ikke at spørge jo. 

De fleste steder jeg har læst, er ligesom KI siger, mellem kl. 13 og 14 :) 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg uddelegeret lidt forskelligt til den nærmeste familie. Min kommende svigermor står for eksempel for morgenmaden dagen efter og min søster står for mine negle :)

 

Vi har en i familien og en ven, som begge er dygtige fotografer og efter at have snakket med dem, vil jeg ikke anbefale dig at uddelegere den opgave. For fotografer er det (selvfølgelig) en stor opgave at fotografere et bryllup, fordi de ved, at billederne vil være vigtige for jer resten af jeres liv. Derfor er det ikke en opgave, de vil gøre halvt, hvilket de vil være nødt til, hvis de både skal være fotografer og gæst.

Ligesom diskobil siger med musikken :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, ChristinaV said:

 For fotografer er det (selvfølgelig) en stor opgave at fotografere et bryllup, fordi de ved, at billederne vil være vigtige for jer resten af jeres liv. Derfor er det ikke en opgave, de vil gøre halvt, hvilket de vil være nødt til, hvis de både skal være fotografer og gæst.

Ligesom diskobil siger med musikken :)

 

Respekt for den holdning :) Hører af og nogle i Facebook grupperne sige at de kender en fotograf som har sagt ja til at gøre det gratis - eller i hvert fald billigt - hvis vedkommende og kæresten kommer med som gæster. Det giver slet ikke mening hos mig. Det samme når man der hører om enkelte fotografer der spiser ved samme bord som gæsterne. Selvom man som fotograf, dj whatever ikke distancerer sig fra gæsterne og selskabet og naturligvis taler med folk + hygger sig med det, så er der en god regel der hedder at man er der for at udføre et stykke arbejde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville i  princippet ikke være bleg for at uddelegere til højre og venstre, og kommer også til at gøre det dagen før og efter selve brylluppet, men på selve dagen skal mine gæster have lov til at nyde stemningen uden stress, hvorfor vi har betalt os fra alt.

 

Fredag skal vi jo selv pynte op, gøre klar og lave mad, og der har jeg, min søster, mor og et par veninder opgaven med nusseriet, mens min kommende mand og hans bedste ven klarer madlavning og noget af det grove (opsætning af tunge ting).

 

Søndag morgen/formiddag står vi selv for brunch og efterfølgende oprydning, og der er vores forældre forhåbentlig klar til at give en hånd. Det ser vi til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil nok kun have hjælp til ting hvor jeg ikke kan betale andre for det, såsom at hjælpe ældre familiemedlemmer op af trappen, der regner jeg med mine brudepigers opgave også vil være den.
Men at dække op, og pille ned/gøre rent vil jeg hellere betale mig fra ærlig talt.
Har lige læst hele den tråd med hvad folk synes er gået godt og dårligt, og flere skriver at man ikke altid lige kan stole på at folk gør det de siger ja til at gøre. Har også fulgt med på flere amerikanske tråde, og flere fortryder de fik en veninde til at ordne hår, fordi enten meldte veninden afbud, eller også havde veninden mere travlt med hendes egen deltagelse som gæst, og altså fokus på eget hår. Man kan spørge sig selv, hvad ville jeg selv have som opgave ud fra forskellige relationer. Der er jo forskel på hvad man ville gøre for en genbo, veninde, eller søster. 

 

Min onkel er en fantastisk suppe-steg-is-musiker, og jeg nyder at se ham til andre fester, men jeg kunne altså også godt tænke mig han bare slapppede af den dag. Jeg ved jeg kunne spare mange penge, måske endda få ham gratis, men det vejer mere for ham at han er "en del af festen" som gæst, og ikke "på arbejde".
Men fair nok at man kan få gode vennetjenester hvis ens venner er noget professionelt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer