Lil4

Hvem skal føre mig op?

8 indlæg i dette emne

Hej :)

Min søde tilkomne og jeg skal sige ja til hinanden d. 20 maj og jeg glæder mig så uendeligt meget!

Desværre bliver vores store dag også overskygget lidt ift. noget knas i familieforholdene;

here goes....

 

Jeg er skilsmissebarn og begge forældre er gift igen. Desværre er det sådan, at min fars kone har et stort horn i siden på mig, og vi har nu haft en on-going konflikt i 2 år uden kontakt (kun været i rum sammen til runde fødselsdage). Før det har vi også haft vores problemer. Pga. denne konflikt ser jeg faktisk heller ikke min far eller snakker med ham  - han tager ikke selv initiativ til kontakt... når jeg har forsøgt at række hånden ud ved fx at invitere ham på besøg, får jeg beskeden, at hun så også skal inviteres ellers vil han ikke komme.....

 

Nå, men det har så gjort, at jeg har måtte træffe en meget svær beslutning, som fuldstændig strider imod mine sædvanlige overbevisninger - nemlig kun at invitere min far til brylluppet .

 

Mit spørgsmål kommer så ift. hvem der skal følge mig op?

Jeg har altid ønsket mig, det store far/datter øjeblik, men pga. alt det der foregår i familien, så føles det ikke længere naturligt (og jeg ved faktisk heller ikke om han i det hele taget vil deltage)

 

Jeg ønsker mig stadig rigtig højt, at blive "givet væk" frem for selv at gå op eller gå op sammen med min forlovede.

 

Jeg har tænkt lidt på at spørge både min morfar og min farfar, men bliver det mon for utraditionelt?

- og hvordan skal jeg få spurgt dem på en lidt højtidelig måde, så de også begge ved, at de skal være to om "jobbet"? :)

 

Mange hilsner fra en lidt småfrustreret kommende brud

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig i din svære situation, men jeg kender hverken til traditioner eller bryllupper.

Jeg skal dog opleve min første bryllup, som tilfældigvis er min egen. Jeg har ingen far og er meget akavet forhold til kommende svigerfar (ved ikke om vi skal kramme eller give hånd hver gang vi ses) 

Jeg har hørt det var mest normalt at det var en far som skal fører bruden op og give hende væk. I mit tilfælde har jeg valgt at det skal være det hankøn som betyder mest for mig, der skal fører mig op (som ikke er min kommende mand) jeg fik det godkendt af præsten, så min bonus søn på 12 år får æren at give mig væk til hans far.

Alle vi har snakket med det om, synes det er så rørende og flot at han skal følge mig op.

 

Så i dit tilfælde tænker jeg at det ikke vil være noget forkert i at din morfar og farfar skal følge dig op, hvis det er hvad du selv ønsker. Så mit råd er bare at spørge og forklar dem hvorfor du ønsker det sådan som du gør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Inden du vælger to bliver du nød til at spørge kirken, for har set nogen få afslag på at blive fuldt op af to, særligt hvis det er en smal kirke, så ser det jo heller ikke godt ud.

Ellers synes jeg måske du burde tage snakke med din far, og sige du vil gerne ende den strid, for du vil gerne have din far fører dig op, men det vil føles underligt når I ikke snakker. Og så selv vær med til at ende den. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer