TinaÅrhus

Salmer uden mand/kvinde

8 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det kunne feks være "Op al den ting som Gud har gjort" eller "du, herre krist". Af de ikke traditionelle bryllups-salmer kunne i vælge "kærligheds og sandheds ånd", "kærlighed er lysets kilde" eller "den signede dag med fryd vi ser":)

Redigeret af 99banne
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har samme "problematik" da vi er to mænd.

Fællessalmer vi overvejer:
DDS  15:  Op, al den ting, som Gud har gjort

DDS 402: Den signede dag

DDS 749: I østen siger solen op

DDS  13:  Måne og sol

DDS 703: Det er så yndigt at følges ad for to (Egentlig kønsneutral, selvom den er skrevet som en sølvbryllupssang)

DDS 365: Guds kærlighed ej grænse ved

DDS 122: Den yndigste rose er funden

DDS 275: Uforsagt, vær på vagt! (Nok ikke så kønsneutral, da den handler om de ti brudejomfruer, men dejligt at den kan synges på mel. til Glade Jul)

DDS 121: Dejlig er Jorden

 

Der er jo også kommet en række salmer, skrevet specielt til det nye ritual for samkønnede vielser, men dem er vi ikke vilde med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Dkchelle said:

Vi skal synge:

 

Dig vil jeg elske

Flammerne er mange

 

Jeg kan rigtig godt lide "Flammerne er mange, Lyset er ét". Det er den mest vidunderlige melodi og Korintherbrevet, kap. 12, som teksten bygger over, er et tekststed, som har noget at sige til folk også her i 2017.
Vi har dog fravalgt den, da melodien er for ukendt for vores gæster. Og det er ikke en melodi man sådan lige lærer med ét. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kesa said:

 

Jeg kan rigtig godt lide "Flammerne er mange, Lyset er ét". Det er den mest vidunderlige melodi og Korintherbrevet, kap. 12, som teksten bygger over, er et tekststed, som har noget at sige til folk også her i 2017.
Vi har dog fravalgt den, da melodien er for ukendt for vores gæster. Og det er ikke en melodi man sådan lige lærer med ét. 

 

vi laver vores egen kirkehæfte da vi skal blande sangene på tysk og engelsk - så jeg har fundet noget af sangene med noder, som jeg tænker kan hjælpe de fleste - håber jeg :) Og så søger jeg stadig efter en sanger der kan hjælpe med at synge salmerne for at få folk igang. Især når vi har gæster fra flere lande, er det svært at få alle med på sangene og det er ikke så fedt hvis man slet ikke kan høre dem. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Dkchelle said:

 

vi laver vores egen kirkehæfte da vi skal blande sangene på tysk og engelsk - så jeg har fundet noget af sangene med noder, som jeg tænker kan hjælpe de fleste - håber jeg :) Og så søger jeg stadig efter en sanger der kan hjælpe med at synge salmerne for at få folk igang. Især når vi har gæster fra flere lande, er det svært at få alle med på sangene og det er ikke så fedt hvis man slet ikke kan høre dem. 

 

Ja noder vil være en god guideline for nogle. :)
Forsanger til salmerne leverer kirken jo, enten i form af en kirkesanger (kordegn) eller kirkekor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer