Pjevs

Natmad

7 posts in this topic

Annonce ♥

On 23/4/2017 at 11:31 AM, Pjevs said:

vi skal ha kold kartoflesalat med Frikadeller, hvor meget kød skal man bruge til 40 personer

Det kommer meget an på hvem du laver det til. Hvis der er mange der er ligesom min H2B, skal du bruge mange kilo frikadeller. Selv hvis jeg laver frikadeller af 2kg fars kommer der aldrig noget i fryseren, fordi han spiser dem inden de når så langt. Men hvis de har et normalt indtag af frikadeller, så lyder den Dianapigen kommer med ret god. Jeg ville måske lave lidt ekstra, hvis jeg var jer :)

0

1 hour ago, Dianapigen said:

På Arla anbefaler de 150 gram fars til frikadeller og 125 gram kartoffelsalat pr.  Person, når det er til natmad. Så det er 6 kg fars, når den er rørt med æg, mel, løg Osv.  

Syntes godt nok ikke det lyder af meget men omvendt kan der være nogle som er taget hjem og nogle som slet ikke spiser noget :)

0

Annonce ♥

Min egen erfaring er, at der aldrig bliver spist op af natmaden. Fordi nogen er gået hjem, andre er blevet for fulde til at spise, nogen er for mætte og andre vil hellere sidde og snakke, og nogen vil hellere danse og feste. 

Jeg ville ikke lave mere end de 150 gr. kød pr. person og samme mængde kartoffelsalat pr. person, jeg tror I får overskud. I kan jo evt. have lidt flute ved siden af, så dem der er meget sultne kan snuppe et stykke brød til.

0

Aldrig er nok så meget sagt. Jeg har flere gange oplevet at al natmad er blevet "rippet" og tænker også at rester kan være gode at have hvis man er ude i selv at skulle rydde op dagen, eller bare ikke gider lave mad :)  

0

Jeg har faktisk aldrig oplevet, at der ikke har været nok natmad. Om det så beror på at der har været rigelige mængder eller om folk ikke har spist så meget ved jeg ikke, men det er ikke sket til de fester, jeg har deltaget i. Men jow hellere lidt for meget end for lidt.

0