Sign in to follow this  
Followers 0
Stadepade

Søger HJÆLP hurtigst muligt !

5 posts in this topic

Hej allesammen,

Jeg skal giftes I MORGEN :lol:()() 

Men vi står i den situation, at vi ikke ved, hvad vi skal give hotellet i drikkepenge?

Til info så holder vi vielse og reception hjemme og det er kun festen med overnatning, som er på hotellet. Prisen for fest m. overnatning løber op i ca. 55000-60000,- og vi har haft rigtig mange ønsker og specielle ting, som de med glæde har hjulpet os  med uden at brokke sig, selvom vi havde rigtig mange ønsker og medbragte ting.

Vi kom først til at tænke på drikkepenge i går :oops: Men hvad ville I give og er det forventet? Da vi ikke har vildt mange penge til ekstra udgifter, så tænkte vi umiddelbart 1000,- men det er jo selvfølgelig en meget lav procentsats af det samlede beløb..

Så hvad siger I? Og på forhånd mange tak :)

Mvh

Maria 

0

Annonce ♥

De gange jeg har holdt stor fest ude i byen, har jeg givet den tjener som har været "på" en 1000 kr. seddel.

Jeg har ikke givet til selve feststedet men altså til den person, som fx har været med hele aftenen og lukket og slukket sammen med os.

Hvis I vælger at give noget, så skal du ikke sidde og regne i procenter, selvom man måske giver 10% på en normal regning på en restaurant så er der absolut ingen der forventer at få 10% oveni på sådan en stor regning.

Så hvis det falder jer naturligt at der er en bestemt person, som har været meget mere på end andre, så kan I give vedkommende lidt men ellers ville jeg ikke give noget.

Held og lykke i dag  :loveflag::loveflag:

0

Jeg forstår slet ikke man overhovedet skal betale drikkepenge... man betaler +50K og må forvente at personalet får løn for deres arbejde...

noget andet er hvem skal i givet fald have pengene... kokken, serverings personalet, rengøringen, opvasken ? nej... drikkepenge er noget rod

Edited by denmodne
0

Enig - Som skrevet andetsteds. Og hvad når der så er 2 eller 3 tjenere som har været mere på end andre eller som man har været særligt knyttet til. Et er at brudeparret jo netop ikke skal have så meget med personalet at gøre på selve dagen (det er bl.a. det man har en toastmaster til). Men hvad med dem man har haft dialog med op til dagen og hvis indsats man også iværdsætter meget. Så hellere anbefale stedet, give dem gode anmeldelser m.v. Det tror jeg de sætter større pris på

0

Annonce ♥

Stort tillykke , det glemte jeg helt at skrive i farten.... hav en smuk dag :cheerleader3:

0