momme78

Bryllupsfotografering

14 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej Merete.

 

Når man tænker på, hvad du får ved at booke en professionel fotograf, så synes jeg ikke det er dyrt for minder, der varer resten af jeres liv.

 

Vi har prof. fotograf på features kl. 10-brudevalsen. Han er uddannet, har prof.udstyr OG ekstraudstyr med, han arbejder nonstop i mange timer og skal hjem og redigere bagefter... det får vi til under 9000. Spar ikke den professionelle. Det gjorde jeg til mit første bryllup, og vores amatørfotograf tog skam ok billeder, men der var også mange kiks imellem. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg brugte en amartør til 1500 kr og vi fik. Super fine billeder af både os og vores gæster.  Min datter brugte en professionel fotograf til 10000,00 og fik møg billeder, så man skal kigge sig godt om for det er ikke altid at pris og kvalitet hænger sammen 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, denmodne said:

Jeg brugte en amartør til 1500 kr og vi fik. Super fine billeder af både os og vores gæster.  Min datter brugte en professionel fotograf til 10000,00 og fik møg billeder, så man skal kigge sig godt om for det er ikke altid at pris og kvalitet hænger sammen 

 

Øv mand- hvilken fotograf var det hun var så uheldig med?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit råd som (uuddannet) bryllupsfotograf er at kigge på forskellige fotografers udtryk og stil frem for at vælge udfra om de er professionelle/uddannede eller ej. Jeg synes selvfølgelig billederne er noget af det vigtigste, og til mit bryllup er det heller ikke dér jeg ønsker at spare fordi det netop er mindefremkaldende resten af livet - dét vægter jeg personligt rigtig højt. Dermed ikke sagt at man ikke kan få en rimelig billig men meget dygtig fotograf - det kan man godt være heldig med. Det vigtigste er som sagt bare udfra mit synspunkt, at man selv godt kan lide den valgte fotografs billeder i højere grad end at man bare godt kan lide den valgte fotografs priser.

 

Mit budget for fotograf var oprindeligt omkring 13.000 kr. Ofte skal man op omkring de 10.000 for at få en rigtig god fotograf på hele dagen (og husk nu at der i prisen også ligger utallige udvælgelses- og redigeringstimer + en dag på måske 10-15 timers fotografering nonstop med meget få og korte pauser), men den fotograf vi endte med at vælge koster faktisk kun 6000 for hele dagen, ligesom jeg også selv tager - hun er ikke professionel bryllupsfotograf, men utrolig dygtig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎07‎-‎05‎-‎2017 at 10:50 PM, madloteilime said:

Mit råd som (uuddannet) bryllupsfotograf er at kigge på forskellige fotografers udtryk og stil frem for at vælge udfra om de er professionelle/uddannede eller ej. Jeg synes selvfølgelig billederne er noget af det vigtigste, og til mit bryllup er det heller ikke dér jeg ønsker at spare fordi det netop er mindefremkaldende resten af livet - dét vægter jeg personligt rigtig højt. Dermed ikke sagt at man ikke kan få en rimelig billig men meget dygtig fotograf - det kan man godt være heldig med. Det vigtigste er som sagt bare udfra mit synspunkt, at man selv godt kan lide den valgte fotografs billeder i højere grad end at man bare godt kan lide den valgte fotografs priser.

 

Mit budget for fotograf var oprindeligt omkring 13.000 kr. Ofte skal man op omkring de 10.000 for at få en rigtig god fotograf på hele dagen (og husk nu at der i prisen også ligger utallige udvælgelses- og redigeringstimer + en dag på måske 10-15 timers fotografering nonstop med meget få og korte pauser), men den fotograf vi endte med at vælge koster faktisk kun 6000 for hele dagen, ligesom jeg også selv tager - hun er ikke professionel bryllupsfotograf, men utrolig dygtig.

Er det en jeg må bede oom navn på, 6000 for en hel dag er jo meget rimeligt

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en bekendt på opgaven. Hun er ikke professionel men vanvittigt dygtig. Hun har bedt om 200 kr. i timen + 800 kr. for portrætbillederne, så cirka 3000 kr., det er en yderst gavmild vennepris. Hun bor i Finland men er tilfældigvis i Danmark på det tidspunkt, så der har vi været meget heldige. :thumbsupsmileyanim: Jeg havde oprindeligt sat 15.000 kr. af til den post. :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil hverken anbefale den ene eller den anden men har været ude til flere bryllupsfester med bl.a. Søren Friberg og Jesper Albrechtsen som begge kører med forholdsvis lave priser (nok i nærheden af de 6.000 for en hel dag) og her taler vi erfarne bryllupssfotografer. Jeg har til dato ikke hørt/set en eneste klage over det de har leveret. Tværtimod.   

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg var ved at gå bagover da jeg så hvad det koster at få taget billeder :) Misforstå mig ikke, timeprisen mm er sikkert ganske fornuftig, men det er bare aldrig noget jeg har tænkt på som en stor post, hvilket det jo må siges at være :)

Jeg har en god ven (fotograf) der får 700 kr for at forevige os efter vielsen.

Men vi har heller ikke noget ønske om at have prof fotograf med hele dagen, da det slet ikke er os  :) Vi vil rigtig gerne have kopier af de billeder andre måtte tage i løbet af dagen, så håber og tror vi på at vi får en helt anden stemning frem i den fotobog vi vil lave efterfølgende :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er såmænd også fair nok men kender det jo fra vores egen dagligdag og branche :) Folk oplever og ser fotografen, DJ'en whatever i de timer man er på stedet, men de ser ikke de forberedelser og - i fotografens tilfælde - det efterfølgende arbejde der også ligger og de er heller ikke altid lige opmærksomme på de store investeringer der foretages i gear og remedier. Men der er også sket en udvikling på det punkt der hedder fotografer. Dengang da jeg startede med at spille bryllupsfester var det meget sjældent jeg oplevede fotografer ved bryllupsfester. Fordi de kun var der til vielsen. Af og til så man dem inden middagens start hvor de lige skulle have billeder af bordopstiling m.v. og det var så det. Det begreb der hedder heldagsfotografer er først kommet til indenfor de seneste 10 år.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 10/12/2017 at 7:24 AM, Katrine Andersen said:

 

Var I tilfredse med billederne fra Joanna? :)

Synes jeg har svært ved at finde bryllupsbilleder, hun har taget. 

 

Ja vi var rigtig tilfredse! Her kan man se lidt: https://www.facebook.com/joannaegeberg/?fref=ts

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer