kesa

Drikkevarer. HJÆLP!

7 posts in this topic

HJÆLP!
Dette emne har været taget op flere gange, men jeg kunne godt tænke mig et specifikt svar på vores situation.

Vi bliver 91 personer (89 voksne) til vores bryllup, som forhåbentlig er en tør og varm dag (juli).
Middagen serveres kl. 14 og der er natmad kl. ca. 19.30 Derefter er der "fri leg og hygge" (med chips og snacks) for dem, der bliver tilbage. Brylluppet er en søndag og der er IKKE dans.

Der er tallerkenserveret forret og derefter grillbuffet med tre slags kød (kalv, lam og svin) og kagebord til dessert.
Vi har arrangeret fadølsanlæg, hvor der er rigeligt med fustager. Der er også styr på velkomstdrinks. 

Nu er vi i tvivl om hvor meget drikkevarer vi skal indkøbe.
Sodavand?
Hvidvin?

Rosevin?
Rødvin?
Dessertvin?
Mokai?
Andet?

Køkkenpersonalet har lovet, at der bliver masser af kander af isvand hele tiden. Behøver vi så købe kildevand på flasker?

Tusind tak på forhånd, hvis I dejlige mennesker herinde vil hjælpe.

Edited by kesa
0

Annonce ♥

En tommelfingerregel er en flaske vin pr. gæst til maden. Desto flere forskellige slags I køber, desto mere bliver der nok drukket, da folk jo skal smage det hele :)

Nu holder vi en lidt anden type fest, men til ca 70 gæster har vi købt 6 dåser pr. gæst. Det er 2/3 sodavang og 1/3 danskvand. 

Derudover regner med med 30 flasker hvidvin til forret (to forskellige), 40 flasker rødvin (igen, to forskellige) og en slags dessertvin (20 flasker). Har skrevet lidt om typer på dit andet indlæg :) Så vi har mere end en flaske/person, men vi tror også at vores gæster tager godt fra ift. gennemsnittet og vi vil nødig løbe tør for noget. 

Derudover har vi købt ind til drinks, som vi skal lave i dispensere: gin/tonic, dark'n'stormy og white russian. 

og 1 ramme mokai og 1 ramme somersby. 

Hvis I tager en til vinhandel (eller blot en større Føtex/Kvickly/Irma) og køber det meste, så vil de som regel gerne købe uåbnede flasker retur. 

0

Er der mange der kommer i bil, det har jo stor betydning for indtaget om fx 40 ud af gæsterne skal køre bil hjem.

0

Jeg tænker en varm søndag, der drikkes der nok mere øl end vin, og på en søndag er der mange der skal op på arbejde dagen efter og derfor er det begrænset hvad de drikker..

1/4 flaske hvid

1/2 flaske rød

det virker måske af lidt men der vil være nogen der slet ikke drikker vin eller øl for den sags skyld

Min datter har lige holdt konfirmation ( aften fest ) her havde vi 1 flaske vin pr næse og det var alt for meget og derfor skal I også sikre jer at I evt kan få pengene tilbage på det vin I har for meget.

0

Annonce ♥

4 hours ago, denmodne said:

Jeg tænker en varm søndag, der drikkes der nok mere øl end vin, og på en søndag er der mange der skal op på arbejde dagen efter og derfor er det begrænset hvad de drikker..

1/4 flaske hvid

1/2 flaske rød

det virker måske af lidt men der vil være nogen der slet ikke drikker vin eller øl for den sags skyld

Min datter har lige holdt konfirmation ( aften fest ) her havde vi 1 flaske vin pr næse og det var alt for meget og derfor skal I også sikre jer at I evt kan få pengene tilbage på det vin I har for meget.

Det tager vi med i vores overvejelser - jeg tror også man skal passe på ikke at købe for meget.

0

Uh Ja, den er altså vildt svær, den med drikkevarerne. Det er et godt forslag at købe drikkevarer et sted, hvor I kan lave en aftale om tilbagelevering af de ting; der ikke bliver drukket. Det burde være muligt med både vin og sodavand på flasker.

1

14 hours ago, enkenoguniformen said:

Uh Ja, den er altså vildt svær, den med drikkevarerne. Det er et godt forslag at købe drikkevarer et sted, hvor I kan lave en aftale om tilbagelevering af de ting; der ikke bliver drukket. Det burde være muligt med både vin og sodavand på flasker.

Det er godt nok svært. Det er rigtigt at det er en god idé med tilbageleveringsaftaler på det hele... 

Edited by kesa
0