frk_norgaard

N&T 06-06-2020 - planlægningen er igang <3

45 posts in this topic

:balloons:

Jeg forsøger mig også med en planlægningstråd her. Tænker det er meget hyggeligt at kunne kigge tilbage på 

Dato: Lørdag den 6/6 2020 –

Kirke: Vor Frue Kirke i Kalundborg. Er booket.
Præst: ? Min barndomsvenindes storesøster er præst, og jeg tænker det kunne være hyggeligt hvis hun vil vie os, men jeg har ikke snakket med hende endnu.

Tid: 13.00, dog overvejer jeg at høre kirken ad om ikke vi kan sige kl 14 i stedet for, så folk kan nå at spise lidt hjemmefra inden de skal i kirke. Vi regner nemlig med at ville spise bryllupskagen til receptionen.

Indgangsmusik: ?

Udgangsmusik: ?

Salmer:  ?

Vielsesringe: Vi har en ven der er guldsmed som skal lave vores ringe.  

Brudebuket og knaphuslblomster: Min mor er uddannet blomsterdekoratør, så det ligger ligefor at hun selvfølgelig skal stå for blomsterne.

Kirkepynt: Tyl, brudeslør og en rose/peon, evt store syltetøjsglas med hvide bloklys?

Brudepiger: Jeg har 3 gode veninder jeg regner med at spørge.

Forlover: Enten blot en enkelt god kammerart, ellers 5 venner (tænker det måske bliver lige i overkanten?)

Brudesvend: Vores søn der til den tid vil være 3,5 år.

Transport: ?

Reception: Kaffe, champagne og bryllupskage, ved ikke helt om det er nødvendigt med noget at spise også, når vielsen er så tidligt.

Bryllupskage: Jeg har en ide om hvordan den skal se ud.

Feststed: Bromølle Kro

Menu: ? Bliver først valgt ca 1 måned før bryllupet.

Musik: Diskobil 

Bordekoration: Forestiller mig noget med nogle små vaster og lys på hvert bord. eller en glascylender med et stort bloklys og så en krans af blomster rundt om.

DIY:

Tema: Hvis det bliver på røsnæs strandhotel vi skal holde bryllupet, tænker jeg det kunne være så nærtliggende at tageudgangspunkt I stranden som tema. Jeg tænker noget med nogle havglas, og drivtømmer, med holdt meget klassisk og enkelt. Ikke noget hawai og sand…

Liste over ting jeg regner med at skulle designe: (jeg arbejder til daglig som grafisk designer)

Vil du være min brudepige? Æske?

Save the date: Deles ud personligt ca et års tid før, måske med magnet på bagsiden?

Intivationer: Sendes med post.

Bryllupshjemmeside: Er så småt igang

Kirkehæfte:

'Reseveret' skilte til de nærmeste i kirken:

Velkommen skilt:

Bordplan:

Bordkort:

Menukort:

Stjernekastere: (tændes til brudevalsen)

Gæstebog: Tænker lidt det måske skal være en ramme med en stor paspatou, hvor gæsterne kan skrive deres hilsner på. Min kæreste vil også gerne have noget hvor vores gæster kan skrive en længere hilsen, så vi tænker også lidt at lave en æske hvor gæsterne kan skrive en hilsen vi kan åbne på vores 1 års bryllupsdag.

Navneskilte til dørene, til de overnattende gæster:

Tømmermændskit, der skal står på de overnattene gæsters værelser:

Takkekort:

Bryllupsalbum:

Fotograf: Knudsen Foto, 2 fotografer fra forberedelse til brudevals, både foto og video.

Tøj:

Brudekjole: Har klare billeder af hvordan den skal se ud, men jeg ved også at min smag kan ændre sig, så jeg tør ikke kigge for alvor før et års tid før bryllupet.

Undertøj: Forestiller mig noget fint hudfarvet med blonder, vi får af se.

Slør: ?

Strømpebånd: Skal have fundet et flot et med pæne blonder, og gerne med noget blåt i.

Sko: Tænker jeg vil finde et par nude pumps, så jeg også kan bruge dem efterfølgende. 

Hår: Jeg har hoftelangt hår, og drømmer om store bløde krøller, og en delvis opsætning

Make-up: Regner jeg med at lægge selv

Smykker: ? Håber på at kunne låne en halskæde af min mor, som så vil være mit ’noget lånt’

Noget nyt: Min kjole?

Noget gammelt: ??

Noget lånt: Måske en halskæde min mor har?

Noget blåt: Strømpebånd?

Gommens tøj: Skrædersyet jakkesæt

Gommens sko: Bliver lidt en udfordring at finde et par der ikke ser alt for fodformede ud, men som alligevel kan have hans indlæg i…

Manchetknapper: ?

Tøj til vores søn: Jeg tænker et par pæne bukser, en skjorte og seler.

Gæsteliste: Jeg syntes det er svært at lave en gæsteliste så lang tid i forvejen, da vi har en del venner der pt er singler, men det kan jo ændre sig på 3 år. Pt operer vi med et maks på 71 personer hvis ALLE har en kæreste. Officielt regner vi med et antal på 65.

Edited by frk_norgaard
0

Annonce ♥

Dato og Kirke:

Lørdag den 06.06.2020 – Jeg har lidt med tal der gerne må ’gå op’ og vi har været kærester siden 06.01.2010, og Tobias friede nytårsaften 2015, så da jeg så at 06.06.2020 passede med en lørdag (læs:10-15-20)– og lå langt nok ude i fremtiden til at vi kunne nå at spare penge sammen til det store bryllup vi (læs: nok mest mig) ønsker, var der ingen tvivl om at det skulle være der. Samtidig er det en dato der er dejlig nem at huske, og nemt når man skal regne tilbage hvor mange år man har været gift :thumbsupsmileyanim:

Vi skal gifte i Vor Frue Kirke i Kalundborg. Jeg er døbt og konfirmeret i den kirke, og den er i mine øjen simpelthen så smuk og unik. hvis jeg husker rigtig er der kun 2 5-tårnede kirker i europa, og dette er den ene. 
Den er tilpas lille til at vi kan fylde den med gæster. Jeg har før været til et bryllup i en læmpe kirke, og trods vi var mange gæster, så virkede kirken simpelthen så tom - det ønsker jeg ikke.

vorfrue.png

0

Inspiration til ringe

Vi har en god kammerat der er guldsmed, som også har lavet min forlovelsesring, der skal lave vores ringe. 
Min ring skal være helt smal og med diamanter hele vejen rundt. H2B's er ikke helt fast, men måske bliver den i denne stil. 

Min forlovelsesring har H2B selv designet i samarbejde med vores kammerat, og er fattet med den smukkeste champangefarvede diamant <3

ringe.png

minring.png

1

Feststed

Efter at have søgt og søgt og søgt nettet tyndt for egnede steder at holde festen på vestsjælland (max en lille time fra Kalundborg) har vi været ude og kigge på 2 steder. Selchausdal Gods og Røsnæs Strandhotel/Resturent Næs. Desværre er begge steder dyrer end vores budget tillader :( Det til trods er vi meget forelskede i Røsnæs Standhotel. 

Der er de flotteste omgivelser ude som inde, og der vil ikke være behov for meget pynt for at sætte den helt rigtige stemning. Der er hotelværelser nok til at alle gæster kan overnatte hvis de ønsker det. Vi kan få en totalløsning hvor vi ikke skal løfte en finger, men alligevel så flexibel at vi kan få lov at sætte vores helt eget præg på oppyntningen mm. Vi kommer til at være de eneste der er i resturenten, så vi har det helt for os selv.  Men ååh det budget der. Pt. venter jeg på svar fra stedet om vi kan gøre noget som helst for at holde prisen lidt nede... Håber sådan at vi kan komme til at holde festen her. 

Jeg syntes virkelig det er svært at finde et sted der falder i vores smag. Jeg er ikke til lavloftede mørke kroer (eks skipperkroen, bromølle mf.) ej heller til de klassiske (i mine øjne) død-kedelige forsamingshuse. Sonnerrupgård, Dragsholm, Kragerrup gods er også alle over vores budget. Vi har max 900 pr mand der skal inkludere mad, drikke, lokale og personale - er det virkelig helt umuligt? :(

røsnæs.png

1

Annonce ♥

Tanker om tema

Hvis vi ender med at holde festen på Røsnæs Strandhotel, så tænker jeg det vil være så oplagt at tage udgangspunt i omgivelserne i forhold til tema. Dertil har jeg altid drømt om et 'rigtig prinsessebryllup' 

Så vi er ude i noget med noget seaside, greenery, classic. Farvemæssigt tænker jeg Navy og creme som grundfave, og så med toner af blå, grå og grønne nuancer. Og guld :D 

Moodboard.jpg

0

Tanker om Bryllupskagen

Vi vil gerne have bryllupskagen om eftermiddagen, da vi er af den overbevisning at man har mere lyst til et godt stykke kage på den tid af dagen, fremfor sidst på aftnen. Vi håber på at kunne finde et sted der kan lave en kage uden at den koster det hvide ud af øjnene, måske en privat amatørbager? Stilmessigt er vi ude i noget simpelt opsurgt kage, pyntet med friske blomster. Jeg kan godt lide ideen om at have et eller flere lag med blomster - så kagen syner stører. 

Untitled-1.jpg

1

Hej frk_norgaard.

Tillykke med det kommende bryllup - jeg glæder mig til at følge med på sidelinjen. Sikke nogle gode inspirationsbilleder du har fundet. I har da tænkt over en del ting allerede, kan jeg fornemme.

Mht. kagen, så bager jeg selv vores, det bliver noget i den stil du også overvejer. 

Badehotellet ser godt nok lækkert ud - og kirken... wauw! SÅ smuk.

Mvh, Stine.

0

On 8/6/2017 at 9:38 PM, enkenoguniformen said:

Hej frk_norgaard.

Tillykke med det kommende bryllup - jeg glæder mig til at følge med på sidelinjen. Sikke nogle gode inspirationsbilleder du har fundet. I har da tænkt over en del ting allerede, kan jeg fornemme.

Mht. kagen, så bager jeg selv vores, det bliver noget i den stil du også overvejer. 

Badehotellet ser godt nok lækkert ud - og kirken... wauw! SÅ smuk.

Mvh, Stine.

Tak, det skal ikke være en hemmelighed at jeg har samlet inspiration på pinterest i en del år efterhånden :floejt: 
Jeg er ikke sikker på om vi kan overskue at skulle stå med projekt bryllupskage selv. Omend vi nu begge er rimeligt habile i det søde køkken :) 

0

Annonce ♥

Hej Frk. Nørgaard

Tillykke med det forestående bryllup og velkommen her ombord. 

Jeg glæder mig til at følge med her i din/jeres tråd. 

0

Bryllupshjemmeside

Jeg har tænkt meget over om vi skulle sende invitationer ud med en masse side (enten som hæfte eller som pocketinvitationer) eller vi hellere skulle lave en hjemmeside til den slags informationer. Eller måske begge dele? Specielt en ting som ønskeliste tænker jeg ville være fint at ikke have med i invitationen, men blot henviste til vores hjemmeside. 

Jeg er uddannet grafiker, og har i sin tid lært at kode hjemmesider, men det ligger desværre på en alt alt for støvet plads bagerst i hjernen til at jeg selv vil kunne klare den opgave. Jeg har nogle rimelig klare ideer om hvad jeg mener siden skal kunne af funktioner, og så er jeg mildest talt nok lidt kræsen når det komme til designet. Så jagten gik ind på at finde en side hvor jeg kan opbygge vores hjemmeside, og costumize den helt efter mit hovde, ned til mindste detalje. 

Og tænk sig - jeg tror faktisk jeg har fundet noget der kan du :thumbsupsmileyanim: Det hedder Wix.com, og efter at have siddet en times tid og nørklet lidt frem og tilbage er jeg fortrøstningsfuld over at det nok skal blive som jeg gerne vil have det. 

Så nu er der da i hvert fald noget at tage sig til! Skal have besluttet mig for hvad den skal indeholde, og hvordan det skal se ud alt sammen. Det skal jo selvfølgelig passe sammen med invitationer, kirkehæfter bordkort osv osv osv :floejt: Og der er jeg endnu langt fra at have et design på plads, men det skal nok komme. 

Skærmbillede-2017-06-10-kl.-21.20.49.png

0

Jubii - så er fotograf på plads :thumbsupsmileyanim:

En af de ting vi ikke har ville undvære er en ordenlig fotograf. Jeg tager selv lidt billeder af og til fordi jeg syntes det er hyggeligt, men ikke noget jeg gør for at tjene penge på. Og har da også fotograferet til familie og venners bryllupper - jeg vidste at jeg ville have en fotograf der har mere styr på det end jeg har :) Efter en del søgen rundt fandt vi en fotograf hvor vi kunne få alt det vi ønskede os, til en rigtig god pris. Så nu får vi 2 dygtige fotografer (mand og kone) til at følge os hele dagen, fra forberedelser til brudevals, og stemning og taler på video, så vi kan gense dem når hukommelsen fader <3 Jeg er begejstret for deres meget naturlige farveredigering, som ikke 'går af mode' om 10-20-30 år, og så har de en rigtig flot blød sort/hvid konventering. 

Jeg glæder mig så meget til at de skal forevige vores store dag :D

fotograf.jpg

0

Tanker om feststed vol. 2

Åhh for pokker altså det budget der. Det giver mig godt nok grå hår for tiden :( Vi er stadig super forelskede i Strandhotel Røsnæs - det er på alle måder bare perfekt, og lige som vi vil have det - og trods timevis af søgninger, så kan vi ikke finde noget der er tilnæemelsvis, til en billigere pris. Det er typisk os at ville have det bedste af det bedste, men stadig have den lille økonom-fe siddende på skulderen og sige "stop stop, budgettet holder ikke" Jeg bruger lang tid dagligt på at tænke om vi skal gøre det eller ej :S Det er simpelthen så svært. 

Vi skal såmænd nok finde de ekstra 10-15.000 på den ene eller anden måde, men de penge kunne vi også godt tænke os at bruge på andre ting. Planen er at købe hus (pt bor vi i en 2værelses lejlighed med vores søn på 8 mdr) året før brylluppet, når min kæreste er færdig med at læse, og være på SU. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad vi fortyder mest?

1) At vi brugte for mange penge?

2) At vi ikke fik vores drømmebryllup?

0

Annonce ♥

Nej, det er virkelig svært, alle brudepars mareridt..
Jeg vil hellere have en fest et sted der er mig, end jeg vil sidde på et lille sted med brune vægge der bare ikke er mig men "det var billigt, og det var hvad vi kunne  få"-attitude.
Der er jo 2 sætninger man høre meget:
"Jeg forstår ikke man gider bruge så mange penge på 1 dag!"

og
"Det er kun 1 dag, den skal have alt hvad den kan trække".
Jeg har personligt langtfra råd til det jeg vil have, med de mennesker jeg vil have med (for de er første prioritet), så jeg har fundet noget andet jeg OGSÅ ville, og det er der jeg synes man skal lave 3 budgetter, eller flere, og så se på hvordan de 3 budgetter stadig kan være et drømmebryllup. 

0

On 21/6/2017 at 10:59 AM, frk_norgaard said:

Tanker om feststed vol. 2

Åhh for pokker altså det budget der. Det giver mig godt nok grå hår for tiden :( Vi er stadig super forelskede i Strandhotel Røsnæs - det er på alle måder bare perfekt, og lige som vi vil have det - og trods timevis af søgninger, så kan vi ikke finde noget der er tilnæemelsvis, til en billigere pris. Det er typisk os at ville have det bedste af det bedste, men stadig have den lille økonom-fe siddende på skulderen og sige "stop stop, budgettet holder ikke" Jeg bruger lang tid dagligt på at tænke om vi skal gøre det eller ej :S Det er simpelthen så svært. 

Vi skal såmænd nok finde de ekstra 10-15.000 på den ene eller anden måde, men de penge kunne vi også godt tænke os at bruge på andre ting. Planen er at købe hus (pt bor vi i en 2værelses lejlighed med vores søn på 8 mdr) året før brylluppet, når min kæreste er færdig med at læse, og være på SU. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad vi fortyder mest?

Årh ja, det er så svært.. Jeg havde den samme følelse som du går med. Det er så svært :( 

Vi endte med et forsamlingshus, fordi der vandt økonom-feen. Men vi har valgt, at gøre det til "vores", 

ved at bruge lidt ekstra på pynt og hygge, så det bliver vores rammer. 

Vi har også snakket med om, hvad vil vi fortryde mest. Jeg har tit ondt i maven, ved tanken om alle

de mange penge, vi får brugt på en dag, men omvendt vil jeg bare ikke være vores drømmebryllup foruden.

Jeg ved at jeg vil fortryde det senere i livet, at vi ikke gjorde det som vi ville :) 

Jeg synes med så dejlig god tid til jeres store dag, at I skal vælge det I er forelsket i også bruge tiden på, 

at tjene de ekstra penge hjem og nyde, at det bliver det sted, i er mest glade for :) 

0

Jeg har været gift før, og vi havde et skønt bryllup- der var ganske få ting jeg ville lave om, og det gør jeg så denne gang:

Vi prioriterer:

1. Overnatningsmulighed for alle. 

2. Professionel musik (dj).

3. Indslag i kirken.

Selve stedet kunne sagtens upscales, men vi har det fint med en lejrskole. Maden er også en højpioritering, her går vi ikke på kompromis.

0

On ‎21‎-‎06‎-‎2017 at 10:59 AM, frk_norgaard said:

Jeg ved simpelthen ikke hvad vi - vil - fortryde(r) mest?

Til det vil jeg sige at det ikke er pengene alene der gør det. Det at man holder en dyr og overdådig bryllupsfest gør det ikke nødvendigvis til et drømmebryllup. Jeg har spillet flere såkaldte "budgetfester i billige forsamlingshuse etc. hvor de bare har haft en fest (og drømmebrylluppet for dem). Hellere det end at I måske sidder på dagen og op til og tænker på alt det I må undvære fordi det er så dyrt og så kan I i højere grad sætte jeres eget personlige præg på lokaliteterne end I kan på et feststed hvor I køber en færdigløsning.   

0

Annonce ♥

Skal lige sunde mig. Festen kommer ikke til at blive holdt på Strandhotel Røsnæs. 

Jeg er rigtig godt til at lade min hjerne flyve afsted på en lyserød sky og skabe en masse drømme og forestillinger, så det gør lidt ondt at det ikke bliver der.

Men efter at have kæmpet lidt med at komme i kontakt med dem over mail, kom jeg endelig igennem idag ved at skrive til en anden mail. Den store fleksiblitet vi oplevede da vi var ude og snakke med dem, er væk, og den spris vi fik mundtlig er ikke den vi kan få det til nu - nu er det pludselig 300,- dyrer pr kuvert. Og så er der ikke længere nogen diskution - det er alt for langt over hvor mange penge vi har mulighed OG lyst til at bruge :(

Så jeg føler mig slået helt hjem. Er det virkelig ikke muligt at finde et sted hvor vi kan få en totalløsning inkluderende:

- Ankomst ca kl 15.00 - Bobler og bryllupskage (medbringer selv), herefter tage brudeparret afsted med fotografen en times tid
- Middag, 3 retter, blød bar

- Blød bar 3-4 timer

- Let natmad

Et sted hvor vores gæster kan overnatte enten på stedet, eller tæt på. og maks en times kørsel fra Kalundborg

Til en kuvertpris på maks 900,-

Jeg kender mig selv godt nok til at vide at hvis vi holder det i et forsamlingshus, så kommer jeg til at stresse så meget op til, og på selve dagen, at jeg slet ikke kommer til at nye det :( Jeg elsker at planlægge og gøre en masse selv, men jeg stresser over tingene, og finder ikke rigtig ro på selve dagen, der vil hele tiden være et eller andet jeg føler jeg bør have styr på. Så lige når det kommer til vores bryllup, så vil jeg rigtig gerne bare have muligheden for at kunne side "det er der nogle andre der har styr på" og så bare nyde mit bryllup for fuld skrue. 

0

Jeg ved ikke hvordan det er på Sjælland, men her i Jylland findes der mange forsamlingshuse, der laver totalløsninger. Fordelen er at der ofte ikke er sluttid på festen og forsamlingshusværterne ordner alt.

0

1 hour ago, kesa said:

Jeg ved ikke hvordan det er på Sjælland, men her i Jylland findes der mange forsamlingshuse, der laver totalløsninger. Fordelen er at der ofte ikke er sluttid på festen og forsamlingshusværterne ordner alt.

Jeg har siddet idag og kigget på alle de forsamlingshuse jeg har kunne finde (vel omkring 20 stk.) Og der var alle, med et par enkelte undtgelser, kun lokaler. Dertil så er langt hovdeparten af dem bare så langt fra hvad jeg ønsker af omgivelser, ikke noget jeg kan gøre godt med nogle lyskæder og et par ruller tyl ;) Desværre 

0

Det handler vel også om principper. Det giver ikke ligefrem den bedste start hvis de priser I tidligere har fået oplyst viser sig ikke at holde. Der er rigtig mange gode forsamlingshuse på Sjælland. Det er bare et spørgsmål om at finde dem og om det selvfølgelig lever op til det man ønsker stilmæssigt :)

Nu smider jeg lige nogle bolde op:

Har I kigget på Kolonien Solborgen oppe ved Vig. Der er også overnatningsmuligheder til gæsterne. 
Anneberg Vandrehjem

Hjembæk Forsamlingshus, Jyderup
Måske lidt langt væk for jer men Kirke Såby Forsamlingshus.Spillede dernede i sidste måned og I køber en løsning med mad, drikkevarer m.v. men det er både billigt og rigtig godt 

0

Annonce ♥

18 hours ago, diskobil said:

Det handler vel også om principper. Det giver ikke ligefrem den bedste start hvis de priser I tidligere har fået oplyst viser sig ikke at holde. Der er rigtig mange gode forsamlingshuse på Sjælland. Det er bare et spørgsmål om at finde dem og om det selvfølgelig lever op til det man ønsker stilmæssigt :)

Nu smider jeg lige nogle bolde op:

Har I kigget på Kolonien Solborgen oppe ved Vig. Der er også overnatningsmuligheder til gæsterne. 
Anneberg Vandrehjem

Hjembæk Forsamlingshus, Jyderup
Måske lidt langt væk for jer men Kirke Såby Forsamlingshus.Spillede dernede i sidste måned og I køber en løsning med mad, drikkevarer m.v. men det er både billigt og rigtig godt 

Fedt der var et par imellem jeg ikke selv havde formået at finde - tak! :D Det vil jeg kigge nærmere på.

0

De er i hvert fald lidt i yderkanten. Mit dillema er også lidt at jeg er lidt kræsen når det kommer til hvordan stedet ser ud - jeg er meget lidt glad for røde væge eksempelvis, og generalt den klassiske forsamlingshus - det er bare ikke mig :( 

0

Lokaler endnu en gang

Hvor vi skal holde vores bryllup, fylder stadig en hel del i mine tanker. Sidste weekend var vi ude og se sted jeg ellers først havde 'smidt væk' på grund af for mørke lokaler, og ikke den stil vi (jeg) havde i tankerne. Og i store træk tror jeg at vi kan få det til at blive rigtig hyggeligt og smukt. Personalet vi snakkede med var super søde og imødekommende, og vi kan selv være inde over en masse beslutninger. Der er plads til overnattende gæster, og prisen - ikke mindst - passer noget bedre ind i vores budget :D 

Jeg er stadig en smugle lunken på at lokalet er lidt mørkt - til gengæld virker der som om der er god plads - også til dansegulv. 

Lokalet er L-formet, og de plejer at opdele det med et gardin, så man bruger den ene del til velkomst og til kaffe efter middagen, og den anden del til selve middagen. Min største hage er at det gardin er ORANGE :o En farve jeg virkelig har et anstrengt forhold til :( Ved ikke lige hvordan jeg skal takle det? Ud over at håbe på de i løbet af de næste små 3 år vælger at skifte det ud med en mere neutral farve? Stolene har jeg det også lidt svært med, men dem jeg jeg da trods alt købe stoleovertræk til ;) 

Hvad siger i - har i nogle bud til hvordan jeg får shinet lokalet op med færest midler? Så det bliver smukt, romantisk, og lidt mere moderne end det fremstår på billederne? :help:

bromølle.png

0