frk_norgaard

N&T 06-06-2020 - planlægningen er igang <3

45 posts in this topic

Moodboard vol. 2

Mit tidligere moodboard hentede meget inspiration at det andet sted vi først kiggede på lå helt tæt ved vandet. Det gør Bromølle Kro ikke, så jeg syntes ikke det passede så godt længere. Mit lille hovde har derfor ligge i blød for at finde ud af hvad vi stilmæssigt så ville. Det er der kommet dette moodboard ud af :) 

Moodboard_v2.jpg

1

Annonce ♥

Ud fra hvad jeg har læst, hvilket er det hele, lyder det til at du er meget godt med tidsmæssigt, det er skønt at du er i så god tid, så du har al denne tid til nemlig at finde ud af alt med budgettet, osv. 

Og hvilken fantastisk dato - min fødselsdag. Skal selv giftes lige omkring den dato, bare først i år 2022 :cheerleader3:

Held og lykke med det hele - jeg følger med!

0

9 hours ago, signepoulsendenmark said:

Ud fra hvad jeg har læst, hvilket er det hele, lyder det til at du er meget godt med tidsmæssigt, det er skønt at du er i så god tid, så du har al denne tid til nemlig at finde ud af alt med budgettet, osv. 

Og hvilken fantastisk dato - min fødselsdag. Skal selv giftes lige omkring den dato, bare først i år 2022 :cheerleader3:

Held og lykke med det hele - jeg følger med!

Tak :) jeg føler mig også ret godt med tidsmæssigt. Syntes det er så rart at vi ikke skal træffe en hurtig beslutning til mange penge, på grund af frygten for at der er andre der når at book før os. 

Wow, en med bryllup meget længere sæk end mig. Til tider føler man sig lidt alene mellem alle de brude der har ca 1 års tid til de skal giftes. 

0

On 6/7/2017 at 8:40 PM, frk_norgaard said:

Moodboard vol. 2

Mit tidligere moodboard hentede meget inspiration at det andet sted vi først kiggede på lå helt tæt ved vandet. Det gør Bromølle Kro ikke, så jeg syntes ikke det passede så godt længere. Mit lille hovde har derfor ligge i blød for at finde ud af hvad vi stilmæssigt så ville. Det er der kommet dette moodboard ud af :) 

Moodboard_v2.jpg

Elsker stilen! Den minder meget om hvad vi har i tankerne og som forhåbentligt bliver udført her om en lille måneds tid :)

0

Annonce ♥

Tror jeg har fundet løsningen på at få stolene pyntet lidt, da jeg syntes de er meget dominerende i deres orange farve. Var ude i at tænke på stolecovers, men det er også en dyr løsning. Istedet fandt jeg denne ide på pinterest. Tyl! Og så en lille sløjfe. Det dækker ikke stolene helt, men det kommer til at pynte gevaldigt på det. IKEA har billige tylgadiner som måler 250x280 cm x 2 for 24 kr. Jeg regner med at der kan blive til 6 stole ud af en pakke :thumbsupsmileyanim: Så det er ikke meget mere end 250 kr :D 

Stolepynt_løsning.jpg

0

14 hours ago, madloteilime said:

Elsker stilen! Den minder meget om hvad vi har i tankerne og som forhåbentligt bliver udført her om en lille måneds tid :)

Tak, jeg har også godt fulgt lidt med i din planlægningstråd - jeg glæder mig til der forhåbentlig kommer en masse fine billeder efter brylluppet :D

0

Lokalet er L-formet, og bliver som sagt opdelt med et gardin, så man bruger den ene del til middag og den anden del til reception og kaffe - det gardin er orgage, og jeg har det rigtig stramt med det. Var hende den uderlige der spurgte til om det mon lå i udsigterne at de skulle skiftes inden får de næste par år - men de er åbentbart meget nye :pokey:

Nå så må jeg jo lære at leve med dem :wink:

Men så kom jeg til at tænke mad måske selv kunne lave nogle lette skillevægge - i form af nogle foldedøre, som man kunne tage med og bruge istedet for gardinerne, og fandt disse på pinterest - er de ikke bare fine <3 Hvis man lavede et par stykker af disse? 

opdeling_lokale.jpg

0

Tanker om maden

Vi er af den holdning at maden til vores bryllup gerne skal være noget helt særligt, og gerne må være lidt finere end til eks en 30 års fødselsdag. Vi er ikke særligt begejstret for fadseveret mad, og slet ikke for buffet. Vi kunne rigtig godt tænke mig tallerkenserveret retter, delikat anrettet :rolleyes:

På det sidste er ideen om "family style" vundet lidt ind på mig. Altså hvor maden (hovedretten) er anrettet på små fade på hvert bord. Det giver en Mere nede på jorden, afslappet hed. Og giver mulighed for at folk kan spise hvad/hvor meget de har lyst til. Men uden at det bliver buffet hvor alle skal op og tage mad, nærmest i hold, og folk hele tiden skal væk fra deres plads. 

Forret og dessert vil jeg stadig gerne have tallerkanrettet :biggrin: 

Der er stadig lag til til, så jeg regner ikke med at skulle vænne det med kroen tidligere en 6 måneder før, eller noget i den stil.

0

Annonce ♥

Så har vi fået bestilt bryllupskage. De kommer til at blive lavet af By Wendy i Karlslunde, som virker meget dygtig. 

Den kommer til at blive i 3 lag, med friske blomster imellem hvert lag som matcher de øvrige blomster. 
Selve kagerne kommer til at bestå af vaniliebunde, og et lag med hvid chokolademouse med haselnødeknas, og et lag med æblemouse med syltede æblestykker. Udevendigt bliver de smurt op med hvid chokoladeganache i et rustikt dirgonalt mønster. 

Kagen skal serveres om eftermiddagen, og vi har pt gang i at forsøge og brygge vores egen æblecider der forhåbentlig i år bliver god nok til at vi vil servere den til alle vores gæster. Det er 3. år vi forsøger os med hjemmelavet cider. Hvis ikke den lykkes bliver der serveres alm muserende vin til. 

Kage-inspiration.jpg

0

Jeg kan se at jeg skal giftes en uge før dig, så jeg kommer da til at følge din tråd - selvom vi vist næsten går efter de modsatte ting :lol::lol::lol:

Jeg havde dog også håbet at kunne servere hjemmebrygget cider til brylluppet, overskudet var der bare ikke til at få det sat igang i år. Så må vi jo nøjes med den hjemmebryggede mjød til supplering...

0

Annonce ♥

Personligt kan jeg godt lide butterfly.

Jeg tænker at det også kommer an på hvilket udtryk i ønsker. Jeg synes slips er meget klassisk formelt, lidt alvorligt, hvorimod butterfly giver et lidt mere sjovt og frækt udtrtk. 

0

Annonce ♥

Enig med de øvrige :) Der klippes ikke så meget slips til bryllupsfesterne mere som før i tiden. Af den simple årsag at der ikke er så mange der bruger slips mere :)  I dag er det mere butterfly eller ingenting men han skal jo gøre helt som han vil :)

0

For søren den der billed collage er da helt vild! Mangler selv en masse billed inspiration, måske jeg bare skal til at gå amok med tags på instagram og reddit xD hehe! 

Glæder mig til at følge med :) 

Iht. klipning af slips tænker jeg nu godt at man kan frabede sig det - alt efter hvilken slags familie man har. 

Vi har talt om at gøre det at min forlovede simpelthen tager et gammelt slips på inden brudevalsen, da vi egentligt grundlæggende synes at det er en sjov tradition :) 

0

17 hours ago, DITWIH said:

For søren den der billed collage er da helt vild! Mangler selv en masse billed inspiration, måske jeg bare skal til at gå amok med tags på instagram og reddit xD hehe! 

Glæder mig til at følge med :) 

Iht. klipning af slips tænker jeg nu godt at man kan frabede sig det - alt efter hvilken slags familie man har. 

Vi har talt om at gøre det at min forlovede simpelthen tager et gammelt slips på inden brudevalsen, da vi egentligt grundlæggende synes at det er en sjov tradition :) 

Det gjorde min venindes mand, der havde købt et dyrt mærkevareslips til vielsen og skiftede det så ud med et prisbilligt et, inden brudevalsen. Der var ikke en gang nogen, der opdagede noget :lol:

0

Det er jo fuldstændig samme problemstilling som med sløret og noget jeg altid spørger ind til når jeg taler med brudeparrene op til festen. Det er ikke så relevant lige her men når jeg nævner det, så er det fordi jeg ikke altid lige bemærker om bruden/gommen har det ene eller det andet på generelt men det gør jeg i forhold til brudevalsene. Enten fordi der bliver "klippet" eller fordi de ikke ønsker at der klippes i det hvor jeg typisk nævner det lige inden brudevalsen. Når man gør det og toastmaster samtidig har sagt det tidligere under middagen så respekterer folk det generelt ja :)  Den med et "fake" slips eller slør er der folk der bruger men der er også dem som har købt et dyrt slør/slips for at have det på. Også under brudevalsen.  

1

Annonce ♥