os-to

Steder til Bryllup?

6 posts in this topic

Hejsa.

Vi er et par der planlægger bryllup til foråret 2018.
Efter at have pendlet igennem måske 100 forskellige restauranter, kroer, herregårde og slotte,
er vi blevet ret sikre på vi ikke ønsker et pakke bryllup.
Priserne er sikkert fine, med deres 800kr -> 1800kr pr. person.

Men vi vil gerne gøre nogle ting selv, 
duge, pynt, sammensætte menu, (vi kender nogle kokke) 
Men så bliver det også svært, for langt de fleste steder kommer som pakkeløsninger.

Vi leder efter et hyggeligt sted der kan huse et bryllup på 80-100 mennesker, vores eneste krav er der er overnatningsmuligheder (også selvom det ikke er til alle 100, men til nogle i hvert fald)

helst på øst sjælland.
Og så skal der IKKE være påtvunget menu, og bar osv.
Jeg har derfor blandt andet kigget på spejderhytter på sjælland, men de få der kan huse sådan et antal mennesker ser noget udslidte ud.

Om det er et gods, en hytte, et palæ, et konferencecenter eller noget i den stil er sådan set ligemeget.
håber nogle har et par forslag.

0

Annonce ♥

Der er også det ved pakkeløsningerne at vi ofte taler timebaserede arrangementer. Dvs. at I køber en 7-9 timers løsning og derefter er det så slut eller også kan der købes ekstratimer. Selvom I køber ekstratimer vil der altid være grænser for hvor længe I kan fortsætte der. Et godt eksempel var Laden på Sonnerupgård i lørdags. Da kl. var 3.30 var der ca. 10-20 gæster tilbage og jeg lukkede ned ved 4.30 tiden. Havde det været på et feststed ville de helt sikkert have lukket festen tidligere.

Der ligger links til flere steder på vores hjemmeside http://diskobil.dk/profil/referencer.htm  men netop Sonnerupgård og Laden er nok det mest ultimative bud på feststed i jeres situation se nedenstående billeder (der er overnatning til gæsterne). Et oplagt bud havde også været Kolonien Solborgen oppe ved Vig (spejderhytte) men det er lige knebent nok til 80 personer.

PS. billederne er naturligvis præget af at det er billeder af mine opstillinger men der er flere her https://sonnerupgaard.dk/selskabslokaler/1877laden/

Sonnerupgaard 2017.JPG

sonnerupgaard.jpg

0

ja Færgelunden er et glimrende sted. Jeg mener bare ikke man kan booke det som andet end en pakkeløsning hvor de leverer mad m.v. (det kunne man det første år efter de var startet og der talte ejeren om det) 

0

Som jeg lige har skrevet i en anden tråd, så skal vi holde vores bryllup i Nordic Park i Græsted Nordsjælland.

http://www.nordicpark.dk/

Festlokalet Valhalla ligner et vikingelanghus, jeg kan ikke huske hvor mange der er plads til, men vi skal være 90 og det er der i hvert fald plads til..

På stedet står man selv for festen, og der er industrikøkken, ingen proppenge, man må feste hele natten og der er overnatningsmuligheder på stedet.

Hvis det er sidst på foråret er der også et udendørs amfiscene, hvor man kan blive gift, ellers så vier Blistrup kirke gerne udefra kommende og ligger ca 200 meter derfra.

Derudover har man ene råderet over stedets 32 ha, så der vil ikke være andre selskaber.

Det koster 18500 for en weekend fra fredag til søndag.

Der er åbent hus torsdag den 19/10-17 fra 10-17.

0

Annonce ♥

On 18/10/2017 at 9:12 PM, Gliridae said:

Som jeg lige har skrevet i en anden tråd, så skal vi holde vores bryllup i Nordic Park i Græsted Nordsjælland.

http://www.nordicpark.dk/

Det koster 18500 for en weekend fra fredag til søndag.

Der er åbent hus torsdag den 19/10-17 fra 10-17.

Hej. Jeg har også kigget på denne lokation så nu ville jeg høre præcist hvad prisen inkluderer :)
aktså man skal selv stå for mad og drikkevarer men er service, borde og stole og sådan inkluderet?

0

2 hours ago, pernille92 said:

Hej. Jeg har også kigget på denne lokation så nu ville jeg høre præcist hvad prisen inkluderer :)
aktså man skal selv stå for mad og drikkevarer men er service, borde og stole og sådan inkluderet?

Nordic Park har en stor grund på 32ha med egen amfiscene til udendørsvielser, så når man holder fest her skal man ikke skrue ned for musikken, lukke dørene eller slutte på et bestemt tidspunkt, man fester bare igennem. Der er et meget stort industrikøkken på stedet, med masser af fryse- og køleskabsplads, ovne, industriopvasker, service til omkring 120 personer (mener jeg det var), der er både firkantede og runde borde at vælge imellem, stole og lydanlæg, er alt sammen noget som er med i prisen. Du skal selv sørge for serveringspersonale, mad og drikkevarer, men der er ingen proppenge. Duge, servietter og sådan koster ekstra, men man kan leje dette gennem stedet ligesom de også har ting der kan give en mere vikingestil som bålkurve, drikkehorn, skind mm.

0