Gantzel21

Vores kobberbryllup 18.11.17

17 indlæg i dette emne

Det vækker minder at være tilbage igen - 12 1/2 år efter vores skønne bryllup og med to skønne døtre i bonus.

 

Vi blev gift 14.05.05 og har derfor kobberbryllup 14.11.17, men da det er en tirsdag holder vi festen d. 18.11.17.

 

Vi har længe talt frem og tilbage om vi skulle holde fest og hvis vi skulle, hvilken slags. Pengene er små men vi var enige om, at det skulle fejres at vi har holdt sammen så længe trods store og små bump på vejen, i disse dage hvor mange ikke når til kobberbrylluppet. Samtidig har vores døtre sagt at de VIL til fest, så det må vi heller rette os efter.

 

Håber at kunne få lidt styr på tanker og ideer herinde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder festen i vores beboerhus og holder farverne i efterårsfarverne brændt orange, mørk rød/bordeaux og kobber. Så bliver der pyntet med lys, pyntegræskar og kobberbryllup-halløj :)

 

Invitationerne bliver sendt ud på mail eller leveret personligt - stoler ikke på Post Nord :lol:

 

Gæsterne bliver inviteret til kl. 13 til velkomstdrinks, forret og buffet og til slut kagebord (som både er dessert og kaffe/kage).

Vi har ingen natmad, da vi ikke regner med at gæsterne bliver til langt ud på natten, da alle ungerne er inviteret med, men ser gerne at folk bliver og hygger, danser, får en drink (med eller uden alkohol) og så kan vi spontant købe et par pizzaer hvis folk bliver sultne :)

Invitation_kobberbryllup.pdf

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Gantzel21 said:

Vi holder festen i vores beboerhus og holder farverne i efterårsfarverne brændt orange, mørk rød/bordeaux og kobber. Så bliver der pyntet med lys, pyntegræskar og kobberbryllup-halløj :)

 

Invitationerne bliver sendt ud på mail eller leveret personligt - stoler ikke på Post Nord :lol:

 

Gæsterne bliver inviteret til kl. 13 til velkomstdrinks, forret og buffet og til slut kagebord (som både er dessert og kaffe/kage).

Vi har ingen natmad, da vi ikke regner med at gæsterne bliver til langt ud på natten, da alle ungerne er inviteret med, men ser gerne at folk bliver og hygger, danser, får en drink (med eller uden alkohol) og så kan vi spontant købe et par pizzaer hvis folk bliver sultne :)

Invitation_kobberbryllup.pdf

 

Tillykke på forhånd med det forestående kobberbryllup.
Det lyder rigtig flot med farvevalg m.m.

Måden I holder det på med velkomstdrinks, forret, buffet og kagebord er faktisk samme måde, som vi lige har holdt bryllup på. Vi ønskede nemlig ikke dans. Vi startede med vielse kl. 12.30
Vi havde dog natmad - som blev ret sent, fordi der havde været mange taler, sange og indslag. Herefter 'sivede' gæsterne stille og roligt frem til kl. 2 om natten, hvor vi og de sidste gik.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 hours ago, kesa said:

 

Tillykke på forhånd med det forestående kobberbryllup.
Det lyder rigtig flot med farvevalg m.m.

Måden I holder det på med velkomstdrinks, forret, buffet og kagebord er faktisk samme måde, som vi lige har holdt bryllup på. Vi ønskede nemlig ikke dans. Vi startede med vielse kl. 12.30
Vi havde dog natmad - som blev ret sent, fordi der havde været mange taler, sange og indslag. Herefter 'sivede' gæsterne stille og roligt frem til kl. 2 om natten, hvor vi og de sidste gik.

 

Det lyder hyggeligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎24‎-‎07‎-‎2017 at 1:37 PM, kesa said:

Måden I holder det på med velkomstdrinks, forret, buffet og kagebord er faktisk samme måde, som vi lige har holdt bryllup på. Vi ønskede nemlig ikke dans. Vi startede med vielse kl. 12.30
Vi havde dog natmad - som blev ret sent, fordi der havde været mange taler, sange og indslag. Herefter 'sivede' gæsterne stille og roligt frem til kl. 2 om natten, hvor vi og de sidste gik.


Dette er et godt eksempel på at en bryllupsdag/bryllupsfest ikke nødvendigvis behøver at omfatte dans og fest ud til den lyse morgen. Det kan også være en hyggelig middag og socialt samvær (ledsaget af god musik selvfølgelig) :)

Der er dog den store forskel på en bryllupsfest og en kobberbryllupsfest at der typisk ikke vil være lige så mange taler og indslag ved en kobberbryllupsfest men man skal aldrig sige aldrig.  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber da at der kommer et indslag eller to - det jeg jeg i hvert fald ladet sive til et par af gæsterne :)
Sange og taler betyder ikke så meget for os.

 

Invitationerne blev sendt ud i mandags - en fin blanding af mails, FB og en enkelt snail-mail - og der er allerede kommet 18 ja'er :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har besluttet os for, at der til kagebordet skal være en kopi af vores bryllupskage. Vores bryllupskage var en lagkage formet som et stort hjerte og overtrukket med marcipan. Pynten var et lilla bånd og lilla blomster samt vores søde kagefigur (har vedhæftet foto)


Til kobberbrylluppet vil vi derfor bede bageren om at lave et kobberfarvet bånd og skrive 12½ år i kobberbogstaver der hvor buketten lå - og så genbruge vores kagefigur + to minibamser som skal forestille vores døtre.

 

Derudover skal kagebordet bestå af gl. dags æblekage, bagt æblekage, en chokoladekage af en art og måske noget is.

 

Kage.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Gantzel21 said:

Jeg håber da at der kommer et indslag eller to - det jeg jeg i hvert fald ladet sive til et par af gæsterne :)
Sange og taler betyder ikke så meget for os.

 

Det kommer der helt sikkert også men I er næppe ude i 8-16 indslag m.v.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kobberbryllup? Stort TILLYKKE med den første milepæl som ægtepar.

Min mand og jeg har lige fejret 15 års bryllupsdag, men husker tydelig vores kobberbryllupsvelsignelse, og hvordan jeg/vi gik amok i kobber accesories til vores store dag - vi var endda så ekstreme, at vi købte en Stelton Kobber Termokande i gave til hinanden.

 

Jeg kan anbefale dig/jer at kigge på www. kijadesign.dk som har ALT til et smukt og stilfyldt kobberbryllup - der købte vi en hel del af pynten, og bordet blev så flot - ikke mindst fordi jeg også plyndrede vores lokale SuperBrugsen for alle deres kobberbloklys vinteren 2014/2015.

 

Du er velkommen til at lure i min beretning her på bryllupsklar.dk for at få inspiration :-D Men det lyder som om, du/I har fuldstændig styr på tingene <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, mrssicilia said:

Kobberbryllup? Stort TILLYKKE med den første milepæl som ægtepar.

Min mand og jeg har lige fejret 15 års bryllupsdag, men husker tydelig vores kobberbryllupsvelsignelse, og hvordan jeg/vi gik amok i kobber accesories til vores store dag - vi var endda så ekstreme, at vi købte en Stelton Kobber Termokande i gave til hinanden.

 

Jeg kan anbefale dig/jer at kigge på www. kijadesign.dk som har ALT til et smukt og stilfyldt kobberbryllup - der købte vi en hel del af pynten, og bordet blev så flot - ikke mindst fordi jeg også plyndrede vores lokale SuperBrugsen for alle deres kobberbloklys vinteren 2014/2015.

 

Du er velkommen til at lure i min beretning her på bryllupsklar.dk for at få inspiration :-D Men det lyder som om, du/I har fuldstændig styr på tingene <3

 

Inspiration kan man aldrig få for meget af :) så skal helt sikkert ind at kigge.

Lige nu går jeg bare og venter på at efterårsfarverne kommer i butikkerne, så vi kan købe servietter, lys og duge :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er der lidt opdatering.

 

Kjolen er fundet til både mig og pigerne, så mangler vi bare skjorte til manden :)

 

Vi har droppet forretten og sat et ekstra stykke kød på buffeten, så nu er det buffet til frokost, gaveoppakning/sjovte indslag og dessertbuffet/kaffe-kage.

 

Vi har fået købt en masse kobberbryllupspynt og skal nu i gang med at købe duge og servietter, men venter på at butikkerne rigtig får efterårsfarverne frem. Regner med brændt orange duge og bordeux servietter med kobberpynt.

 

Til bordpynten har vi samlet kastanier, købt kobberperler, hjertebordkort og pyntegræskar. Desværre er flere af dem ved at rådne selvom de ligger køligt :( Hvis ikke de kan overleve må jeg ud og finde nogle orange/røde blomster

Kjole.jpg

Kjole 2.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er der en lille opdatering nu dagen nærmer sig :)

 

Tøj: Kjolerne er hjemme, mangler et par sko til den ældste og tøj til manden.

 

Mad: Buffeten er bestilt gennem Kokken & Jomfruen og bliver buffet med flere lækre klassiske ting. Desserten/kagebord er uddelegeret.

Buffetmenu: Oksesteg, kalvesteg, svinefilet, frikadeller, flødebagte kartofler, saltbagte kartofler, pasta med pesto, retrosalat, tomattærte, broccolitærte. flutes, rødvinssauce og bearnaisesauce.

Dessert/kagebord: Bryllupskage, gl. dags æblekage, kyskager, æblekage med kanel og måske chokoladekage.

 

Bordet: Har netop afsendt ordren på ting til vores bordopdækning. Bordene bliver med duge i brændt orange, servietter og bordløber i bordeux og pynt (metalblomster og perler) i kobberfarve. Derudover fyrfadslys, kastanjer og blomster (en enkelt gerbera i enten orange eller bordeux). Til kagebordet har jeg købt kobberfarvede servietter.

 

Pynt: Jeg har købt en masse 12½ års pynt som skal op og hænge på vægge og døre.

 

Drikkevarer: Har netop købt 6 liter rødvin og 3 liter hvidvin. Sodavand køber vi i ugerne op til hvor der er tilbud. Tror ikke vi køber øl, men måske et par 6-packs.

 

Hår og makeup prøver jeg at ordne selv evt. med hjælp fra min fars kæreste. Negle skal jeg have ordnet om torsdagen - første gang i mit liv :)

 

Vi skal alle til frisøren lørdagen før - det bliver en dyr post.

 

Kan I komme på noget jeg har glemt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer