99banne

Hjemmeside vs. invitationer

7 indlæg i dette emne

Halløj i skønne bryllups-debattører.

 

Vi har fra starten haft en plan om ikke at sende invitationer ud til vores bryllup, men i stedet kun lave en hjemmeside hvor alting stod på. Senere trak jeg lidt i land og syntes, at vi kunne sende enkle invitationer og så have resten på en hjemmeside. Men da jeg så skulle til at lave siden nu, virkede det helt fjollet, og nu er jeg totalt i vildrede om, hvad vi skal gøre.

 

Derfor; hvad gør i? Invitationer? Hjemmeside? Begge dele? Og mest af alt, hvorfor?

Mvh Anne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sender invitationen ud, og så er der praktisk info som ønskeseddel, muligheder for overnatning, adresser, menu (vi har mange i familien, der enten er allergisk overfor oksekød, lactose eller gluten eller er vegetarer) på en hjemmeside :) på den måde kan vi for eksempel uddybe vores ønskeseddel lidt mere end på papir :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sendte køleskabsmagneter med husk datoen 9 måneder før brylluppet. Samtidig "åbnede" vores bryllupshjemmeside. 

3 måneder før sendte vi traditionelle trykte invitationer ud. 

Og hvorfor? 

Køleskabsmagneterne blev sendt ud i god tid fordi vores bryllup lå midt i sommerferien. 

Hjemmesiden var en nem måde at få skrevet en masse information på - med 96 inviterede ville det være for omstændig at maile og ringe rundt og de der indholdsrige pocketinvitationer var ikke lige os. 

De trykte invitationer blev sendt ud som en påmindelse om SU og hjemmesidens eksistens. 

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi skulle til at lave invitationer stod vi i det samme dilemma. :) Vi endte med at sende trykte bryllupsinvitationer ud til alle vores gæster. Jeg synes, bryllupsinvitationen kan noget helt særligt med at sætte en stemning for festen, og vi har valgt at bruge designet til bl.a. menukort også, så det sikrer en rød tråd for dagen, som jeg syntes er rigtig fin. Til de gæster, som skal med til festen om aftenen har vi lavet et kort med "detaljer" og lidt ønsker. 

 

Vi fravalgte helt at lave en hjemmeside, men har sendt et par praktiske informationer ud pr. mail til alle, bl.a. om parkeringsforhold og toastmaster. Jeg synes ikke vi havde "nok" at fortælle vores gæster til, at jeg synes det var det værd at lave en hjemmeside, haha. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Jeg tror også vi ender med kun at lave udsendte invitationer.  Præcis som du siger, Monibruus, kan jeg simpelthen ikke se, hvad jeg skal fylde på siden. Især fordi jeg ikke har lyst til at poste billeder af os og skrive om hvordan vi mødte hinanden o.lign. Jeg kan sagtens fortstå at det kan være praktisk med alle de informationer i andre skal have på, men vi har vist ikke flere, end at de kan være i en konvolut.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte at sende invitationer ud som satte stemningen (jeg elsker nu engang at have en smuk, trykt invitation i hånden) men som ikke indeholdte særlig mange informationer. Fx intet om tidspunkter, ønskeliste, toastmaster, adresser, overnatningsmuligheder, dresscode osv - det kom på hjemmesiden. Du kan se den her for inspiration hvis I vælger at gøre det på samme måde :)

www.emilieogkasper.com - invitationerne kan ses her: http://www.bryllupsklar.dk/forum/topic/92128-emilie-og-kasper-sukkulenter-og-guldglimmer-050817-kjolen-er-færdig/?do=findComment&comment=1530931

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har både STD, invitationer og hjemmeside.

 

STD fordi vi gerne ville være ude i god tid ift. at få folk til at reservere weekenden.

 

Invitationer for at slå stemningen an.

 

Hjemmeside til praktiske informationer, der ikke er plads til i invitationerne. 

 

Mvh, Stine.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer