JessicaPham

Troels & Jessica - 18.08.18 - Møde med Fotograf...

22 indlæg i dette emne

 

Kære bryllupsentusiaster

 

Velkommen til min personlige bryllupstråd/planlægning. Her vil jeg dele mine overvejelser og tanker omkring vores bryllup.

 

Troels og jeg har været forlovet siden feb. 2012, hvor han friede en måned efter vores fælles datters fødsel. På daværende tidspunkt var jeg på barsel og havde både min bachelor og kandidatuddannelse i vente, og derfor vidste vi godt, at vi ikke lige havde pengene til at blive gift med det samme. Men, men, men. Midt i det hele fik vi vores anden datter, så både bryllup og uddannelse blev forsinket med endnu et år. I år måtte han så fri igen, efter de 5 år var gået, og denne gang blev der friet i det højeste tårn i Berlin. Nu står vi så her, 1 år før jeg bliver færdig med min kandidatuddannelse på CBS, og parat til at sige ja ved et kirkebryllup lige efter eksamensbeviset er i hånden. Dermed er datoen sat d. 18-8-18.

 

 

Hvem er vi?

 

 

 

Vi er et ungt par på nu 27 år og 29 år gamle og sammen har vi døtrene Monique (5) og Aurora (2) og en hund, James. Vi bor på Nørrebro, København.

 

Jeg, Jessica, læser cand.merc.(kom) på CBS og ved siden af studiet arbejder jeg som kommunikationsstudent i tænketanken CEPOS. Jeg elsker at leve det simple liv med venner, familie og rejser i ny og næ. Jeg har aldrig været interesseret i bryllupper, men nu skal det være (jeg håber i øvrigt i vil følge med i min planlægning igennem godt og ondt – jeg lover og komme med dramaerne også) ;).

 

Min forlovede Troels er kundeservicechef i GoDream og er verdens bedste kæreste og far. Han har nogle utrolige gode familieværdier. Jeg er stadig tosse-forelsket i ham og han kan stadig gøre mig helt kulret. Jeg er ellers ikke en cheasy-type, men jeg er vitterligt hver dag taknemlig for, at jeg er landet på ham. Jeg tager ham derfor aldrig for givet! 

 

 

Bryllupsplanlægningen

 

 

Grønt = Klaret, Orange = Undervejs, Rød = Mangler & Overstreget = droppet Farvetema:  Indtil videre tænker vi på sølv og hvid

 

Det praktiske & vielse:

Dato: 18.08.18. Tanker kan læses her.

Kirke: Anna Kirke

Gæsteliste: 53 gæster inviteres

Budget: 110.000 kr. (Estimeret)

Deraf bliver der foræret: Brudekjole af svigermor og 50.000 kr. fra mine forældre.

Salmer: 

Reception:

Transport: Min far som chauffør i hans Audi

Ringe: Fra Halberstadt i KBH. Ringe skal matche min forlovelsesring, der er specielt designet til at passe sammen. Ringene skal være i hvidguld.

Pynt i kirken: 

 

Festen:

Feststed: Fredensborg Store Kro. Læs mere her.

Fotograf: Niki Danvad. http://www.danvadfoto.dk/hjem.html . Læs vores overvejelser her

Toastmaster:

Musik: Hjemmelavet playliste 

Menu:

Drikkevarer: Li

 

Kage: Har selv en forbindelse der kan kreere kagen

Bryllupsrejse: 

Pynt til feststed: 

 

Bruden:

Kjole: Lige nu er tanken mest på prinsessekjole med flæse, blonder og kavalérgang.

Hår og Make up: Min brudepige og bedste veninde står for det. Meget talentfuld.

Sko: Helst flade sko

 

 

Brudgommen:

 

Det kreative:

Save the Date:

Invitationer:

Kirkeprogram:

Risposer: 

Menukort: 

Bordkort:

Bordnumre:

Gæstebog: 

 

Brudepige & Best Man:

Brudepiger: Mine to bedste veninder og min lillesøster. Lidt drama har der været. (Opdateres)

 

Best man: 

 

Redigeret af JessicaPham
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om datoen 18-08-18

 

Vi valgte datoen for et stykke tid siden, for den lød så magisk og passede med, at jeg ville blive færdig med min kandidatuddannelse. Jeg har ikke orket at planlægge noget som helst indtil nu, og jeg kan allerede se jeg er utrolig sent ude med hensyn til planlægningen. Vi har flere gange snakket frem og tilbage om vi bare skulle finde en anden mindre populær dato, men kirken har allerede bekræftet datoen, og vi orker ikke at skulle finde en ny. Så må vi bare finde de steder og fotografer der er ledige. 

 

Inden jeg udsender af Save The Date, vil jeg dog gerne have lokationen på plads, for vi er faktisk så fleksible, at hvis vi finder det perfekte sted, så er vi villige til at rykke datoen.. Nu må vi se.. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak 99banne.

 

Åh ja, der har været en del med de lokaler. Først tænkte vi på at leje en billig lokale og stå for alting selv, for at gøre det så billigt som muligt. Vi har kigget på en produktionsskole og en balletskole. Begge steder meget fine, men vi kom til den erkendelse, at det mest optimale var faktisk at have sted gæster kunne overnatte, fordi min familie kommer fra Jylland og jeg vil gerne have de skal kunne hygge uden at tænke på hvordan de kommer hjem. Samtidig kom vi også til den erkendelse, at det med at skulle stå for alting selv, orkede vi ikke. Så med ro i maven, blev vi enige om, at vi helst ville have et sted der kunne klare alting for os.

 

Det bliver derfor nok noget hotel eller kro. På lørdag skal vi se Fredensborg Store Kro, og stedet ser jo fantastisk ud, og passer også glimrende til vores budget. Alt er inkluderet, og såfremt vi booker stedet, skal vi aftale menusammensætningen osv.

Jeg synes den største hovedpine er netop de forbandede lokationer :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fandt vi feststedet. Det bliver Fredensborg Store Kro og det er et super lækkert sted! Vi skal holde festen i prinsessesalen med 3 retters, vin og vand ad libitum, og kaffe.

 

Vi faldt tilfældigvis over stedet og omgivelserne er skønne. Hvis nogle har haft erfaringer hør jer gerne :)

bryllup1.jpg

16195305_10154060398310064_8260770540745683267_n.jpg

9592359-node-image-upload-l1027223jpg.jpg

8af5801c5a13082b015a4b96e4150226.jpg

IMG_0496.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Jessica og Troels.

 

Et STORT TILLYKKE med det kommende bryllup- Jeg glæder mig til at følge med i tråden her, da Kim og jeg også skal giftes 18.08.18. Fede lokaler I har fået jer, det ser lækkert ud. :)

 

Mange hilsner, Stine. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, enkenoguniformen said:

Hej Jessica og Troels.

 

Et STORT TILLYKKE med det kommende bryllup- Jeg glæder mig til at følge med i tråden her, da Kim og jeg også skal giftes 18.08.18. Fede lokaler I har fået jer, det ser lækkert ud. :)

 

Mange hilsner, Stine. 

Hej Stine,

 

Tusind tak, ej, det bliver så spændende <3

Datoen er så fin.

 

Glæder mig også til at følge jer,

 

Mange hilsner, Jessica

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så fik vi snakket med vores dygtige fotograf Niki Danvad. Hold fast han kan sit kram! Alle beslutninger vedrørende vores bryllup er indtil videre bare truffet meget hurtigt og impulsivt. Ingen af os gider at bruge timevis på planlægningen og fluekneppe detaljer. Det har vi ganske enkelt ikke tid til. 

 

Min søde brudepige gad heldigvis godt at lave en liste over potentielle fotografer - kriterierne skulle blot være at de var til at betale for, og at de lavede nogenlunde billeder. Helst skulle man kunne få meget for pengene, hvilket viste sig at være umuligt. Som bekendt følger pris kvalitet. 

 

Jeg stødte tilfældigt på fotografen via hendes liste, og tog en hurtig beslutning om at kontakte ham. Det varede ikke længe, så havde jeg booket ham for 10 timer inkl. portrætbilleder, 300 s/h og farvede billeder og en 4 minutter lang video (han har sgu drone og alt mulig udstyr med). Alt sammen for 15.000 kr. Hvis i går ind på hans hjemmeside kan man se nogle utrolig skønne billeder og videoer.. http://www.danvadfoto.dk/hjem.html Breathtaking! 

 

Mødet handlede mest om vores ønsker - og øhh - vi havde ingen anelse. Jeg sætter min lid til at han selv ved hvad der fungerer og ikke fungerer. Så vi var rimelig klar i mæglet om, at vi har tillid til, at han er eksperten og ved hvad der skal til. Den var han heldigvis helt med på :D 

 

Jeg hører gerne jeres overvejelser om fotograf og ønsker - måske skulle jeg indsamle lidt inspiration, så jeg kan give det videre til vores fotograf :P 

 

Redigeret af JessicaPham
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, enkenoguniformen said:

Pinterest har mange gode forslag til bryllupsfotos, opstillinger, vinkler, lokationer og detaljer. Der har jeg fået mange gode ideer. 

 

Jeg har aldrig kunnet finde ud af Pinterest. Har aldrig rigtig vidst hvad jeg skulle bruge det til. Men det kan jo være man skulle prøve ;) Tak for tippet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op hvor er det nogle flotte lokaler! 

 

Vi satte os til at se alle fotografernes hjemmesider igennem, og ud fra det kunne vi sige hvad vi godt kunne lide og ikke kunne lide. Det var både i forhold til motiver, men egentlig mest stil og redigering. Det virkede ihvertfald super for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, 99banne said:

Hold da op hvor er det nogle flotte lokaler! 

 

Vi satte os til at se alle fotografernes hjemmesider igennem, og ud fra det kunne vi sige hvad vi godt kunne lide og ikke kunne lide. Det var både i forhold til motiver, men egentlig mest stil og redigering. Det virkede ihvertfald super for os.

Tusind tak :D

 

Ja, jeg tænkte nemlig at gøre det samme.. Der er nogle som er super gode.. Så kan det nok ikke gå helt galt ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer