MichelleR

Helt uenig med manden - hvordan bliver vi enige?

10 posts in this topic

Ja som overskrifter lyder - vi er helt uenige. Skal vi bare droppe at blive gift nogensinde eller hvordan går man med et kompromis når det er ens bryllup man snakker om? 

Jeg har været gift før, og har haft mit prisesse bryllup, min nye kæreste er ikke til den opmærksomhed og hader at være i centrum. Så hvordan holder man et bryllup? 

Vi er dybt uenige i hvem som skal med, jeg er til familie og venner. Han er kun til den mest nødvendige familie altså vores forældre og måske hans søskende. 

Jeg tænker et have bryllup og her er vi nogenlunde enige. Jeg syntes vi skal invitere til surprise bryllup i haven, invitere præsten hjem også overraske - men her falder det lidt sammen igen. Han er mest til bare at vores forældre er der og vi lige griller lidt og hygger med vin. 

Så hvordan bliver vi enige? eller skal vi bare lade være? HJÆLP :-) 

0

Annonce ♥

Handler det kun om det med at han ikke ønsker opmærksomhed og hader at være i centrum eller handler det også om økonomi ? Jeg spørger fordi man jo godt kan holde en bryllupsfest uden at det behøver at være med de traditionelle taler, indslag, kysserunder m.v.  Det er bl.a. nogle af de ting "man opnår" ved at holde det som surprice som du er inde på fordi der ikke er nogle der har forberedt noget og så kan I samtidig sige at det "bare er en fest" i præsentationen.

0

Økonomi er ikke noget problem her, vi kunne holde det på bali hvis det var det. 

Det er simpelhen fordi han ikke vil den der opmærksomhed:-( 

Det var også derfor jeg tænker en surprice, så kommer ingen med gaver, sange, taler mm. Men jeg har virkelig svært ved bare at invitere forældre måske søskende. For mig virker det helt flat og kedeligt. 

Jeg ved simpelhen ikke hvordan man kommer videre herfra? Hvilken kompromis skal der til? 

0

Surpricefesten hvor du misser alle de planlagte/forberedte indslag er for mig at se kompromiset + at I holder en kort "velkomsttale" hvor I siger at I ikke har lavet taler o.l. til hinanden da det bare skal være en fest. Det lyder bare ikke som at det er nok til ham. Det samme hvis man valgte at skære ind til benet og kun invitere nærmeste familie og venner.

0

Annonce ♥

For små 10 år siden var min veninde lidt i din situation :)
De havde dog været gift begge to og hendes mand ville bare mødes på rådhuset og så ikke andet.
Deres kompromis blev: Gift på rådhus efterfulgt af en luksus middag på en anerkendt restaurant for så at afslutte i deres hjem med  kaffe. De havde dine, mine og vores børn, forældre og en søster med. 12 personer i alt.
Den model tænker jeg godt kan udviddes til at indbefatte søskende og/eller venner :)

Der var ingen dans, indslag eller på anden måde noget tam tam andet end rigtig god mad og hyggeligt samvær.

En dag der blev fejret med lidt mere end en grillaften i haven uden det på nogen måder var stort og pompøst :)

0

Jeg ville blive enoormt nysgerrig hvis det var min forlovede, og så sige "hvorfor overhovedet blive gift?". Hygge og grill i haven kan vi sgu da altid gøre, med hans forældre. Det skal da være en smule anderledes, det er da en fejring, og ikke bare en sikring af huset..

Alternativt ja, så var jeg nok draget til udlandet hvis det var med den på, og så gift et andet sted :)

0

On ‎19‎-‎08‎-‎2017 at 11:06 PM, Luffegås said:

Jeg ville blive enoormt nysgerrig hvis det var min forlovede, og så sige "hvorfor overhovedet blive gift?".

Så vil hans modsvar måske være: Man gifter sig vel ikke (kun) for at holde en stor fest :)  Men som du selv er inde på er der mange andre måder at blive gift og fejre det på - Det kræver bare at de bliver enige (og at begge har det godt med valget) :):)

0

Annonce ♥

On 8/21/2017 at 1:36 PM, diskobil said:

Så vil hans modsvar måske være: Man gifter sig vel ikke (kun) for at holde en stor fest :)  Men som du selv er inde på er der mange andre måder at blive gift og fejre det på - Det kræver bare at de bliver enige (og at begge har det godt med valget) :):)

Men det lægger da stadig op til en værdi-snak om hvorfor man skal have det på rådhuset, og ikke bare klaret via advokat eller andet.  Jeg synes den værdi-snak er enormt vigtig, om hvad man ser ægteskab som siden man ikke bare vil vedblive at være kærester.

0

Fuldstændig enig i det med værdi-snakken og det at komme til bunds i det. Det skal ikke være kompromiser det hele for de fleste ville nok være meget nysgerrige ligesom dig :):) Men som jeg læser det går det ikke så meget på selve vielsen og hvordan man ser ægteskabet. Det går mere på måden det skal fejres på. Dvs. om man vil det ene eller det andet hvor han ikke ønsker at være i centrum.

Forrige weekend havde jeg faktisk et bryllup hvor de sagde at det (festen) ikke skulle betragtes som et egentligt bryllup. De ville eksempelvis ikke have brudevals :) At de så var med på kysserunderne og at bruden + nogle gæster fik ham overtalt til at danse brudevals er noget helt andet :)  

0