FrøkenPedersen

Vores bryllup 24/3-18

226 indlæg i dette emne

4 hours ago, FrøkenPedersen said:

Sådan lidt lørdags filosoferen...
Der er kun 35 dage til jeg skal giftes... noget jeg aldrig havde forestillet mig skulle ske. Men helt ind i sjælen mærker det så rigtigt. Hvert andet ægteskab ender ifølge statistikken i skilsmisse og ingen gifter sig vel hvis de er i tvivl. Måske, måske ikke har vi bedre odds... Vi er voksne og et sted i livet, hvor erfaringen på nogle områder er stor. Vi skal ikke som unge navigere igennem spædbørn, stærke moderbindinger, uddannelse og boligdrømme... Vi vil ganske givet rende ind i vores udfordringer og små bump på vejen, men jeg tror på vi er så stærke at vi kan klare det.
Vi har troen, håbet og kærligheden... størst af alt er dog kærligheden. Hold nu op, hvor jeg glæder mig <3

 

Jeg tænker også ind imellem over det der med skilsmissestatistikkerne, men som du selv skriver... størst af alt er kærligheden! Ingen liv er uden bump på vejen, men så må man støtte hinanden, for better or for worse :) Jeg glæder mig altså også bare helt vildt til bryllup, og især selve vielsen. Jeg elsker oplæsningen af den del af Korintherbrevet med troen, håbet og kærligheden. Der er godt nok heller ikke længe til nu for dit vedkommende. I morgen er der ½ år for os. Tiden flyver simpelthen. Jeg glæder mig til at følge dig med videre i dagene frem til brylluppet- og håber selvfølgelig på beretning bagefter! :cheerleader3:

 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker faktisk også ret meget over det. Det der med at være "andengangsbrud". Jeg tror på, at jeg er klogere nu, ved mere om livet og om mig selv, hvilket er det, der gør forskellen. Det handler for mig et eller andet sted ikke om, at kærligheden er større eller stærkere, men i stedet rigtig meget om, at jeg var meget, meget ung sidste gang, og vi vidste ikke, hvad vi gik ind til af udfordringer. Vi var nok bare heller aldrig helt rigtige for hinanden... Jeg tror på, at den her gang går jeg ind i det med åbne øjne. Jeg vælger ham til med alle hans fejl og mangler, og er selv langt mere bevidst om mine fejl og mangler :) Han afbalancerer mig på den allerbedste måde, og jeg glæder mig til resten af livet sammen med ham! 

3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, little miss phoenix said:

Jeg tænker faktisk også ret meget over det. Det der med at være "andengangsbrud". Jeg tror på, at jeg er klogere nu, ved mere om livet og om mig selv, hvilket er det, der gør forskellen. Det handler for mig et eller andet sted ikke om, at kærligheden er større eller stærkere, men i stedet rigtig meget om, at jeg var meget, meget ung sidste gang, og vi vidste ikke, hvad vi gik ind til af udfordringer. Vi var nok bare heller aldrig helt rigtige for hinanden... Jeg tror på, at den her gang går jeg ind i det med åbne øjne. Jeg vælger ham til med alle hans fejl og mangler, og er selv langt mere bevidst om mine fejl og mangler :) Han afbalancerer mig på den allerbedste måde, og jeg glæder mig til resten af livet sammen med ham! 

 

Jeg har også de samme tanker. Man foretager et aktivt tilvalg- vel vidende, at vi netop har hver vores små særheder. Jeg tror på, at netop bevidstheden om at man er to individer med to forskellige tilgange til tingene, og bevidstheden om, at vi ikke behøver være enige om alt, men respekterer hinanden på trods, gør os stærkere.

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mit vedkommende kan jeg se at det forhold jeg var i i 19 år var ualmindeligt usundt, hvilket også er årsagen til jeg aldrig så mig gift. Jeg skulle aldrig have en mand ind på livet igen :) Så for mig ved jeg at kærligheden er dybere, for jeg bliver elsket for alt jeg er med de fejl og mangler der nu følger med :)

Det er naturligvis meget individuelt hvad der gør at man bryder op, og hvert par har sin egen historie :) Jeg tror de åbne øjne og accept af vi er forskellige gør ualmindelig meget i forhold til at få tingene til at lykkedes :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK!!! Lidt panik... Var inde for at hente vores ringe i formiddag og min var for lille :o Ikke bare for stram men i "jeg kan ikke få den på" for lille, så heldigvis er der rimelig god tid endnu :) Der var en ommer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, FrøkenPedersen said:

Sidste prøvning af kjole overstået :) Det endte også med slør på :)

 

Åh hvor skønt- tillykke med en perfekt tilpasset brudekjole. Og ja- der sker altså bare et eller andet, når der kommer slør på! Damn med ringene, det er da alligevel lidt vildt, at den bare overhovedet ikke passer :o

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må desværre konstatere at vejledningen i smykkeforretningen har været ualmindelig dårlig. Min kærestes ring skulle også sendes retur og laves 2 numre større. :(
Ekspedienten vi talte med i dag var desuden i tydeligvis dårligt humør, men hey... det er altså ikke os der er proff mht smykker, det burde være dem.
Anyway, så er ringene sendt retur og vi får dem retur indenfor 10 dage ca. Når så vi står med dem, så må de have vores mening om den behandling vi har fået :) (På saglig og ordentlig vis naturligvis)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om 29 dage vil jeg forvente stor risiko for mental nedsmeltning med dertil følgende nervøse trækninger :)  Jeg er formentlig på dette tidspunkt i gang med morgenmaden, hvis jeg kan få noget som helst ned :o

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 2/23/2018 at 8:03 AM, FrøkenPedersen said:

Om 29 dage vil jeg forvente stor risiko for mental nedsmeltning med dertil følgende nervøse trækninger :)  Jeg er formentlig på dette tidspunkt i gang med morgenmaden, hvis jeg kan få noget som helst ned :o

 

 

Åh Ja, ved mit første bryllup var det ikke meget der røg indenbords i løbet af dagen. Du skal se, det går nok slet ikke så slemt, husk at trække vejret, så går det hele nok. GP

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, little miss phoenix said:

Jeg spiste heller ikke noget som helst første gang jeg blev gift, så jeg blev meget hurtigt småfuld da der kom gang i vinen til maden om aftenen :floejt:

 

Ha ha ha :lol: Ja, sådan gik det også for mig. Jeg husker det som en total lykke-rus...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, enkenoguniformen said:

 

Ha ha ha :lol: Ja, sådan gik det også for mig. Jeg husker det som en total lykke-rus...

 

Det er også 100% sådan jeg husker det!! Jeg var så lykkelig og fyldt med glæde og vin, at det bare næsten står i et gyldent skær hele dagen :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå men det lyder jo egentligt meget hyggeligt... En lille skid på og man er i la la land :lol: Jeg tror nu nok jeg vil prøve at få lidt ned :floejt:

 

Menuen er i hvert fald på plads nu :)

Vi går efter det sikre valg. Det er ikke moderne og fancy, men det er en menu de aller fleste kan lide :)

 

Forret: Rejecocktail med hjemmebagt brød og smør

Hovedret: Kalvesteg med druer, gulerødder, spidskål. Kartofler, tyttebær, waldorf og skysauce.

Dessert: To slags chokolademousse med melon og citrussalat.

Natmad: Biksemad med rødbeder og rugbrød.

 

Det bliver fadservering mest fordi stort set alle fester vi har været til (inkl den vi selv holdt sidste år) er buffet :) Vi vil simpelthen sidde på vores flade og lade os varte op :floejt:

 

Gæstelisten er desuden reduceret til 45 personer :) Nogle vælger at lade deres mindre børn blive hjemme mens andre føder på livet løs (en i går, en på vej i dag :) ), og så er det helt ok at melde afbud :lol:

Redigeret af FrøkenPedersen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lavet lidt spøjst DIY :)
Planen er de skal i de billige Fiskebo rammer fra IKEA (hvide) og placeres på toiletterne :)

Vi synes det er sjovt :)

 

Toiletregler kvinde.docx

Toiletregler mand.docx

Redigeret af FrøkenPedersen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, FrøkenPedersen said:

Jeg har lavet lidt spøjst DIY :)
Planen er de skal i de billige Fiskebo rammer fra IKEA (hvide) og placeres på toiletterne :)

Vi synes det er sjovt :)

 

Toiletregler kvinde.docx

Toiletregler mand.docx

 

:lol::lol::lol::lol: aaaaaah ha ha ha ha ha....  hihihi.... Hvor er de FEDE!!! Det synes jeg bare er kæmpesjovt det der! Fed idé! De skal nok få mange grin frem! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, enkenoguniformen said:

 

:lol::lol::lol::lol: aaaaaah ha ha ha ha ha....  hihihi.... Hvor er de FEDE!!! Det synes jeg bare er kæmpesjovt det der! Fed idé! De skal nok få mange grin frem! :thumbsupsmileyanim:

 

Tak :) Det håber vi også :) Jeg ville egentligt have haft ordensregler, men dem har vi set så tit, så jeg fandt toiletregler til mænd på nettet og redigerede den lidt og fandt selv på den til damerne :) Der er nemlig altid kø...:lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, FrøkenPedersen said:

 

Tak :) Det håber vi også :) Jeg ville egentligt have haft ordensregler, men dem har vi set så tit, så jeg fandt toiletregler til mænd på nettet og redigerede den lidt og fandt selv på den til damerne :) Der er nemlig altid kø...:lol:

 

Du er bare god! Jeg grinede i hvert fald!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er vi i marts 2018 og nedtællingen begynder for alvor :)
Vi har styr på kroen/feststedet, menuen, pynt osv. Vi mangler at bestemme velkomstdrik. Nogen ideer? :)

Vi mangler tilbagemelding fra 5. De 4 forventet eftersom de ALTID svarer og kommer for sent :td: den sidste tikker formentlig ind senere i dag :)

Der er styr på musik og kagen til kaffen.

Der er styr på tøj til mig og børnene :)

Har lige bestilt lidt ekstra tingel tangel til bordene :)

Tøj til min kæreste køber vi i morgen :)

Vi mangler at hente vores ringe og mit lingeri men det bliver formentlig på lørdag :) og så kan det sådan set godt blive den 24. <3

Redigeret af FrøkenPedersen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, FrøkenPedersen said:

Nu er vi i marts 2018 og nedtællingen begynder for alvor :)
Vi har styr på kroen/feststedet, menuen, pynt osv. Vi mangler at bestemme velkomstdrik. Nogen ideer? :)

Vi mangler tilbagemelding fra 5. De 4 forventet eftersom de ALTID svarer og kommer for sent :td: den sidste tikker formentlig ind senere i dag :)

Der er styr på musik og kagen til kaffen.

Der er styr på tøj til mig og børnene :)

Har lige bestilt lidt ekstra tingel tangel til bordene :)

Tøj til min kæreste køber vi i morgen :)

Vi mangler at hente vores ringe og mit lingeri men det bliver formentlig på lørdag :) og så kan det sådan set godt blive den 24. <3

 

Hvor dejligt at der er forholdsvis meget ro på. Der er mange gode bud på velkomstdrinks: champagne, asti, mimosas, hvidvin/hyldeblomst, Kir Royale, iste, uha, der er så mange gode...

Held og lykke med den sidste nedtælling- jeg følger med hele vejen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

4 hours ago, enkenoguniformen said:

 

- jeg følger med hele vejen :)

 

Hyggeligt :) Jeg skal nok følge op bagefter :thumbsupsmileyanim:
Vores velkomstdrink er blevet til hvidvin med rød sodavand :) Vi lavede en tester her til aften og det er faktisk slet ikke så tosset :) Farverne er jo rød og hvid så tænkte en rød drink ville være lidt fedt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, FrøkenPedersen said:

 

 

Hyggeligt :) Jeg skal nok følge op bagefter :thumbsupsmileyanim:
Vores velkomstdrink er blevet til hvidvin med rød sodavand :) Vi lavede en tester her til aften og det er faktisk slet ikke så tosset :) Farverne er jo rød og hvid så tænkte en rød drink ville være lidt fedt :)

 

Den blanding har jeg aldrig hørt om før, men det lyder sgu meget godt- det skal da prøves. Jeg leder selv efter inspiration til vores 8 l. Dispensere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Just now, enkenoguniformen said:

 

Den blanding har jeg aldrig hørt om før, men det lyder sgu meget godt- det skal da prøves. Jeg leder selv efter inspiration til vores 8 l. Dispensere.

 

Hvidvinen skal være rimelig sød før det virker :) En halvtør  er not so good :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det endte med jeg købte slør :) Først på eBay men det passede ikke helt i farven til kjolen så de 60 kr tror jeg det var ender med at blive til noget af pynten på bilen :)
Da jeg prøvede kjole sidste gang fandt jeg et ligeså enkelt slør i den rigtige farve til 400,- Jeg synes det er mange penge men kan godt se at det er det nok ikke :)
Anyway... Jeg tænker det bliver rykket i stykker og det er helt fint med mig :) Men hvad gør man med resten? :)
Jeg er ikke helt sikker på jeg kan smide det ud, men at komme det i en pose og på loftet er jo åndssvagt, der gør det jo i hvert fald ingen gavn :)  Så what to do :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer