StineEriksen

Jacob & Stine 12-05-2018 - Med beretning

160 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Jeg tænkte, at jeg også ville forsøge mig med sådan en planlægningstråd, om ikke andet så for at samle mine tanker og ideer et sted. Jeg har luret i mange andres tråde i noget tid, så hvorfor ikke oprette en selv også.

 

Nå men lets get to it…. :lol:

 

 

Hvem er vi:

Mit navn er Stine og min kommende mands navn er Jacob. Jeg er 23 år, og har lige nu 1½ år tilbage af min uddannelse som sygeplejerske. Jacob er 26 år og arbejder som kantpresoperatør, men drømmer om at læse til fysioterapeut. Vi bor i et rækkehus med vores hund Bella og har en aktiv hverdag.

 

Hvordan mødte vi hinanden

Vi mødte hinanden for seks år siden igennem en fælles veninde. Jeg var hjemme hos hende og skulle spise, og vi stod og manglede et salathoved til aftensmad. Jacob bragte gerne ud, hvis altså han fik lov til at spise med. Det gjorde han og 2 måneder senere blev vi altså mere eller mindre officielt kærester og har været sammen lige siden.

 

Frieriet:

Vi havde aftalt at tage på en forlænget weekend i Berlin på vores 5 års dag, hvor vi på selve aftenen spiste på en god restaurant. Vi sad lidt for os selv, hvor han pludselig tog æsken op af lommen… Det blev selvfølgelig et ja :thumbsupsmileyanim: Og så havde vi i øvrigt en skøn tur resten af tiden.

 

 

 

Redigeret af StineEriksen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grøn = Det er der styr på.          Gul = Der arbejdes på det            Rød = Slet ikke styr på

 

Det praktiske:

Dato - 12. Maj 2018
Kirke  –  Lunde Kirke på Sydfyn
Tidspunkt – Kl. 15:00
Feststed – Stærbakkegård på Sydfyn (mine forældres gård). Salen er beklædt med bjælker på væggene og der er vinduer med udsigt til sø og natur.
Gæsteliste – Er lavet, vi bliver 47 personer.
Budget - 65.000 kr.
Transport - Vi bliver kørt i hestevogn, mine forældres vogn og heste, min far som kusk.
Fotograf – Anders Møller, amatørfotograf men super dygtig. Kan findes på instagram: And3rsm
Ønskeliste – Er der styr på.
Ringe – Er købt.
Menu – Havnens Gourmet skal lave og servere maden.

Forret: Pocheret fisk (efter sæson), panko stegt scambireje, rødbede rimmet laks med rørt fynsk rygeost, syltet rødløg, serveres med mild mynthecreme, frisésalat, lakserogn og hjemmebagt brød.

Hovedret: Krydderstegt oksemørbrad med kartoffelkage med friske krydderurter og en kraftig rødvinssauce. Serveres med 2 slags tilbehør efter sæson og ønske.

Dessert: Symfoni af chokoladeæg med crunch og limmeousse, hindbærsorbet og chokoladetærte med peanuts, pyntet med sæsonens bær.

Natmad: Hotdogs med det hele
Bryllupskage – Kommer min mor og mig til at stå for. Bliver lyse bunde med marcipan, hindbærmousse og hvidchokolade/hyldeblomst mousse. Smurt op med et tyndt lag smørcreme og pyntet med blomster.
Drikkelse og Velkomstdrink –Velkomstdrinken bliver Verdi med hyldeblomst og så bliver der hyldeblomstsodavand som alkoholfri.  Ellers kommer der til at være både hvid-rød og dessertvin, øl, samt forskellig sodavand og bailey til kaffen. Drinksbar og softdrinks til senere.
Musik – Bliver live musiker, Søren Madsen. Han kommer til at spille under middagen og nogle timer efterfølgende. Hvis folk ønsker mere musik efter, har vi højtaler, vi kan sætte op og koble mobiler til.
Ægteskabserklæring - Er klaret. 

Salmer – Er der styr på, 4 stk.

Bryllupsrejse: Det bliver en rejse til Italien, som er bestilt.

 

 

 

Det kreative:
Tema – Natur / Bohemian / Rustikt. Farver: Bordeaux, blush og grønt.
Sæt-kryds-i-kalenderen-kort – Er lavet og sendt ud i august
Invitationer – Er sendt afsted.
Bordkort – Små træskiver
Borddekoration –  Vi står selv for dette. Vi skal sidde i et U, hvor der kommer til at være en bordløber af grønt og blomster samt bloklys. Derudover cremefarvet dug og stof servietter. Samt lidt pynt lavet af træ.
Takkekort – Bliver et af vores bryllupsbilleder med tekst på bagsiden.
Bordplan - 
Er lavet såfremt alle kommer.

Pynt i kirken – Står min mor og øvrige familie for. Men min mor tænker på vores tema.

 

 

 

Bruden:

Kjolen –  Er fundet og købt
Hårpynt – Blomster.
Brudebuket – Har Jacob bestilt
Makeup –  Står jeg selv for.
Hår –  Kommer min svigerinde til at stå for. Bliver i hvert fald noget opsætning med løse krøller, og blomster i håret.
Sko – Er fundet. 

 


 

 

Redigeret af StineEriksen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med frieri og kommende bryllup!! :cheerleader3:

 

Jeg er helt vild med dine inspirationsbilleder, jeg har samme ide om noget greenery i midten sammen med blomster og lys, bare i nogle andre farver.

 

Jeg glæder mig til at følge med i din planlægningstråd :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, little miss phoenix said:

Velkommen til og tillykke med frieri og kommende bryllup!! :cheerleader3:

 

Jeg er helt vild med dine inspirationsbilleder, jeg har samme ide om noget greenery i midten sammen med blomster og lys, bare i nogle andre farver.

 

Jeg glæder mig til at følge med i din planlægningstråd :) 

 

Mange tak :lol:

Jeg synes det er en super nem måde at få det til at se ud af meget på, og så er det bare rigtig flot og lige til vores tema :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvom jeg først skal ud at kigge på kjoler om et par måneder, er jeg dog rimelig sikker på, hvordan den skal se ud. Jeg ved på forhånd, at der SKAL være blonder på den, hvis ikke på hele kjolen så i hvert fald på noget af den. Så vil jeg meget gerne have den er med ærmer, da jeg bare synes, det ser smukt ud med blonderne. Måske lidt aktion omme på ryggen også.

 

I hvert fald er det vigtigt for mig, at kjolen føles let at have på, at den ikke fylder for meget og at den bare ser super elegant og smuk ud. Her er også lige lidt billeder af hvad jeg forestiller mig i mit hoved :lol: Kjolen til højre er en Maggie Sottero, men det kan jeg på forhånd sige, at det altså ikke bliver... det er drømmekjolen, men så springer budget altså :td:

page.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, kesa said:

Tillykke med det forestående bryllup. 

Hvor er I allerede nået langt i planlægningen :)

 

Mange tak :lol:

Jeg har også lige haft 2 måneders sommerferie (glæden ved at være studerende), hvor jeg har fået styr på en hel masse. Men det er nu meget rart at have styr på det, så skal der ikke stresses over det senere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, little miss phoenix said:

Det er virkelig også nogle smukke kjoler :a1221: Går du generelt efter sådan en bohemeagtig stil til brylluppet? 

Ja, vores tema er natur / boheme :lol: Generelt må det ikke være for perfekt, men lidt mere naturligt/vildt. Jeg kan slet ikke have sådan nogle perfekte runde rose buketter, perler og glimmer f.eks. :blink: Bliver ikke prinsesse bruden :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt flere inspirationsbilleder.. Som skrevet tidligere bliver bordkortene små skiver af træ, noget hen af billederne her. :)  Træet. kommer til at gå lidt igen. Jeg vil meget gerne have at fadet til bryllupskagen bliver en stor træskive. Derudover er selve lokalet til festen beklædt med planker. Billeder kommer senere hen.

 

Til gæstebogen har jeg overvejet sådan et træ her. Min onkel er god til at tegne og jeg ved, at han ville sætte en ære i at lave "skelettet". Jeg håber bare at gæsterne vil være med på fingermalingen :rolleyes: Gæstebogen har vi tænkt, skulle være under receptionen. Vi skal have taget lokationsbilleder samme sted hvor vi holder receptionen og festen, og derfor kunne gæsterne jo passende "skrive" i gæstbogen imens vi får taget billeder :)

page.jpg

Unavngivetj.png

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja velkommen til :) Det sted I skal holde festen (gården) er det et sted hvor de står for mad, drikkevarer m.v. eller lejer I bare lokalerne ? Jeg spørger fordi mere rustikke lokaler (og "bjælkehytter") er efter meget efterspurgte :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, diskobil said:

Ja velkommen til :) Det sted I skal holde festen (gården) er det et sted hvor de står for mad, drikkevarer m.v. eller lejer I bare lokalerne ? Jeg spørger fordi mere rustikke lokaler (og "bjælkehytter") er efter meget efterspurgte :)

Nej det er det ikke. Det er faktisk hos mine forældre. De har den her tilbygning på deres gård, som bliver brugt som festsal, der kan dog være maks 50 personer - hvilket passer fint til vores bryllup :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er det nok derfor man aldrig har hørt om det :):) Tror såmænddet ville passe fint til de fleste bryllupsfester og det fede ved sådanne steder (muligheder) er at folk kan feste igennem så længe de ønsker og at selskabet ikke bliver spredt :)  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, diskobil said:

Så er det nok derfor man aldrig har hørt om det :):) Tror såmænddet ville passe fint til de fleste bryllupsfester og det fede ved sådanne steder (muligheder) er at folk kan feste igennem så længe de ønsker og at selskabet ikke bliver spredt :)  

 

Ja, det er nemlig dejligt at man ikke er låst på et f.eks. 7-timers arrangement.

Og vi kender heldigvis også nogen, vi kan bruge til servering mv. Så det skal nok blive godt. :rolleyes: 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige et spørgsmål til jer, der læser med.

 

Synes i at man kan tillade sig som værter at sige, der ikke skal små børn med til selve festen?

Efter kirken holder vi reception på ca. 2 timers varighed, og der tænker vi at mindre børn kan være med, men selve festen kunne vi godt tænke os var børne fri. Jeg har dog ladet mig fortælle, at min svigerinde bliver meget skuffet, hvis min nevø (på det tidspunkt vil han være et år) ikke bliver inviteret med, og hun vil hellere selv kunne vælge, om han skal med eller ej.....Men kan man som værter ikke godt bestemme dette?:blink:

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan man sagtens :) En aftenfest med alkohol dans mm er ikke for små børn. Små børn mener jeg er bedere tjent med at komme hjem i seng i rimelig normal tid, de har ikke meget ud af en voksenfest :) Jeg vil tænke på for hvis skyld et så lille barn skal med for :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn til bryllupsfester er måske nok det mest gennemdiskuterede emne i bryllupshenseende gennem årene :) og måske også det emne som kan give anledning til mest furore i forhold til familie og venner. Der er delte meninger. Nogle kan ikke forestille sig en fest uden børn. Andre ønsker en voksenfest og/eller mener ikke at børn har noget at gøre der. Har oplevet begge dele til bryllupsfester. Det der er alfa omega er at det er jeres dag/fest og den skal holdes på jeres præmisser hvadenten det så er med eller uden børn. Så ja I kan bestemt godt tillade jer at sige at det er en fest uden børn hvad mange gør :)     

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med det kommende bryllup :)

glæder mig til at følge din planlægning..

 

Da jeg blev gift for 10 år siden, valgte vi at det var en fest uden børn.. Så det syntes jeg selvfølgelig sagtens i kan, 

Det vigtigste er at lave festen ligesom i ønsker den skal være :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med de alle de andre. Det er jeres fest og I bestemmer reglerne! Jeg ELSKER børn, men de eneste børn, som skal med til hele festen hos os, det er mine egne, og de er trods alt 12 og 14 til den tid :lol: Selvom jeg ikke selv drikker alkohol og det ikke bliver en abefest, så synes jeg bare ikke små børn er the shit lige til mit bryllup. De er mere end velkomne til receptionen, ligesom du også foreslår, men det der med at sidde i 3-5 timer og bare spise og lytte til taler/indslag, det er bare ikke fedt for et lille barn og det er heller ikke fedt, at et lille barn ikke kan det. Så for både børnenes og de resterende gæsters skyld, så synes jeg kun det er fair, at man vælger ikke at tage dem med :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 2/9/2017 at 9:36 AM, little miss phoenix said:

Jeg er enig med de alle de andre. Det er jeres fest og I bestemmer reglerne! Jeg ELSKER børn, men de eneste børn, som skal med til hele festen hos os, det er mine egne, og de er trods alt 12 og 14 til den tid :lol: Selvom jeg ikke selv drikker alkohol og det ikke bliver en abefest, så synes jeg bare ikke små børn er the shit lige til mit bryllup. De er mere end velkomne til receptionen, ligesom du også foreslår, men det der med at sidde i 3-5 timer og bare spise og lytte til taler/indslag, det er bare ikke fedt for et lille barn og det er heller ikke fedt, at et lille barn ikke kan det. Så for både børnenes og de resterende gæsters skyld, så synes jeg kun det er fair, at man vælger ikke at tage dem med :) 

 

Det er netop sådan, jeg selv tænker. Så det bliver vist bare fastlagt - børn med i kirken og til reception, og så voksenfest om aftenen :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, en lille opdatering på planlægningen. Der er ikke sket så meget, andet end at vi har fået styr på musikeren. Det bliver live musiker Søren Madsen, som skal spille fra middagen starter og så omkring 7 timer frem. Vi har højtalere, vi kan koble vores mobiler til, hvis folk ønsker mere musik efterfølgende. Det bliver nok den løsning, vi vælger, da vi har et lidt stramt budget, der skal holdes.:blink:

 

Det vil så sige at alle de "større" ting omkring planlægningen er på plads, og vi går nok først rigtig i krig med resten senere på året/i starten af det nye år. Min mor og jeg vil dog prøve at eksperimenterer lidt med nogle kager, for at se om vi måske kunne stå for det selv. Det skal jeg selvfølgelig nok få skrevet lidt om, og lagt nogle billeder op af. Der kommer nok også lidt billeder ind af lokalet og øvrigt inspiration efterhånden. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer