Mikaster

DJ??

11 posts in this topic

Annonce ♥

Tak Maiken - Det ser vi frem til (det er jo snart)  :)

Martin - Jeg er nogenlunde med dig i pkt. 2, 4, 5, 7 og 8.   :):) Resten opfatter jeg mere som "salgsgas". Det skal der såmænd også være plads til men det kan de fleste kunder nu godt gennemskue :)  Nu kommer det til at gå "lidt" udover det der bliver spurgt om men der er ting i ovenstående som jeg ganske enkelt ikke kan lade stå uimodsagt :)

For at starte med pkt. 1 og hvad det egentlig handler om (valget). Det vigtigste er at mavefornemmelsen er i orden, at man er tryg ved det valg man foretager (som Maiken også nævner) og efterfølgende hvordan man oplever den service, dialog og kommunikation der er undervejs. Det behøver man ikke at holde et møde for. Tværtimod vil et møde for mange sikkert virke meget presserende og salgsfikseret, hvor de er bedre tjent med at vurdere og træffe beslutning i ro og mag. Min erfaring efter mere end 20 år i branchen er at den mere detaljerede forventningsafstemning først bør ske op til dagen. Så er der styr på hele programmet mv., de sidste detaljer er på plads og såvel DJ som brudepar har det i frisk erindring på dagen.

Vedr. pkt. 2 "bookingbureauer" eller det som nogle kalder "discofabrikker" angår så skal det ikke være nogen hemmelighed at man ofte ser opslag i interne DJ-grupper hvor der søges efter en eller flere DJ's til "bryllup nu på lørdag". Der får jeg tit tanken: Tænk hvis brudeparrene vidste at der endnu ikke - få dage før, var fundet en  DJ til den fest dag de har brugt flere år på at planlægge. Hvorvidt det for dem udelukkende handler om økonomisk indvending mener jeg så hverken at du eller jeg kan (og skal) afgøre men hvis de leverer varen og engagementet er der, kan jeg ærligt talt ikke se problemet. Vedr. det med mangl. info kan man ikke generalisere. Jeg kan læse mellem linjerne (og ved) at det bunder i enkelte konkrete oplevelser med et bestemt firma og derved er det et rent internt problem hos pågældende firma. Udover at jeg ved at der er kommet nye boller på suppen kan jeg igen ikke se hvad det vedkommer dig (og mig). Man kommer altså længst ved at fremhæve det man selv kan fremfor at markedsføre sig på andres bekostning. 

Pkt. 4. Alle erfarne bryllupsdj kan spille alsidigt og spiller det brudepar og gæster vil høre. Gjorde de ikke det ville de aldrig blive erfarne på det område for der er det vigtigste at man spiller for selskabet og ikke for sin egen skyld. Det er stik modsat end det man oplever på klubområdet.  Vi har selv en håndfuld af fast tilknyttede DJ's som vi bruger. De er alle erfarne DJ's men også forskellige og det er en styrke. Hvem der spiller hvad og hvor afhænger af mange forskellige faktorer men det primære er det vores erfaring siger os er den rigtige person til jobbet. Hvis da ikke brudeparret har ønsket en bestemt DJ fordi de har oplevet vedkommende før eller fået ham anbefalet. Den mulighed har solodj'en ikke.

Vedr. det med backup så nytter det ikke meget at have et ekstra lydanlæg i bilen hvis bil (og gear) er blevet totalskadet på vejen eller vedkommende på grund af stormvejr ikke kan komme frem. Der er nøgleordet et godt netværk i form af mange gode kolleger. For vores vedkommende sker det bl.a. via to Facebook grupper der indbefatter knap 150 erfarne DJ's fra hele landet og de fleste af os kender hinanden rigtig godt. Det er erfaringsudveksling, inspiration om musik, teknik m.v. på samme måde som eks. bryllupsklar men det er også "broderånd" hvor vi hjælper hinanden i akutte situationer. Det er så ikke hvem som helst der er medlem af disse netværk for det betyder også at man respekterer hinanden som gode konkolleger uanset at vi gør tingene forskelligt hvad enten det så er en solodj, et "bookingbureau" o.l.

Og så for at svare på det der bliver spurgt om :) Det første kan kun brugerne svare på men jeg kan sige at en erfaren bryllupsdj typisk ligger på 5.000 og opefter men der er også en faktor der hedder spilletid som for mig at se er en af de vigtigste faktorer. Har flere kolleger der kører en løsning fra kl. 18-2 dvs. inkl. dinnermusik til 5.000 DKK og så kan der tilkøbes ekstratimer. Men der er også dem som ikke vil spille dinnermusik og kører 4-5 timers løsninger hvor de først går på efter middagen og så er der dem - som os selv - hvor der er tale om en komplet løsning med musik fra middagen starter, inkl. musik til festsange, og frem til festen slutter på et tidspunkt (op til 12 timer) til en fast pris. Vi kører selv med en fast grundpris på 6.000 og så kan der komme noget kørsel til.     

1

Annonce ♥

Fuldstændig enig Ki :) Jeg bliver bare så træt når jeg oplever kolleger markedsføre sig på andres bekostning fremfor at fremhæve det som de selv kan og de særpræg de har. Har så også svaret afslutningsvist i forhold til det der spørges om og håber da på at der er andre - brugere - der vil bidrage. 

PS. Lige hvad omtalte firma angår så er det jo kedeligt at få hæftet sådan en anmeldelse på sig uberettiget men det bunder i navnesammenfald. En af mine rigtig gode venner og DJ kollegaer har nemlig kørt firmaet Lejendj i rigtig mange år og han gør det godt. For nogle år siden begyndte andre, herunder omtalte firma, at kopiere hans navn ved at indsætte bindestrege, tilføje eller fjerne et ord i domænet. Han kørte - bl.a. på min opfordring - en sag på omtalte firma da det jo skader hans gode omdømme fordi folk ikke kan kende den ene fra den anden men tabte den desværre da navnet er meget anynymt og blot udtrykker det firmaet laver.

Men ja Back to Topic :)
.

0

åh jeg kan ikke huske hvad vi betalte da det er nogen år siden jeg blev gift  :o (og skilt igen)

men vi brugte diskobil og det var intet mindre end fuldstændig fantastisk! 

han var virkelig med til at sætte en fantastisk stemning og der blev danset til tidlig morgen

0

3 minutes ago, broom said:

åh jeg kan ikke huske hvad vi betalte da det er nogen år siden jeg blev gift  :o (og skilt igen)

men vi brugte diskobil og det var intet mindre end fuldstændig fantastisk! 

han var virkelig med til at sætte en fantastisk stemning og der blev danset til tidlig morgen

Fedt at høre og så ikke alligevel :) :) Du ødelægger jo vores statistik :):) Well det sker jo desværre at nogle finder ud af at det ikke lige var det. Jeg har faktisk mere end én gang spillet bryllup nr. 2 for en brud eller gom og kunne selvfølgelig tilbyde det samme her, men vi plejer faktisk altid at spørge dem om det er det de vil da man kunne have en ide om at mange godt vil noget andet end de gjorde tidligere med den tidligere partner. Hvis du giver mig datoen kan jeg faktisk fortælle hvad I har givet (og hvem der spillede det fra vores side). 

0

Annonce ♥

Fedt :) Det er så vigtigt at man kan tale sammen efterfølgende. Særligt når/hvis der er børn med i spillet. 

Det var meget enkelt at finde ud af. Kan nemlig se at jeg selv spillede firmafest den dag (hyret af en gammel skolekammerat) så det har været Casper der spillede den ude på vestegnen. I gav 5.900 DKK kan jeg se. Egentlig meget interessant at se at vores priser ikke har ændret sig væsentligt i de sidste 9 år :) I dag havde den nok ligget på ca. 6.000 DKK fordi vi typisk er flinke med transporten på de stille dage.  

0

En af de ting der kendetegner en god bryllupsdj er at netop at vedkommende spiller afdæmpet under middagen men heller ikke "søvndyssende". Helt ligesom din mand og din veninde ovenfor :):)  Lige det er faktisk noget jeg oplever at de ældre ved selskaberne ofte roser. Fordi de ikke - i tidligere tider - har været vant til at kunne tale sammen uforstyrret. Det er nok i højere grad et spørgsmål om hvilken form for musik man ønsker for sværger man til livemusik så kan en DJ ikke være med på andet end spilletiden og alsidigheden. :)  

0