Amnesiachick

Marie og Tommys botaniske bryllup | 07.07.2018

32 posts in this topic

Så måtte jeg hoppe med og få lavet mig en planlægningstråd. Der er god tid, men jeg er lidt en perfektionist og vil gerne have styr på alting så tidligt som overhovedet muligt. :floejt:

Lidt om os

Jeg hedder Marie, er 21 år og går pt. på GSK med henblik på at søge ind på veterinærmedicin til sommer..vi krydser fingre for at jeg kommer ind i første forsøg. :thumbsupsmileyanim: Min forlovede er 34 år og uddannet kiropraktor, han arbejder på Amager og er skide god hvis man godt må være sådan lidt forudindtaget. :floejt: Vi har været sammen i 4 år til april og været ude for lidt af hvert. I november 2015 var jeg ude for en ulykke hvor jeg mistede hukommelsen fuldstændig, så jeg glemte altså også alt om min søde forlovede. Han var rigtig sød og tålmodig, og vi fandt heldigvis hinanden igen. 11. oktober i år kom han hjem til en lejlighed fuld af levende lys og en dødnervøs kæreste, som efter et kort "du er fantastisk, jeg elsker dig og intet ville gøre mig mere lykkelig end hvis vi du ville bruge resten af dit liv sammen med mig" gik på knæ. :cheerleader3:Havde planlagt en masse søde ting jeg ville sige, men i øjeblikket kunne jeg slet ikke få dem ud. Heldigvis sagde han ja! Og nu er vi her. :lol:

Engagement.JPG

Planlægning

Generelt
Dato: 07/07/2018
Budget: 35.000 kr.
Feststed: Mine forældres baghave, vi bliver viet på Odense Rådhus eller i en af Odenses parker hvis muligt
Menu: Noget laks til forret, rødt kød til hovedret og creme brulée til dessert
Bryllupskage: 
Ringe: Titanium, tungsten eller lignende
Gæsteliste: 32 personer
Fotograf: Ikke booket endnu, men det bliver formentlig min bekendte Celine
Musik: Min lillebror har et eventfirma og sætter DJ udstyr op samt hyrer godt personale, han har lovet os en meget fordelagtig pris
Tema: Botanisk og minimalistisk
Farver: Grøn, guld og hvid
Blomster: Hvide silkepæoner, hvide roser, eucalyptus og diverse planter
Invitationer: Noget simpelt med lidt grønt

Bruden
Brudekjole: En smuk sag fra Ivy And Oak! Se den her
Sko: Flade
Smykker: Har fået lov til at låne min mors perlekæde, og så er jeg lidt usikker på resten
Slør: Et lille birdcage med perler
Buket: Min mor binder den, eucalyptus, hvide silkepæoner og lidt andet grønt, med et gråt silkebånd
Makeup og hår: Overvejer at lægge makeuppen selv, håret skal sættes løst op med en fletning og enten blomster eller lidt grønt :thumbsupsmileyanim:

Gommen
Han vil hverken have nyt jakkesæt eller sko (han har også nogle særdeles fine sko han har fået af mig :floejt:), bare en ny skjorte
Manchetknapper: Speciallavet med monogram og dato

Edited by Amnesiachick
1

Annonce ♥

Hej Marie. Tillykke med forlovelsen og det kommende bryllup. Sikke en omgang med ulykken og hukommelsestabet- det må have været en barsk omgang for jer begge. Fedt at I fandt tilbage til hinanden. :)

Sikke langt du/I allerede er ift. tænker om det kommende bryllup. Det vil jeg glæde mig til at følge med i. 

Mvh, Stine.

0

Hejsa Marie.

Velkommen til endnu en 2019 brud!! :D
Jeg er vild med Jeres tema, blomster, natur osv. det er lige mig <3

Carolina Segre er smadder dygtig. Havde selv kig på hende og prøvede at kontakte hende flere gange uden held, og derfor opgav jeg lidt, da jeg synes det var ret dårlig stil.
Jeg fik i stedet min absolutte yndlingsfotograf fra Australien booket :cheerleader3::cheerleader3:

Jeg glæder mig til at følge din/Jeres planlægning :thumbsupsmileyanim:

0

15 hours ago, enkenoguniformen said:

Hej Marie. Tillykke med forlovelsen og det kommende bryllup. Sikke en omgang med ulykken og hukommelsestabet- det må have været en barsk omgang for jer begge. Fedt at I fandt tilbage til hinanden. :)

Sikke langt du/I allerede er ift. tænker om det kommende bryllup. Det vil jeg glæde mig til at følge med i. 

Mvh, Stine.

Tusind tak! Og ja, der er gang i planlægningen men jeg kan simpelthen ikke lade være :floejt:

4 hours ago, Mightystar said:

Hejsa Marie.

Velkommen til endnu en 2019 brud!! :D
Jeg er vild med Jeres tema, blomster, natur osv. det er lige mig <3

Carolina Segre er smadder dygtig. Havde selv kig på hende og prøvede at kontakte hende flere gange uden held, og derfor opgav jeg lidt, da jeg synes det var ret dårlig stil.
Jeg fik i stedet min absolutte yndlingsfotograf fra Australien booket :cheerleader3::cheerleader3:

Jeg glæder mig til at følge din/Jeres planlægning :thumbsupsmileyanim:

Tak! Har smugkigget lidt i din tråd, og det ser virkelig også dejligt ud! Håber da jeg kan få fat i hende, vores budget er ikke lige til at flyve en international fotograf ind. :lol:

0

Annonce ♥

16 hours ago, little miss phoenix said:

Ihh tillykke med det kommende bryllup!!! Vi begynder at være mange 2019-brude herinde :loveshower:

Jeg glæder mig rigtig meget til at følge med i din planlægning...

Den kjole er simpelthen SÅ smuk.. Absolut også en af inspirationerne til min kjole, når jeg skal igang med at sy den :) 

Tusind tak! Og ja, den er fantastisk smuk! Fik fat i designeren..den koster så lige 21.000 kr., 500 kr. oveni for at prøve den, og så skal man lige en tur til Stockholm.. :floejt: Så det må blive en anden kjole til mig, men tager den med som inspiration. :thumbsupsmileyanim:

15 minutes ago, Ki Schou said:

Hej Marie og tillykke med din egen tråd, glæder mig til at følge med herinde :)

Tusind tak! :) 

0

Annonce ♥

Kjoleupdate

Paradise-kjolen var jo som sagt en couture kjole til 21.000 kr. - lige lidt mere end jeg ville bruge på en brudekjole. Så har været lidt øv over dét. Men nu fik min mor lige støvet denne kjole frem, af samme designer, til sølle 3000 kr.! :cheerleader3: Lidt vildt at min ikke-særlig-internet-handy mor kunne finde den! Det må være et tegn. :thumbsupsmileyanim:

14760-ae4fd6565575483fb9742c19430e906f.jpeg

0

Annonce ♥

On 28/10/2017 at 3:04 PM, enkenoguniformen said:

Thumbs up for mor - godt klaret at finde en kjole i en prisklasse i den helt anden ende af skalaen. Den er rigtig fin! :thumbsupsmileyanim:

Ja, hun har virkelig gjort det godt! Jeg er helt vild med den :thumbsupsmileyanim:

On 29/10/2017 at 0:20 PM, Kastberg said:

Stort tillykke med forlovelsen :)

Tusind tak! :) 

On 31/10/2017 at 10:44 AM, Mightystar said:

Neeeej hvor er den smuk!!
Skal du have blomsterkrans i håret? Ville være så smukt og passer jo fantastisk til jeres tema :)

Ja, det regner jeg med! Ellers noget grønt :lol:

0

Der har været et dødsfald i familien.. En person som vi begge havde forestillet os bestemt ville være med til vores bryllup. Nu synes jeg det er meget uhyggeligt først at holde bryllup om 2 år. Hvad nu hvis vi mister flere vigtige mennesker i den tid? Så jeg tænker meget på om vi skal skrotte alle planerne og bare tage på rådhuset med dem vi holder mest af. Så kan vi altid holde en stor fest og alt det der om nogle år. Vores 5 års bryllupsdag, eller hvad ved jeg.. Lige nu er det bare meget mere vigtigt at dem vi holder af kan være med. Ved ikke om det giver mening.

Ved godt at sandsynligheden for at flere mennesker dør fra os nok ikke er ret stor, men puh. Det er altså lidt et wakeup-call. Skal nok tænke lidt mere over det, men kæresten tænker i de samme baner lige nu. Om ikke andet skal vi lige komme os.

0

1 hour ago, Amnesiachick said:

Der har været et dødsfald i familien.. En person som vi begge havde forestillet os bestemt ville være med til vores bryllup. Nu synes jeg det er meget uhyggeligt først at holde bryllup om 2 år. Hvad nu hvis vi mister flere vigtige mennesker i den tid? Så jeg tænker meget på om vi skal skrotte alle planerne og bare tage på rådhuset med dem vi holder mest af. Så kan vi altid holde en stor fest og alt det der om nogle år. Vores 5 års bryllupsdag, eller hvad ved jeg.. Lige nu er det bare meget mere vigtigt at dem vi holder af kan være med. Ved ikke om det giver mening.

Ved godt at sandsynligheden for at flere mennesker dør fra os nok ikke er ret stor, men puh. Det er altså lidt et wakeup-call. Skal nok tænke lidt mere over det, men kæresten tænker i de samme baner lige nu. Om ikke andet skal vi lige komme os.

Det gør mig meget ondt for jer :( Det er noget af det værste ved at skulle holde bryllup så lang tid ude i fremtiden. Men jeg synes alligevel I skal holde fast i jeres planer. Livet giver alligevel ingen garantier, det har jeg lært på den hårde måde, og jeg er sikker på I får en smuk dag, selvom der måtte mangle nogen. Desuden kan man sagtens mindes dem man savner på smukke måder til brylluppet: Hæng små billedrammer med portrætter i buketten, lav et bord med fotos og et tændt stearinlys, nævn dem i talerne, osv.

Knus, Stine

0

1 hour ago, Amnesiachick said:

Kondolerer med jeres tab.

I skal gøre lige præcis dét, der føles rigtigt for jer. Kan godt forstå, at det sætter det hele lidt i perspektiv, og et rådhusbryllup med jeres nærmeste kan også blive rigtig smukt.

Men hvis det store bryllup er en drøm, så vent lidt med at skrotte idéen. I er helt forståeligt påvirkede lige nu, så giv det lidt tid og mærk efter hvad der føles mest rigtigt 

0

Annonce ♥

On 26/10/2017 at 3:33 PM, Amnesiachick said:

Kjoleupdate

Paradise-kjolen var jo som sagt en couture kjole til 21.000 kr. - lige lidt mere end jeg ville bruge på en brudekjole. Så har været lidt øv over dét. Men nu fik min mor lige støvet denne kjole frem, af samme designer, til sølle 3000 kr.! :cheerleader3: Lidt vildt at min ikke-særlig-internet-handy mor kunne finde den! Det må være et tegn. :thumbsupsmileyanim:

14760-ae4fd6565575483fb9742c19430e906f.jpeg

Hvor er den smuk! :-)

0

On 14/11/2017 at 6:20 PM, enkenoguniformen said:

Det gør mig meget ondt for jer :( Det er noget af det værste ved at skulle holde bryllup så lang tid ude i fremtiden. Men jeg synes alligevel I skal holde fast i jeres planer. Livet giver alligevel ingen garantier, det har jeg lært på den hårde måde, og jeg er sikker på I får en smuk dag, selvom der måtte mangle nogen. Desuden kan man sagtens mindes dem man savner på smukke måder til brylluppet: Hæng små billedrammer med portrætter i buketten, lav et bord med fotos og et tændt stearinlys, nævn dem i talerne, osv.

Knus, Stine

On 14/11/2017 at 6:23 PM, 99banne said:

Kondolerer med jeres tab.

I skal gøre lige præcis dét, der føles rigtigt for jer. Kan godt forstå, at det sætter det hele lidt i perspektiv, og et rådhusbryllup med jeres nærmeste kan også blive rigtig smukt.

Men hvis det store bryllup er en drøm, så vent lidt med at skrotte idéen. I er helt forståeligt påvirkede lige nu, så giv det lidt tid og mærk efter hvad der føles mest rigtigt 

On 15/11/2017 at 3:46 PM, Mightystar said:

Jeg kondolerer :(

Jeg vil tilslutte mig de andre og heppe på at I skal beholde Jeres planer :D

Tusind tak alle sammen. Mht. det store bryllup, så har det aldrig været vores drøm, vi tænkte bare at det kunne man lige så godt gøre når nu vi godt kunne spare sammen til det på to år. Men nu er det altså besluttet at brylluppet skal stå til sommer i stedet, det bliver noget mindre men det er helt ok. :-) Min svigerfar er syg og min kærestes mormor er efterhånden noget oppe i årene, så det giver mening for os og dem vi har vendt tankerne med, specielt efter det der er sket. Jeg ved godt man kan mindes folk, og det vil vi også gøre med den person vi har mistet, men kan vi komme udenom at mindes flere vil vi hellere det. Vi kan altid holde en kæmpe fest på et andet tidspunkt! 

Skal lige have opdateret alting. Vi har besluttet os for at holde festen på mine forældres terrasse. Min far er handy og vil bygge et lækkert, gennemsigtigt tag som skal dækkes ind i fairy lights, og der er rigeligt med smukke planter (min mor har grønne fingre og dyrker alt fra vindruer til ananas), så det bliver samme stemning som på Paradehuset, bare gratis. :thumbsupsmileyanim: Jeg har faktisk altid gerne ville holde bryllup dér, da det er vanvittigt smukt og hyggeligt, det dur bare ikke til 55 mennesker - men 32, som den nye gæsteliste indbefatter, kan sagtens huses. Receptionen kan holdes i stuen hvis vejret er dårligt, eller på terrassen foran huset hvis vejret er godt! Det bliver lidt mere gør-det-selv, men vi har allerede flere frivillige der gerne vil hjælpe (inkl. min maid of honor som jeg ikke lige har fået spurgt endnu....venter til hun kommer hjem fra USA). Det bliver fuldstændig samme tema, minimalistisk og botanisk, og samme stemning. Nu har vi bare småtravlt. :floejt: Har også bestilt en brudekjole som kommer i morgen, jeg skal lige prøve den før jeg beslutter noget men den er SÅ flot og så var den forkert prissat (og gik heldigvis igennem til den viste pris), så jeg har sparet noget nær 90%. 

Det var vist de tanker jeg havde for nu. :lol:

0

Kjolen er kommet, og den er smuk, smuk, SMUK! Den sidder perfekt hvis man lige ser bort fra længden, men jeg er også 158 så alt andet havde været mystisk. :tunge: Jeg facetimede med min mor og vi tudede lidt begge to. :floejt:

I får et modelbillede for nu, men der kommer selvfølgelig billeder af mig i kjolen når jeg har fundet et skørt og lige har fået hjælp til at tage dem. :lol: Den har den mest fantastiske åbne ryg!

Udklip.JPG

Udklip2.JPG

0

Annonce ♥

On 23/11/2017 at 11:38 PM, Amnesiachick said:

Kjolen er kommet, og den er smuk, smuk, SMUK! Den sidder perfekt hvis man lige ser bort fra længden, men jeg er også 158 så alt andet havde været mystisk. :tunge: Jeg facetimede med min mor og vi tudede lidt begge to. :floejt:

I får et modelbillede for nu, men der kommer selvfølgelig billeder af mig i kjolen når jeg har fundet et skørt og lige har fået hjælp til at tage dem. :lol: Den har den mest fantastiske åbne ryg!

Udklip.JPG

Udklip2.JPG

Den er virkelig flot, din kjole! Elsker den åbne ryg :)

0

Jeg kan virkelig godt forstå jeres tanker og beslutningen om at flytte brylluppet frem! Jeg har en meget lille familie, da jeg har mistet rigtig mange og min svigermor er hjertepatient, så jeg ved virkelig hvordan det føles.. Jeg håber I får lige præcis det bryllup som I drømmer om med jeres allernæreste <3

Og så er kjolen da simpelthen SÅ smuk!!! Tillykke med købet :loveshower:

0

On 26/11/2017 at 9:38 AM, Kastberg said:

Den er virkelig flot, din kjole! Elsker den åbne ryg :)

Jeg er også helt vild med den. :loveshower: 

On 28/11/2017 at 11:19 AM, little miss phoenix said:

Jeg kan virkelig godt forstå jeres tanker og beslutningen om at flytte brylluppet frem! Jeg har en meget lille familie, da jeg har mistet rigtig mange og min svigermor er hjertepatient, så jeg ved virkelig hvordan det føles.. Jeg håber I får lige præcis det bryllup som I drømmer om med jeres allernæreste <3

Og så er kjolen da simpelthen SÅ smuk!!! Tillykke med købet :loveshower:

Jeg kan mærke at det er den helt rigtige beslutning for os, og jeg tror bestemt brylluppet bliver lige som vi vil have det. <3 Og tusind tak!

On 6/12/2017 at 7:17 AM, enkenoguniformen said:

Jeg glæder mig til at se billederne af dig i kjolen - modelbillederne er så fine! Tillykke med købet. :)

De kommer her i weekenden! Jeg skal hjem med den til mine forældre, hvor den skal hænge indtil den skal til skrædder, og så har min mor lovet at tage billeder. :cheerleader3:

0

8 minutes ago, Amnesiachick said:

Jeg er også helt vild med den. :loveshower: 

Jeg kan mærke at det er den helt rigtige beslutning for os, og jeg tror bestemt brylluppet bliver lige som vi vil have det. <3 Og tusind tak!

De kommer her i weekenden! Jeg skal hjem med den til mine forældre, hvor den skal hænge indtil den skal til skrædder, og så har min mor lovet at tage billeder. :cheerleader3:

Det bliver spændende! :)

0