Simonesdk

Gode råd, upser og andre erfaringer

7 indlæg i dette emne

Hej kommende og eksisterende brude,

 

Jeg søger lidt gode råd, erfaringer, og ups'er/ting der gik galt før/under/efter brylluppet. Har læst "Hvad gik galt"-tråden, tænkte dog det ville være rart med noget af nyere dato :-)

 

Så folkens, gode råd, ting der gik galt eller andre erfaringer, er meget velkomne i denne tråd :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit råd er nærmere et tip om god etikette.
Hvis man selv skal sørge for personale til køkkenet mm, så er det god skik at de små spise af maden også. Min svigerinde har netop serveret/været køkkendame til et stort opslået bryllup hvor der INTET var sparet på. Dvs. der var bagt pølsehorn til personalet... PØLSEHORN! Når man har råd til at betale en anerkendt restaurant over 1200 pr kuvert og beder om at få alle rester pakket ned og med hjem, så bør man også have råd til personalet kan få sin mad. :) Bare et lille tip om ikke at spare de forkerte steder :)
 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan jeg som bryllupsleverandør kun give dig ret i og det er også hvad jeg generelt oplever. Jeg har én gang oplevet - på en anerkendt bryllupslokation i Storkøbenhavn - at blive spist af med en tør sandwich fra køleskabet. Det var så gæsternes natmad (og der blev ikke spist meget) :) På andre feststeder er det noget helt andet. Der er næppe nogen fotografer, musikere m.v. der insisterer på at få en fuld kuvert. Personligt ville jeg slet ikke have tid (og lyst) til at spise det :)  Netop når vi taler om køkkenpersonale burde det slet ikke være et problem for der plejer at være masser af mad i overskud og jeg ser dem ofte sidde og spise ude i køkkenet i pauser :)

Hvis jeg - med mere end 500 bryllupsfester som udøver i bagagen -. skal bidrage med nogle erfaringer  så vil det være at bruge en god toastmaster. Ikke nødvendigvis en som kan tale til store forsamlinger, er morsom m.v. (det kan også give bagslag). Det vigtigste er at vedkommende kan koordinere og sørge for at middagen ikke bliver for langtrukken uden at det betyder at det ene indslag kommer oven i det andet.   

Derudover vil jeg sige at der skal være noget der går galt. Bare det er småtingsafdelingen. Hvis alt går helt efter planen og der slet ikke er nogle kiks undervejs vil der ikke være noget at tænke tilbage på og grine af de næste mange år. Det vigtigste er at I som brudepar kan sige til jer selv at I nu har gjort alt hvad I kan for at skabe rammerne for dagen/festen. Derved vil I lettere kunne koble af i tiden op til dagen og sige nu må det gå som det går :)  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige selv fået et råd som jeg synes er værd at give videre :)
Nu ved jeg ikke om det er alle der har adgang til kirken i dagtimerne men det har vi mange steder ude på landet :)

En veninde sagde til mig at det var en god ide at øve turen op af gulvet så man  ikke bare spurter afsted og det slet ikke passer med indgangsmusikken. :) Det synes jeg lyder fornuftigt så det har jeg tænkt mig at gøre  :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når der bliver holdt taler, så sørg for at have en toastmaster til at styre hvornår der tales osv. Der er simpelthen ikke noget værre end når der bliver banket på glasset, lige når man har fået hovedretten. Så er kød osv. koldt når de er færdige, og fornøjelsen er spildt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sørg også for at middagen bliver lukket "egentlig af". Mange i dag bruger ikke velbekommensange og derved er der ikke rigtig noget der signalerer at middagen er slut. Nogle gange skal der flyttes nogle borde eller ændres noget i bordopstillingen men uanset hvad skal serveringspersonalet have mulighed for at rydde af. Der er det en god ide at enten brudeparret eller toastmaster - i forbindelse med sin afsluttende tale - "lukker middagen" og beder folk om at trække ud hvis de skal have kaffe m.v. i samme rum. Ellers bliver det nemt en sovepude hvor det ikke rigtig er gået op for nogen at middagen er slut.

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Husk en voksen hjælper til fotograferingen! Hvis I skal have taget opstillede billeder er det GULD værd at have en voksen hjælper med til at rette på kjolen, holde fast i evt. slør, paraply, holde styr på unger, buket, osv. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer