Mikaster

Fest og ballade bryllup i Aarhus

252 indlæg i dette emne

Nu har jeg luret med længe nok, og siden venner og familie måske synes der går lidt for meget bryllup i den, så forsøger jeg mig med en planlægningstråd for at få afløb :)

 

Jeg er 26 år og H2B er 27 år - til april har vi været kærester i 9 år <3 

Sammen har vi en datter på 2 år <3  

Vi skal giftes d. 1/9 2018 kl. 14.00 <3 

 

 

Kirke: St. Lukas Kirken i Aarhus

Feststed: Pakhuset i Odder 

 

Budget: 90.000

Gæster: 70

 

Tema: Naturligt, rustikt og hyggeligt - vi går efter at stemningen skal være så rar som muligt!

Kjole: Blev købt som et impulskøb 5 dage efter frieriet :o Den er SÅ smuk, men I må vente med at se den, til efter dagen :) - den er en gave fra mine dejlige forældre <3

Hår og makeup: Min svigermor er frisør og stylist, og jeg lægger mig 100% i hendes hænder! 

Hans tøj: Ham og hans forældre tog en smuttur til KBH i januar og købte alt hvad der hører til :) Han bliver hansome!

Ringe: Er købt, betalt og taget med hjem <3 de er HELT perfekte. 

Invitationer: Er afsendt og modtaget, endda af dem i Grækenland :lol:

 

Mad: Restaurant Patrice fra Åbyhøj kommer og laver mad :) 

Natmad sørger vi selv for - vi serverer hotdogs :) 

Bryllupskage: Har vi efterhånden styr på! Min grandfætter laver den - den bliver med lyse bunde og hyldeblomstmousse og hindbærmousse :lol:

DJ: Jeppe Mønster - vi har fundet ham gennem en fælles bekendt

Bartender: Har vi droppet efter lokaleskifte..

Drikkevarer: Køber vi over grænsen - vi skal have 3 forskellige vine, og sprut mv. til ca. 5-6 forskellige drinks :) Okay, det tog lidt overhånd.. jeg tror vi har købt ALT for meget!

Fotograf: Fantomfoto - en personlig ven :) Han kommer fra vielse til vals! www.fantomfoto.dk :) 

 

Transport til os: Vi kører i vores egen bil, lige her har vi måttet spare.

Transport til gæster: Fordi det er hammersvært at finde parkering inde ved Lukaskirken, har vi arrangeret en bus til gæsterne. De kan altså parkere bilen ude ved lokalet, og så fragter bussen alle samlet ind til kirken, så de er der ca. 30-45 min før vielsen - og fragter alle tilbage til lokalet igen :) I bussen vil der være øl eller sodavand til dem, som er tørstige :thumbsupsmileyanim:

 

 

Redigeret af Mikaster
Opdatering
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, little miss phoenix said:

Wuhhhu! TILLYKKE med din egen tråd! :cheerleader3:

 

Jeg glæder mig til at følge dig indtil brylluppet! Det er simpelthen verdens bedste ting at have en tråd man kan gå lidt planlægning-amok i, så ens stakkels kommende mand og familie kan blive aflastet lidt :lol:

 

Tusinde tak! Jeg håber bare jeg kan finde ud af det, og finde ud af at holde den opdateret xD

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hår og makeup

Mit hår skal 100% op i en frisure, da jeg har det vildeste fe-hår, som ikke er ret meget værd når det hænger løst... Derudover elsker jeg opsatte frisurer :) Jeg har vedhæftet et par billeder til ren inspiration :) 

 

Nå! Men istedet for et slør, har jeg så købt denne skønhed: http://gadegaarddesign.wixsite.com/gadegaarddesign-dk/product-page/autumn-pastel-blomster-hårsmykke-gd180116<3 Jeg er VILD med den, og håber den måske kan gå i arv til min egen datter, eller lånes til specielle veninder når de engang selv skal giftes :) 

 

Min makeup vil jeg gerne have ligner min dagsmakeup, dog med mere finesse og lidt mere af det. Jeg vil gerne kunne kende mig selv, når jeg ser mig selv i spejlet, og selvfølgelig også på billederne efterfølgende :) 

 

brylluphår.jpg

hårigen.jpg

Redigeret af Mikaster
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mikaster.

 

Et stort tillykke med det kommende bryllup og din egen tråd. Det lyder som et fedt bryllup I skal have stablet på benene, og jeg glæder mig til at følge med. :thumbsupsmileyanim:

Hvor er det sejt, at du allerede så hurtigt fandt din kjole - det må være svært at lade den hænge i så lang tid... Jeg er også selv ude i noget opsat hår og pynt, havde egentlig afskrevet sløret fordi jeg er anden-gangs-brud, men nu er jeg blevet vildt meget i tvivl...vi får se, hvad det ender med...  :o

Det er da helt vildt fedt at så mange venner og bekendte kommer og giver et nap med til brylluppet, det giver det lige en ekstra personlig dimension.

 

Mvh, Stine.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Stine!

 

Tusinde tak, vi glæder os enormt meget! Ja det var som om den faldt ned i armene på mig :lol: - jeg er så glad for at den er på plads! Jeg troede faktisk aldrig jeg skulle finde noget.. men bum! Det tog kun 1 time inkl. at gå ind i butikken :lol:

 

ja det er svært med det slør! Jeg har også altid troet jeg skulle have det! Men sådan blev det ikke :floejt:

 

ja vi har nogle skønne venner! Vi betaler dem dog for at komme :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Mikaster said:

Hej Stine!

 

Tusinde tak, vi glæder os enormt meget! Ja det var som om den faldt ned i armene på mig :lol: - jeg er så glad for at den er på plads! Jeg troede faktisk aldrig jeg skulle finde noget.. men bum! Det tog kun 1 time inkl. at gå ind i butikken :lol:

 

ja det er svært med det slør! Jeg har også altid troet jeg skulle have det! Men sådan blev det ikke :floejt:

 

ja vi har nogle skønne venner! Vi betaler dem dog for at komme :lol:

 

Det er en god idé med betaling, når de yder en indsats som de i forvejen arbejder med. Så kan må også tillade sig at stille nogle krav op for hvordan man ønsker opgaven løst. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, enkenoguniformen said:

 

Det er en god idé med betaling, når de yder en indsats som de i forvejen arbejder med. Så kan må også tillade sig at stille nogle krav op for hvordan man ønsker opgaven løst. 

 

Nemlig! Og nu kommer fotografen hele dagen, så han får selvfølgelig den pris han skal have :) og bartender og dj er der fra 23-04, så selvfølgelig må der penge på bordet :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Mikaster said:

 

Nemlig! Og nu kommer fotografen hele dagen, så han får selvfølgelig den pris han skal have :) og bartender og dj er der fra 23-04, så selvfølgelig må der penge på bordet :) 

 

Har I nogle specielle drinks I gerne vil servere?

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Borddekorationer

 

Her er vores inspiration til bordene - vi kommer til at sidde ved langborde :) lige nu er vi gået igang med at samle syltetøjsglas sammen, som skal agere både lysestager og vaser :thumbsupsmileyanim:

 

en gammel veninde af min er blomsterdekoratør, og har lovet at hjælpe med det hele! Hun binder også min buket :cheerleader3:

02399DCF-2BD7-4AD0-819C-E06EA8B9D770.jpeg

920A06BA-8C72-4EB3-8324-C128C9B09EE1.jpeg

8BA3D19A-AEE8-4E02-8324-7FD254D6B819.jpeg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, enkenoguniformen said:

Det ser simpelthen bare vildt godt ud - og ja, mojito er jo bare en klassiker! :lol:

 

Ja det synes vi også :lol: det er vigtigt for mig at vores bordpynt fylder noget på bordet - og at der er rigtig mange levende lys :a1221: det synes jeg bare er rigtig smukt! Så jeg regner med at der kommer til at ligge mange grønne blade og lignende på bordet, for blomster bliver meget hurtigt rigtig dyrt.. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De der sko..

Jeg er lige pt. rigtig glad for, at der er længe til bryllup, for de der sko... Jeg har simpelthen så sarte fødder, og har faktisk kun ét par selskabssko, jeg kan holde ud at have på.. :huh: - og hvis de havde været næsten alt andet end sorte, kunne jeg godt have fundet på at tage dem på! Men, sort.. dog ikke :lol:

Umiddelbart ønsker jeg mig en fin blush sko med blokhæl, men helst en hæl som ikke er mere end 4-5 cm høj. Jeg er relativt høj - 176 cm - og min søde kæreste er kun 180.. Så skoen skal helt sikkert ikke være højere end 4-5 cm! 

 

Min kjole er ikke kridhvid, men cremefarvet/ivory eller hvad vi nu skal kalde det, og jeg kunne godt tænke mig lidt farve et eller andet sted - derfor tænker jeg skoen er en god ide?? Derudover tænker jeg også det måske er sværere at ramme den rigtige hvide farve, hvis man går efter en hvid sko?

Jeg vedhæfter lidt inspirationsbilleder, så der også er lidt at kigge på :wink:

 

sko.jpg

sko2.jpg

sko33.jpg

skolatte.jpg

Redigeret af Mikaster
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lokalet - Odd Fellow Logen, Aarhus

Her er et billede af lokalet - jeg har selv taget det i forbindelse med, at vores gode venner holdt barnedåb i lokalet. Mine forældre holdt også sølvbryllup dér, så vi kender det godt, og synes det passer til dagen :) Vi har det hele weekenden, og der er ikke noget tidspunkt vi skal slutte på, fordi der ikke er nogle naboer :cheerleader3: Glæder mig herre meget til at få det pyntet op, om et år :lol: I venstre side går der flere rum ud, som indeholder barområde, garderobe, toiletter og køkken. 

 

 

IMG_9598 copy.jpg

Redigeret af Mikaster
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brudebuket - inspiration

Buketten! Det vildeste buket jeg nok nogensinde kommer til at holde i hånden! Den skal være sart i farverne, livlig og lidt løst bundet :a1221: Og så håber jeg på at kaste den til all the single ladies - eller i det mindste de, som ikke er gift endnu :lol: 

 

buket.jpeg

Redigeret af Mikaster
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Mikaster said:

Brudebuket - inspiration

Buketten! Det vildeste buket jeg nok nogensinde kommer til at holde i hånden! Den skal være sart i farverne, livlig og lidt løst bundet :a1221: Og så håber jeg på at kaste den til all the single ladies - eller i det mindste de, som ikke er gift endnu :lol: 

 

image1.jpeg

 

Jeg kan ikke se dit billede?

 

Men jeg er vild med blomsterinspirationen på bordene! Jeg har to af billederne gemt også :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, little miss phoenix said:

 

Jeg kan ikke se dit billede?

 

Men jeg er vild med blomsterinspirationen på bordene! Jeg har to af billederne gemt også :lol:

 

Så skulle det gerne være fikset :) Haha de er altså også virkelig flotte! Og meget simple! Tænker også at man ikke fortryder det om mange år, når man vælger sådan en kombi :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kjoler - dem det ikke blev :) 

I skal selvfølgelig ikke snydes for kjolebilleder, og nu har jeg endelig fået støvet dem op, af de kjoler det ikke blev :wink: Den kjole jeg købte, var jo den første jeg prøvede, så de to jeg har prøvet her, var for sammenligningens skyld, og for at få lov at lege en lille smule dress-up :floejt: 

 

Det var bare min mor og jeg, som var ude og kigge, og det var faktisk rigtig rart! Jeg havde altid tænkt jeg skulle have alle mulige med, men det var skønt at det bare var hende og jeg, det gav lidt ro, og så er det altid min mor der er bedst til at finde dét, jeg elsker. Hun fandt også kjolen vi endte med at købe :a1221:

 

Glæder mig til I får lov at se den, som det rent faktisk blev :cheerleader3: men jeg synes også det er sjovt, at den er hemmelig :lol:

balkjole.jpeg

kjole2.jpeg

Redigeret af Mikaster
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Invitationer

Så har vi bestilt invitationerne, jeg har lavet et screenshot af modellen her, så I kan se dem :) - jeg synes selv de er blevet ret fine :lol: - jeg skal nok tage billeder af dem når de kommer, jeg er rigtig spændt på om bladene egentlig er guld og skinner, eller om effekten er som på billedet :) 

forsideinvitation.jpg

bagsideinvitation.jpg

 

Redigeret af Mikaster
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Mikaster said:

Invitationer

Så har vi bestilt invitationerne, jeg har lavet et screenshot af modellen her, så I kan se dem :) - jeg synes selv de er blevet ret fine :lol: - jeg skal nok tage billeder af dem når de kommer, jeg er rigtig spændt på om bladene egentlig er guld og skinner, eller om effekten er som på billedet :) 

forsideinvitation.jpg

bagsideinvitation.jpg

 

Wow de er flotte!!! Jeg er vild med farverne og at de ikke ligner nogle som man har set 1000 gange før, samtidig med at de faktisk er ret enkle :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, little miss phoenix said:

Wow de er flotte!!! Jeg er vild med farverne og at de ikke ligner nogle som man har set 1000 gange før, samtidig med at de faktisk er ret enkle :thumbsupsmileyanim:

 

Tusinde tak! Det er faktisk bare en standardmodel fra www.optimalprint.dk - jeg kunne simpelthen ikke overskue at lave DIY... selvom jeg synes det er monster fedt! Så det blev dem her :) Og når vores tema nu er grønt og hvidt, så passer det jo spot on :thumbsupsmileyanim: - selvom der er 10 måneder til brylluppet, så får vi simpelthen bare bestilt invitationerne nu, og får dem sendt ud.. Så ved folk da hvad de skal d. 1/9 næste år (y) Desuden var de sat ned med 40% :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dem man savner.

For 9 år siden mistede jeg meget pludseligt tre ud af mine fire bedsteforældre, den ene efter længere tids sygdom, og to som døde pludseligt. Min mors forældre sagde farvel til denne verden med 5 måneders mellemrum, og det var et kæmpe chok og en stor sorg for vores lille familie. Både min mor og jeg er enebørn, og mine bedsteforældre var mit et og alt. Min fars mor sagde farvel ikke mindre end 14 dage efter min mors mor var sovet ind.

 

Jeg har tænkt meget på, hvordan jeg kunne mindes dem og huske dem på vores bryllupsdag, og tænker på, om nogle af jer har ideer til, hvordan de kan være med mig på dagen? Jeg har besluttet mig for at lægge min buket på deres gravsted dagen efter brylluppet <3 , men jeg vil så gerne have dem hos mig. 

 

Så kom gerne med sjove, søde og hyggelige ideer :)<3 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer