Mikaster

Fest og ballade bryllup i Aarhus

252 posts in this topic

Annonce ♥

1 hour ago, enkenoguniformen said:

Fine sko, og super skarpt jakkesæt til gemalen! Synes slipset er en fin detalje, farven er lidt anderledes end man tit ser - det kan jeg godt lide. :wink:

Tak! Ja han er en rigtig flottenhejmer! ()() - jeg synes også slipset er virkelig fedt! Jeg var overrasket! 

34 minutes ago, little miss phoenix said:

Super flotte sko!!!

Og WOOOOOOW for et jakkesæt :thumbsupsmileyanim: Han ser da super skarp ud!! 

Tak! Jeg er vild med skoene, og det er nogle man kan gå i hele dagen! 

Det er et mega fedt jakkesæt! Kvaliteten er også virkelig lækker! 

0

Kagen?? 

Hvad gør I andre med bryllupskage? Jeg kan ikke finde ud af om vi er på traditionel lagkage, eller om vi skal tænke ud af boksen og f.eks. få jordbærtærte.. Jeg tænker ulemperne ved en jordbærtærte er, at den er svær at spise stående? Men en rigtig bryllupskage koster også bare kassen... 

0

Annonce ♥

Vi har besluttet os for, at vi vil have en "rigtig" bryllupskage!

Så må vi spare et andet sted..

Man kunne måske lave et kagebord med "nemme" kager man kan lave i forvejen selv?

Små mazariner, træstammer, romkugler eller hindbærsnitter - og så høre den lokale bager om de kan lave en kage også - så behøver den jo ikke, at være så stor.

0

7 hours ago, Mikaster said:

Kagen?? 

Hvad gør I andre med bryllupskage? Jeg kan ikke finde ud af om vi er på traditionel lagkage, eller om vi skal tænke ud af boksen og f.eks. få jordbærtærte.. Jeg tænker ulemperne ved en jordbærtærte er, at den er svær at spise stående? Men en rigtig bryllupskage koster også bare kassen... 

Jeg har en kollega, hvis datter er mega god til at bage, som vi skal mødes med her om en måneds tid og snakke med om det :) Jeg håber hun kan lave kage til os for ca. 2000 kr, ellers så finder vi på noget alternativt tror jeg

0

3 hours ago, Michellekyhl said:

Vi har besluttet os for, at vi vil have en "rigtig" bryllupskage!

Så må vi spare et andet sted..

Man kunne måske lave et kagebord med "nemme" kager man kan lave i forvejen selv?

Små mazariner, træstammer, romkugler eller hindbærsnitter - og så høre den lokale bager om de kan lave en kage også - så behøver den jo ikke, at være så stor.

Jeg vil kun have én kage :lol: jeg fandt lige ud af idag, at jeg har et familiemedlem lidt langt ude, som er konditor! Så vi har lige lagt billet ind og vil høre om han vil lave en kage :thumbsupsmileyanim:

50 minutes ago, little miss phoenix said:

Jeg har en kollega, hvis datter er mega god til at bage, som vi skal mødes med her om en måneds tid og snakke med om det :) Jeg håber hun kan lave kage til os for ca. 2000 kr, ellers så finder vi på noget alternativt tror jeg

2000 er også en slat, men alligevel billigt for sådan en kage :)

0

2000 kr. er rimeligt. Jeg har bagt bryllupskage tidligere, og i rene materialer nåede den op på 1500 kr, og så skal de MANGE arbejdstimer lægges til. Jeg er selv ved at fortryde en smule at skulle stå med det selv, men hey, stativet har Jeg, det skal sgu nok gå. Navnlig fordi den skal pyntes meget simpelt, og det er jo Det, der tager tid i sidste ende. :lol:

0

Annonce ♥

Hårpynt :a1221:

så kom mit hårpynt endelig! Jeg har jo valgt sløret fra, så det bliver denne her som skal pryde mit baghoved istedet :wink:

den er fra www.gadegaard-design.dk - jeg ELSKER den!! Den fylder mit baghoved i bredden - det er jeg glad for! Ignorer lige min fabelagtige frisure, ikke :floejt:

144574D8-0AB6-4CFB-A42A-FAD0407E0712.jpeg

47649275-4942-4414-9647-8501AC8DE3D6.jpeg

Edited by Mikaster
0

On 30/1/2018 at 8:36 PM, Mikaster said:

Hårpynt :a1221:

så kom mit hårpynt endelig! Jeg har jo valgt sløret fra, så det bliver denne her som skal pryde mit baghoved istedet :wink:

den er fra www.gadegaard-design.dk - jeg ELSKER den!! Den fylder mit baghoved i bredden - det er jeg glad for! Ignorer lige min fabelagtige frisure, ikke :floejt:

144574D8-0AB6-4CFB-A42A-FAD0407E0712.jpeg

47649275-4942-4414-9647-8501AC8DE3D6.jpeg

Den er mega flot! Den bliver du glad for :)

0

1 hour ago, Kastberg said:

Den er mega flot! Den bliver du glad for :)

Tak! Det synes jeg også! :lol: - Nu er jeg så endt med at have slør på alligevel, og et bælte, som jeg ellers bare IKKE ville have :lol: Men jeg kan godt se at det lige giver det sidste..

Da jeg var nede for at hente min kjole hjem i fredags, så var der sgu gået en syning :o Så tilbage til skrædderen med den... Øv.. 

0

Brudepige <3 

Så valgte jeg alligevel at jeg gerne ville have en brudepige <3 Jeg har spurgt min barndomsveninde, som jeg har kendt hele livet! Hun ville heldigvis gerne, selvom jeg bare slyngede det ud i en facebooksamtale, og ikke lige havde hverken gaver eller noget parat til hende.. :balloons:

Hun hjælper mig med at pynte lokale, gøre klar og venter på min far og jeg i våbenhuset så jeg lige kan få hjælp til slør osv. inden dørene går op :) 

Jeg glæder mig ubeskriveligt meget til det bryllup.. det er helt åndssvagt!

0

Annonce ♥

Mega flot jakkesæt, han bliver så flot ()()

On 26/1/2018 at 0:20 PM, Mikaster said:

Kagen?? 

Vi har valgt den traditionelle bryllupskage fra. Vi ville have haft den til receptionen, og vi synes det er for mange penge for noget, som ingen af os rigtigt er til alligevel. Selv hvis vi kan få det billigt ( et par tusind), vil jeg hellere bruge de penge på noget andet.

Pga tidspunktet serverer vi primært sandwirch til receptionen, og så skal vi have fundet på noget sødt til kaffen også. Vi har joket lidt med bare at tage en kageopsats, og så købe en masse citronmåner. Men nu ser vi. 

0

Kjolen er kommet hjem!

Så kom kjolen tilbage fra skrædderen, som har ordnet den sygning der var gået i siden - og nu er den bare helt perfekt!

Jeg skal lige afvente og se mht. størrelsen på kjolen, for når jeg har menstruation passer kjolen perfekt - på trods af menstruationsmave og 2 kilos ekstra væske.. meeeen, så prøvede jeg den lige igår, og når jeg ikke har menstruation, så er kjolen faktisk lidt for stor, og lidt for lang, fordi den jo bliver fyldt mindre ud.. Så jeg må lige have is i maven, og se hvornår jeg kan regne mig frem til, hvor i min cyklus jeg er på dagen.. Derudover vejer jeg altid lidt mindre om sommeren, af en eller anden årsag.. Og hvis jeg er så heldig IKKE at have menstruation, så skal den altså lægges ind i siderne.. Puuuh.. 

Er der en skrædderkyndig herinde der ved noget om, hvad faen jeg lige gør? Skal jeg bare booke en tid hos en skrædder med viden om, at jeg måske ikke får brug for den? 

Edited by Mikaster
0

38 minutes ago, Mikaster said:

Kjolen er kommet hjem!

Så kom kjolen tilbage fra skrædderen, som har ordnet den sygning der var gået i siden - og nu er den bare helt perfekt!

Jeg skal lige afvente og se mht. størrelsen på kjolen, for når jeg har menstruation passer kjolen perfekt - på trods af menstruationsmave og 2 kilos ekstra væske.. meeeen, så prøvede jeg den lige igår, og når jeg ikke har menstruation, så er kjolen faktisk lidt for stor, og lidt for lang, fordi den jo bliver fyldt mindre ud.. Så jeg må lige have is i maven, og se hvornår jeg kan regne mig frem til, hvor i min cyklus jeg er på dagen.. Derudover vejer jeg altid lidt mindre om sommeren, af en eller anden årsag.. Og hvis jeg er så heldig IKKE at have menstruation, så skal den altså lægges ind i siderne.. Puuuh.. 

Er der en skrædderkyndig herinde der ved noget om, hvad faen jeg lige gør? Skal jeg bare booke en tid hos en skrædder med viden om, at jeg måske ikke får brug for den? 

Tillykke med at kjolen er kommet hjem- hvor må det være fedt! Jeg ville nok lige vente og se tiden lidt an. Op til mit første bryllup tog jeg 3 kilo på- kjolen sad heldigvis som den skulle. Denne gang skal jeg ikke tage på! Du kan jo godt kontakte en skrædder, hvis det gør dig mere tryg, bare lige for at få en faglig vurdering. :)

0

Annonce ♥

2 minutes ago, little miss phoenix said:

Jeg synes du skal vente og se... Hvis du en måned før brylluppet stadig tænker, at den bliver for stor, så ville jeg tage kontakt til en skrædder og spørge om de kan tage dig ind så tæt på brylluppet som muligt. Hvis du er heldig kan det nås i ugen op til brylluppet :) 

Det er faktisk min venindes papmor der skal lægge den ind, hun vil gøre det uden regning, så jeg må lige have fat i hende og høre hvad hun tænker.. men Wow hvor ville jeg bare være træt af hvis kjolen “hænger” på mig på dagen :o og selvfølgelig også virkelig træt af hvis den ikke kan lukkes :o

0

31 minutes ago, Mikaster said:

Det er faktisk min venindes papmor der skal lægge den ind, hun vil gøre det uden regning, så jeg må lige have fat i hende og høre hvad hun tænker.. men Wow hvor ville jeg bare være træt af hvis kjolen “hænger” på mig på dagen :o og selvfølgelig også virkelig træt af hvis den ikke kan lukkes :o

Tag du en snak med hende- jeg er sikker på, at kjolen nok skal sidde lige i skabet på selve dagen :cheerleader3:

0

Updates på alt muligt!

Kagen: Så meldte han tilbage! Jeg har fundet ud af, at det er min grandfætter :lol: Han vil gerne lave kagen! Hurra!

Vi skal have: en énetages lagkage med 2 lyse bunde og en chokoladebund - imellem dem skal der ligge en hindbærmousse og en hvid chokoladecreme med hyldeblomst. Hele herligheden overtrækkes med marcipan og pyntes med lidt roser. Jeg tror det bliver SUPER godt! :cheerleader3:

Jeg har vedhæftet et billede af den kage, vi har inspirationen fra. Det er faktisk en bryllupskage som jeg selv har lavet, til min veninde som blev gift i november 2016 :) Lidt blærerøv må man vel være :floejt:

Kjole og skrædder: Min venindes mor har booket mig ind ca. en uges tid før brylluppet, og lover mig at den nok skal passe uanset hvad :thumbsupsmileyanim: Så nu er jeg rimelig rolig! Uanset hvad, så skal jeg have syet en strop i, så mit slæb han hægtes op :) Så vi har booket en tid til mig, og ser hvad der er brug for når vi kommer så langt. 

emiliepeterkage.jpg

0

Annonce ♥

On 19/2/2018 at 9:52 AM, Mikaster said:

Updates på alt muligt!

Kagen: Så meldte han tilbage! Jeg har fundet ud af, at det er min grandfætter :lol: Han vil gerne lave kagen! Hurra!

Vi skal have: en énetages lagkage med 2 lyse bunde og en chokoladebund - imellem dem skal der ligge en hindbærmousse og en hvid chokoladecreme med hyldeblomst. Hele herligheden overtrækkes med marcipan og pyntes med lidt roser. Jeg tror det bliver SUPER godt! :cheerleader3:

Jeg har vedhæftet et billede af den kage, vi har inspirationen fra. Det er faktisk en bryllupskage som jeg selv har lavet, til min veninde som blev gift i november 2016 :) Lidt blærerøv må man vel være :floejt:

Kjole og skrædder: Min venindes mor har booket mig ind ca. en uges tid før brylluppet, og lover mig at den nok skal passe uanset hvad :thumbsupsmileyanim: Så nu er jeg rimelig rolig! Uanset hvad, så skal jeg have syet en strop i, så mit slæb han hægtes op :) Så vi har booket en tid til mig, og ser hvad der er brug for når vi kommer så langt. 

emiliepeterkage.jpg

Er vild med kagen! Den er mega flot! :) 

0

Change of plans!

... jeg fik et mental breakdown over vores lokale, og nu har vi simpelthen booket nyt og annulleret lejen af det andet. Jeg ønsker mig et smukt, rustikt lokale med lyskæder i loftet.. og det gik ligesom op for mig, at Odd Fellow Logen ikke kunne give mig det. Så efter et par ugers snakken frem og tilbage, begyndte vi at kigge efter noget andet. Og det viste sig at mit drømmelokale var ledigt! Min kæreste var helt okay med at skifte, og synes vi skulle gøre det, som jeg havde det bedst med. Så vupti - vi skal nu holde vores bryllupsfest i Pakhuset i Odder! Det betyder at vi nu kan skære væsentligt ned på vores pyntebudget, fordi vi kun skal købe duge og lyskæder og selvfølgelig blomster! Hurra for det! I skal selvfølgelig ikke snydes for billeder! Hvis I vil se mere, er der billeder her:  https://www.pinterest.co.uk/danielsen0091/pakhuset-odder/

aebe6514e1db6b60014dd745f97ea008.jpg

3bb59597d2f235566c03b8367b816685.jpg

0

2 hours ago, Mikaster said:

Change of plans!

... jeg fik et mental breakdown over vores lokale, og nu har vi simpelthen booket nyt og annulleret lejen af det andet. Jeg ønsker mig et smukt, rustikt lokale med lyskæder i loftet.. og det gik ligesom op for mig, at Odd Fellow Logen ikke kunne give mig det. Så efter et par ugers snakken frem og tilbage, begyndte vi at kigge efter noget andet. Og det viste sig at mit drømmelokale var ledigt! Min kæreste var helt okay med at skifte, og synes vi skulle gøre det, som jeg havde det bedst med. Så vupti - vi skal nu holde vores bryllupsfest i Pakhuset i Odder! Det betyder at vi nu kan skære væsentligt ned på vores pyntebudget, fordi vi kun skal købe duge og lyskæder og selvfølgelig blomster! Hurra for det! I skal selvfølgelig ikke snydes for billeder! Hvis I vil se mere, er der billeder her:  https://www.pinterest.co.uk/danielsen0091/pakhuset-odder/

Det er mega pænt jo!! Jeg kan virkelig godt forstå du gerne vil holde jeres bryllup der :loveshower:

0

6 hours ago, Mikaster said:

Change of plans!

Det er da nogle lækre lokaler! Kan godt forstå du er vild med det :) Det er med at følge mavefornemmelsen. På sådan en dag skal den bare være rigtig :)

0