Mikaster

Fest og ballade bryllup i Aarhus

252 posts in this topic

Annonce ♥

On 7/3/2018 at 8:45 PM, FrøkenPedersen said:

Det ser ud til at være et dejligt sted :) Det kan i hvert fald blive både vild romantisk eller ret råt, hvis man er til det :)

Det er et super sted! - jeg tror vi går efter romantikken :a1221:

0

Kokken og guldsmeden

Så begynder der at ske noget på madfronten! Kokken ringede, og vi skal derud og snakke menu efter påske! Jeg glæder mig vildt! 

Jeg tænkte sådan på, søde piger! Vi skal 100% have buffet til hovedret af flere årsager - men hvad serverer man i sådan en? Det behøver ikke være gourmet - bare velsmagende, friskt og med sauce :lol: 

Guldsmeden måtte desværre flytte vores ellers planlagte aftale pga. dødsfald.. Men vi skal ses snart, og jeg er så spændt på om drømme og budget kan gå op i en højere enhed! Jeg ønsker mig ikke noget voldsomt, men så snart vi kommer op over de 8-10 karat guld så begynder det godt nok at blive dyrt.. Jeg fik af vide ved en anden guldsmed, at guld i 8 karat har det med at "løbe", så fingrene kan blive sorte, pga. det lave guldindhold.. Så derfor vil jeg rigtig gerne over de karat.. og så ønsker jeg mig virkelig meget at få en lille sten i.. Hvad har I andre gjort, og hvad må I slippe for jeres? 

0

5 hours ago, Mikaster said:

Kokken og guldsmeden

Så begynder der at ske noget på madfronten! Kokken ringede, og vi skal derud og snakke menu efter påske! Jeg glæder mig vildt! 

Jeg tænkte sådan på, søde piger! Vi skal 100% have buffet til hovedret af flere årsager - men hvad serverer man i sådan en? Det behøver ikke være gourmet - bare velsmagende, friskt og med sauce :lol: 

Guldsmeden måtte desværre flytte vores ellers planlagte aftale pga. dødsfald.. Men vi skal ses snart, og jeg er så spændt på om drømme og budget kan gå op i en højere enhed! Jeg ønsker mig ikke noget voldsomt, men så snart vi kommer op over de 8-10 karat guld så begynder det godt nok at blive dyrt.. Jeg fik af vide ved en anden guldsmed, at guld i 8 karat har det med at "løbe", så fingrene kan blive sorte, pga. det lave guldindhold.. Så derfor vil jeg rigtig gerne over de karat.. og så ønsker jeg mig virkelig meget at få en lille sten i.. Hvad har I andre gjort, og hvad må I slippe for jeres? 

Angående forret, så kommer det jo enormt meget an på, hvad I er til. De forretter der tænder mig kunne eksempelvis være hummerbisque med friskbagt brød, oksecarpaccio på sprød salat med parmesan, eller noget laks... mums! :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

2 minutes ago, enkenoguniformen said:

Angående forret, så kommer det jo enormt meget an på, hvad I er til. De forretter der tænder mig kunne eksempelvis være hummerbisque med friskbagt brød, oksecarpaccio på sprød salat med parmesan, eller noget laks... mums! :thumbsupsmileyanim:

Uh det lyder som nogle lækre forretter!!! Det tager jeg helt sikkert med!

men det var nu hovedretten jeg var ude efter.. hvad skal I have? 

0

26 minutes ago, Mikaster said:

Uh det lyder som nogle lækre forretter!!! Det tager jeg helt sikkert med!

men det var nu hovedretten jeg var ude efter.. hvad skal I have? 

Øh ups, undskyld..  Jeg læste det som buffet til hovedret, men at I også klart skulle have forret. 

Jamen mht. Buffet hovedretter: 2-3 slags kød, 2-3 slags kartofler og en masse lækre ting til at blande sin egen salat af. Jeg ville gå efter noget oksemørbrad eller culotte...

0

13 hours ago, enkenoguniformen said:

Øh ups, undskyld..  Jeg læste det som buffet til hovedret, men at I også klart skulle have forret. 

Jamen mht. Buffet hovedretter: 2-3 slags kød, 2-3 slags kartofler og en masse lækre ting til at blande sin egen salat af. Jeg ville gå efter noget oksemørbrad eller culotte...

Haha du skal ikke undskylde! Så fik jeg også ideer til forret! Det er heller ikke fordi jeg synes dét er nemt :floejt:

jeg tror du har ret i at der skal være den der variation med to-tre forskellige slags af hver. Jeg elsker virkelig både mørbrad og culotte! Og så elsker vi virkelig også sovs :lol: - men jeg tror kun han vil lave én sovs, men det går nok også, tænker jeg :)

0

Vi skal også have buffet til hovedet. Det bliver oksefilet/okseculotte, twice baked potatoes, grøn kartoffelsalat med ærter og urter, sovs, hjemmebagt brød, bønnesalat, frisk salat, grillede grøntsager, aioli. Jeg synes ligesom også der mangler noget, men ved ikke helt hvad... Kigger lige med her:) 

0

Annonce ♥

Vi skal også have buffet til hovedret :) Vores menu kommer til at bestå af:

FORRET:

Varmrøget Fanølaks m krydderurtetop

HOVEDRET: (luksus stegebuffet)

Oksemørbrad

Ølmarinerede svinekæber

Kyllingebryst svøbt i bacon

Små ovnbagte kartofler med urter

Græske kartoffelbåde

Flødekartofler

Coleslaw

Tzatziki

Whiskysauce

Bearnaisesauce 

og forskellige brød

DESSERT:

Desserttallerken m. Mango mousse med pistacie karamel,

Fragilite roulade med mørk chokolade mousse,

Mazarinkage med nøddetop og friske bær.

0

1 hour ago, little miss phoenix said:

FORRET:

Oksemørbrad

Ølmarinerede svinekæber

Græske kartoffelbåde

Flødekartofler

Coleslaw

Tzatziki

Whiskysauce

Bearnaisesauce 

og forskellige brød

DESSERT:

Hold nu magle mand, det lyder mega lækkert.... savle savle... :lol:

0

21 hours ago, 99banne said:

Vi skal også have buffet til hovedet. Det bliver oksefilet/okseculotte, twice baked potatoes, grøn kartoffelsalat med ærter og urter, sovs, hjemmebagt brød, bønnesalat, frisk salat, grillede grøntsager, aioli. Jeg synes ligesom også der mangler noget, men ved ikke helt hvad... Kigger lige med her:) 

12 hours ago, little miss phoenix said:

FORRET:

Oksemørbrad

Ølmarinerede svinekæber

Græske kartoffelbåde

Flødekartofler

Coleslaw

Tzatziki

Whiskysauce

Bearnaisesauce 

og forskellige brød

DESSERT:

Wow det lyder lækkert det hele!! Tusind tak for lækre inputs :o:lol: har lyst til at lave prøvebuffet :floejt:

0

Annonce ♥

Kage!

Idag fik vi en prøvesmagning på vores kage, og de havde bare gjort så meget ud af den! Den var så fin! Der var lige lidt med smagen, som vi gerne vil have anderledes, men ellers var vi rigtig glade! 

Jeg synes det var så sødt, at de havde lavet en hel lille bryllupskage! Pynten bliver vidst også anderledes - men det vigtigste er, at den smager godt :lol:

I skal ikke snydes for at se den!

3E9DB08E-1EAA-48FB-86DD-2536AB08243C.jpeg

Edited by Mikaster
1

2 minutes ago, Mikaster said:

Kage!

Idag fik vi en prøvesmagning på vores kage, og de havde bare gjort så meget ud af den! Den var så fin! Der var lige lidt med smagen, som vi gerne vil have anderledes, men ellers var vi rigtig glade! 

I skal ikke snydes for at se den: 

Jeg synes det var så sødt, at de havde lavet en hel lille bryllupskage! Pynten bliver vidst også anderledes - men det vigtigste er, at den smager godt :lol:

Jeg kan desværre ikke se billedet... men generelt har du helt ret- det er i sidste ende smagen, som skal sidde lige i skabet. Jeg har selv bagt bryllupskage idag- ikke noget fancy, bare en af mine prøvekager :) Nu glæder jeg mig til at servere den for prøvekaninerne på fredag :lol:

0

10 hours ago, enkenoguniformen said:

Jeg kan desværre ikke se billedet... men generelt har du helt ret- det er i sidste ende smagen, som skal sidde lige i skabet. Jeg har selv bagt bryllupskage idag- ikke noget fancy, bare en af mine prøvekager :) Nu glæder jeg mig til at servere den for prøvekaninerne på fredag :lol:

Så skulle det gerne virke! :) ja det vigtigste er smagen! 100%! 

0

Annonce ♥

40 minutes ago, enkenoguniformen said:

Ja, nu virker det! Hvor er den fin! :)

Ja jeg blev også helt overrasket da de om med den! Troede bare den ville være nøgen, så vi bare skulle smage - og så troede jeg heller ikke den ville være så stor! Jeg var så glad :lol:

0

Dansekjole

Jeg har simpelthen købt en dansekjole/taxakjole :lol: jeg ved bare jeg får spat af at have lang på hele aftenen, så jeg har købt en kjole jeg kan bruge når brudekjolen bliver for varm/lang, og som også kan bruges bagefter :) så den er fin og kostede mig sølle 279 kr :thumbsupsmileyanim:

B8FE0570-0EA2-4A36-A0E8-382BF394555C.png

0

21 hours ago, Mikaster said:

Dansekjole

Jeg har simpelthen købt en dansekjole/taxakjole :lol: jeg ved bare jeg får spat af at have lang på hele aftenen, så jeg har købt en kjole jeg kan bruge når brudekjolen bliver for varm/lang, og som også kan bruges bagefter :) så den er fin og kostede mig sølle 279 kr :thumbsupsmileyanim:

B8FE0570-0EA2-4A36-A0E8-382BF394555C.png

Det er en rigtig fin <3 Jeg er vild med farven og blondedetaljerne. Tror du virkelig, du bliver træt af  den lange kjole? Dagen går SÅ hurtigt...

0

Just now, enkenoguniformen said:

Det er en rigtig fin <3 Jeg er vild med farven og blondedetaljerne. Tror du virkelig, du bliver træt af  den lange kjole? Dagen går SÅ hurtigt...

Det er i hvert fald min erfaring, når jeg har lang kjole på.. derudover skal vi jo rydde op om natten - og der er det måske rart ikke at have brudekjole på :) men ellers var den her jo billig - og kan bruges igen :lol: så hvis jeg ikke får den på, så går det nok.. jeg har godt tænkt tanken om, at det er sørgeligt at få kjolen af.. 

0

Annonce ♥

2 minutes ago, Mikaster said:

Det er i hvert fald min erfaring, når jeg har lang kjole på.. derudover skal vi jo rydde op om natten - og der er det måske rart ikke at have brudekjole på :) men ellers var den her jo billig - og kan bruges igen :lol: så hvis jeg ikke får den på, så går det nok.. jeg har godt tænkt tanken om, at det er sørgeligt at få kjolen af.. 

Jeg ville i hvert fald ikke ud af min kjole første gang, og tvivler på det bliver anderledes her ved bryllup nr.2 :thumbsupsmileyanim: Om ikke andet har du en sød 'dagen derpå'-kjole.

0

20 minutes ago, enkenoguniformen said:

Jeg ville i hvert fald ikke ud af min kjole første gang, og tvivler på det bliver anderledes her ved bryllup nr.2 :thumbsupsmileyanim: Om ikke andet har du en sød 'dagen derpå'-kjole.

Det er sandt! Uanset hvad, så har jeg muligheden for at gøre det, som jeg føler for på selve aftenen :lol: man elsker jo sin brudekjole! 

0

Det er en smadder flot dansekjole :thumbsupsmileyanim: men jeg tror nu heller ikke du vil af din brudekjole :) Jeg ville for alt i verden gerne kunne have min på bare lidt igen :) Men det er lidt for bøvet at rende rundt og støvsuge eller handle ind i sin brudekjole :blink::lol:

Det er måske let upraktisk med en stor fin lang kjole, men..... det er en ubeskrivelig fornemmelse at have den på :a1221:

0

40 minutes ago, Mikaster said:

Ringene er i hus :a1221:

vi var ude og besøge guldsmeden idag - og vi var hurtige til at beslutte os! 

Så han lavede dem da bare mens vi kiggede på! 

57B59B3E-F6EA-47DD-9D4B-0CB20C8EF98E.jpeg

4F1D2217-4EE9-4B59-A877-DC767B7E5A35.jpeg

99875085-BBE4-44E4-A32D-516C626519A8.jpeg

4D78865F-065F-4F98-8EAD-9C517316C6B7.jpeg

23E3B9E5-99EC-4D3E-96A2-A9329A18B4F2.jpeg

Dejligt at få den post ordnet, og fedt at han bare lige laver dem mens i står der :thumbsupsmileyanim: Hvor fik I lavet dem henne?

0