Mikaster

Polterabend når man har cancer?

4 posts in this topic

Hej alle!

vores gode venner skal giftes til februar, og min kæreste vil gerne holde polterabend for gommen.. udfordringen er desværre at han lider af uhelbredelig kræft i hjernen, og er gået igang med kemo idag...

alle aktiviteter der involverer druk og alkohol generelt, samt voldsomme fysiske udskejelser er desværre et no-go.. og han kan nok heller ikke holde helt til sen aften..

er der nogle af jer der har en ide til hvad de evt. kan lave? Overraskelse med rundstykker er obligatorisk for min kæreste, og så har vi talt om at de kan tage ind og spille pool.. 

kom gerne med alverdens ideer! Gommen er 24 år, og de som deltager er ca samme alder og op til 60 år (inkl. fædre) 

0

Annonce ♥

Åh puha altså jeg blev helt ramt af den historie! MEN det var jo den glædelige del af det som der skulle fokuseres på... SÅ hvad med at de laver nogle af de ting som kvinder ellers typisk gør på deres polterabender? Jeg tænker på noget wellness/spa, en runde med gaver til ham fra alle deltagere hvor han skal gætte hvilken gave der er fra hvem, ud og ride på en hest, tag til poledance, ud og sejle i en kano, ud og flyve i en ballon.. jeg har faktisk ikke flere ideer sådan umiddelbart :D

0

En tur i escape room kunne også godt være en god ide. Eller ud og skyde efter lerduer, det kræver heller ikke så meget af deltagerne.

Jeg har selv fibromyalgi, og selvom det selvfølgelig ikke kan sammenlignes med kræft, så vil jeg gerne dele et lille råd med dig, som jeg lærte af min polterabend. Pas på ikke at gøre det alt for "forsigtigt". Selvom man er syg, så er det en dag man gerne vil opleve fuldt ud og glemme lidt at man er syg! Man skal selvfølgelig tage hensyn til den syge, men man skal også passe på ikke at gøre sygdommen til hovedpersonen den dag.

Jeg var selv ude at ride og køre i gokart - to ting jeg ellers aldrig ville kunne holde til, men fordi det var en så speciel og fantastisk dag, så kan man pludselig holde til lidt mere end normalt. Jeg var smadret i flere dage efter, men det var det hele værd!

På forhånd havde jeg været nervøs for at min familie og mine veninder ville vælge noget sikkert som fx spa, for at passe på mig, selvom det slet ikke er mig. Jeg var så glad for, det valgte noget, jeg længe gerne har ville prøve, selvom det var hårdt for mig!

Det er lidt svært at forklare, men hovedpointen er nok kvalitet frem for kvantitet. Så heller en enkelt god ting, som måske er lidt hård, i stedet for mange lette ting, der ikke er helt rigtige.

0

Annonce ♥