PlanlægningsFreak

Sissel & Andreas 26. maj 2018

22 indlæg i dette emne

Hej

 

Nu har jeg fulgt med på sidelinjen længe, og tænker det er tid til at jeg laver min egen planlægningstråd.  

Jeg er 28 år og min forlovet Andreas er 29 år – til August har vi været kærester i 8 år. Jeg er civilingeniør og arbejder i et Rådgivende Ingeniørvirksomhed. Andreas er uddannet kok og fødevareteknolog, og arbejder i en cafe.

 

Vi blev forlovet d. 18.11.2016 og skal giftes d. 26.05.2018.

 

Jeg har lavet en planlægningsliste, efter jeg har set at flere af jer har sådan en liste :-)   

Dato: 26. Maj 2018

Kirke: Helsingør Domkirke Skt. Olai Kirke

Tidspunkt: kl. 12:00

Reception:  Mine forældres baggård

Feststed: Damgården i Helsingør

Budget: Lidt over 100.000 kr.  

Gæster:  ca. 50

Receptionsgæster: ca. 80

Transport:  Måske en god venindes fars bil som er en rigtig pæn gammel Mercedes

Mad: Andreas laver selv alt maden, og vi får en kok til at komme på selve dagen. Det vil blive en tre retters menu.

Bryllupskage: Ikke bestilt endnu

Ringe: VI har kigget på nogle fra Dirks

Fotograf:  smiil.dk (har fået dem anbefalet af en god kollega) De er bestilt fra kirke til brudevals.

Musik: diskobil.dk

 

 

Tema: Klassik med farverne Navy, guld og rosa

Sæt-kryds invitationer:  Er lavet og afleveret i Maj 2017.

Invitationer: Er i gang med at få prøver hjem.

Bordkort:  Vi samler vinpropper og vil gerne bruge dem som bordkort

Borddækning: Kigger rigtig meget på Pinterest for ideer

 

Brudekjolen: Er købt i Bride Fashion

Sko: Ikke fundet endnu

Slør: Er købt sammen med kjolen

Hår: Jeg har bestilt tid hos en frisør som skal sætte håret på dagen

Make-up: Vil gerne finde en der kan lægge det på dagen

H2B tøj: Formentlig smoking

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kommer lige vores Sæt-Kryds invitationer, som vi selv har lavet med inspiration fra Pinterest og magneterne har vi lavet ud fra en DIY fundet her på siden :thumbsupsmileyanim:

Invitationen manglede dog en lille note, hvor der stod at den rigtige invitation kommer senere :floejt:

 

 

IMG_5968-2.JPG

IMG_5971-2.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Sissel.

 

Tillykke med det kommende bryllup - jeg glæder mig til at følge med på sidelinjen. Det lyder som om i har godt styr på de vigtigste ting. Hatten af for Andreas, som laver maden selv... jeg er ved at gå i panik over at skulle bage selv! :lol:

 

Mvh, Stine.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er stressen og nervøsiteten kommet:o Da vi nu er kommet ind i året, hvor brylluppet skal stå, kan man virkelig mærke at det er tæt på. 

 

Vi er begyndt at snakke rigtig meget bryllup her hjemme, og vi får styr på flere og flere ting. Så nu kommer der lige nogle indlæg om hvad vi har fået styr på:thumbsupsmileyanim:

 

Sidste lørdag holdt vi "prøve" middag, hvor Andreas skulle prøve at lave maden og vi skulle finde de rette vine til menuen.

 

Middagen blev helt fantastisk:thumbsupsmileyanim:

 

Forret: 2stk store kammuslinger med blomkålspure med brunet smør, slytetede agurker og grøn olie. Pyntet med salturt og skovsyre.

 

Hovedret: Langtidstest kalvemørbrad, pommes Anna, spædet grønt (til prøve middagen fik vi gule beder og gulerødder, men til brylluppet bliver det gulerødder og hvide asparges), dertil en pebersauce, pyntet af med malto sne og lidt grønne urter. 

 

Dessert: Gateau Marcel med vanilje is, brændt hvid chokolade, en gelé på rabarber, pynte med friske bær og spiselige blomster. 

 

Vine fik vi styr på hvidvine og dessertvin, men ikke rødvinene.

 

IMG_7045.jpg

IMG_7054.JPG

IMG_7056.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 27/1/2018 at 11:50 AM, PlanlægningsFreak said:

Nu er stressen og nervøsiteten kommet:o Da vi nu er kommet ind i året, hvor brylluppet skal stå, kan man virkelig mærke at det er tæt på. 

 

Vi er begyndt at snakke rigtig meget bryllup her hjemme, og vi får styr på flere og flere ting. Så nu kommer der lige nogle indlæg om hvad vi har fået styr på:thumbsupsmileyanim:

 

Sidste lørdag holdt vi "prøve" middag, hvor Andreas skulle prøve at lave maden og vi skulle finde de rette vine til menuen.

 

Middagen blev helt fantastisk:thumbsupsmileyanim:

 

Forret: 2stk store kammuslinger med blomkålspure med brunet smør, slytetede agurker og grøn olie. Pyntet med salturt og skovsyre.

 

Hovedret: Langtidstest kalvemørbrad, pommes Anna, spædet grønt (til prøve middagen fik vi gule beder og gulerødder, men til brylluppet bliver det gulerødder og hvide asparges), dertil en pebersauce, pyntet af med malto sne og lidt grønne urter. 

 

Dessert: Gateau Marcel med vanilje is, brændt hvid chokolade, en gelé på rabarber, pynte med friske bær og spiselige blomster. 

 

Vine fik vi styr på hvidvine og dessertvin, men ikke rødvinene.

 

IMG_7045.jpg

IMG_7054.JPG

IMG_7056.jpg

 

Årh, det mad ser mega lækkert ud! Ville ønske jeg skulle med, bare for at spise det lækre mad! :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Kastberg said:

 

Årh, det mad ser mega lækkert ud! Ville ønske jeg skulle med, bare for at spise det lækre mad! :biggrin:


Ja der er noget at se frem til. Skal jo selv derop :) Det er lidt vildt at Andreas laver maden selv. Også selvom han er kok. 

PS. Kan jo prøve at få en doggybag til dig men tvivler på at den kan holde sig helt frem til 2020 :):)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, diskobil said:


Ja der er noget at se frem til. Skal jo selv derop :) Det er lidt vildt at Andreas laver maden selv. Også selvom han er kok. 

PS. Kan jo prøve at få en doggybag til dig men tvivler på at den kan holde sig helt frem til 2020 :):)

 

Haha, det tror jeg så heller ikke den kan holde sig til, men ellers tak for tilbuddet -HAHA- 

Kunne være jeg skulle få min H2B til at invitere mig ud istedet :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt Update på hvad der er sket de sidste par måneder.

 

Jeg har haft sindsyg travl på arbejdet, så bryllupsplanlægningen er været lagt lidt til siden, men der er dog sket lidt.

 

Invitationer

Vi har bestilt vores invitationer igennem Etsy, da vi ønskede at få folie tryk, og det var ikke til at betale via danske hjemmesider. Der var meget rigtig meget kospendance med dem, så det tog lang tid før vi fik invitationerne, men vi er sindsyg glade for resultatet. :thumbsupsmileyanim:

Vi ønskede en meget simple invitation, hvor vi så har alle de praktiske informationer på et stykke papir ved siden af.

Derudover har vi fået lavet vores eget stemple, som vi syntes sætter prikken over i'et på invitationerne.

 

Det samlet resultat er vi virkelig glad for, og mange af gæsterne har også ros dem:thumbsupsmileyanim:

 

 

IMG_0495.JPG

IMG_0496.JPG

IMG_0494.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Sissel.

 

Det ser bare helt vildt godt ud! SÅ flotte invitationer! :cheerleader3:

Vi har jo også valgt kombinationen af sort og sart, de komplementerer hinanden så fint.

 

Jeg er vild med jeres segl.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW de er flotte de invitationer!! Dem kan jeg virkelig godt forstå jeres gæster har rost! Det er vildt at man "bare" med sådan en invitation i den grad kan sætte stemningen for en fest ik? Jeg ville glæde mig rigtig meget til festen, hvis jeg fik sådan en invitation ind af døren :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 24/3/2018 at 2:51 PM, enkenoguniformen said:

Hej Sissel.

 

Det ser bare helt vildt godt ud! SÅ flotte invitationer! :cheerleader3:

Vi har jo også valgt kombinationen af sort og sart, de komplementerer hinanden så fint.

 

Jeg er vild med jeres segl.

 

Mange tak:)

 

1 hour ago, little miss phoenix said:

WOW de er flotte de invitationer!! Dem kan jeg virkelig godt forstå jeres gæster har rost! Det er vildt at man "bare" med sådan en invitation i den grad kan sætte stemningen for en fest ik? Jeg ville glæde mig rigtig meget til festen, hvis jeg fik sådan en invitation ind af døren :thumbsupsmileyanim:

 

Mange tak:) Ja det er utroligt hvad en invitation kan sige om festen, det var også derfor vi valgte at bruge lidt ekstra på invitationerne:)

 

1 hour ago, Kastberg said:

De er mega flotte! :) som regel betaler det ekstra arbejde sig i sådanne situationer :)

 Mange tak:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som en "lille" hobby er Andreas begyndt og brygge øl. Han har på nuværende tidspunkt brygget 3 forskellige øl, og der er en mere igang:) I den han er igang med nu tilfører han 2 kg hindbær, så den får en dejlig sød smag og kommer formentlig til at blive helt lyserød. En rigtig "dame" øl:thumbsupsmileyanim:

 

Tanke er at vi vil servere dem til reception og til festen. Han har endda lavet labels til dem, hvor har opkalder dem efter noget der er bryllupsreleteret og med vores bryllups dato på. De smager virkelig godt og han/vi glæder os til at servere dem for vores gæster. Jeg syntes personligt at de ser og smager bedre end dem man køber:thumbsupsmileyanim:

 

 

 

IMG_0502.JPG

IMG_0498.JPG

IMG_0500.JPG

IMG_0501.JPG

IMG_0497.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, PlanlægningsFreak said:

Som en "lille" hobby er Andreas begyndt og brygge øl. Han har på nuværende tidspunkt brygget 3 forskellige øl, og der er en mere igang:) I den han er igang med nu tilfører han 2 kg hindbær, så den får en dejlig sød smag og kommer formentlig til at blive helt lyserød. En rigtig "dame" øl:thumbsupsmileyanim:

 

Tanke er at vi vil servere dem til reception og til festen. Han har endda lavet labels til dem, hvor har opkalder dem efter noget der er bryllupsreleteret og med vores bryllups dato på. De smager virkelig godt og han/vi glæder os til at servere dem for vores gæster. Jeg syntes personligt at de ser og smager bedre end dem man køber:thumbsupsmileyanim:

 

 

 

IMG_0502.JPG

IMG_0498.JPG

IMG_0500.JPG

IMG_0501.JPG

IMG_0497.JPG

 

Virkelig fedt! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer