AnnaS

Hvornår begynder planlægningen?

12 posts in this topic

Jeg er kun lige blevet forlovet for to dage siden, så det er muligvis lidt tidligt jeg er ude, jeg er simpelthen bare så spændt. 

Jeg har siddet og kigget lidt rundt i dag, og kan virkelig ikke finde ud af hvornår man skal begynde sin planlægning. Vi har ikke fået fastlagt en dato, men regner med at skulle giftes i 2019, muligvis efteråret. Er det så for tidligt allerede at begynde vores planlægning nu? 

0

Annonce ♥

Jeg begyndte min planlægning for flere år siden, og vi har booket lokaler og fundet kokken til sommeren 2019. Men vi er endnu ikke forlovet :-D

Man skal være ude i meget god tid med lokaler, hvis man vil ind de populære steder i højsæsonen.

0

Vi mærker da at folk er begyndt at tænke i musik m.v. til bryllupsfesterne i 2019 og for tidligt er det ikke nej. Der er dog nogle steder hvor de først åbner op for booking senere og så har datoen rigtig meget at sige når vi taler om efterspørgsel :)

0

Hvornår på året er så højsæson? Jeg har tydeligvis slet ikke forberedt mig nok på dette xD 

0

Annonce ♥

Min H2B og jeg skal giftes i 2020, men skulle egentlig oprindeligt giftes i 2018, men det var vi nødt til at rykke pga. økonomi... Jeg begyndte dagen efter jeg havde friet til ham og det er 2 år og 1 dag siden :)

0

2 minutes ago, Kastberg said:

Min H2B og jeg skal giftes i 2020, men skulle egentlig oprindeligt giftes i 2018, men det var vi nødt til at rykke pga. økonomi... Jeg begyndte dagen efter jeg havde friet til ham og det er 2 år og 1 dag siden :)

Vi har slet ikke fastlagt dato endnu, kun snakket lidt igår om at 2019 ville være godt. 

Men ja, vi skal helt sikkert kigge på vores økonomi da vi begge er studerende og jeg ikke kan have job ved siden af studie (min kæreste har noget bestyrelse arbejde på sit uni) men det godt nok svært at vide hvor man skal starte henne med hele det her planlægning 

0

1 minute ago, AnnaS said:

Vi har slet ikke fastlagt dato endnu, kun snakket lidt igår om at 2019 ville være godt. 

Men ja, vi skal helt sikkert kigge på vores økonomi da vi begge er studerende og jeg ikke kan have job ved siden af studie (min kæreste har noget bestyrelse arbejde på sit uni) men det godt nok svært at vide hvor man skal starte henne med hele det her planlægning 

Få styr på hvor i vil giftes henne i verden, men nok først og fremmest en dato :) Så vil jeg nok finde det sted i vil holde det, hvem der skal lave maden, og hvor i skal vies henne. Så er de store poster og nogen gange uoverskuelige poster væk. Husk dog at tage højde for når i vælger stedet, hvor meget i selv vil lave, eller om i vil have en pakkeløsning. For hvis i gerne selv vil lave tingene er mange kroer og hoteller osv. udelukket, da man skal have mad osv. fra dem. Der ofte også en tidsbegrænsning på, hvor længe festen må vare. Nogle andre ting i også skal højde for er om der er overnatning i nærheden, hvis i har gæster der kommer langvejs fra. I skal også  tænke over om i vil have "levende musik" til brylluppet, da der også skal være plads til dem i lokalet :) Men få skrevet en liste ned, det kan ofte gøre det meget mere overskueligt, fordi man kan krydse af, når det er gjort :)

1

3 minutes ago, Kastberg said:

Få styr på hvor i vil giftes henne i verden, men nok først og fremmest en dato :) Så vil jeg nok finde det sted i vil holde det, hvem der skal lave maden, og hvor i skal vies henne. Så er de store poster og nogen gange uoverskuelige poster væk. Husk dog at tage højde for når i vælger stedet, hvor meget i selv vil lave, eller om i vil have en pakkeløsning. For hvis i gerne selv vil lave tingene er mange kroer og hoteller osv. udelukket, da man skal have mad osv. fra dem. Der ofte også en tidsbegrænsning på, hvor længe festen må vare. Nogle andre ting i også skal højde for er om der er overnatning i nærheden, hvis i har gæster der kommer langvejs fra. I skal også  tænke over om i vil have "levende musik" til brylluppet, da der også skal være plads til dem i lokalet :) Men få skrevet en liste ned, det kan ofte gøre det meget mere overskueligt, fordi man kan krydse af, når det er gjort :)

Vi ved allerede hvor vi vil vies. Det bare så træls, for jeg vil så gerne ordentlig igang, og vi har ikke haft tid til at snakke ordentligt (han friede til mig nytårsaften i London, og vi kom hjem igår) og han har travlt hele denne uge + han ikke er hjemme k weekenden.. så det lidt svært at komme igang synes jeg. Suk 

0

Annonce ♥

Det er ikke for tidligt at få styr på hovedlinjerne:

Hvilket slags bryllup ønsker I? Kirke, rådhus eller noget alternativt?

Hvis kirke, så bestil dag og tidspunkt så snart I har valgt datoen.

Gør jer tænker om budget, antal gæster, steder festen kan holdes, musik, osv.

Mvh, Stine.

1

On ‎02‎-‎01‎-‎2018 at 6:34 PM, AnnaS said:

Hvornår på året er så højsæson? Jeg har tydeligvis slet ikke forberedt mig nok på dette xD 

Man kan vel dårligt forberede sig på noget nyt som man aldrig har prøvet før uden at tage det som det kommer og lade sig inspirere fraandre ligestillede :) Jeg vil sige at bryllupssæsonen går fra april - september med maj, juni, juli og i særdeleshed august som de store måneder. 

1

12 hours ago, diskobil said:

Man kan vel dårligt forberede sig på noget nyt som man aldrig har prøvet før uden at tage det som det kommer og lade sig inspirere fraandre ligestillede :) Jeg vil sige at bryllupssæsonen går fra april - september med maj, juni, juli og i særdeleshed august som de store måneder. 

Okay, så det meget godt at vi snakker om et November bryllup :)

November er nemlig meget speciel for os (Vi mødte hinanden første gang i november, blev kærester i november, fik besked om at vi havde fået vores lejlighed i november og sådan) og så fordi beaudeux

er en farve vi gerne vil have går igennem til brylluppet (vi er begge helt vilde med den farve), og den passer bare bedst i efteråret ^^ 

0

Fedt. Så skal I da næsten have "Novembervej" som første nummer efter brudevalsen (eller alternativ til brudevalsen) :):):) November er en meget stille måned når vi taler bryllupsfester.  Til gengæld holdes mange firmafester i november men det er typisk i slutningen af november og så holdes de ofte på fredage. Så I har rigtig god tid (og det havde I også haft om vi havde talt november 2018) :)

0

Annonce ♥