trunte427

hun skal bare ikke med! - eller skal hun?

9 indlæg i dette emne

Hej herinde :)

Jeg er på et forum på facebook, men af frygt for at nogen kender vedkommende eller at hun selv ser det på en eller anden måde, så er jeg nødt til at spørge på et lidt mere neutralt forum :)
Sagen er den at min bror for kort tid siden (et par måneder) slog op med sin kæreste.. de havde været sammen under et år, 7 måneder måske. De slog op fordi hans kæreste var decideret respektløs overfor vores mor (og far for den sags skyld), og derudover sagde til min bror at hun ikke ville se hans søn mere hvis det skulle være hos vores forældre.
Min nevø har et utroligt tæt forhold til sin farmor(vores mor), som han har boet hos hver anden weekend siden han var et halvt år, da min bror bor hjemme (min nevø bliver 6 til marts).
Heldigvis gik min bror ikke med til at skille sin søn og hans farmor ad, da det overhovedet ikke ville være for barnets bedste men udelukkende for ekskærestens egos skyld... Min nevø bliver decideret ulykkelig hvis han bare en enkelt weekend ikke kan komme hjem til sin farmor (og selvfølgelig far og bedstefar), og bare tanken om at hun vil skille et barn fra de mennesker der betyder allermest er i mine øjne totalt hjernedødt og KUN for at så splid i familien.

Nu har jeg så lige fået besked fra min mor som er helt ulykkelig - min bror er taget ned til sin ekskæreste "for at snakke" og vidste ikke lige om han kom hjem igen nu her.... mine forældre er meget i tvivl om hvad de lige skal gribe og gøre i, for min bror er typen der forelsker sig hovedkulds og blindt - og så kan intet stoppe ham i hvad han vil, før det går galt...
og min mor er jo selvfølgelig skræmt fra vid og sans ved tanken om at miste kontakten til sit barnebarn...

Mit første indskud var at jeg på ingen måde ønsker denne kvinde med i mit bryllup til juni - på baggrund af at hun bevidst og gentagne gange har forsøgt at såre og splitte min familie - voksne mennesker kan klare sig selv, men indeni bliver jeg et frådende monster ved tanken om at min nevø skal lide under denne kvindes behov for at vise sin magt i vores familie.

kan jeg tillade mig at sige nej til at denne kvinde skulle deltage i vores bryllup til sommer, i så fald at min bror vælger at hun skal have lov at fortsætte sit tyranni?
 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er DIT bryllup og du kan holde det præcis som du vil, med de mennesker du vil se! Det er min mening.

Synes du skal overvejer hvad der ville gå dig mest på, på selve dagen:

 

- hun er med og synet af hende irriterer dig

eller

- hun er ikke med, men du er bange for, at det skaber dårlig stemning fra din brors side af, fordi han jo har valgt hende

 

Personligt, havde jeg nok taget hende med for fredens og din brors skyld og så bare undgår hende, det du nu kan.

Redigeret af HolmØstergaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tusind tak for dit svar :)
jeg kommer også til at tænke meget over for og imod, men umiddelbart er jeg slet ikke til løsningen hvor jeg skal se på en der ønsker at splitte min i forvejen lille familie ad...

omvendt kan jeg jo risikere at det er mig der splitter familien ved at gøre min bror vred eller ked af det fordi jeg ikke ønsker at se hans kæreste... han har jo nok ikke samme syn på hende som jeg har.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig!

 

Sikke en redelighed. Er din bror kommet hjem igen? 

 

Jeg har ingen søskende, så mit eksempel. med hovedkulds kærlighed og at miste hovedet i samme forbindelse, er lidt længere ude i familien. 

Min kusine havde MAAAAAAAAAAANGE kærester, da vi var yngre, og hver gang der var en ny, forlangte hun at han skulle med til de ting der blev holdt, selvom de havde kendt hinanden i 3 uger, og ikke var sammen om 3 uger.. men hun var forelsket i dem alle.. 

Til sidst begyndte vi at sige nej - og den ene gang mødte hun op, med kæresten alligevel, gav den gave vedkommende skulle have, og proklamerede højt, at hendes kæreste jo ikke var velkommen fordi min faster ikke mente, de havde kendt hinanden længe nok, og så gik de igen... jesus kristus!

 

Jeg ville ikke invitere hende.. det må jeg godt nok indrømme. Ligesom vi dengang ikke ville se en ny hver gang vi holdt noget. Jeg tror også bare det er fordi at jeg tænker, 7 måneder.. det er jo et blink med øjet, når man er voksen.. Og når han stadig bor hjemme, så er det jo ikke fordi de planlægger barn sammen og bor i fælles.. Tror du ikke den hovedkulds kærlighed forsvinder igen? Hvis han vender dine forældre ryggen har han trods alt ikke noget sted at bo? Kærligheden til ens barn overskygger jo alt, og hvis hans søn er ulykkelig, så tænker jeg, at han også er det? Vær ærlig overfor ham, og spørg ham om han virkelig har lyst til at leve med én, som kan risikere at ødelægge hans søns liv.. 

 

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men hun er jo ikke din rigtige svigerinde - eller bonusmor til hans barn. Hun er en flirt, også selvom han mener han er forelsket.. Jeg tænker det går over, når det er så tydeligt, at hun splitter det hele ad...

 

KNUS!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for dit svar - det gør mig faktisk mere sikker.
for jeg synes jo ikke at jeg vil negligere min brors forhold, men samtidig så har du jo ret i at 7 måneder er nærmest ingenting...
Min bror har før proklameret at han flyttede ned til hende 2 timer væk, men det var godt nok en mærkelig flytning for han boede hos vores mor 4 dage om ugen fordi han skulle på arbejde, og derudover også når hans søn var der...

Hvis han laver det nummer igen, og hans "kæreste" kræver at sønnen skal være hos dem, så betyder det at min nevø ikke kan være hos sin farmor, og at han derudover får minimum 8 timers rejsetid hver weekend.... det synes jeg ikke man kan byde så ungt et barn!

jeg er nok lidt en bjørne-faster men den dreng betyder simpelthen så meget for mig, og bare tanken om at hun vil såre ham på den måde ved at rive ham fra hans farmor for egen vindings skyld, det kan jeg bare slet ikke holde ud at skulle tænke på, på den dag hvor jeg skal være allermest lykkelig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et 6 årigt barn skal ikke have så mange rejsetimer - det må barnets mor da også skulle have noget at have sagt om tænker jeg? Hvordan er samarbejdet med hende? 

 

Jeg havde ikke inviteret hende dér - uanset hvad.. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor gammel er din bror og hans kæreste (bare af ren nysgerrighed). Hvis din bror ender op med at være kæreste med hende igen, så synes jeg det eneste rigtige er at invitere hende med - uanset at du har meget lidt lyst. Hvis du ikke inviterer hende med så:

 

1) bliver din bror dybt ulykkelig

2) bliver din brors kæreste endnu mere genstridig med risikoen for at skabe endnu mere splid, fordi hun bliver forbigået

 

Derfor ville jeg invitere hende med for at undgå mere ballade, vis overskud og invitér hende med, måske hun modner lidt med alderen (jeg mistænker hun ikke er såååå gammel).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Normalt ville jeg være tilbøjelig til at følge Ki's synspunkt i sådanne spørgsmål her: At andre opfører sig tåbeligt er ikke ensbetydende med at man selv skal gøre det også. Men lige i dette tilfælde ville jeg ikke gøre det for det ville være mangel af respekt overfor din mor og far + at det ville være noget som du/I selv ville have det dårligt med. Lige så vigtigt: Hvis I inviterede hende ville det på en måde være en accept af hendes opførsel og derved ikke være noget som gjorde at hun overvejede sin opførsel nu eller senere. Her får hun og ikke mindst din bror sat stolen for døren: Så ligger bolden hos dem og så er det dem der må bevise at de ønsker at være en del af familien. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... der kan nå at ske rigtig meget på 6 måneder :) Som jeg forstår det er den seneste "officielle" melding du har fået fra din bror, at de ikke længere er sammen? At han muligvis er på vej tilbage til hende ved du fra din mor, men ikke fra ham, er det rigtigt forstået?

Det vil altså sige at PT ved du kun, at de ikke er sammen længere - for det er det sidste du har hørt fra ham.

 

Det er trods alt kun én person, det drejer sig om, så jeg ville nok lige vente og se tiden an. Måske er de jo slet ikke sammen længere alligevel til den tid, eller måske har dine forældre nået at forsone sig med hende og i er allesammen kommet videre på en god måde. Da det kun er én person, er det næppe hendes kuvert der vælter budgettet eller ødelægger bordplanen. Hold pladsen åben til hende, hvis du skulle ombestemme dig, og se så tiden an. Måske ser det hele helt anderledes ud i marts, april...

 

Indtil din bror har fortalt dig personligt at de er 100% sammen igen, kan du jo nøjes med at invitere ham alene. Og hvis han så spørger om kæresten må komme med, så ville jeg sige, at den må i lige tage når i kommer lidt tættere på datoen og så se, hvordan det går til den tid. Evt. tage en snak med ham alene om, hvordan du har det og hvorfor du synes det er svært at hun skal med. Måske kan det åbne hans øjne lidt for, hvad det er hun gør ved hele hans familie. :) Og hvem ved, måske kan hun forandre sig - det skal der jo også være håb og plads til at hun gør.

Redigeret af Eva1234
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer