Eventmageriet

Hjælp til en mulig god ide

9 indlæg i dette emne

Hej alle brudepar.

Jeg har af Bryllupsklar fået lov til at spørge jer om en lille ting.

 

Vi har fået en ide om at tilbyde "Limousinekørsel" på vandet, primær i søer og fjorde - ikke åben hav ;-)

Altså i form af en meget flot ældre træbåd med lækker rundsiddegruppe hvor brudeparret med evt. følge kan sidde og nyde champagne efter vielsen, mens fx gæsterne gør sig klar til festen... 

 

Det er naturligvis også oplagt at foretage fotografering i smukke maritime omgivelser... Fotografen skal naturligvis ikke være med ombord, men kan sejle i følgebåde efter aftale.

Vi bemander båden med den rette uddannelse, med sikkerheden i top og alle nødvendige godkendelser fra Søfartsstyrelsen.

 

Vi forestiller os at det skal koste ca. 5.500,- pr. tur inkl. Champagne (ægte) og snacks. Alt andet aftales individuelt.

 

Det ville være HELT FANTASTISK hvis du vile bruge 1/2 minut på lige at svare på disse spørgsmål:

 
- er det en god ide
- kunne I finde på selv at hyre ydelsen
- finder I prislejet rimelig
- ville I anbefale det til andre
 
På forhånd tusind tak!
Med venlig hilsen
Peter Lynggaard Nøbbe
Eventmageriet

fullsizeoutput_1e63.jpeg

fullsizeoutput_1e60.jpeg

fullsizeoutput_1e61.jpeg

Redigeret af Eventmageriet
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Eventmageriet said:

Hej alle brudepar.

Jeg har af Bryllupsklar fået lov til at spørge jer om en lille ting.

 

Vi har fået en ide om at tilbyde "Limousinekørsel" på vandet, primær i søer og fjorde - ikke åben hav ;-)

Altså i form af en meget flot ældre træbåd med lækker rundsiddegruppe hvor brudeparret med evt. følge kan sidde og nyde champagne efter vielsen, mens fx gæsterne gør sig klar til festen... 

 

Det er naturligvis også oplagt at foretage fotografering i smukke maritime omgivelser... Fotografen skal naturligvis ikke være med ombord, men kan sejle i følgebåde efter aftale.

Vi bemander båden med den rette uddannelse, med sikkerheden i top og alle nødvendige godkendelser fra Søfartsstyrelsen.

 

Vi forestiller os at det skal koste ca. 5.500,- pr. tur inkl. Champagne (ægte) og snacks. Alt andet aftales individuelt.

 

Det ville være HELT FANTASTISK hvis du vile bruge 1/2 minut på lige at svare på disse spørgsmål:

 
- er det en god ide
- kunne I finde på selv at hyre ydelsen
- finder I prislejet rimelig
- ville I anbefale det til andre
 

 

Synes ideen er god, men med hensyn til prisen tror jeg i skal passe på med at prisen ikke bliver for høj, da det er sådan en post i budgettet man ville skære væk hvis budgettet skrider... I skal selvfølgelig have dækket jeres udgifter, men pas på at prisen ikke bliver for høj.

 

Hvis jeg havde boet i nærheden af vand, kunne jeg måske godt finde på at gøre det, men vil nok kun foreslå andre det hvis jeg bliver spurgt om jeg kender til noget sjovt at gøre til bryllup.

 

Held og lykke til jer! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svaret Kastberg.

jeg ved at prisen er en udfordring...

Men hvis vi glemmer alle omkostninger og vi kun forholder os til kunden, hvad vil du så sige er en fair pris?

pakken er:

Sejltur (vil ikke begrænses af tid, for det er i de fleste tilfælde underordnet, men typisk vil det nok være 2 maks 3 timer), 2 besætning (lovkrav) drikke, snacks mv. og evt. kørsel - hjemhavn Silkeborg....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med Kastberg vedr. det med prisen :) Mange brudepar vil sikkert syntes at det kunne være fedt men samtidig tænke at 2-3 timer lyder lidt voldsomt. Det gør jeg ihvertfald med tanke på at mange dag ønsker at servere bryllupskagen om eftermiddagen samt at have noget tid sammen med gæsterne og evt. "eksterne gæster" inden middagen.Nogle fotografer afsætter op til 1 1/2 time til fotografering og i min optik må det heller ikke tage længere tid af ovenstående grunde. Bliver brudeparret gift tidligt er der længere tid men her vil der jo være tilsvarende længere "ventetid" for gæsterne og så bliver det nemt en meget lang dag. Om det er optimalt at fotografen/fotograferne sidder i følgebåde kan kun de vurdere men jeg kunne godt have min tvivl. Dertil kommer at man måske også gerne vil have nogle billeder på "jorden. :)

Muligvis kunne man i nogle situationer bruge det som alternativ til en limousine o.l. med hensyn til transport men det kræver en del logistik og at de geografiske forhold passer. Dvs. at såvel kirke som det sted hvor festen skal holdes ligger ud til vandet.     

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 hours ago, Eventmageriet said:

Tak for svaret Kastberg.

jeg ved at prisen er en udfordring...

Men hvis vi glemmer alle omkostninger og vi kun forholder os til kunden, hvad vil du så sige er en fair pris?

pakken er:

Sejltur (vil ikke begrænses af tid, for det er i de fleste tilfælde underordnet, men typisk vil det nok være 2 maks 3 timer), 2 besætning (lovkrav) drikke, snacks mv. og evt. kørsel - hjemhavn Silkeborg....

 

Jeg ved ikke hvad pris jeg vil foreslå, men 5500 det er et beløb brudepar vil fravælge, hvis budgettet er ved at vælte. Nogle vil knap nok betale et par tusind for en DJ...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:) Jeg er godt nok blevet gift, men du får også lige min mening.

Desværre ville jeg ikke være interesseret i det på min bryllupsdag. For det første fordi jeg ville være nervøs for vejret! Vi kender det danske vejr, og jeg ville være alt for nervøs over regn til at turde booke sådan noget. Der skal heller ikke være ret meget vind til før sådan en relativ lille båd godt kan blive lidt ustabil, og så er der ikke meget hygge over champagne og snacks. Især ikke for dem der ikke er så sø-stærke :td: 

For det andet er det som diskobil nævner lang tid, som man måske hellere vil bruge på sine gæster. Vi kiggede på at blive gift i Skanderborg, og der kiggede vi også på noget sejlads, men så skulle det være med noget flere gæster. Det vi drømte om var omkring 1,5 timer med nok 15-20 gæster i stedet for en reception. Bryllupspar har i dag et ret presset skema (der er i hvert fald min opfattelse), og selvom din idé lyder rigtig hyggelig og romantisk, så ville jeg hellere bruge tid med gæsterne på dagen.

En ting jeg godt kunne finde på at booke båden til, ville være som flot ankomst hvis man holdte fest ned til vandet! Det kunne være så flot at ankomme i sådan en båd og så blive taget imod af gæsterne (ligesom mange i dag booker en flot bil eller limousine). Men så skulle det være omkring 1/2 time og en noget lavere pris (umiddelbart tænker jeg 1500 kr, men jeg aner ikke, hvad folk giver for biler. Vi lånte af en ven).

 

Jeg håber, du kan bruge det til noget :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Peter

 

Vi skal giftes på Fanø, som jo sjovt nok er omringet af vand, og jeg kan godt se ideen i båden og ydelsen, men 2-3 timer væk fra mine gæster ville jeg simpelthen vælge fra. Som Kastberg også fremhæver, så er prisen helt sikkert rimelig for ydelsen, men i mit ret stramme budget (ca. 50.000) vil jeg have meget svært ved at finde 5500 kr til en sejltur, som jo egentlig ikke rigtig har noget formål.. Jeg vil formentlig synes det var meget federe, hvis jeg kunne have gæsterne med på båden, og på den måde holde receptionen på vandet. Det ville kræve en noget større båd, som selvfølgelig også var overdækket, men så ville jeg også være villig til at betale mere for ydelsen :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er relativ enig med det der allerede er blevet sagt. Det er for lang tid og for dyr en pris.

 

Sådan en service ville jeg bruge som en del af fotograferingen eller som en flot måde at ankomme på til en lokation. Omkring 30-45 min og omkring 1500-2000 kr. tænker jeg.

 

Jeg tænker at så kan I tilbyde længere ture til folk der skal til gallafest, eller som en del af en foto session hvor der tages "trash the dress" billeder, evt. gennem et samarbejde med en professionel fotograf der beskæftiger sig med sådan noget.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer